Bemutató: Audi TT - 2014.

Versenypályán azér' elmegy

Az első TT szárny alakú sziluettje túl jól sikerült, úgyhogy most csak a műszerfal lett szárny alakú. Az autót tovább könnyítették, de vajon tényleg tüzes-e az új Audi TT?

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
jocijocó fél órája Creative Commons License 53116

Szarul látszik.

0c fok 5,74 Kiloomh

20fok 2,28-2,63 

40fok 1,15

60fok 0,584

80fok 0,305-0,331 

remélem érthető miért szóltam bele a tanácsadásba. 

Előzmény: jocijocó (53115)
jocijocó egy órája Creative Commons License 53115

Ez a Suzuki Swifté

 

jocijocó két órája Creative Commons License 53114

Most ne haragudj, ha nem is tudod mit kell látnod, mihez hasonlítod. Kár is itt az időmet vesztegetni, jó lenne az ötleted ha egy hibátlant előre feltérképeznél, de utólag talán ez a rossz szindróma lép fel. A hőmérséklet jeladók ellenállása, nem függ össze egyenes arányban a hőfok emelkedéssel. Megpróbálok egyet belinkelni, kis idő lesz mert elő kell túrnom. Kis türelmet.

Előzmény: potyo2 (53113)
potyo2 két órája Creative Commons License 53113

Hőmérsékletjeladóról beszéltem, és hogy menet közben figyelje a diagnosztikával, milyen hőmérsékletet lát az ECU, ahogy a motor melegszik, ne csak álló helyzetben nézzék meg, hogy üzemmeleg motornál 90 fok, tehát jó. Ha stimmel a melegedés közben is, lehet továbblépni a következőre. Ha nem, akkor megvan, mitől torpan, szintén lehet továbblépni, hogy akkor miért lát rossz hőmérsékletet. Nem értem, miért kell idekeverni teljesen más dolgokat...

Előzmény: jocijocó (53112)
jocijocó 3 órája Creative Commons License 53112

Ez így nagyon szép, de vannak típusok aminél ez súlyos tízezrekbe kerül. Egyszerűbb felhajtani egy szervizes ismerőst, és megszerezni a gyár által kiadott szerelési utasítást. Eddig ahány autóm volt mindet meg tudtam szerezni. Kicsit macerás de még mindig jobb mint vaktában vásárolgatni, és még így is benne van a pakliba hogy mellényúl az ember. Ez már a műszerparkon és a hibamegállapító tudásán múlik. Egy most kiadott típusnál a hibamegállapítása egy tdci vagy turbós benzinesnél nem egyszerű mutatvány. Nem kell messzire menni, az új SWIFT már két befecsfejen küldi a benyát hengerenként. Egy ha egy kicsit szarakszik, már viszi a benya térképet. Vagy a Honda dupla gyertyás hengere, egy gyertya kezd behalni, már kész is a galiba. Esetleg az Opel motorján rossz helyre van befúrva a gáz befecs, mindig küszködés lesz. 

Előzmény: potyo2 (53111)
potyo2 5 órája Creative Commons License 53111

Igen... feltéve, hogy ismered a karakterisztikát. Én sajnos nem találtam az enyémben levő jeladó karakterisztikájáról semmi normális adatot. Az, hogy 20 fokon 5k, 100 fokon 300ohm az ellenállása, az minden, csak nem karakterisztika. Minimum 10 fokonként kellene tudni a várt értéket, vagy pedig az NTC (vagy amilyen szenzor épp) karakterisztikájának együtthatóit ismerni, hogy az ember normálisan ki tudja mérni. Jó, rá lehet fogni, hogy nemnagyon szoktak eltérni a tipikus NTC-től, de ismerjük az autógyárakat, bármikor bármilyen nyakatekert marhaság eszükbe juthat.

 

Ellenben azt meg lehet csinálni, hogy kiveszed a helyéről a jeladót (de a drótját rajtahagyod), beteszed egy hőmérővel együtt egy valamilyen edénybe, amiben víz van, teszel bele még egy merülőforralót (vagy alá valami melegítőt, stb.)  kavargatod a vizet, figyeled a hőmérő által mutatott értéket, és közben azt is figyeled, hogy az ECU mennyinek érzékeli a diagnosztikán keresztül. De akkor már egyszerűbb beindítani a hideg motort és menni egy kört, és úgy figyelni az ECU által látott hőmérsékletet. Mondjuk ezzel nem tudod meg, hogy a szenzor a rossz, vagy a drótjában van érintkezési hiba, vagy az ECU a hibás, de az átmeneti ellenállást kizárja, ha egy átmozgatás után is ugyanúgy viselkedik, így marad az ECU meg a szenzor. Ha van kéznél próbára mindkettő, akkor egyszerű kipróbálni, ellenkező esetben az ECU ritkán szokott ilyen téren meghibásodni, így statisztikai alapon meg lehet venni próbára egy hőmérséklet jeladót.

Előzmény: jocijocó (53110)
jocijocó 7 órája Creative Commons License 53110
Minden jeladonak van egy hőmérséklet karakterisztikája, ha ezt tudod egy pohár vizben le tudod ellenőrizni. E nélkül csak találgatás az egész, kivétel ha szakadás van a körben.
Előzmény: potyo2 (53108)
Maketheworldabetterplace 13 órája Creative Commons License 53109

Ejtőtartály. By Trabant.

Ha nem lenne befecsinyomás-igény, gyorsan tönkremenő kefés üzaszivattyú sem kellene.

Előzmény: t.lantos (53089)
potyo2 15 órája Creative Commons License 53108

Bedugod a diagnosztikai cuccot (esetembem ELM327+Torque), amikor már legalább egy fél napja nem járt a motor (célszerűen reggel, hogy még a napsütéstől se legyen meleg), indítasz, elindulsz normál tempóben, és figyeled a hőmérséklet emelkedését.

 

Nálam tíz fokról indulva 300 méter után már ilyen 25-öt, 6-700méter után 45 fokot mutatott, 1,5km után 65 fokot, ami lehetetlen, tekintve, hogy nem üveghangon pörgetve haladtam. Ekkor kapcsolt csak át gázüzemre, ami 25 fokra van állítva, az úgy nagyjából reális volt 1,5km után. 65 fok felett meg alig vánszorgott felfelé a kijelzett hőmérséklet, és kb. 4-5km kellett, mire elérte az üzemi hőmérsékletet, és nem amiatt, mert a termosztát hibás lett volna. Kicseréltem a jeladót, onnan kezdve normális a hőmérsékletemelkedés üteme is, és megszűnt a torpanás is. Amikor csak hidegen és üzemmelegen néztem a hőmérsékletet, stimmelt, ezért sokáig fogalmam sem volt, mi lehet a gond. Aztán mikor egyszer reggel nulla fok körül volt, és az első néhányszáz méteren jó volt, majd csak utána torpant, akkor lett a dolog nagyon gyanús és kezdtem figyelni menet közben.

Előzmény: jocijocó (53107)
jocijocó 15 órája Creative Commons License 53107

Hidegindítást hogy kell nézni??

 

Előzmény: potyo2 (53106)
potyo2 16 órája Creative Commons License 53106

Nekem hűtővíz hőmérséklet jeladó miatt is ilyen volt. Az a hőmérsékletjeladó, ami a motorvezérlőnek adja a jelet, nem a gázvezérlő jeladója. Menjél te is 50-100km-t benzinnel, aztán ha másnap is nehezen indul, akkor nem ártana ránézni egy diagnosztikával, hogy hány fokosnak is látja a motort. De nem csak egy ponton, hanem jó lenne a hidegindítástól az üzemmeleg állapotra melegedésig végig nézni. Én is így jöttem rá, hogy sz@r a jeladó. Meg hallottam már benzininjektorokról is, hogy hidegen be se tudott indulni, melegen meg tökéletes. Azon meg egy injektortisztítás segített.

Előzmény: danekadoki (53105)
danekadoki 24 órája Creative Commons License 53105

UGyanez a bajom van nekem is,reggel hidegen vagy ötödszörre indul utána gázadásra fullad,gázzal ill. melegen már benzinnel is jó.

opel combo gyári landi

Előzmény: fucker00 (53103)
Pompiere 24 órája Creative Commons License 53104

Beállítási gond lehet.

 

Nekem G Astrával volt ilyen gondom nemrégen. Elsőre nem indult, második indulás után fordulatszám leesett ötszázra, utána beállt hétötvenre, erősebb gázadásra néha fulladt is.

Gázzal ill. melegen benzinen, kifogástalanul működött. A beállítás előtt, itt a  fórumban javasoltak egy-kétszáz benzines kilométert. Miután ez megvolt, el a szervízbe és remekül beállították. Azóta elsőre indul, nincs alapjárat leesés, nem fullad.

 

Az, hogy mi volt a gond, nem mondták meg...

Előzmény: fucker00 (53103)
fucker00 25 órája Creative Commons License 53103

Sziasztok

 

Mostanság az autóm nagyon nehezen indul be, és hidegen benzinnel alig akar menni. Gázadásra megtorpan, rángat. 

Ahogy átvált gázra szépen megy, meleg motornál benzinnel is jobban indul és szebben is megy mint hidegen. 

Valakinek volt hasonló gondja? 

Szar beállítás lehet? 

 

Landi és F stra kombó 

saintVTi 1 napja Creative Commons License 53102

Nekem ez inkább alacsony gáznyomásnak tűnik, amit okozhatott az eltömődött szűrő

Előzmény: zaqwe29 (53099)
saintVTi 1 napja Creative Commons License 53101

Ha be van kapcsolva a hibajelzésre a hangadás, és nem ad hangot, de sűrűn villog, akkor azt jelenti igen, hogy nem teljes a benzines tábla

Előzmény: dokeee (53094)
dokeee 1 napja Creative Commons License 53100

Ez új.

Előzmény: zaqwe29 (53099)
zaqwe29 1 napja Creative Commons License 53099

Nálam a villogó jelzés (nem üres gáztartály esetén) akkor amikor a szűrő eltömődött. Szűrőcsere után megszünt a probléma.

 

üdv,

 

Zaqwe

Előzmény: dokeee (53094)
t.lantos 1 napja Creative Commons License 53098

Engem azert erdekel, mert legutobb a franciaknal voltam kenytelen vagy 100km-t benzinnel menni, mert nem tudtam lpg-hez jutni.

Hat jo volt tudni, hogy mennyi benzin van benne.

 

Előzmény: Janika70 (53096)
66/9 1 napja Creative Commons License 53097

Senki?

Előzmény: 66/9 (53087)
Janika70 2 napja Creative Commons License 53096

Engem nem különösebben érdekel, mit mutat a benya szintjelző, tudom kb mennyi van benne. Tankolok 2-3 havonta bele 5-10 lityi benzint, a valós szintje mindíg negyed és fél tank között van. De van, hogy hetekig üreset jelez. :-D 

Előzmény: t.lantos (53091)
Josi01 2 napja Creative Commons License 53095

Azért nem kell általánosítani.

Nálam a Meganenál a fedcomp igaz hogy akkor is számolja a fogyást, ha gázzal megyek, de a mutató a valós mennyiséget mutatja.

Előzmény: t.lantos (53093)
dokeee 2 napja Creative Commons License 53094

Stag rendszernél mit jelent ha menet közben elkezd villogni, az üzemmódjelző led? Nem vált vissza benzinre, csak villog, általában alacsony fordulaton, nagyobb gázadásra. Inkomplett a benzines tábla, amibe beleakar olvasni, vagy mi a túrót szeretne mondani?

t.lantos 2 napja Creative Commons License 53093

Franciak, mit varsz toluk? :)

Előzmény: potyo2 (53092)
potyo2 2 napja Creative Commons License 53092

Ami szerintem egy nagy marhaság, mert ha valahol szivárog az üzemanyag, azt csak akkor veszed észre, amikor megáll a verda, nem pedig a rendellenesen nagymértékű fogyáson...

Előzmény: t.lantos (53091)
t.lantos 2 napja Creative Commons License 53091

Szintjelzes nem gond, a franciaknal mar regota olyan, hogy kiszamolja, mennyi fogyott (szerinte) es aszerint mutat.

 

Előzmény: potyo2 (53090)
potyo2 2 napja Creative Commons License 53090

Igazából szerintem is a kis tartály lenne a megoldás, de úgy legyen kicsi, hogy magas legyen, és az átmérője legyen kicsi, ne ilyen magasságához képest szélesek, mint a tipikus tartályok. Pumpát nem lényeges ellepni, elég az ha fel tudja szívni, akkor az már a pumpának szerintem megfelel. Viszont így még 2-3 liter is elég lenne ahhoz, hogy a pumpa stabilan tudjon szállítani, és a szintjelzést is ennek megfelelően állítani be. Nálam pl. a mostani 66 literes tartálynál szerintem simán van még tíz liter benne, amikor a mutató már megtámaszkodik az ütközőjén. Na meg az is eszembe jutott még, hogy hasonlóan, mint ahogy a forma1-ben van, a tartályt több részre bontani vízszintes síkokkal, és olyan szelepet tenni a síkok közé, ami csak egyik irányba - lefelé - engedi a benzint. Így ha rá is tankol az ember frisset, mindig a tartály aljáról a régi használódik el először. Mondjuk ez bonyolítaná a szintjelzés kérdését, de valamit valamiért.

Előzmény: t.lantos (53089)
t.lantos 2 napja Creative Commons License 53089

Nem jo, mert akkor mindig ures, aztan nem lepi el a pumpat :)

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53088)
Maketheworldabetterplace 2 napja Creative Commons License 53088

5 literes tartályt kell beépíteni, abból gyorsan elhasználódik a benzin, nem lesz ideje "megromlani".

Előzmény: t.lantos (53086)
66/9 2 napja Creative Commons License 53087

Sziasztok!

Kérem a tapasztaltak tanácsát.

Szombaton vasárnap állt az autó, majd hétfőn reggel már csak szaggatva működött a gáz, az autó rángat. Először gyertyakábelre gyanakodtam, de benzinnel nincs ez a hibajelenség.

Lovato rendszer, Suzuki Swift 1.3; 2000-es évjárat.

Előre is köszönöm a válaszokat!