Legegyszerűbb szerintem megvenni a Boonsiri cégnél a komp+busz kombójegyet Bangkokba. Tratból csak Bangkokba repülni szerintem nincs sok értelme, nem spórol vele annyi időt az ember, ráadásul nem lesz olcsó út, mert a Bangkok Air privát reptere, ez pedig nem fapados légitársaság.
Tavaly ősszel az AirChina volt a legolcsóbb, és teljesen mindegy volt, hogy retúr BKK, vagy Phuket, vagy ChiangMai, vagy open jaw ugyan ezekre a célállomásokra. Azaz érdemes nézegetni a BKK oda, HKT-ről vissza opciót, nem feltétlen lesz az drágább, mint a BKK retúrhoz pluszba megvett retúr BKK-HKT...
A jónevű Turkish Airlines addig-addig hallgatott, majd csűrt-csavart, hogy végül egy teljesen egyértelmű bőrönd sérülési ügy miatt ki is bújt a "felelősség" alól. Először az a taktika, hogy nem válaszolnak, majd nem válaszolnak és még mindig nem válaszolnak, hátha kifáradsz és hagyod a fenébe az egészet, aztán később adatpótlást kérnek, amit már egyébként ötször elküldtél és végül megállapítják, hogy a sérülés már ott volt a bőröndödön, mielőtt felszálltál és ez a normális ütés-kopás része (hogy mondjuk kitört a kereke...).
Amúgy indigópapíron kopírozta ezt az Air Serbia is egy másik alkalommal (ők ugye a Qatar csoport része), szóval nem ismeretlen ez az "ügyvélkezelési szisztéma" a világban...
Tekintve hogy az amúgy igen jónevű Turkish Airlines immáron fél éve szórakozik velem egy teljesen egyértelmű kompenzációs üggyel, azt kell mondjam igazad van, a légitársaságok ügyfélszolgálata is csapnivaló. Vagy teljesen dilettáns hülyék, vagy direkt játsszák a hülyét, mert ez van kiadva nekik, hátha a delikvens feladja. Másra nem tudok gondolni.
Én csak a Skyscannert nézem, és onnan veszem a legolcsóbb jegyet. Ez legtöbbször a GotoGate vagy Mytrip (egy a tulajuk).
Előfordult már, hogy a légitársaság volt a legolcsóbb, vettem már néhányszor közvetlenül a légitársaságnál is jegyet (pl Lufthansa, Qatar, KLM, British).
Az én tapasztalatom szerint az OTA ügyfélszolgálata semmivel sem rosszabb, mint a légitársaságoké.
Akkor némi friss tapasztalat. Én az utóbbi 15 évben longhaul járatra nem vettem jegyet közvetlen légitársaságnál. Az ok nagyon egyszerű, egy OTA mindig olcsóbb. Kivétel nélkül. Van hogy a különbség ~10e Ft csupán, de jellemzően inkább több 10e. Megkapod a foglalási kódot, azzal pedig már saját magad tudod managelni a foglalást az adott légitársaság weboldalán. Olyan, hogy ne tudtam volna becsekkolni, esetleg helyet választani, soha nem fordult elő. Egy dolgot tudok elképzelni, az OTA-nak általában van egy saját fogalási kódja is, ami sokszor szintén ugyanúgy 6 karakter. Ha azzal próbálasz meg becsekkolni vagy helyet foglalni, azzal nyilván nem fog menni, a légitársaság kódja kell hozzá, ami előfordul hogy kicsit 'el van dugva', szóval nem olyan egyszerű megtalálni, be kell menni hozzá a profilodba, ott letölteni valami dokumentumot, stb. Ha az embernek nincs benne rutinja, nem biztos hogy megtalálja, és akkor jön az hogy nem tudok becsekkolni a kódommal.
Egyetlen esetben okozhat ez némi problémát, mégpedig ha valamilyen változás van, törlik az egyik járatot, átteszik máskorra, stb. Ilyen esetben a legtöbb légitársaság már nem áll szóba veled, merthogy nem közvetlenül náluk vetted a jegyet, intézd azzal akinél vetted, vagyis az OTA-val, és majd az OTA intézi velük. Na ez már valóban kissé bonyolult, mert ilyenkor hívhatod fel az OTA-t, próbálhatod elmagyarázni a jellemzően indiai/paki ügyfélszolgálatosnak hogy mi is a helyzet, és te mit is szeretnél, ők pedig jellemzően azt se tudják hogy milyen moziben ülnek, volt hogy nekem kellett elmagyaráznom hogy egy KLM jegyet át tud rakni Air France-hoz, mert ugyanaz a társaság, ezen pedig meg volt döbbenve...
Szóval ez az egyetlen hátulütője a dolognak. Nekem már sok ilyenben volt részem, eddig még így vagy úgy, de mindig meg tudtam oldani. Volt olyan is hogy egy korábbra tett Saudia átszállásos járat helyett áttettek egy közvetlen Thaira, szóval még jobban is jártam vele.
Mondjuk ebben a konfigurációban (no bőrönd, no közvetlen átszállás, extra nap a két repülés között) lényegében nincs ellenjavallat a fapadosok ellen, így kicselezel mindent, amiben ők gyengék. A biztonság nem kérdés. Bár vannak Ázsiában is kutyaütő légitársaságok, de azokat nem Thaiföldön kell keresni. Szóval ebből a szempontból nyugodtan bevállalhatod őket.
Köszönöm! Amint fix dátumom lesz (és letisztul valamelyest a még elég zűrzavaros kép a fejemben), kereslek majd bangkoki program ügyében. (2026 január-február vonatkozásában.)
Nincs igazából olyan fapados, amit ne ajánlanék Thaiföldön. Nálam általában az ár szokott a döntő lenni, illetve, hogy a DMK vagy a BKK reptér a jobb nekem. Ha nem mentek rögtön tovább, akkor mindegy is melyik reptér. Utóbbi időben sokszor a Vietjet Airrel repültem, ők voltak a legjobbak, ráadásul a Suvarnabhumi repteret használják, ahonnan reptéri gyorvasúttal könnyebben bent van az ember a belvárosban. Nok Air is rendben van, a Thai Airways leányvállalata egyébként, ez is egyfajta garancia azért.
Csak kabinbőröndünk lenne, és biztonsági okokból 1 nappal a hazatérés előtt visszarepülnénk Bangkokba, elkerülvén az esetleges bonyodalmakat. És még egy utolsó estét eltölteni Bangkokban... :) Most kb. 20000 Ft-os retúr árakat látok pl. a NOK Air légitársaság gépeire, csak éppen nem tudom hogy mennyire biztonságosak, mennyire merjünk felülni rá. Persze az is lehet, hogy túlreagálom a dolgokat, de még soha nem jártunk Ázsiában.
A BKK-HKT vonalat egy csomó fapados és az egyetlen "normál" légitársaság, a Thai Airways repüli.
A fapadosokat nyilván egy kaptafa alapján egyformának is lehet venni.
Egy random februári időpontra klasszikus turistaként egy feladott és egy kabinbőrönddel az Air Asia a legolcsóbb 88 dollárral, de a Don Muagról (ja!!! az sem mindegy, melyik reptérről akarod a kürt futni, mert az interkontinentális járat biztos, hogy a Suvernabhumira/ról jön/megy ergo, ha a fapadosod a DMG-ről megy tovább, vagy oda hoz vissza, az külön macera, taxiktg, stb.). Ha kilövöd a DMG-t, akkor az Air Asia 93 USD-re ugrik, továbbra is a legolcsóbbként. És utána a második helyre rögtön fel is jön a Thai Airways, mint "legacy" légitársaság 114 USD-vel.
És akkor innen szerintem kár is tovább nézelődni, mert másik fapadost talászt, de drágábban.
Egy sima BKK-HKT útnál kicsi a rizikó, hogy elveszik a bőröndöd, legfeljebb azt a kockázatot futod, vagy inkább nevezzük bosszúságnak, hogy az Air Asia (vagy hogy tűpontosan fogalmazzunk Thai Air Asia) nem a pontosság mintaképe. Ha csatlakozna a járat vagy odafelé, vagy visszafelé az európai interkontinentális járathoz, én biztos nem mennék Air Asia-val. Különösen nem 20 dolcsi differenciáért.
A friss tapasztalat egyébként az, hogy a légitársaságok megpróbálják "kiszorítani" a közvetítőket és az áraikkal a saját honlapjaik felé terelni a repjegyet kereső gyanútlan turistát.
Mondjuk, amit írsz, azt a legkevésbé sem értem, hogy a közvetítőnél vett jeggyel nem tud valaki csekkolni.
A mai elektronikus világban, amikor a repjegyet egy darab hat karakteres kód jelenti (és nem is tudnék olyan légitársaságot mondani, aki másmilyen rendszert használna), ott hol a nehézség a csekkolással? Ebben a kódsorozatban nemigen hiszem, hogy benne lenne, hogy Te közvetítőtől vetted a jegyet. Utána viszont, amikor a kezedben van a jegy (akarom mondani a hatjegyű kód), a légitársaság honlapján szabadon grasszálsz és becsekkolsz, ha akarsz, ülést választasz, ha van üres hely még stb.
Tervezés alatt van majd az ottartózkodás során egy Bangkok-Phuket oda-vissza repülőút is, mert sokkal olcsóbbnak tűnik ez a megoldás egy BUD-BKK oda-vissza úttal kombinálva, mint egy BUD-BKK oda és HKT-BUD visszaút. Melyik belső légitársaságot ajánlod erre a Bangkok-Phuket oda-vissza útra? (Biztonság és ár-érték arányának viszonyában.)
Kíváncsi lennék azért friss tapasztalatokra is, mert én többször hallottam, hogy közvetítőnél vett jegyeknél nem tudtak becsekkolni a légitársaság oldalán, sem ülést választani. Sok közvetítőt pedig elég nehéz elérni.
Thaiföldön pl. azért kell vigyázni az AirAsia oldallal, mert ott keresve más társaságok járatait is felhozza, pl. lehet foglalni Lion Air, VietJet Air járatokat is. Én így jártam, aztán nem tudtam megcsinálni az online checkint, ugyanis közvetítőnél vettem a jegyet, nem direktben.
Régebbi 8-10 éves tapasztalat, hogy elég sokan szidták őket, de azóta óriásit fordult a repjegyvilág kereke.
Amúgy amiket kérdezel, csatlakozás lekésés, ülőhelyek kiosztása, onnantól, hogy a kezedben van egy foglalási szám, el is felejtheted a Bravo-t. Egyrészt azért, mert onnantól benne vagy a légitársaság rendszerében és közvetlenül az ő utasuk lettél - talán nem is tudják, hogy a Bravo-n, a Kayak-on, vagy Booking-on keresztül foglaltál – és mindent velük intézel tovább. Értsd az ülőhelyeket (vagy megvárod a 24-48 órát és magadnak foglalsz, vagy előbb foglalsz és külön fizetsz) intézed magadnak ekkor már rég eltűnt a képből a Bravo, vagy bármelyik másik. És a csatlakozás lekésése is úgy megy, hogyha ugyanazzal a társasággal, egyben van a jegyed, akkor lehetőség szerint bevárnak, mert a légitársaság nyakában maradsz, mint probléma, vagy intézik, amit kell, mert az ő kezeik között kerültél bajba, őmiattuk. Vagy ha külön van a szakaszokra a jegyed más-más légitársaságokkal esetleg, akkor meg a Jóisten sem segít, nemhogy a Bravo....
Szóval ha csak az ár miatt Bravo, semmit sem veszítesz, vagy nyersz, legfeljebb az árkülönbözetet.
Illetve egy utolsó apróság. Ha a repjegyet nem közvetlenül a légitársaságtól veszed és mondjuk csődbe megy a légitársaság (mint anno a Malév), akkor Te visszakérheted a pénzedet a Bravo-tól (és majd ő a légitrásaságtól és így a láncolaton végig). Mondjuk nem szeretnék kipróbálni egy ilyen mutatványt, de anno a Malév károsultjai közül is azok tudták visszaszerezni a befizetett repjegyek árát, akik közvetítőn keresztül vették a jegyet, mert ilyenkor végigmegy az igényérvényesítési láncolat és végül az bukja a jegy árát, akinek a szolgáltató közvetlenül nem tud fizetni. Ha ez Te vagy, mert a honlapjukon Te rendelted, akkor Te bukod, ha ez egy közvetítő, akkor ő. De ez mondjuk a legeslegkisebb része a dolognak.
Tudom, hogy alapesetben a légitársaság oldalán kell megvenni a jegyet, mert gond esetén az a legbiztonságosabb. De most - nyilván anyagi okok miatt - nagy a kísértés a Bravofly iránt. A Skyscanneren 5 csillagos az értékelése, szóval így már egy kissé csábító. Van tapasztalatotok velük? Van benne kockázat pl. egy csatlakozás lekésése miatt? Vagy akár az ülőhelyek kiosztásánál vagy bárhol máshol? Köszönöm a segítséget!
Szerintem ezt lehetetlen megválaszolni biztosra, de amilyen dolgok manapság történnek a repülésben, benne van hogy lekésitek, meg az is hogy nem.
Nekünk anno volt 1 órás átszállási időnk CDG-n úgy, hogy KUL-ból jöttünk ami mondjuk ugyanaz a helyzet mintha BKK-ból jöttünk volna, azaz még be is kellett lépni Európába úgymond, útlevélellenőrzés stb. és a franciák enyhén szólva nem voltak tekintettel arra, hogy átszálló utas szinte mindenki és sietni kellene.
Futólépésben mentünk szó szerint a másik terminálra és végül elértük a gépet, még várni is kellett mert kis késéssel indult. Ja és a KUL - CDG járat egy percet sem késett, tegyük hozzá.
Mondjam úgy, volt az a pénz amiért bevállaltuk ezt a rizikót, túl jóáras volt az a repjegy. Gyerekkel nem biztos hogy már vállalnám.
Aztán persze, lekésed, feltesznek a következő gépre. Elvileg. De ahogy manapság mennek a dolgok, ki tudja meg ha igen akkor is macera, lehet az csak másnap van, intézni a hotelt akkor, a transzfert még akkor is ha a légitársaság fizeti.Volt már ilyen esetem is, nem poén, még egyedül utazva sem volt az.
Az elméleti minimum, amit minden reptérre alkalmaz az IATA a repjegyeknél az 50 perc (ez olyan érték egyébként, mint a KRESZ-ben, hogy mindenki, aki az autóban ül, az 68 kg-os).
De a nagy hub-okon, amilyen Párizs (meg a Heathrow, vagy Frankfurt, esetleg Amszterdam) ott érhetnek meglepetések, főleg ha terminált kell váltani és ilyen nyalánkságok. Az sem mindegy, hogy egyben van a jegyed (BUD-CDG-BKK), vagy szakaszonként (ha szakaszonként külön, akkor biztos, hogy egy másodpercet sem várnak rád). Az sem mindegy, hogy tél van vagy nyár (télen bejöhet egy hóesés, jégtelenítéssel és akkor biztos, hogy a csatlakozó géped késve indul és késve is fog érkezni, ergo az 1:25 rövidül).
Párizsra én azt mondanám, hogy 2 óra az az átszállási idő, ami már elég kényelmes (bár az már nem biztos hogy benne, van, hogy ott majd eszek valamit a food courtban), bár ez a létező legszubjektívebb. Az 1:25 nagyon-nagyon a bevállalhatóság határán van. Ha van másik alternatíva, ne ezt válaszd. Ha nincs, a Te döntésed. De ne lepődj meg, ha körömrágóan izgalmas lesz.