Lehet mínuszolni ezerrel, de attól a tények még makacs dolgokként működnek - úgy mint: "a K2 elsősorban az objektív veszélyek (kőhullás, jégomlás, lavina), valamint kiszámíthatatlan időjárása miatt számít különösen nehéz hegynek. Hegymászótechnikailag nehezebb a Mount Everestnél. K2-n még nem járt magyar állampolgárságú hegymászó ".
"de szeretnék még majd ide írni gratulációt belengetett cél valódi teljesítése után - persze, ha megérem... - kívánom, hogy megtehessem." - úgy mint a legújabb valami: K2 oxigén palack nélkül 2019
Régen amikor végeztem a tanfolyamot az alap helyzet az volt, hogy elölmászót testről, másodmászót standról biztosítunk. Mostanában az oktatásokon a másodmászót is testről kell biztosítani, "erőátfordítót" alkalmazva.
Szerintem erős standnál fölösleges, gyenge standnál alkalmazva pedig ha esetleg kiszakad az adott fix pont, akkor sokkal nagyobb erő éri a biztosítót, mintha alapból testről biztosította volna.
Mi a véleményetek?
Más: Régi jó kötelem elöregedett, hegyre menni már nem hiszem,hogy fogok,de itthoni sziklamászásra nézegetek egyszerű egészkötelet. Tengerszemben van Beal elég jó áron, illetve Decathlonban Simond kifejezetten olcsón. Milyenek szerintetek a Decathlonos kötelek?
Tudom, hogy nem reális, csak szeretek álmodozni. Mivel már nem egyedül megyek, hanem barátnővel, nem akarok egy túlhajszolt sofőrt tudni a kormány mögött. A Kailash túra időben is, árban is duplája az EBC-nek, minden irodánál, nekünk viszont csak 1-2 extra napunk lesz. A Cho Oyu biztos bele fog férni, a Sisa talán...
Fogok majd levelezgetni a helyiekkel, csak még nem láttam értelmét, míg napra pontosan nincs meg a kint tartózkodás ideje.
A Kailash-nál nem jártam, de a tibeti lehetőségeket figyelembe véve, onnan az 2 nap. Még ha egy tüzesebb kínai sofőrt fogtok ki, akkor is. Csak napnyugtáig lehet közlekedni, így mindent aszerint időzítenek. Lhasa-tól a Namcha Barva egy teljes nap volt, pedig alig több, mint 400 km. A műholdtérkép sokat nem segít, helyiekkel vedd fel a kapcsolatot :)
Naná, hogy olyat akarok, az életre szóló fajtából! :)
Google műhold térképen próbálom kisilabizálni a dolgokat, nekem is feltűnt az a nagy lapos plató, viszont eléggé határeset, hogy elérjük a rendelkezésre álló, sajnos meglehetősen rövid idő alatt, ahogy kalkulálgatok, hogy a helyi irodák útiterveiben milyen napi szakaszokra képesek. Nyilván okosabb leszek, ha választok közülük és elindul az egyeztetés, de én szeretem lelki szemeim előtt előre látni az egész utat.
Köszi az infót, mindenképp érdemes figyelembe venni a tervezésnél. Persze ahogy magamat ismerem, jönni fog az a bizonyos hang, hogy onnan a Kailash nincs is olyan messze...
Egy kérdés, ha valaki már járt arra: a G318-út mentén, Menbuxiang környékén van olyan pont, ahonnan jó a rálátás a Sisa Pangmára? Vagy ehhez jóval tovább kell menni még a határ felé?
Üdv! Az ÖAV-kártya sima utasbiztosításként is szolgál? Régebben azt olvastam, hogy bárhol lehet vele 6000 m-ig hegyet mászni, de most olyan oldalt is találtam is találtam, ahol pl. Törökországot a kivételek közé sorolják. Most akkor mi a helyzet? Van valakinek személyes tapasztalata vele, hogy sima betegség, baleset esetén bárhol jó külföldön?
Kb. a szokásos. De két tökös mászó csak fölment! Nagy küzdés, oszt visszavonulás. De legalább mindenki épségben. Az utóbbi idők szélsőségessé vált időjárása azért rányomja a bélyegét az ottani lehetőségekre is, talán.
Sziasztok ! Kérdezném, hogy az Auronzó menedékház melletti parkolóban lakóautóval meg lehet-e állni, esetleg akár ott éjszakázni ? Valamint van-e parkolási tarifa ? Köszönöm !
Csak tájékoztatásképp, ha valaki még nem tudná: nagy ellenkezéseket legyűrve, kész a (Reinhold) Messner múzeum, és nemsokára, szeptember 17-én lesz 70 éves ez a nagyszerű, minden idők egyik legnagyobb/legmegosztóbb hegymászó személyisége. Éljen még soká!:-)
Szombaton, 94. életévében meghalt a hegymászás doyenje, Heinrich Harrer, aki 1938-ban egy 4-es kötélpartiban elsőként mászta meg az Eiger északi falát.:-(
(A fehér pók és a Hét év Tibetben c. könyvek szerzője.)
Utolsó bejegyzésem erre a fórumra: Ti a nagy hegymászó szaktekintélyek, erre a két sok évvel ezelőtti bejegyzésemre semmit sem reagáltatok, pedig két világklasszisról volt szó, akik külön-külön is jóval többet tudnak/tudtak bárkinél, nem beszélve kd-nél.
Vettem a "válaszszerűséget", de csak annyival reagálok erre, hogy talán ha megszólítasz konkrétan - lett volna mire válaszolnom - így azonban minden jót Nektek. Remélem a hegyeket jobban becsűlítek...
Aki mindenáron fel akar jutni a csúcsra, az előbb vagy utóbb meghal. Amúgy nyilván nem visszafordulni ment ki. Az nem véletlen, hogy senki se jutott fel.