Nem vagyok autóreszelő de szerintem nagyon el van szegényítve a keverékképzés...adj egy kis plusz gázt neki a reduktoron...de majd a hozzáértők megmondják.
Sziasztok! Van egy tanya 120-as skodám egy régi LOVATO gázszettel, PB palackkal van használva. Utobbi időben egyre gyakrabban melegszik a motor, de csak ha gázzal megyek, benzinnel nem melegszik. Mi lehet a gond? Hengerfej? Szűrők? Alapjárat? Köszönöm előre is a segítségeteket! Jó hétvégét mindenkinek!
Szerintem a te rendszered is tudja a vészindítást gázzal.Nálam hosszan kell nyomni az átváltó kapcsolót,és akkor átvált gázra,és már indításnál gázon lesz.Ez Landi rendszer.
ma reggel az üzemenyag szivattyú bekrepált. el lehet esetleg indítani valamü trükkel a kocsit gázzal? 30 kilóméterre vagyok a szervízhez. ESGI rendszer.
Lehet attól is. Féktisztító sprayt kell fújkálni a szóbajöhető helyek környékére, amikor alapjáraton jár a motor, és figyelni, hogy változik a motor fordulatszáma. Ha eltalálod a helyet, akkor egy picit megemelkedik a fordulatszám. Végig kell fújkálni a szívócsövet a pillangószelep és a motor között a tömítések mentén.
Hallottál a hőtágulásról? Simán lehet 10 km után fals probléma. De azért bárminemű mérés nélkül nem fogod megtalálni, legalább egy nyamvadt vákum méröt kellene szivóágra ráakasztani, megnézni hidegen, melegen.
De ha fals levegőt szívna, akkor jelentkezne a probléma az első 10 kilométeren is, nem?
A benzin üzemmódnál is jelentkezik.
Amúgy, amikor az egyik szervízben megnézettem a kartergáz csövet is kicserélték.
Én valamilyen érzékelő meghibásodásra gyanakszom.
Amióta figyelem azt tapasztaltam, hogy általábban a lassú haladás után jelentkezik. Amikor folyamatosan lehet közlekedni nem nem jön elő a probléma vagy sokkal ritkábban. Tehát egy hőérzékelőnek is kell hogy köze legyen hozzá.
fals levegőnél általában ingadozik az alapjárat össze-vissza.
szerintem ez inkább motorhőfok jeladó hibára utal. olyan mintha alacsonyabb hőfokértéket adna az ecu-nek mint a valós érték ezért túldúsít és emeli az alapjáratot. de ez csak egy tipp. vagcom-mal kellene élőadatot nézni. ott lehet látni a hőfok jeladó által jelzett értéket és egy lézeres hőmérséklet mérővel nézni a valós értéket.
Tisztelt Fórumozók! A következő probléma megoldásában kérem a segítségeteket. A kocsi egy 2005-ös évjáratú Skoda Octavia Tour, BFQ, Landi szettel, és az a probléma, hogy miután bemelegszik a motor megemelkedik az alapjárati fordulatszám. Az indulás utáni első 10 kilométer alatt a probléma nem tapasztalható. Ha megállok a közlekedési lámpánál, az alapjárat 750 körül van. Ezt követően, a kb. 10 kilométer megtétele után, ha megállok, az alapjárati fordulatszám megemelkedik 1000-re. Megfigyeltem, hogy amikor fékezek és megállok, először a fordulatszám visszaesik a normál 750-re, majd onnan azonnal felpattan az 1000-12000-as fordulatra. Amennyiben ekkor egy pillanatra megemelem a fordulatszámot 2000-re, a fordulatszám visszaesik a normál 750-re. Majd elindulok és a következő megállásnál fékezés fordulatszám először le 750-re, majd azonnal ugrik fel ismét 1000-1200-re. Mintha valami állandóan felhúzná a fordulatszámot. Amióta ez az alapjárati fordulatszám ingadozás fenn áll a kocsi többet fogyaszt. Azt is megfigyeltem, hogy lassabb haladáskor sűrűbben, gyorsabb haladáskor ritkábban jelentkezik ez a megemelkedett alapjárat. Arra gyanakszom, hogy valamilyen érzékelő hibásodhatott meg és téves jelet ad. Körülbelül arra a fordulatszámra állítódik át mindig, mint mikor hidegen beindítom az autót. Több mint négy éve alakították át, és az elmúlt évek során ezt a problémát nem produkálta. A beszerelő műhelyben többször jártam, kitisztították a fojtószelepet, gyertyát cseréltek és újra beállították, de nem oldódott meg a probléma. Hibakód nincs. Elvittem másik autószerelőhöz is (nem gázoshoz), ő is átnézte, beállította, de nem szűnt meg a probléma. Ő azt mondta, hogy a gázüzem miatt van, gázos autót nem lehet beállítani. Most itt állok, kidobtam egy halom pénzt, és a probléma, az alapjárati ingadozás még mindig fennáll. Elnézést a hosszú leírásért. Várom a hozzászólásaitokat, mert úgy látszik mások már nem tudnak segíteni.
Pontosan ilyen rendszer ez? Computeres beállítás nem szükséges hozzá?
A fordulatot tarthatod akármeddig, de mitől kellene tudnia, hogy na most, ez lesz az? Lépj be tanuló módba, lépj a gázpedálra, és ha a motor annyit pörög, ahol az átváltást szeretnéd (2000 körülit javaslok személy szerint) akkor nyomd meg a gombot, a papíron szerintem ez is oda van írva. Állítsd le az autót, majd használt nyugodtan.