Az utolsó két kérdésre tudok biztosan válaszolni, mert már régen volt.
Teljes csapatos volt és látszottak a kommentátorok is, a szájuk is mozgott.
Az enyémben ez volt pixeles (hibás), de mozgott a szájuk. A hiba miatt, meg amiatt, hogy tizenévesen nagyon nehéz volt, keveset játszottam vele, de így meg nehéz.
Szívesen segítek keresgélni, de kicsit több infó kéne. Pl.: Felülről vagy oldalról láttad a játékosokat? Vízszintesen vagy függőlegesen folyt a játék? 1 az 1 ellen volt, vagy teljes csapatok játszottak egymás ellen?
A szünetbeli beszélgetés során csak leírt szövegek látszottak vagy a két kommentátor is?
A különböző komponensek, mint RAM, VIC-II, PLA, stb gyártási szórásaiból összeállhat olyan kombináció, hogy pont nem jön ki valamelyik időzítés.
Nálam a Mayhem in Monsterland például nem működik mindegyik gépen. Volt olyan, amelyiken segített a DRAM IC-k cseréje más gyártóéra... Amúgy a DRAM-okban semelyik teszt nem jelzett hibát.
Ezzel lehet tesztelni a gépet, hogy érintett-e a VSP hibában:
Tisztában vagyok a felépítésével :) Talán majd szakítok rá időt és csinálok egy videót a jelenségről. Ahogy írtam, a szervízben sem találtak semmit, pedig akkoriban még igazi szervizek voltak hozzáértőkkel, nem úgy, mint manapság.
A túlmelegedés nyílvánvalónak tűnne, csak sajnos semmi sem melegedett. Másik gépen beolvasva ugyanazt a lemezt/szalagot semmi gond nem volt.
Mindegy, eltűnik ez is a történelem süllyeszőjében :)
Nem állítom, hogy nem azt tapasztaltad a valóságban, amit leírtál, de szerintem ilyen nincs. Szegény C64-ben nem létezik semmilyen olyan összetevő, elem vagy alkatrész, ami érzékenyebb lenne a vektorgrafikus játékokra, mint bármi másra. Nincsnek semmilyen három dimenziós számolásokat támogató képességei a hardvernek, így azok specifikusan nem is hibázhatnak. Valószínűbbnek tűnik, hogy hosszú menetek alatt valami elkezdett túlmelegedni és ettől hibázott a gép. Vagy szerencsétlenségedre maga a játék volt hibásan rögzítve. Nem nagyon, csak annyira hogy nálad néha kicsit megkergüljön.
Működik a gép, de van egy nagyon egzotikus hibája, annó sem sikerült rájönni, mi okozza: vektorgrafikus játékoknál teljesen véletlenszerűen hibázik a végpontok koordinátáival, így a vonalak össze-vissza ugrálnak. Nem sűrűn, de pl. repülsz bármivel és az addig vízszintes talajból hirtelen egy hegy lesz, amibe bele is szállsz.
Volt annó szervizben is, semmilyen hibát nem találtak. Csak játék közben jön elő a probléma, nagyon vicces meg látványos, csak sajnos így használhatatlan :D
Helló, nekem TheC64Mini van, a Bomberland-hez nekünk van 4 kontroller, de még nem sikerült 3-nál többet használnunk hozzá (a negyedik nem csinál semmit), viszont a TAB-al hozzá lehet adni plusz egy gépi játékost is.
De hogy a Bomberland-et mennyire jól megcsinálták, leesett az állam, a színek, az animációk, minden a helyén.
Amúgy eszembe jutott, hogy A Pokol Angyala játékot illene kijátszanom, régebben egész messzire eljutottam, csak tényleg kifutott a gép iránti lelkesedés akkoriban egy ideig.
Pont aktuális a téma :) Nekem van TheC64 Maxi egy ideje, a napokban szedtem elő. Ahogy nézem, nemigen van magyar fóruma, valószínűleg nincs is belőle sok itthon.
Kicsit nekiestem már annó is, amikor vettem, de most jobban beleástam magam. Raspberry alapú emulátor egyébként.
Ha valakit érdekel, társaloghatunk róla, esetleg külön fórumban, ha van rá igény.
A lényeg, hogy bármilyen játékot lehet futtatni rajta, pendrive-ról, bele lehet tenni akár a gyári firmware-be is, de létezik egy Carousel nevezetű projekt, amivel pendrive-ről lehet futtatni ugyanezt a felületet, jóval több játékkal, persze. Saját manager programja van, elég jó kis cucc. Én egyébként nem szeretem, mert eléggé ad-hoc nálam, hogy elindul-e a pendrive-ról, vagy csak sötét képernyővel megáll.
Készíthető hozzá RS-232 kivezetés, így terminálon keresztül lehet vele kommunikálni.
Alapból rengeteg controllert, joysticket felismer, de gyakorlatilag bármilyen vezetékes kontrollert be lehet varázsolni alá. A vezetéknélküliekkel már vannak gondok, csak párat ismer fel.
Éppen most pakoltam rá egy régi kedvencemet, a Bomberland-et, két kontrollerrel és az eredeti thec64 joystickkel egyszerre hárman tudunk vele játszani. Több kontrollerem nincs :)
Egyelőre ennyi.
Van egy eredeti C64-em is, de sajnos sehol sem találom a kazettás egységet hozzá, a floppy drive-ot meg elajándékoztam egy gűjtő barátomnak még régen...
Sziasztok, nekem van pár éve egy C64 minim... Sajna csak emulált C64, ezért is van pár századmásodperces késése, ami pont gyors reflexet igénylő játékoknál bosszantó. Játék minden mennyiségben letölthető hozzá, pendrive-ról működik. USB hub nem árt, ha működő billentyűzetet szeretne az ember. Néha váratlanul lefagy. Talán pont túlterheli a 2 portot a 2 joy + bill + pendrive?
Nekem sajnos nincs, emulátorban nyomom a C64 és Amiga 500 élményt. Mivel ez az ember a legtöbbször okos dolgokat mond azokról a dolgokról, amiket magam is ismerek, gondoltam arról is okosakat mond, amiket nem ismerek, pl. a C64 Miniről.
Azt hiszem a CSDb-n Compyx/Focus^VICE Team ezt írta róla: "... Basically it's an allwinner A20 with VICE 2.4, and some GPL issues."
Szerintem ha keresgélsz még egy kicsit, kiderül hogy lehet-e rá a gyáriakon kívül további játékokat varázsolni. Viszont a fentiek miatt és mert olyan amilyen (nagyon messze van egy teljes értékű C64-től) én nem venném nosztalgiázni. De ez ne tántorítson el! Az én véleményem általában téves... ;)
Ez nagyjából 30 éve volt, úgyhogy nem emlékszem. Ráadásul amúgy nem volt hozzáférésünk se a gépekhez se a lemezek tartalmához.
A C64-ek Y kábellel voltak összekötve az IEC buszon.
A tanári gépen kellett először betölteni a netet. Utánasorban az összes tanulói gépen. Mintha net ID-t is ekkor kaptak volna... Hardkódolt csak akkor lehetett volna, ha nem sima Y kábel van. Szóval tudja a fene.
Szerintem a tanári gépen keresztül ment a csetelés.
Mármint az üzenetet kiírta a floppyra (vagy ha nem a lemezre, akkor a drive memóriájába), ahonnan a másik számítógép visszaolvasta (vagy valamiképpen a gépek kommunikáltak a floppy nélkül egymással)? Emlékszel még esetleg a program nevére? Szívesen megnézném, ha valahol még hozzáférhető a neten (éppen most egy hasonló cuccot írok ugyanis, és meríthetnék ötleteket belőle).
A kérdés arra irányult, hogy mi lesz, ha egy floppy drive-ba közvetlenül beledugunk két gépet. Én is arra válaszoltam.
Amit te írsz, már egy kicsit más (hisz eleve a kettőnél több gép jelenléte miatt kell valami plusz eszköz). Kellett legyen köztük valamilyen extra, spéci hardver, ami összeköti - vagy szétválasztja, hogyha kell - a gépeket már fizikailag.
> A C64 lefoglalja exkluzívan magának a buszt alapesetben
Ez érdekes. Nem néztem utána, de a gyakorlatban nem ezt tapasztaltam.
Nálunk gimnáziumban az összes tanulói gép (C64C) sorban össze volt kötve IEC buszon, a legvégén egy floppy meghajtóval. Cartridge vagy Kernal módosítás nem volt.
Mindenki beírta, hogy LOAD"NET",8,1
Az első gépnél RETURN, megkezdődött a betöltés.
Betöltés végén hangos kurjantás: "Kész!"
A második gépnél RETURN, megkezdődött a betöltés.
És így tovább.
Amikor az utolsó is végzett, lehetett csetelni. :-D
Szóval az összes gép egyszerre volt a buszon. Nem volt szabad egyszerre a meghajtóhoz fordulni, mert akkor lefagyott az egész.