Toyota rav4-be szeretnék nagy nyitható tetőablakot (vagy redőnyös "vásznat") beszereltetni. (akár kézi, akár motoros) Van e tapasztalata valakinek, illetve tudtok e tanácsot adni, hova fordúljak. Segítségeteket előre is köszönöm! Enkies
jaja es madj elfelejte mennyivel esik vissza a kocsi ereje ha megya legkondi? amugy is gyenge auto 75Le ha meg legkondi is menne lehet jobabn jarnak aha tolnam...? segitsetek erdemes e legkondi... ? Opel 1.7 DTI ASTRA:D
Nekem a három éves webastom beázik. Igaz swiften van, a komfort fokozat (elektromos, nyitó bukó hátratol, gyújtáselvételre zár stb).
Érdekes hogy nagy esőben sem ázik be, és kizárólag csak parkolásnál csinálja :)
Aztán rájöttem mié' játsszaja velem eztetetet.
Azért, mert a swift olyannyira nem merev, hogy ha kicsit is hosszirányra ferdén parkolok (járda két kerékkel), a karosszéria annyit csavarodik hogy a tetőablak nem tud rázárni :)
Azóta figyelek parkolásnál, víz nincs.
Különben a tetőablakok gumiszigeteléseit jobb helyeken szilikonnal a tulaj félévente végigkenegeti, aztán ollé.
5e ft egy új gumikeret a webastóhoz, 5-6 évente nem nagy szám cserélni, én már szedtem szét.
Na itt 1 ellenvélemény /tapasztalat/
1991-ben szereltettem a SHELL-nél utólag 1 Ladába Finnlandia márkáju tetőablakot. Gumicsere -beázás nem volt - idén nyáron mondta az új tulaj.
1994-ben ugyanott,ugyanaz a márka szintén Ladába lett beszerelve. Tavasszal adtam el a gépet gumicsere nem volt és beázás sem.
Tehát kijelenteni,hogy utólag nem szabad beszereltetni, mert beázik - ez felelőtlenség szvsz.
A tetoablakhoz csak annyit szolnek, hogy utolag soha sem szabad szerintem belevagatni, mert be fog azni idovel.A gyari sibedach az mas, ott vannak vizlefolyo csatornak.
A sotetitest pedig erdemes ezzel foglalkozo cegre bizni.Otthon nem hiszem, hogy erdemes nekiallni sotetiteni.
sziasztok,
a légkondival mi a helyzet? mennyiért lehet a legolcsóbban beszereltetni és hol? ja és az ablaküveg sötétítés? eddig 30 körül láttam vhol. az alapanyag 5e ft. meg lehet csinálni házilag szépen?
valaki csinált már ilyet? nem jön le az ablak fel és le tekergetésénél?
Hi
elromlott a tetoaablakom (elektromos)
tudtok valakit ajanlani bp-n aki ezzel foglalkozik es pikk-pakk meg tudna csinalni? allitolag valami fogaskerekek vannak kivasva, opel calibra a kocsi
Tudna valaki mondani egy címet, hogy hol javítanak tetőablakot. Ugyanis az enyém beázik nagy esőben és már elegem van abból, hogy nejlonzacskón üljek napokig, amíg meg nem szárad az ülés.
Egyébként nekem is utólag beszerelt tetőablakom van (az előző tulaj műve), de csak az utóbbi időben kezdett beázni, valószínüleg elöregedett a gumitömítés. Nyáron valóban nagyon jól átszellőzik a kocsi tőle.Ha már valakinek nincs klímája érdemes ilyenbe beruházni.
Nemrég adtam el a kocsimat, és mielőtt vettem egy újat, nagyon fontos volt, hogy legyen benne tetőablak. Nekem.
Először gondoltam arra, veszek a nélkül, és utólag beszereltetem. A webastonál kötöttem ki én is, aztán elmentem az egyik beszerelőműhelyükbe. Ott elmondták, hogy a webastonál vigyázni kell, mert netto árakat közöl, és ehhez jön még a beszerelés költsége, +15-20 ezer Ft brutto.
A legolcsóbb valóban 30 e Ft körül van, de az nagyon fapados, hátrafele billenő megoldás, és ráadásul elég pici is. A jobbak pedig már 60-80 e Ft körül vannak. A lényeg valóban az, hogy legyen elhúzható rolo is alatta, különben a fejed szétégeti a nap egy idő után, és csak átkozódni fogsz. Elmondták a szerelők, hogy a gumit érdemes 2-3 évente lecserélni, mert elöregszik, és valóban beázik utána. Amiért kellett a tetőablak, hogy nagyon nagyon jó fiilinget ad, legalábbis szerintem.
A gyárinak vitathatatlan előnye, hogy általában jobb konstrukciók, a korábban leírt vízelvezetővel, tehát beázni csak akkor tud, ha középen betörik az üveg, mert körbe van gyakorlatilag egy ereszcsatorna. Tehát ha be is ázik, akkor is elvezeti a vizet, és nem csöpög rád.
Aztán vettem egy Ford escortot, abban gyári toló/bukó üvegtető van, rolóval meg mindennel. Ha jól tudom a Fordok 50-60%-ba gyárilag belerakják. Tényleg nagyon hasznos dolog, nem zajos, nem csinál huzatot, irtó jól szellőzik a kocsi, és ha napon hagyva kibillented, a meleg levegő felül távozik. Szerintem egy egymilleres kocsiba nem nagyon éri meg légkondit beszereltetni, illetve mérlegelni kell, meddig akarod megtartani. Ha évekig, akkor talán igen, de ha csak 1-2 évig, akkor hagyd a fenébe.
Egy dolgot írok még, érdemes átgondolni. Az ablakokat ha körbefóliáztatod hővédő fóliával, akkor egy gyári tetőablakkal kombinálva elég hűvös marad a kocsi, még tűző napon hagyva sem ment a benti hőmérséklet 30 fok fölé...
A tetoablak lehet, hogy valamelyik nagyobb lelegzetveteluben (pl. Autó és stílus) volt kitargyalva. Ezert jo ennek a cime, ha ez most feltoltodik mindenfele okossaggal, akkor egyszerubb lesz rakeresni, igaz a szezonja majd valamikor az elso 2001-es kanikulakor.. :-)
AttiM:
A Webasto tudtommal beszállító rengeteg autógyártónál (pl azt hiszem a Mercedesnél is talán). Szerintem mire ez a tető beázik, te már a sokadik autódat használod és rég eladtad a dízelrönót.
Kedves nazza: köszi, megnéztem a webastonál. Jónak tűnik, de az ára is... 31e a legolcsóbb...
Kedves Iore: köszönöm a pozitív jellemrajzot ;-)
Az igazság az, hogy én igyekeztem előbb utánajárni... kerestem teto-re, ablak-ra, de eredmény nélkül. Ha Te jobb eredményre jutnál, oszd meg velem lécci.
Kedves sportivo: szavaid még egy lépéssel tovább lökdöstek a webasto irányába (csak ne kerülne annyiba!). Kár, hogy annyira friss az élményetek, hogy segít a megbízhatósággal (beázás) kapcsolatban.
Alapjában véve régen utáltam az utólagos üvegtetőket, mert igénytelen megoldásnak tartottam a dolgot (tudjátok 1200-es Lada olyan szilikonnal körbekent tojásalak tetőablakkal).
Nadeviszont a fejlődés úgylátszik e téren is igen dinamikus.
Egy barátnőm beszereltetett az új Ibzajába egy utólagos (motoros!!!) Webasto tolóbillenő (!) üvegtetőt naprolóval(!).
Nagyon igényes kis megoldás. Pici megvilágított gomb segítségével lehet billenteni, meg kb,. 3/4-ig hátratolni (akkor úgy "japánosan" a tető fölött nyílik ki, nem a gyáriakhoz hasonlóan a tetőlemez alatt).
Szerintem nagyon jó megoldás, és biztos nem csökkenti az autód értékét sem.
Kedves nazza,
te ertettel felre. Ugyanis ez az egesz utolagos legkondi, tetoablak es ennek kapcsan a buz is (talan meg kulon topik is..) tobb topikban ki lett targyalva, asszem Macimedve kollega se eloszor irja le, amit leirt.
Ez a topik meg elmegy, a cime nem tul specifikus, am legyen, idonkent kell beszelni errol. De ha a keresot hasznaljatok, akkor talalhato egy csomo hasonlo temaju topik.
Inkabb olyan topikokkal van baj, aminek a cime pl. 'a Punto 75 HLX-emnek zorog a kormanya, mit tegyek?' vagy 'mennyit fogyaszt a volvo S40 T4?' vagy 'nezd ma, milyen buzukit lattam tegnap!' Ezek ugyanis beilleszthetok a Fiatos ill. Volvos topikokba ill. nem valok az autos forumokba. Vannak olyan T.asztaltarsak akik egy ilyen tiszavirag-eletu topik miatt regisztraltatjak magukat, aztan huss (itt se AttiM kollegarol beszelek, aki egyebkent mas forumokon is visszafogottan es szimpatikusan nyilatkozik)
Szerintem informativabb atolvasni egy elsullyedt topikot, aztan ha meg mindig van kerdes, akkor felhozni, akik anno beleirkaltak, azok ugyis eszre fogjak venni.
Megegyszer megjegyzem, nem akartam megbantani senkit, gondolkodjatok el rajta.
Bocsi nem akartam itt a klíma-szag témát felhozni. Úgy emlékszem én is, hogy erről már volt szó máshol. Félre is értettetek egy kicsit, mert amit én érzek az nem egy szag (vagy vmifajta bűz) hanem egyszerűen rosszul leszek tőle. Biztos nem a bakteriális szagot éreztem, mert ez egy vadiúj autóban van/volt.
Olyasmi mint régen az 1200-es Zsigulinkban volt, nem tudom ismeritek-e, ha valaki abban a kocsiban dohányzott, akkor az egész belsőtér átvette a szagot és valami elképesztően émelyítő volt.
Témát lezártam, szubjektív vélemény volt. Az alapkérdés ugye nem ez volt.
Mégegyszer elnézést.
Hali,
az egy egyszeru fertotlenito-szer. A suru homerseklet-valtozas miatt ugynis sok para csapodik le a csovek belso falan, ami aztan melegszik: idealis hely a bakteriumoknak stb. Ezek (mint szerves 'anyag') tudnak budosek lenni, ezeket kell kiirtani. En leallitas elott 2-3 perccel mar kikapcsolom a klimat, igy en is aklimatizalodom es a rendszer is jobban kiszellozik. De mintha nem csak ettol fuggne: a corsaban pl. allandoan erezni, a vectraban csak neha, a volvoban soha. Tehat elkepzelheto, hogy letezik jobb konstrukcio, pl. jobb szelloztetessel.
lore
ps (nem cr2 kolleganak): nem ez az elso ilyen temaju topik, ezek a temak mar tobbszor korul lettek ugralva, erdemes hasznalni neha a keresot
A klímásoknak van olyan löttyük, amivel ha befújják a megfeleő helyeket, megöli azokat a bacikat, amik a büdös szagért felelősek.
Az egyik ismerősömnek egy ősrégi Kadettján van olyan utólagos napfénytető, amit még a rendszerváltás idején a ritka Shell-kútok egyikén szereltek be, neki nincs vele semmi baja! (nem ázik, nem fütyül)
Nos, AttiM megkért, hogy írjak be a Webastoról. A faterom Kadett-jében is és a saját Polo-mban is ilyen Webasto csodatetőablak (hátulbukó) van. Az Apámé lehet, hogy gyári, de nem vagyok biztos benne. Azzal eddig annyi baj volt, hogy egyszer az emelőszerkezete romlott el, egyszer pedig háztetőről leomló jégtömb betörte az üveget. Nem volt olcsó a javítás, ahhoz képest, hogy nem a Webasto magyar képviselete, hanem egy bontott alkatrészekkel dolgozó srác csinálta meg (mondjuk azóta az üveg nem elég, hogy lila, de tista ragasztófoltos is). Ázni az nem ázik és popperül működik. Az enyém az biztosan utólagos herkentyű, ez egy picit ázik (igaz több mint tíz éves!!!),
de majdnem akkora hogy a tetőből széltében nem sok maradt. :-)) (bazinagy)
Én személy szerint nagyon szeretem szellőztetésként is nagyon jó, és belső fény szempontból is. Szerintem nagyon jó lehet klímával együtt, mert én pl. csak úgy tűröm a klímát ha nyitva van hozzá egy ablak, különben rosszul leszek a szagától.
Én azt mondom menj el a Webastohoz azok klímát is és tetőablakot is szerelnek, de valami iszonyú drágán!!! Mondjuk konkrét árakat nem tudok, én csak javítattni voltam ott.
Megadom a címüket meg a telefonjukat, aztán érdeklődjél.
1135 Bp., Szt. László út 73.
Tel.: 350-2337, 350-2338
e-mail:webasto@matavnet.hu
(na ézert a reklámért adhatnának egy klímát :-)) )
Ha van még kérdésed nyugodtan írjál a mailemre!
Bocs ha hosszú lett.
Na most már kezdek elkeseredni!
Senki sincs, akinek jó tapasztalata lenne utólagos tetőablakkal kapcsolatban?
Mindenki csak lebeszél róla?
Akkor hát mi a megoldás? (ja, adjam el, vegyek egy olyat, amiben gyári van...)
A szép magyar sibeda szó a német Schiebedach (’síbedah’=tolótető) szóból származik. Ez mint a nevében is benne van, csak tolható.
A nyitható-tolható tető neve az Ausstell-Schiebedach.
A sima tolótető totál használhatatlan. Az ember fejét ropogósra süti a nap. Legfeljebb este kellemes. Semmiképpen nem fizetnék érte.
A hátul billenthető tető viszont nagyon jó. A szellőzés príma, zaj alig van. Én még télen is ki szoktam nyitni egy kicsit, amíg olyan autóm volt. Dohányosoknál szinte teljesen „kihúzza” a füstöt.
Az utólag beépítettek többnyire beázósak, gyengítik a kasztnit, meg kisebbek is, mint a gyári.
A gyáriban a két réteg zárótömítés között van egy vízelvezető cső, ami az első gumin esetleg átjutó vizet egy az A oszlopban levezetett csövön a sárvédőbe vezeti. A második gumi így szinte alig kap vizet. Utólag beépítettnél ilyet még nem láttam.
A legtöbb gyárnál klímát+tolótetőt csak nagyon borsos felárért lehet rendelni, ha egyáltalán lehet. Azt szokták mondani, hogy a kettő kizárja egymást. Ez SZVSZ hülyeség, ilyen 25 fok körüli hőmérsékletnél a klíma még nem kell, viszont egy kis szellőzés jól jön. A letekert ablak zajos meg huzatot csinál.