Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

grzone05 Creative Commons License 17 órája 0 0 59486

Vialle lpi rendszer karbantartásával kapcsolatban kihez forduljak?

W 211 Creative Commons License 1 napja 0 1 59485

 

Sziasztok!

 

 

Èppen Kiskunhalas felè járok, ahol megdöbbentem:

 

Az LPG ára 145.90.......

 

Itt nem áremelès volt, hanem ár csökkentès!

 

Ès mèg ezen az ár szinten is van haszon, gondolom Èn.....

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2 napja 0 0 59484

Parizsban.

Előzmény: jocijocó (59483)
jocijocó Creative Commons License 2 napja 0 0 59483

Szomorú, mert eddig Vecsési AGIP volt az olcsó kút, ha ott megdrágítja a MOL, az Üllöi úti AWIA is dob az áron. Hol fogok majd tankolni????

Előzmény: t.lantos (59482)
t.lantos Creative Commons License 2 napja 0 0 59482

mol atveszi...

Előzmény: t.lantos (59481)
t.lantos Creative Commons License 2 napja 0 0 59481

l atveszi az agipot. Most 256-ert adjak az e85-ot.Gondolom, kiarusitas.

Előzmény: no_holy_shit (59480)
no_holy_shit Creative Commons License 2 napja 0 0 59480

"Hátha egyszer mi is eljutunk oda..."

lpg ugyanugy fosszilis energiaforras...

 

e85 erdekesebb lenne ill. lett volna ha nem öli meg a kormany.

 

en szemelyszerint ar 9-10 eve a  dual mode vehicle-ben hiszek, de latszolag tul nagy a lobbi,h ne valosuljon meg... bar lehet h a tesla megcsinalja

 

Előzmény: kiggyo (59479)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 0 59479

A hollandoknál is ezért népszerű, hatalmas adókedvezményeket kapsz az lpg üzem után, olcsó az lpg.a kutakon a többihez képest. Hátha egyszer mi is eljutunk oda...

Előzmény: no_holy_shit (59478)
no_holy_shit Creative Commons License 3 napja 0 0 59478

en magyarorszagon biztos h adagolos TDI-vel jarnek. LPG mehetne a francba.

 

itt nemeteknel 48cent a LPG, 1,06 a dizel, tehat LPG olcsobb (9 liter LPG(4,30) VS 5,5L GO (5.80))

+ LPG bemehet minden varosba

+ gepjaruado kb 1/3-a (110euro(1,6 euro2) vs 300euro(eu3 1,9 tdi))

 

franciaknal meg e85-tel jarnek...

 

 

0.58 az e85, 0.78-0.84 az LPG. dizelek ott sem mehetnek be identol Parizsba...

 

Előzmény: kiggyo (59476)
no_holy_shit Creative Commons License 3 napja 0 0 59477

"Romlott benzin, AC pumpa halál, stb..."

a benzincsö nyilt szet a tankban az AC es a fedel kozott. (nem egyedi eset lehet, mert amikor kerestem, akkor azt mondtak: "C Corsahoz csak kompletten van AC-vel es tankszintjelzovel 80eFt-ert, de G astraet SZOKTAK belerakni a corsaba)

 

de a romlott benzin azert user error. (mondjuk talan annyi h raszoktam a veszinditasra es ugy tenyleg nem fogyott a benzin es voltak honapok amig allt az auto)

 

rangatasrol, eröhianyrol, visszadurrogasrol, allitgatasrol nem tudok beszamolni. engem a rövid hatotav es a gazkutkeresgeles idegesit inkabb

 

mondjuk a CR dizelek allitolag meghallnak es draga a javitas... 1,5dci meganunkban 200ekm van es koszoni jol van. fiat panda 1,3mjet 165ekm es jol van. (az h a 265ekm-t futott adagolos 1,9tdi jol van nem is emlitem)

 

amikor az injektor meghalt 15ekm utan en is hulyen neztem, mert lehet h a gazinjektor olcsobb mint a CR, de ha gyakrabban kell cserelni mint az olajat akkor problemas.

de igy h az elmult 100ekm-n nem volt gond a gazrendszerrel, nem panaszkodhatom.

 

"Olyannak aki nem tudja maga csinálni, és közeltávol sincs szerviz aki tudja diagnosztizálni nagy a szopásfaktor."

 

- 100%-ban szeria fiat pandanal 2 szerviz 3 eve nem tud rajönni, h meleg idöben, enyhe fekezeskor miert ragad lent a fekpedal es fekez tovabb... nem NASA technika, de meg LPG sincs benne

 

- Corsaban kopogott a kormany. A szerviz ahol a futomuvet allitottak, azt mondta h kormanymu 80eFt de lehet h jobb ha eladjuk az autot... vegulis a kormanyoszlop kardanjan a csavar volt fellazulva...

Előzmény: kiggyo (59476)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 0 59476

"szerintem (az injektorhalalt leszamitva) nem problemasabb mint a benzin."

 

Majd:

 

" benzinoldal nalam meghalt"

 

Kicsit ellentmondásos az írásod.

 

Romlott benzin, AC pumpa halál, stb...

 

Van benne kockázat.

 

Ésszel kell csinálni no, erre akartam célozni.

 

Olyannak aki nem tudja maga csinálni, és közeltávol sincs szerviz aki tudja diagnosztizálni nagy a szopásfaktor.

 

Mielőtt antiLPG-snek kiáltanátok ki, tudatosan válaszottam a gázüzemet az előnyöket/hátrányokat mérlegelve és egyelőre tetszik is. De attól függetlenül nem tudok szemellenzősen látni.

 

Más, némileg hasonló történet:

Mopedautós is vagyok. Szeretem, meg vagyok vele elégedve, megérte venni. De jó pár embert beszéltem már le róla. Aki nem bütykölős típus az szopni fog vele. Kevesen foglalkoznak vele, aranyárban, a normál autószerelő meg elhajtja.

Előzmény: no_holy_shit (59474)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 3 napja 0 0 59475

Tervezes es anyagminoseg kerdese.

A turbos motor hoterhelese nagy.Ugyanugy mint a gaze.Esszel hajtva hosszabb eletu is lehet mint a benzin hutohatasara meretezett szelepu szivomotor.

Előzmény: jocijocó (59469)
no_holy_shit Creative Commons License 3 napja 0 0 59474

pont az akartam mondani, h szerintem (az injektorhalalt leszamitva) nem problemasabb mint a benzin. (legalabbis nalam). benzinoldal nalam meghalt, az elmult 25ekm-t mukodeskeptelen benzinoldallal mentem.

 

kozben annyira eltanult gazon, h ujra benzinen jarva (ki akarom jarni a regi benzint) gyengebb es olyan enyhe hullamzast produkal mint a gaz a legelejen.

Előzmény: jocijocó (59473)
jocijocó Creative Commons License 3 napja 0 0 59473

Én nem is mondtam hogy olyan probléma mentes mint a benzin üzem. Én is magamnak csinálom, nyilván ha javítatnám, kicsit drágább lenne.

Előzmény: no_holy_shit (59472)
no_holy_shit Creative Commons License 3 napja 0 0 59472

hat nalam 15ekm utan behalt egy gazinjektor es a szintjelzo csak hulyesyegeket mutatott. utanna kapott egy mas tipusu injektorsort gariban. Azota csak szurocsere 20ekm-kent.

 

(szintjelzot is babraltak,de meg mindig hulyeegek mutat)

most lesz 6 eves rendszer oktoberben es van benne 113ekm.

 

pluszfogyi +30%, ami eleg jol tukrozi a literre vetitett futoertekbeli kulonbseget LPG es benzin kozott

Előzmény: kiggyo (59466)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 3 napja 0 0 59471

100000Km után min. 1 milla maradt a zsebében.

Előzmény: kiggyo (59470)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 0 59470

Szerencse kérdése is azért.

 

Szerintem szűrőcsere, nyomás, trim ellenőrzés nem árt olajcserénként, ami 15-20ekm manapság.

Nekem 15 ekm alatt bőven állítódott el a rendszer, kétszer tekertem vissza a reduktor nyomáson. Lehet nem általános a dolog de ha nem nézegetem akkor a sárga pénztárca ikonig észre sem vettem volna. A fogyasztáson, trimeken látszott már.

 

Az egyik ismerősöm 100ekm-ig nem nézett rá sem, nem is volt gond mostanáig. Elégtek a szelepek, a hengerfej kuka mert nem lapkázta időben.

A landi rendszer felújításra vár, injektorok szarok. Ha ezt összeadja munkadíjastól akkor már nem is olyan nagy buli.

 

Ne értsd félre, nem a gáz ellen vagyok de tisztában kell lennie az árnyoldalaival is.

 

Nekem jó mert karban tudom tartani, dízel árban autózok így, remélhetőleg dízel gondok nélkül.

 

De olyannak akinek nincs elérhető közelségben jó gázszerviz már nem tudom olyan őszintén ajánlani. A mezei szerelők elhajtanak a picsába a gázautóval, mindent arra fognak.  

Előzmény: jocijocó (59468)
jocijocó Creative Commons License 3 napja 0 0 59469

Szerintem a felhúzott kis turbós motorok fel is teszik a pontot a gázautózás végére. Már a mai motorok egy részén is könnyen szelepgondokba futhatunk, vajon egy hajóméretű 1,5 tonna súlyú vasban meddig bírja majd az 1-es turbó motor kihegyezve + még a gáz is. 

Előzmény: jocijocó (59468)
jocijocó Creative Commons License 3 napja 0 0 59468

A modern rendszereket nem kell mindig piszkálgatni, persze ha van egy téli nyári tábla, azzal lehet egy kicsit javítani a rendszer működési finomságán. Én a Swifttel már 100 ezret lenyomtam, a hézagok folyamatos igazítást igényelnek. Meg nem bántam hogy bele raktam, de egy modern turbós közvetlen befecsis motorba már nem biztos hogy beletenném.

Előzmény: kiggyo (59466)
cipic Creative Commons License 3 napja 0 0 59467

Biztos csak véletlenül marat le a gázos fogyasztási adat..... :)

A tippem: 8-8,3 l   :)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (59464)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 0 59466

Mosóporreklám, nem több.

Ha őszintén leírná mindenki hogy mire lehet számítani (szelepfogyás, benzin fogyasztás, állandó karbantartás, benzin megromlás) akkor még kevesebben vágnának bele.

 

Így 15ekm távlatából jó dolog ez, remélem ezt mondom 150e után is. Mindenesetre nehéz volt összeszedni a nem kamu információkat az elején.

 

És szerintem legfontosabb a jó beszerelése mellett hogy legyen megbízható szerelő a közeledben aki olajcserénként ránéz a rendszerre. Ez az ami ritka sajnos. Ha meg tudod ezt magad tenni akkor nyert ügy, ha nem akkor ennek költsége van.

Előzmény: no_holy_shit (59465)
no_holy_shit Creative Commons License 3 napja 0 0 59465

hmmm...

 

beallitas? LTFT?

 

Előzmény: jocijocó (59461)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 3 napja 0 0 59464

Hany % gaztobblettel nyujt kozel azonos teljesitmenyt?

Előzmény: jocijocó (59461)
Norbert Szalai Creative Commons License 3 napja 0 0 59463

Ahogy nézem a számokat nem is az a lényeg, hogy lóerő- nyomaték ugyan az, hanem hogy a karakterisztika is ugyan az maradt.

MM. Creative Commons License 3 napja 0 0 59462

Nekem meg 1500nál még nagyobb is a nyomaték, jól megspékeltem az AC-TAP-al... érezhetőn jobban tol..

de magas fordulaton elég hervadt benzinhez képest.. mondjuk 5-7 ezerig simán adnék -15%ot de lehet hogy többet..

De nyilván egy 80LEs motoron érdemes bemutatni ahol 8LE az 10% és lehet a pad pontatlansága és mérési ismételhetősége rosszabb ennél...

 

Előzmény: jocijocó (59461)
jocijocó Creative Commons License 4 napja 0 0 59461

Nem a reklám véget rakom be a cikket, hanem a teljesítmény mérés miatt.

http://www.lpgdoktor.hu/index.php/cikkek/95-toyota-yaris-fekpados-meres.html

 

 

Norbert Szalai Creative Commons License 4 napja 0 0 59460

szerintem amíg benzinnel nem jó nem nyúlnék a gázhoz. lehet csak egy motorhőmérséklet érzékelő ment tönkre.

Előzmény: grzone05 (59459)
grzone05 Creative Commons License 5 napja 0 0 59459

Jön-megy működik, viszont hidegen nehezen indul mint benzinnel mint gázzal. Nemrég vásárolt autóról van szó (német), és szeretném megtudni, hogy szervizelhető-e ez a fajta rendszer.

Ui.: Bmw 318i az alany 2004-es 143lovas

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 6 napja 0 0 59458

Ugyanaz a motor hany %kal fogyaszt kevesebbet a folyekonygaz-befecskendezessel a reduktoros gazallapotu taplalashoz kepest?

Csanak,p Creative Commons License 6 napja 0 0 59457

LPI -nél az a szitu , hogy ott folyadék állapotban megy a befecskendezés . Mig a klasszikusok ezt a folyadék fázist elpárologtatják a reduktorban és légneműen megy az injektorokon kersztül. Mit nem csinál a tied?

Előzmény: grzone05 (59455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!