Az létezik, hogy egy reduktor 70k km alatt eléri a felújításért kiáltozó állapotot? (mondjuk kicsike reduktor - 3.0 v6 kombó gondolom rátesz egy lapáttal)
Mostanra már középtartományban is képes ledadogni, de érdekes módon nem állandóan, néha megy is kicsit mielőtt "föttög". Menet közben nézve ilyenkor azt látom, hogy elszalad a nyomás az egekbe (3 bar ig mutat, kiakasztja), aztán nagy nehezen visszavált benzinre.
További érdekesség, hogy a 93-95 fokos víz mellett képes akár 50 fokig is visszahűlni a reduktor. (már egy ideje sorba van kötve, fűtés combos)
Nekem is így csinált, hogy elsőre nem indult sehogy, másodszorra meg pöccre, de utána meg gázadásra torpant. Sokáig nem tudtam, mi a gond, aztán cseréltem hőmérsékletjeladót, és azóta indul elsőre, és a torpanás is eltűnt. Ha lehet, nézzetek rá diagnosztikával, hogy hány fokosnak látja a vezérlő a motort. De ne csak egy ponton nézzétek, hanem hidegindítástól egészen a termosztát nyitásáig menet közben. Nekem úgy volt sz@r a jeladó, hogy 0 fokon is stimmelt a hőmérséklet, meg üzemmelegen is, csak a kettő között volt egy jó nagy púp a karakterisztikában, és a nulla fokról induló motort 500 méter után már 45 fokosnak jelezte, miközben az lehetett esetleg 10 fokos.
Próbáld meg, hogy gyújtásráadáskor nem tekered azonnal tovább a kulcsot, hanem hagyod gyújtáson 3-4 másodpercig, hadd tolja fel az AC az üzemanyagot rendesen. Van esély rá, hogy gyengül a pumpa, gondolom nem 2 éves autóról beszélünk. De bejátszik az is, hogy lehet benne régi benzin, lehet hibás a hőgomba (egyik tipikus esete a benzinszagos járatásnak), de odalehet a lambdaszonda is.
Értem. Az még az érdekes, hogy elsőre nem indul az autó. Köszörültethetném ítéletnapig. Aztán a második indításra indul pöccre és egy kis idő múlva érződik a benzinszag.
Szerintem kevés a gáz, ezért a benzines computer rászámol az injektor nyitási időkre (pont úgy, mintha a benzinpumpa nem lenne 100-as, és a computer kompenzálja egy kis plusz nyitási idővel) csak épp a pumának semmi baja, és reggelente tolja a benyát, mint az állat.
vagy fordítva. A dúst tanulja meg, és belefullad az üzemanyagba, mert több üzemanyag van a rendszerben mint az ideális. Ne feledd, az autók nem üzemanyaggal, hanem üzemanyag levegő megfelelő keverékével működnek
Én is ugyanilyen gonddal küzdök mint az 52563-as kolléga. Mivel nem értek a témához megkérdezném: hogy-hogy a dús gázkeverék okozza a reggeli benzines indítási problémát? Laikusként arra gondolnék, hogy pont szegény a gázkeverék és azt tanulja el a benzines ECU, aztán ezért indul nehezen és rángat benzinen az autó amíg be nem melegszik.
Én arra tényleg csak szökőévente járok, de idézve a táblázatból, amit sokszor linkelnek ide:
"Híd után körforgalomon át egyenesen, aztán előbb-utóbb ott lesz bal oldalt :) Kutasok rendesek, kártya/kp(Ft+EUR). Viszont fontos, hogy 21:00-7:00 és 11:00-12:00 között nincs kiszolgálás! (változott!) Mindenkori aktuális ár: http://www.real-k.sk/"
Várj, ha értesz hozzá, akkor miért nem csatlakozol rá? Illetve mit is nézel rajta, ha kapcsolódik? Honnan tudod, hogy jó vagy rossz az érték? Például, alapjárati gáznyomás hol jó?
Ez pontosan azt jelenti, amit leírtam. Nem tudod megmondani, hogy a szoftverben rosszul van-e beállítva az usb-s kábel portja, van- e egyáltalán rendesen telepített drivere, látja-e a program az ecu-t, és csak beállítási gond van, vagy egyáltalán nem látja... stb stb. Ezokból elmondani se tudom, merrefelé indulj, ill pontosabban tudom, azt már leírtam.
Lehet igazad van,nem vagyok informatikus se,se gázszervizes,de azért értek annyit hozzá amennyire szükségem lenne.Nem a paramétereket szeretném állítgatni,csak rákukkantani,hogy minden rendben van e.Ez ugye így ingyen lenne,amiért máshol 5000-7000ft-ig kérnekel azért hogy rékukantsanak.De azért köszi a tanácsot.
Mivel látván hogy kapcsolatot se tudsz a két eszköz között teremteni, nyilvánvaló, hogy se gyakorlott, gázcomputer- felprogramozásban jártas gázszerelő, se informatikai szakember nem vagy, ez esetben a lehető legjobb tanács, mielőtt még jobban elállítod, esetleg tönkreteszed, keress fel egy hozzáértőt, csinálja meg ő. Tapasztalatból mondom, hogy mindig ez a fajta próbálkozás veszi el a legtöbb időt, és a végén ez fog a legtöbbe kerülni.
Sziasztok,egy pici segítség kellene.Szereztem egy programozó kábelt,cd-vel együtt,de valamiért nem kommunikál a laptop az lpg ecu-val.Fel lett telepítve a program is meg a driver is,de nem sikerül.Mondjuk nekem az a furcsa,hogy ez csak egy usb landi ecu csatlakozó,semmi vezérlődoboz,vagy akármi,ráadásul csak 3 vezeték van bekötve,nem értem.Segítsetek légyszives.