Könyvbemutató: Közlekedik a székesfőváros

A korrupció örök

A budapesti tömegközlekedés száz év alatt semmit nem változott: olyan fejlesztéseket tervezünk, mint az 1800-as évek végén, kenőpénz szintén volt már száz éve, ahogy fizetési botrány is: volt cégvezér, aki többet keresett, mint Horthy.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Zeno1976 2014.11.18 Creative Commons License 116

Sziasztok!

 

Nissan Micra (K12) 1.0 esetében kérdezném, hogy tudja-e valaki, hogy az önindító leszereléséhez honnan lehet hozzáférni?

Alulról kell nekifogni vagy az eleje irányából hozzáférhető? Sajnos még nem tudtam megnézni, hogy hol helyezkedik el.

 

Egyébként a jelenség, hogy reggelente indítás után még pár másodpercig megy az önindító.

 

Előre is köszönöm

FefeP12 2014.10.28 Creative Commons License 115

Légtömegmérő....

Előzmény: levy_ke (114)
levy_ke 2014.10.14 Creative Commons License 114

sziasztok.van egy kicsi micram 1996, 1000 - 16szelepes motorral. az a baj h menetkozbe egy ido utan el kezd rangatni,szaggat a motor es nemkapom a hibajat,kicsereltem a benzin szurot, a gyertyakat,a benzin pumpa is jol nyom .Ha valaki tudna valamit ajanlani nagyon megkoszonnem

sooty 2014.08.19 Creative Commons License 113

Én Érden merek ajánlani egy műhelyt ahol megállapítják a problémádat.

Az autót szakemberhez kell vinni és nem szakszervizbe.

 

Az egyszer elvégzett jó munka a legolcsóbb. (6trafó, generátor stb, milyen költség ez már?)

Előzmény: nagygabi69 (110)
sooty 2014.08.19 Creative Commons License 112

A vezető oldali ajtónál le lehet venni a műanyag elemet és ott lehet kulccsal kinyitni.

Van az a rész amit kézzel megfogsz és meghúzod kifelé, a jobb oldali kisebbik rész pedig nem mozdul. Na azt lehet levenni. Ha elé térdelsz akkor alul van rajta egy vágat, na ott kell megtámadni. Elméletileg a kulccsal le lehet pattintani, de nekem nem ment csak késsel és csavarhúzóval. Vigyázz rá, ne karcold össze.

Ha le tudod szedni akkor ki tudod nyitni kulccsal.

 

Ha megvan a kezelési könyved akkor javaslom tanulmányozd, sok okosság van benne, pl ilyen esetekre is. (tudom, ha van is akkor a kesztyűtartóban)

 

sok sikert

 

Előzmény: Papucs orrán pamut bolyt (111)
Papucs orrán pamut bolyt 2014.08.19 Creative Commons License 111

Sziasztok!

 

2007 es Micrám valószinüleg töltés hiba miatt teljes akksi merülés áldozata.

A bibi hogy központi záras(ami ugye nem mükszik) és nincs az ajtókban zár ahol a kulccsal tudnám nyitni az ajtót.

Hogy tudok bejutni a kocsiba??

 

Köszönöm a segítséget!

nagygabi69 2014.08.18 Creative Commons License 110

Üdv az Uraknak!

Ha valaki tudna segíteni,mert már az őrület határán vagyok...

2003-as Micra 1,2.

a 3-4-es hengerben sorozatosan veri ki a trafókat...

cserélétünk már kb.6db trafót (gyári bontott-új NGK-Hüco...),a generátorban feszültség szabályozót(hát ha ad néha 1 túláramot...),de nincs változás...

az autó,trafó csere után 70-80Km-t megy hiba nélkűl,aztán a 3-4-es henger trafója zárlatos lesz....és mindig csak ez a kettő.

egyébként az 1-2-es hengerben Bremi márkáju van,ami valami utángyártott,de azok működnek tökéletesen.

legutóbb (ma...),mikor elkezdett dadogni a motor-84Km-rel trafó csere után- (mivel megint ki ment a 3-4-es )levettük a légszűrő házat,és ez a kettő olyan forró volt,hogy nem lehetett hozzá érni...

 

tudom,hogy nincs távjavítás,de valami tippje valakinek???

CharlieNK 2014.08.17 Creative Commons License 109

Sziasztok Micrások!

Eladtam a kocsit és maradt 2 db. 13 colos felnim. Nem szép, de olcsó. 

http://olx.hu/hirdetes/nissan-micra-a3900-5jx13-4x100x59-et45-0-acelfelni-ID2sBON.html#319500b3a7

gyögye2 2014.05.20 Creative Commons License 108

sziasztok!

Segírséget szeretnék kérni. van egy 97-es micránk 1.0 automata. Ha áll motor, akkor nagyon könnyen megy a váltókar, de ha jár, akkor nagyon nehéz D-be és R -be kapcsolni. Van erről valamilyen tapasztalatotok?

Előre is köszönöm a segítséget.

Fedra1 2014.05.06 Creative Commons License 107

Sajnos velem megtörtént az ami felfoghatatlan, a Micrám 3. vezérműlánca amit decemberben tettek be,  5.000 km után ma megadta magát. Sajnos már el sem indul az autóm. Most sokkal intenzívebben jelentkeztek a hibák, mint pl. menet közben leállás, indítás problémák és gyenge erő.  Azt hiszem ezzel vége, már többet költöttem rá, mint amennyit ér, jöjjön a pör, mert ezt egyszerűen nem úszhatja meg a Nissan. 102.000 km van most az autóban és a 3. komplett lánc csere után is rossz. Szeretne valaki csatlakozni?

tkundri 2014.04.28 Creative Commons License 106

Melyik láncot vettétek bele illetve vezérmű láncot vagy szettet? hasonló problémám van. De nálam teljesen leállt és nme lehetett beindítani se. 

Előzmény: Robbbye (104)
sooty 2014.04.17 Creative Commons License 105

És neked mennyi km van a kocsiban? Ez a vezérmű lánc valami mumus lehet. Nálunk 81500km és eddig semmi hiba.

Remélem sokáig így is lesz.

Előzmény: Robbbye (104)
Robbbye 2014.04.15 Creative Commons License 104

Sziasztok. Olvasgattam a forúmot látom hogy hasonló hibával vannak egy páran. Nekünk is egy 2004es 1.2 micra van. Tavaly októberben elkezdet leálni. Akkor hiba olvasás végül vezérműjeladó cserlve lett. Az autó tökéletesen ment de januárban ujra leált viszont már be se indult. Közbem lett lánc cserélve és gyertya is. Itt a csavar a dologban mert még igy sem akar indulni. Annyi dolgot mondtak már külömböző emberek hogy mi lehet a baja. Pl hogy az sem.mindegy hogy jobrol balra vagy forditva rakják fel a láncot illetve hogy bár nem gyári láncot vettünk viazont az unixnal a leg drágábbat hogy ez is a baja lehet. Esetleg valami ötlet?

Andy Pea 2014.02.12 Creative Commons License 103

Szia!

 

Nekem tavaly ugyanezeket a tüneteket produkálta és a vezérműlánc cseréje megoldotta :) Menj be a legközelebbi márkaszervízbe és kérj tőlük egy diagnosztikát, hogy biztos legyen a dolog

Előzmény: csokimiku (74)
gyetoo 2014.01.28 Creative Commons License 102

Sziasztok! 

Gyors kérdésem lenne. Van egy Nissan Micra 2004 gyártmányú 1.5 dci kiskocsim. Olyan hibába ütköztem, hogy minden évszakban főleg mikor lemosom a kocsit vagy esős időt követően az ablaktörlő megmakacsolja magát és folyamatosan megy. Nem lehet leállítani meg semmisem. A kocsi esőszenzoros, de ha annak a vezetékét kikötöm akkor is megy az ablaktörlő. Órákig képes menni. Viszont ha egy élesebb jobbos vagy balos kanyart csinálok illetve ha egy erőteljesebbet fékezek akkor kb 20 mp-ra megáll az ablaktörlő majd folytatja. 

Kérdésem ki találkozott ezzel a problémával valamint mi lehet a megoldás!? Esetleg átmenetileg a csatlakozó táblán kiveszem a biztosítékot!? Valaki tudja melyik az ablaktörlő biztosíték kiosztása!? 
Válaszokat esetlegesen tapasztalatokat  ezzel a problémával kapcsolatosan várom!

pityesz001 2014.01.10 Creative Commons License 101

Sziasztok!

Valaki megtudná mondani hogy nissan micrahoz 1990 es k10 eshez MA12 motorkóduhoz a hengerfej csavarok hányas torxal vannak rögzitve.? sajnos nemvagyok most a az autó közelében és nemtudom megsaccolni sem ha jól emlékszem torx csavarok fogják.

Köszönöm!

DuduMicra 2013.12.30 Creative Commons License 100

Sziasztok.

 

Van egy 2002 -es évjáratú K11- es 1.0 Micrám. Történt vele egy sajnálatos dolog,mert karamboloztam vele. Szükségem lenne Motorháztető,díszrács,első lökhárító,merevítő,klímahűtő és ventillátor (komplett műanyag házzal ),hűtőlégterelő és első fényszórók. Segítségeteket kérném,hogy ha esetleg bárki tud  vkit akitől ezeket használtan tudok venni, vagy valakinek vannak eladó dolgai írjon. Bármilyen megoldás érdekel, akár olyan helyek címei is ahol be tudok néhányat ezekből szerezni. Köszönettel: András

depi vol.2 2013.12.16 Creative Commons License 99

Az említett eset óta gép teszi a dolgát, mint ha semmi nem történt volna. Utálom az ilyen dolgokat, követhetetlen.

Ötletet továbbra is várok a problémára!

Előzmény: depi vol.2 (97)
reddel0 2013.12.15 Creative Commons License 98

Ahogy olvasom a fórumot ismét csak arra jutottam, hogy a "nagyok" bármit megengedhetnek maguknak... A Nissan ezt is megúszta, még szerencse, hogy senki nem szenvedett az Ő hibájukból balesetet azért, mert valamit már a gyártás során elrontottak. (rossz minőségű lánc beépítése)

Bár érdekes lehetne perközösségben egy keresetet benyújtani...

 

(Téli gumit elvitték! Nagyon sokan érdeklődnek még most is, gondoltam így nem futjuk a felesleges köröket!)

Előzmény: reddel0 (85)
depi vol.2 2013.12.13 Creative Commons License 97

Urak, segítség, tanács kellene!

 

Adott egy micra, 2000-es, k11, 1.3 SRi, 130e km-el. Immo, NATS van.

 

Tegnap asszony alatt leállt 3-szor, újraindítható volt, de elmentem érte. Alattam is leállt 3*, aztán semmi, ma mentem vele 50-60km-t gond nélkül, motor szépen jár, alapjárat stabil, nincsen zörej, dinamikus a gép, nem rángat. Olyan volt a hiba, mintha az ECU szimplán letiltott volna. Hibakiolvasás nem volt, a műhelyek többségének ez hatalmas feladat.

Hol lehet a gond, hol keresgéljek?

 

üdv,

depi

sooty 2013.12.03 Creative Commons License 96

 

A miénk 2006-os 1.4-es benzines. Millió extrával felszerelve, 5 ajtós kivitel. Forgalmi szerinti saját tömeg 985kg, a megengedett legnagyobb pedig 1475kg.

 

 

 

Előzmény: pickup007 (95)
pickup007 2013.12.02 Creative Commons License 95

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! A párom megkapta az édesanyja 2003-as Micráját és szeretnénk átíratni a nevére. Kiderült, hogy 10 éve a forgalmiban rosszul van megadva a kocsi saját tömege. A forgalmi szerint 1015 kg és az együttes tömeg 1430 kg. A kocsi 5 ajtós és 998 cm3 semmi extra nincs benne. Voltam a soproni Nissan szalonban és a közlekedés felügyeletnél de sehol nem tudtak konkrét adattal szolgálni, hogy hány kg. az autó. Gondoltam megkérdezlek benneteket hátha valakinek van ilyen Micrája vagy meg tudjátok mondani, hogy hol tudok utánna nézni az autó saját tömegének.

Elöre is köszi!

sooty 2013.11.29 Creative Commons License 94

Hát mit ne mondjak, nem nyugtattál meg. Most már benne van a fülemben a bogár, és én is hallok valami kis csörgést.

Épp most "javult" meg a dugulásom.

 

Előzmény: Fedra1 (93)
Fedra1 2013.11.29 Creative Commons License 93

Életem nagy csalódása a Nissan Micra. Az enyém 60.000 km-nél kezdte a rosszalkodást. Motorhibakód, szervíz, lambda szonda meghibásodása - csere - 1 hónapon belül ismét világít a motorhiba kód. Szervíz vissza,  próbálgatások, olajocska csere, teknő mosás, kód kiütések, eredménytelen, cuki kocsi ezer éves weartburg előzése közben egyszercsak megáll. Félreállás, motor leállítása és ujraindítása és megy mintha mi sem történt volna. Ezt még 1x2-szer eljátszotta, szervízbe be, mondják, hogy most a vezérműjeladó meghibásosádát jelzi, csere. Megjegyzezm eddig kb. 150.000.-ft ment ki a kicsikére apránként. Jeladó csere, kódkiütés, majd 200 m után ismét világít a motorhiba jel. Ekkor durrant el az agyam és elkezdtem utána nézni a neten saját magam, mi is lehet a probléma és akkor láttam, hogy bizony ez vezérműlánc probléma és típus hiba a micráknál amit a Nissan elsummantott.  Ekkor elkezdődött a szerelők körbejárása, árajánlatokért, és lám akiket megkérdeztünk mind tudta, hogy bizony ez típus hiba, kaptunk viszont jó kis horror árajánlatokat. Végül egy ismerős mellett döntöttünk, aki bár nem éppen a szomszédunkban lakott, de megbíztunk benne. Decemberben cserélte ki a láncot a feszítőkarokkal stb 140.000.-ft-ért. Boldog is voltam, mert ment a kicsike. Sajnos csak júniusig tartott a boldogságom. Hallottam hogy megint kezd csörögni egy kicsit. Olajcserére vittem júliusban a közeli szervízbe, ahol a szerelő azzal kezdte, hogy tudok róla, hogy megvan nyúlva a vezérműláncom? Én értetlenül néztem rá, hogy az nem lehet, most cseréltük és azóta csak 12.000 km-t mentem vele és a jeladó sem világít. Sajnos igaza lett, mert kb. 2000 km után már világított a jeladó, majd kialudt magától, majd ismét világított és kezdődöt előlről az egész,  az október eleji hidegben már el sem akart indulni. Visszavittem az ismerős szerelőhöz, aki maga sem akarta elhinni, hogy ismét ez a probléma. Szétszedte, a láncot rendben találta, ezért cserélte a feszítőkarokat, de sajna potya munka volt, mert továbra sem ment a kicsike, ezért ismét szétszedte és cserélte a láncot is benne. Most lett kész és most megy mint a villám, de tele vagyok félelemmel, hogy ez ismét megtörténik, így eladom. A lánc és a feszítőkarok vagyis a komlett szett be lett küldve vizsgálatra, mert a forgamazó nem ismerte el, hogy hibás. A szerelő srác 2 napot dolgozott rajta, merthogy a  motort meg kell bontani, hogy hozzáférjenek a lánchoz. Most 92.000 km van az autóban és a 3. vezérműlánc. Van egy másik Nissanunk is, nem micra, abban 160.000 km van és minden eredeti benne. Szóval soha többet micra. A Nissan meg szégyellje magát, amiért nem hívta vissza ezeket az autókat, a legtöbb ilyen kocsit keveset használják, így valóban csak 5 év után jelentkezik a hiba. A gáz az, hogy hiába cserélik a láncot, erre bármikor ismét lehet számítani. Állítólag a  Toyota Jarisoknál is jelentkezik ez a probléma. Írtam egy panasz levelet a Nissannak, még nem kaptam rá választ.

ZoliUA 2013.11.26 Creative Commons License 92

sziasztok! Üzlet bezárása miatt nagyon olcsón eladó nissan micra üzemanyag és levegő szűrők. (CHAMPION márkájú) 

Ára 1.000 Ft / db.

Érdeklődni e-mailban.

Üdv.: Zoli

sooty 2013.11.24 Creative Commons License 91

Abszolút elhiszem, csak furcsa. Egy vezérmű szíjjas autó elmegy 90-120ezer km-t csere nélkül. (tipusfüggő)

A láncos meg azért jó, mert klasszissal sokkal többet bír. Sok esetben ha ilyen autót újonnan veszel, és "átlagos" felhasználó vagy, akkor a felhasználó élete végéig bírja a lánc.

 

Derék dolog, hogy nem kér pénzt a szerelő, de azért is érdemes lenne kipróbálni egy másikat, mert a jelenlegi már előítélettel fog hozzá. Már be van nála skatujázva, és biztos, hogy mondana ő csúnyát is, de a barátság szentsége miatt nem akar.

 

Hátha egy másik szerelő éppen beletrafálna. Az említett műhely honlapján több olyan cikk is található, ahol igazán problémás dolgokat sikerült megoldani.

 

Nekem semmi előnyöm nem származik, nem azért reklámozom. Én a Lancia fórumról ismerem.

 

Elmondásod szerint akkor lassan nekem is láncot kell cserélnem? Most koptak le a gyári gumik, még mindig a gyári fékrendszerrel megy. (igaz ezek lassan csere érettek)

 

 

 

 

Előzmény: csokimikul (90)
csokimikul 2013.11.24 Creative Commons License 90

Lehet, hogy hihetetlen, de sajnos tényleg kellett. Második tulajok vagyunk, és amikor megvettük és először elvittük hozzá, ő már akkor mondta, hogy ezen bizony már cseréltek láncot. 86.000 km-el vettük. Azóta mi ismét cseréltünk, akkor teljesen megoldódott a probléma egészen mostanáig (most 126.000 van benne).. Tehát már minimum 3x volt benne lánc csere. A szerelőnk ismerős, biztosan nem ver át, még egy fillért nem kért tőlünk, pedig rengeteget szív az autóval. Jövőhéten remélhetőleg kiderül most már mi baja, bár én már nem bízom benne. Szívem szerint begurítanám a Nissannak és ott is hagynám, mert ez az autó nem embernek való.

Előzmény: sooty (89)
sooty 2013.11.23 Creative Commons License 89

Nekünk eddig 2 micránk van/volt.

Az első 2003-as. Nem egészen 80ezer km volt benne mikor betoltuk a szalonba és hoztunk 2008-ban egy újat helyette. Soha semmi gond nem volt vele. Csak és kizárólag tankolni kellett. Az újban most van 80ezer. Eddig csak és kizárólag tankolni kellett. Most épp szívat egy kicsit, mert szaggat az autó. Valami dugulásom van, csak még nem bírta magából kidolgozni. Egyébként a diagnosztika azt mutatja, hogy lambda szonda hiba. Csakhogy az éppen jó.

 

De ez is megoldódik. Számomra olyan hihetetlen, hogy 200ezer km előtt kelljen vezérműláncot cserélni.

sooty 2013.11.23 Creative Commons License 88

BMS műhely. (Befecskendezős motorok szervize)

 

http://www.injektor.hu/

 

Vigyétek el ide. Ő az aki meg fogja nektek csinálni. Még sose fogott ki rajta semmi. De ezt olvashatod is a honlapjukon. Lehet, hogy nem ők a legolcsóbbak, de ha elsőre ilyen magasan felszerelt, és szakértő kezekbe adod, akkor már rég elfeljted, hogy valaha valami baja volt a kocsinak.

 

 

Előzmény: csokimikul (87)
csokimikul 2013.11.21 Creative Commons License 87

Sajnos a hibát még mindig nem sikerült orvosolni. Nyáron teljesen megjavult, ezért azt hittük, hogy a szerelő végre megtalálta a hibát, de sajnos az első hűvösebb napok beálltával ismét elkezdte. 1,5 hónapja van szervízben, már legalább 10 szerelőnél járt az autó és senki nem tudja mi baja. A legutolsó diagnózis szerint ismét vezérműlánc cserére szorul a kis dög, amit egyébként 20.000 km-el ezelőtt cseréltettünk. Fel sem tudom sorolni, hogy mindenre gyanakodtak már, ezerszer rákötötték a műszerre és 100 féle hibát írt ki. Kb. minden alkalommal mást. Nem győzzük kivárni, hogy összetákolják és megszabadunk tőle, csak nincs pofánk így továbbadni senkinek.

Előzmény: salapapa (82)