Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lpgjóvagynemjó Creative Commons License 2024.05.06 0 0 67593

Köszönöm a hozzá szólásokat ,majd megkérdezem az àrakat.

kiggyo Creative Commons License 2024.05.04 0 0 67592

Olcsóbb egy új tartály mint kivetetni a rendszert, visszalakítani hivatalosan az autót.

Előzmény: lpgjóvagynemjó (67588)
lpgjóvagynemjó Creative Commons License 2024.05.04 0 0 67591

Itt nem olyan drága https://kontorgazauto.hu/araink/

Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.05.03 0 0 67590

Azért a gázrendszer kivételének kérdezz utána, mert valami változás volt évekkel ezelőtt és eléggé megdrágult ez a manőver.

Hívd fel Szappanosékat Tasson vagy Molnárékat Páhin 

és ők konkrétan elmondják mi a teendő és az mennyibe kerül.

Előzmény: lpgjóvagynemjó (67589)
lpgjóvagynemjó Creative Commons License 2024.05.03 0 0 67589

Ha kivetetem belőle a gázrendszert,utána milyen hamar kell műszaki vizsgára vinni az autót?

lpgjóvagynemjó Creative Commons License 2024.05.03 0 0 67588

Azért megkérdezem majd a gázos bácsit,de ha azt mondja hogy nem csinál nyomáspróbát rajta, ki fogom vettetni belőle a gázrendszert.

Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.05.02 0 0 67587

10 éves kor után cserélni kell.

Előzmény: lpgjóvagynemjó (67586)
lpgjóvagynemjó Creative Commons License 2024.05.02 0 0 67586

Szeretnék érdeklődni hogy tudnátok-e tanácsot adni?

hogy most mi a helyzet az LPG-és tartályok nyomáspróbájával?

mert egyes gázos oldalakon azt olvasom hogy már nem csinálnak nyomáspróbát az LPG tartályokon hanem 10 éves korukban cserélik,teljesen újra.

Nekem még egy évig jó, utána eléri a 10 éves kort a tartály.

Itt írja hogy cserélni kell 10 évesen

https://www.molnarautogaz.hu/hu/gaztartaly-nyomasproba

Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67585

Várjál a Tfsi más tészta.

Én úgy tudom, hogy turbó benzines, kis köbcentis autóba nem annyira javasolják a gáz beszerelést.

Inkább a régebbi, szívó benzinesbe.

Mondjuk az autónak nem kell öregnek lenni, csak a motornak benne, régebbi konstrukciósnak.

Előzmény: Skoc (67582)
Skoc Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67584

asszem minden 10%-al kevesebb teljesítményű lesz, ha elszegényítik akkor tud hengerfejesedni mindegyik. 

Előzmény: gss (67583)
gss Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67583

...halványan dereng vmi hogy a gáz lassabban ég mint a benzin, nagy fordulaton emiatt már szar a hatásfok (?)

Olvastam olyan alfásról is akinek nagy fordulaton rángatott a gáz (szar beállítás miatt) és addig erőltette míg lefőtt a hengerfej

Ha jól tévedek gázüzemben ugyanugy a lambda alapján megy az üzemanyag, és csak gyorsításnál meg hidegindításnál nincs szabályzás (open loop)

 

Pár éve 1,4 8v 77ló gázos Grande puntóval megpakolva horvát partot megjártam pályán, teljesen ok volt a fogyasztása

Előzmény: Skoc (67579)
Skoc Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67582

Köszi! A családban van egy 1.2 Tfsi 86 le, 130-nál (óra szerint) 3000-et forog, ez 5 sebességes.

Előzmény: Gyümölcsfás (67574)
Skoc Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67581

Láttam egy német, youtube-os felvételt arról, hogy Prius 2 vel mennyi a fogyi 140-nél. Úgy emlékszem a hangot már nem rakta ki mert nagyon bömbölt, viszont a fordszámok elképesztően kicsik voltak állandó sebességeknél.

Előzmény: gss (67576)
Skoc Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67580

Ez minden közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkező motornál így lehet csak...úgy tudom.

Előzmény: kiggyo (67578)
Skoc Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67579

Csak abból az időből van tapasztalatom autógázra amikor reduktoros megoldás volt. Ott kb 130-nál annyit evett gázból ami anyagileg egyenlő volt a benzinnel járással. Persze más benzin és gáz ár volt akkor. Ha egy teljesítmény növelést csinálnak akkor be tudják állítani a gázt az újhoz? Gondolom a motor elektronikához állítják a gáz elektronikáját, nem egy adott katalógusból (gyárilag milyen értékek vannak)nézik ki hogyan állítsák.

Előzmény: gss (67576)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.30 0 1 67578

Nálam az AGIS ezt úgy oldja meg hogy 5% benzin beállítás mellett pl minden 20. befecskendezés a benzin injektorral történik, a gáz olyankor kihagy egyet. 

Előzmény: Gyümölcsfás (67577)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67577

Van valami olyan beállítási technika is, hogy 3000-es fordulat felett, tartós használat esetén benzint fecskendez be a rendszer, meghatározott időnként.

Ez nem tudom milyen lehet, de így talán egy kisebb köbcentis motorral is lehet gázzal autópályázni.

Mert ha nem mindig pályázol, egy kisebb kasztnis autó, kisebb köbcentivel jóval kevesebbet fogyaszt.

Több részletet kellene tudni a konkrét felhasználásra, akkor lehetne jobban tanácsot adni.

Szerintem.

gss Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67576

Szerintem vmi jó légellenállású nagymotorost lenne érdemes. Pályatempónál a légellenállás miatt kell a teljesítmény, amit egy nagyobb motor tud jó hatásfokkal.

A hatásfok ált a nyomatékgörbe csúcsán a legjobb.

automobile-catalog.com-on meg tudod keresni a nyomatékgörbét, seb-ford grafikont minden autóhoz, keress olyat ami 140-nél hatodikban a csúcson van

 

 

De pályatempónál miért nem éri meg gázzal menni a benzinhez képest ugyanazzal a motorral? (a rossz méretezést-beállítást kivéve)

 

Előzmény: Skoc (67572)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.27 0 0 67575

Nagyköbcentis benzinest kell átalakítani, azok keveset forognak autópálya tempónál.

 

Nekem egy 2.5 automata mazda5-öm van, 140GPS szerint mért sebességnél pörög 3000-et. 

 

Ennyivel szoktam általában pályázni (140-145), 12 litert eszik ilyenkor gázból.

Előzmény: Gyümölcsfás (67574)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.04.27 0 0 67574

Most olyan nagy a különbség a benzin és a gáz között, hogy megéri gázzal használni 130-nál is.

Ennyivel kiegészíteném az előző hszt.

Csak a magas hőterhelés miatt nem szokták javasolni a 130-140 -es tempót. Ott azért már van 350--3700-as fordulat.

 

Előzmény: Skoc (67572)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2024.04.27 0 0 67573

Az én tudomásom szerint nincs ilyen benzines autó.

Hosszú táv futónak dieselt szoktak venni.

Előzmény: Skoc (67572)
Skoc Creative Commons License 2024.04.27 0 0 67572

Sziasztok! Tudtok javasolni olyan kocsit mai mondjuk 140-nél sem fogyaszt sokat? Korábbi tapasztalataim azok, hogy 130-nál már nem éri meg gázzal használni. Mondjuk az még a reduktoros korszak volt. Köszönöm.

aNTIGILL Creative Commons License 2024.04.14 0 0 67571

Üdvözletem! Volna egy eladó USBs LPG kábelem. Én anno Zavoli rendszerhez használtam, de már eladtam az autót így nincs rá szükségem. Ha valakit érdekel, jófogáson megtalálja a hirdetést.

mjani68 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 67570

Köszönöm 

Előzmény: t.lantos (67569)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.28 0 0 67569

igen

Előzmény: mjani68 (67568)
mjani68 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 67568

Sziasztok

Az lenne a kérdésem hogy gáz üzem estén az autó a gyári ECU mellé kapmég egy másik ECU-t is ? (Seat Altea XL)

Köszönöm 

Kolos0090 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 67567

Eddig gyönyörűen megy az autó jóformán észre sem veszem a különbséget  a két üzemanyag között, check engine sincs. Fogyasztás is jól alakult, kb. eddig vegyes forgalomban 9l, benzinből is behúzta a 8-at eddig. 

Előzmény: dokeee (67566)
dokeee Creative Commons License 2024.03.18 0 0 67566

Ha normálisan működik a gázüzem, akkor semmi félnivalód a 130-as tempótól. 

Előzmény: Kolos0090 (67565)
Kolos0090 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 67565

Pécs - BP távon az autópályán elég gyér a forgalom, szóval lehet haladni. Azért érdekel, mert mondjuk féljek-e ha 130-al nyomom neki végig akkor átéghet-e a hngerfej, vagy valakitől olvastam olyant is, hogy a dugattyúk tetejét égei el, illetve a szelepeket tönkretenné-e. Természetesen nézetek majd szelephézagot és szükség szerint állíttatni is fogok rajta ha kell. 

Előzmény: Mister V. (67564)
Mister V. Creative Commons License 2024.03.16 0 1 67564

Tapasztalatom szerint (Ford kombi, 5 sebesség) 110 feletti sebességnél már zabálja a gázt. Átlagban 8L-es fogyasztással közlekedek a 20 éves autóval, ha beletaposok és 110-130-as sebességgel megyek, 10-11L-es fogyasztást eredményez. Benzinnel nem tudom mennyi lenne, mert nem járok azzal, de 4000 fordulattal lehetett vele előzni, volt benne erő, ugyanakkor 3000 fölé ritkán járatom, mert 2000-2500 között optimális a fogyasztása. 6 sebességes váltóval és nem kombi áttétellel lehet kicsit alacsonyabbak a fordulatok, de nálam 3000 körüli 120-as sebesség már nem kifizetődő, inkább indulok korábban és kikerülöm a fizetős utakat, ahol a balesetek miatt nem hogy 130-al, de olykor 10-el sem lehet közlekedni. Érdemes elindulni előbb és olcsóbban megússza az ember.

A gáztól jobban melegszik a motor, de hát azért van a vízhűtés, hogy ezen segítsen. Én 20+ éve közlekedem gázzal (csak gázzal) és nem volt gondom sem Lada Samara, sem Opel Astra, sem ford Focus esetében a motorral, mert gázzal üzemelt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!