Mennyi km van a kocsiban egyébként? Nekünk is k12, csak 2006-os. Komoly 115ezer km van benne. Eddig szerencsére semmi.
Komolyan mondom egyszer csinálok egy NON profit autószervizt. Az alkatrészeket azon az áron adom amennyiért én veszem (többnyire lista ár-46%), munkadíjért pedig sportszeletet kérek.
Egy a baj, az elektronikai hibákhoz kevésbé van huzalmam, de igyekszem elsajátítani.
Sajnos szerelőkben nem vagyok otthon, mivel minden vackomat én saját magam szerelem/javítom, az általad említett problémák miatt. Egy tuti cég van akit bárkinek merek ajánlani, és ha megoldhatatlan szituba kerülnék én is oda vinném. BMS Érd. injektot.hu Természetesen van velük is némi "gond": annyi a munkájuk, hogy nem győzik, gyakorlatilag várólista van, néha még a műhely telefont is félre kell tenniük, hogy dolgozni tudjanak, ne csak telefonálgatni.
Ennek függvényében szép áron is dolgoznak (mondjuk ez csak neked gond).
Egy biztos, odaviszed a rossz autódat és visszakapod hibátlanul garanciával, csak a családi költségvetésben komoly űr fog keletkezni.
Köszönöm, sajnos ezek a szerelők nagyon bénák. Már lassan 3 hónapja náluk van a kocsim, én derítettem ki, hogy a csapágyakon levő jelölés alapján megtudjuk rendelni japánból. A hajtókarokat meg is tudtuk elvileg végre február 2-án megérkezik, csak a főtengelyhez nincs. Aztán jöttek, hogy gépműhelyben a főtengelyt furassam fel és majd nagyobbakat beraknak, mondtam nekik én nem várok rá még egy hónapot és nem költök rá még többet rakják vissza a régit, egy darabig csak jó lesz, aztán keresek egy megbízható szerelőt aki megtudja csinálni, ha baj lesz. Nagyon durva, hogy a szerelők nagy része a pénz lenyúlásra megy és húzza az időt mikor az embernek már kéne a kocsi. Pesten nem tudsz valami megbízhatót, hogy legközelebb ha baj van oda vinném ezekhez soha többet.
Egy jó gépműhelyben keresnek hozzá. Megnézik/mérik, hogy milyen lenne való bele, és annak függvényében keresnek. A gépműhelyen egy motorfelújító műhelyt értek.
Én speciel Kecskeméten tudok egy nagyon jót. Még nem volt olyan amit az öreg ne szerzett volna méret alapján.
Példa: lancia kappa 2.4tds dugattyú gyűrű szett olyan 13ezer körül van. 5 hengernél ez majdnem a kocsi ára. Addig keresett, kutatott, hogy míg talált valami hondához valót ami méretben pontosan passzolt, valami 5ezer ft-ért.
A nissanban renault motor van, biztos találni valamilyen modellt amivel megegyezik.
Van egy 2003-as Micrám (K12) amit motor generáloztatni kellett, a szerelőim azt mondták, hogy azt az információt kapták a Japán Nissantól, hogy főtengely csapágyat már nem gyártanak hozzá. Szerintetek hol tudnánk szerezni? Köszönöm
Vettünk tegnap egy Micrát a feleségemnek és csak otthon vettem észre, hogy a nívópálca vezető hüvely ki van törve illetve el van törve közvetlenül a bevezetésnél. Este volt már amikor láttam, de éreztem mintha egy anyacsavar lenne ott a bevezetésnél.
Után gyártottban nem találtak csak gyárit de én nem hiszem, el hogy ne lenne helyettesítője. Ha valaki tanáccsal tudna szolgálni szívesen venném! Köszönettel
Egy 99-es micra 1.5d-ről kérdezném azt hogy ez az a motor amit a ciroen és a peugeot a 106-osba és a saxo-ba szerelt? Ilyen információt tudtam kideríteni róla. Kicsi dieselt vennék és a saxo, 106 peugeot és a 1.5 D Micra a jelöltem. Esetleg tapasztalat diesel bakancs micráról?
Tanácsot kérnék. 2007-es Fitt rádió kódjával van problémán. A kisebbik lányom rosszul ütötte be a kódot és lezárt. A szokásos "wait 1 hour" már több hónapja. Mit lehet tenni vele, hogy újra használható legyen a rádió. Kérem ,ha tudnak valami megoldást a javításra segítsenek nekem.
Érden vannak. Hívjátok fel Bezse Sanyibácsit. Mondjátok, hogy egy Kappás kolléga küldött titeket. Garantáltan megcsinálják az autótokat.
Időpontra kell menni, kávézni is lehet.
Egy nagy baj van részetekre. Megkérik az árát a melójuknak, de ŐK tuti megcsinálják. Nincs felesleges alkatrész cserélgetés, nincs mellé dumálás.
Korábban egy mikcrás kollégának már ajánlottam, miután már minden lehetőségből kifogyott és fél autót kicserélték. Ők valami negyed óra alatt megcsinálták. Még újságcikk is született belőle.
Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem! Van egy 2003-as 1.2-es Micrám. 5 éve vettük, 2. tulaj vagyok. Ezidő alatt 2x cseréltettük le a vezérlést. néhány hete teljesen megkergült. Menet közben kinyitja a csomagtartót, sokszor elkezd sipolni folyamatosan, ami akkor sem marad abban, ha a kulcsot kivesszük belőle. Le kell ahhoz venni a sarut, csak úgy hallgat el. A kanyarban felpuhul a kormány, a távirányítóra néha egyáltalán nem hajlandó reagálni (vadiúj elemmel!!). Most egy nem márkaszervízben elektromos gázpedál pozíciót diagnosztizáltak. Volt már valaknek hasonló jelenség?? A márkaszervizet is felhívtuk, még ők sem találkoztak ilyennel. :( Hol keressük a hibát??
Beleszerettem, de júniusban kezdődtek a gondok,és mostmár végső kétségbeesésemben találtam rátok és gondoltam hátha tudtok segíteni.
Egymás után meghalt 2 trafó,majd ajánlás után a maradék kettő is ki lett cserélve. Tehát jelenleg 4 új van benne.
Rá két hétre pedig az önindító halt meg.
Nem is lenne gond,igaz ráköltöttem min.150et, de amióta hozzá lett nyúlva,nem az igazi. Az alapjárat mindíg ingadozik,nem úgy gyorsul,mint amikor elhoztam. Anno minden lámpánál azt hittem,hogy lefulladt,annyira csendes volt....
Alig hoztam el a szervízből,most elkezdte,hogy gázadásnál kihagy és ugrik egyet, alig gyorsul,majd utána életre kap. Először csak kettesbe csinálta,mostmár minden váltás után.
Valami ötlet,hogy ez mitől lehet?
Arra gondoltam,hogy amióta először hozzányúltak,azóta nem az igaz, nem lehet,hogy valami tök más baja van,ami miatt sorra megy tönkre benne minden?? Mert ez egy vicc,hogy Szentendréig nem tudok elmenni,mert mindíg van valami baja...
Sziasztok! Valószínűleg esélyem sincs, de hátha látott már valamelyikőtök ilyesmit. 2003 Nissan Micra K12 (CR12DE) - Tehát "egykettes", "nyolcvan lovas".
Barátnőm vásárolta az autót több mint egy éve. Alapból hibás klímával vettük át ("csak fel kell tölteni" szlogennel, persze tudtuk hogy nem lesz ilyen egyszerű).
Tavaly megjártam a klímást vele. Egy o gyűrűt cseréltek, mert eresztette a "próbagázt", de bekapcsolni továbbra sem kapcsolt a rendszer. Nyomáskapcsoló új, a kompresszor direktbe kötve bekapcsol. Illetve egy klíma hibát kiüttettünk OBD-n keresztül. Ennyit az előzményekről.
Ma elmentem egy másik klímáshoz, hátha rájön a problémára. Azon már meg sem lepődtem, hogy újfent ereszt a rendszer (ez még a másik klímásnál derült ki), VISZONT! Most jön a lényeg. A klímás srác rádugta a Gutmann Mega Macs 50-est, hátha újfent benne van a hibakód. Kidobta a hibalistát, meglehetősen sok dolog aktív volt rajta (gázpedál kapcsoló, MAP szenzor [vagy MAF?, jelen esetben mindegy], fojtószelep szenzor, légzsák szenzor [törött volt a kocsi], kormányszög helyzet érzékelő...stb stb.
Magyarul tele volt hibával, ami nekem teljesen új volt. Mióta nálunk van az autó, semmi baja sem volt. Se a MIL lámpa ("check engine") nem jelzett soha, se semmi. Tényleg, egy szava nem volt semminek.
Ezt még túl is éltem volna, ott vannak a hibák, de az autó működik. Igen ám, de az ezt követő indításnál megbokrosodott a szentem. MIL lámpa ezerrel, 200-as alapjárat, dadogás. Ajajj, hát ez meg? Sebaj, újra indítás. Alapjárat megugrott, de egyből 2000-re...aztán 1500. Aztán 2000. És így tovább, ingadozás (tipikus fojtószelep szenzor/kokszosodás jelenség, de bármi lehet). Padlógázra kb negyed gázt érzékelt, stb.
Néztem mint a drága Rozi a moziban. Szegény srác nem különben. Ki látott már ilyet? Az eleddig "hibátlan" autó egyszer csak gondolt egyet, és temérdek hibát benyomott magának. Próbáltuk az akku saruk levételét, kb 5 percig így állt az autó, de nem segített. Ugyanúgy bután jár, bedadog, jobb mint egy nagytengelyes Zsiguli.
A klíma egyelőre nem is érdekel, egyelőre hozzuk vissza a Micrát a legutóbbi egészséges állapotra. Lehetséges ez? Vigyem el egy márkaszervizbe esetleg, ahol típusspecifikus diag. gépet dugnak rá? Azok elvileg külön tudják bontani az autó részegységeit a CANBUS tekintetében. Lehet nem tetszett neki a Gutmann?
Fura ez az egész. Teljesen komolyan mondom, olyan, mint amikor lappang egy csomó nyavaja valakiben, majd hirtelen kitör belőle. De autónál nem láttam még ilyet. Ha hiba van, akkor az ott van. Itt meg hirtelen minden besz@rt, már elnézést. Van egy sanda gyanúm, hogy a csipkerózsika effektet már nem tudjuk visszahozni, és végig kell menni a láncon...fojtószelepet pucolni, jeladókat cserélni. De hátha...
Köszi hogy elolvastad. Ha nem, azt is megértem. Szörnyű egy iromány. :) Ötlet valakinek?
Szeretnék csatlakozni ide (is) a micra fórumba. Van két csini kis 3ajtós K12-es micránk. Sok tapasztalat gyűlt össze már amit szívesen megosztanék Veletek. Az párom előző autója is micra volt, egy K11-es (195/50 15 papucsokkal!!!).
Úgy gondolom hasznos tag lehetnék és sok infóval szolgálhatnék mert már 2 éve nyúzom a saját K12-esemet napi 80-100km-en.
Mindkét jelenlegi kávédarálónk 1.2es, 79LE változat. Az enyém SX + full body kit, a páromé szép narancssárga SE kivitel.
Köszönöm az instrukciókat, időközben megoldódott a gondom. Levettem az ajtókárpitot, úgy ahogyan Te is leírtad ... alatta fólia gyurmával, belsőnyitónál a bowden a helyén ... semmi gond. A probléma az ajtózáron lévő gyerekzárnál volt, önmagától lerázkódott zárt állásba, így belülről nem lehetett nyitni az ajtót. Gyanítom a jó minőségű utak miatt rázkódott le. Érdekessége a dolognak, hogy a gyerekzárat kívülről (megbontás nélkül) nem is lehet látni, nem lehet hozzáférni sem. Legközelebb, ha ilyen gondom lesz, akkor elég az ajtózár három rögzítő csavarját kivenni, a zárat félre tolni és egy lapos csavarhúzóval a gyerekzárat feltolni a felső állásba. Nem kell lebombázni az ajtókárpitot. Gondolom nem lesz ezzel gond még egyszer, mert rutinosan a gyerekzár műanyag kis pöcke alá ragasztottam egy borsószem nagyságú gyurmát, ami megakadályozza az ismételt lerázódását.
Kárpitot le kell szedni, rudazatot végigvizsgálni. Kárpit patentes, az ablakemelő kapcsolók részét kell kiimátkozni, asszem alatta van csavar. A fólia az ajtókereten olyan mintha gyurmával lenne felragasztva. (ez már a kárpit alatt lesz)
A kilincs körüli félkör alakú dísz szintén patentes, kicsi csavarhúzóval lejön.
Új tag vagyok itt, mivel pár napja vásároltam egy 1.6 -ost, lenyitható tetővel. Szép és jó autó, de sajnos egyik pillanatról a másikra meghalt a sofőr oldali belső ajtónyitás. Hiába húzom a belső kilincset ...az ajtó nem nyílik csak kívülről. Próbáltam kibontani a belső kilincs környékét, de szinte semmit nem látni onnan. Gyanítom, hogy az egész ajtóborítást le kell szednem, hogy mögé lássak. Lehet nem is mechanikus, hanem elektronikus a belső ajtónyitás? Valami ötlet, gyógyír, ráolvasás.... mi az ami megoldja a problémát? Találkozott már valaki hasonló problémával? Köszönöm a segítséget!
157 es hozzászólásban linkelt videót nézd meg. Itt újraforrasztja az egész panelt meg gongolom kicserélte a maf szenzort is. 3000-8000ft ba kerül ez a szenzor+posta költség 990ft.kovácséknál szegeden.
Lehet neked is ugyanaz a baja mint a miénknek. MAF szenzor. Picit lejjebb olvasd el a fórumon. Én is feltettem ezt a kérdést és az egyik fórumos társ megírta a lehetséges problémát. +linkelt 1 videót is hozzá hogy hol és hogyan cseréld vagy találd meg. Én még nem javíttatam meg de szerintem én is kitudom cserélni ahogy a videón látni, nem bonyolult. A miénk is sokat eszik meg nem megy. Pedig ez a kiskocsi repült úgy ment.
Nemrég vettem egy 2005 ös nissan micra-t 1.5 ös dízel a 65 lovas.
Következő lenne a kérdésem, hogy a jobboldali első féltengely belső csukló-nál lévő függesztő csapágyam lóg szerintetek honnan tudnék ilyet szerezni? unix bárdi nál néztem nincs, és még egy ha valaki ért hozzá leírná nekem, hogy hogyan kell cserélni.
Na de 42000km alatt?? Nem az évek elteltével van bajom hanem a 42000km alatt előfordult hibákkal. Az én kocsimban 326000km van de nem kellett még féltengelycsuklót cserélni se gumiharongot. Lengéscsillapítót is csak 286000km nél kellett cserélni. Na mind1 ez úgy is csak 1 szar fiat.
MAF szenzor rossz, típushiba a benzinesnél. #156-os hozzászólástól van róla szó, linkeltem videót is, hogyan lehet otthon megjavítani. Én kiszerelném a kérdéses alkatrészt, és elvinném egy olyan laptop szervizbe, ahol vállalnak újragolyózást (google). Ez laptop esetében 10-15 ezer forint szokott lenni. És igen, ha nem járatták meg néha és mindig csak állt, az rosszat tud tenni. Ha sokallod a 14 év alatt a szakadt gumiharangot és a lengéscsillapítót, javaslom olvass bele bármelyik tetszőlegesen választott topikba. A fél veséjük odaadnák páran, ha a 4 éves autójukon csak ennyi kaki lenne mint neked 14 év alatt.
A segítségeteket kérném hátha találkozott már valaki ilyennel.
Van 1 2002 es micrank 1.0 16v 60le-s. Bakancs micra vagy hogy hívják.Első tulaj vagyunk szalonkora óta nálunk van az autó.
Most van benne 42000km. Az autó olyat csinál, hogy erősebb gázadásnál befullad. Ha visszaengeded a gázt akkor gyorsít az autó de elég gyengén húz a kocsi. Ez az autó régen sokkal jobban gyorsult. Jah és mellé társul 7-8literes fogyasztás minimum. Gyertyákat kapott újakat 4db-ot. NGK-t. Én lambdaszondára gondolok meg a katalizátorra vagy légtömegmérőre. De ez csak az én gondolatom. Attól még lehet, hogy más baja van. Amúgy borzalmas kis kocsi. Ez idő (km) alatt kellett baloldali féltengely csuklót cserélni gumiszakadás miatt , jobb oldali lengéscsillapító folyik. Most meg ez a fulladásos nem megyek/sokat eszek probléma. A kocsi nagyon sokat állt a 13 -14 év alatt. Azért is van benne ilyen kevés km. Lehetséges, hogy ez miatt a sok állás miatt töbkrementvolna a katalizátor? Vagy van ezeknek is valami rejtett típushibája? Tudja valaki,hogy mi lehet a probléma?