Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 4 órája 0 0 35939

Szerintem már késő 

Előzmény: ddis1 (35938)
ddis1 Creative Commons License 10 órája 0 0 35938

Üdv mindenkinek?

Szokás még a küszöbbe kis olajat fecskendezni, hogy ne korrodáljon?

Wagnrsx7 Creative Commons License 2 napja 0 0 35937

Nincs mit!

 

Nekem a visszarakáshoz amúgyis kell a szorítócsipesz és a 2x150-es laposcsavarhúzó...

 

Jó, csak levéve csinálom, echte szerelőszerszámmal, amit nem kell tartani.

 

 

Meg a két levél nyugibogyó....:-P

 

 

Előzmény: Lentil45 (35936)
Lentil45 Creative Commons License 2 napja 0 0 35936

Köszi szépen, valóban nem volt egyszerűbb, mint levenni a hengetfejet, csak a bontás járulékos költségeit lehetett így megúszni. De a kis szelepékeket visszavarázsolni, az felejthetetlen élmény volt. Kivenni csakis mágnessel, vissza csakis nemmágneses orvosi csipesszel, és persze gondosan betömni minden olajvezetéket, mert ha oda beesik, szétszedős az egész motor.

Előzmény: Wagnrsx7 (35935)
Wagnrsx7 Creative Commons License 4 napja 0 0 35935

Egyszer próbáltam a helyén csinálni..

De aztán rájöttem, hogy annyi rizszabálóferdeszemű jóisten nincs az égben, amennyi elég lenne hozzá, hogy mind az égben maradjon, míg csinálom...

:-) :-)

 

A szimultán Lego bekötött szemmel nem az én világom... :-)

 

Kitartást neked!

Előzmény: Lentil45 (35934)
Lentil45 Creative Commons License 4 napja 0 0 35934

Ó, ha le van a hengerfej véve, ákkor százszor könnyebb... először is, van helyed. Aztán meg tudod a másik felén támasztani a szelepet, ne menjen be, amikor a rugóját összenyomod.

Előzmény: Wagnrsx7 (35931)
Lentil45 Creative Commons License 4 napja 0 0 35933

Köszi, de sajnos én úgy nem boldogultam vele :-( olyan a rugóösszenyomó szerkezetem, hogy a vezérműtengely tartóinak hatos lyukaiba csavarom be, onnan egy kart nyomok le, ami nyomja a rugótányért, akkor veszem ki, majd rakom vissza a két kis szelepéket (igen sűrű anyázások közepette), hát ha közben ott még útban lennének a kipufogószelepek himbái is (azokat nem lehet csakúgy kivenni, mint a szívókat, mert rajta vannak a himbatengelyen), biztos nem férnék el. Biztosan van módszer arra, hogy a himbák is benn maradnak, meg a rugókat is össze lehet nyomni, és kivenni a rugótányért, éket, rugót, szelepszárszimmeringeket a himbák alól, aztán ugyanezeket visszavarázsolni, de én még nem jöttem rá, hogyan nincs útban a himba a rugóösszenyomónak :-( 

Előzmény: Wagnrsx7 (35930)
Wagnrsx7 Creative Commons License 4 napja 0 0 35932

Ha még nincs kint a tengely...próbáld csak ki...

 

Egy-egy mutatóujjal megtámasztod a himbát, aztán a tengelyén kicsit felhúzod, majd le, közben a rugó ellenében a másik himba felé tolod.

Átlag két mozgatás után kifordul.

Így kilehet fordítani az összeset egyszerre.

Wagnrsx7 Creative Commons License 4 napja 0 0 35931

Én speciel így jelzem magamnak, hogy hol tartottam...

Mindet kifordítom, aztán csak arra fordítom vissza a helyére, ami kész van.

Aztán, ha megzavarnak, vagy hirtelen abba kell hagynom, akkor is tudom, melyik van kész.

 

Február végén egy tartalékot javítottam /hátha kell alapon/...szívás lett volna, ha nem így csinálom, mert 3 hét múlva jutottam megint oda, hogy akkor fejezzük csak be...

Mondjuk, az le volt véve.

 

Előzmény: Lentil45 (35928)
Wagnrsx7 Creative Commons License 4 napja 0 0 35930

Csak ezért kár volt kiszedni azt a tengelyt.....

Kilehet fordítani a helyéről a himbákat.

Előzmény: Lentil45 (35928)
Lentil45 Creative Commons License 4 napja 0 1 35929

Nekem az üzemanyagszivattyú halódott, hasonló tünetekkel. Amikor nem tudtam beindítani, egy régi szerelő tanácsára alulról megpüföltem egy karóval a tank környékét, a rázkódástól odébbmozdult a szivattyú tengelye és elindult, onnan már tudtuk, mi a baj. Ravasz hiba különben, mert random módon jön elő, semmihez se köthetően, és amikor épp működik, akkor sehogy nem tudod észlelni a probléma okát. Csak amikor épp cserbenhagy valahol, lehetőleg amikor épp sietsz, vagy holtfáradtan mennél haza az éjszaka közepén.

Előzmény: Tibor1969 (35925)
Lentil45 Creative Commons License 4 napja 0 0 35928

Szelepszár-szimmeringeket cserélek, mert eszi az olajat. Ahhoz meg csak úgy lehet hozzáférni, ha leszedem a himbákat. Tudom, ilyenkor le kéne szedni a hengerfejet is, síkoltatni, szelepeket becsiszolni, szelepvezetőket cserélni, elvégre az autószerelőnek is élni kell valamiből, de most nem volt kedvem őket megtámogatni három-négyszázezerrel egy százötvenezret érő autó miatt :-( megcsinálom magam. Azt megmondom, ha valaki ilyennek nekiveselkedik, hogy az alsó szelepsort szétszedni nettó élvezet :-) Pl. kétféle rugóösszenyomó szerkezetet kellett csinálnom, mert ami a szívókhoz jó volt, a kipufogókhoz nem fért hozzá.

Előzmény: Wagnrsx7 (35924)
Landsmann_ Creative Commons License 5 napja 0 0 35927

Szerintem az okokat nem nagyon kell keresni ilyen idős jármű esetén. Természetes elhasználódásból származó kontakthiba, ami miatt melegszik az érintkezési pont, ettől a műanyag olvad, deformálódik. 

Előzmény: flybird (35922)
Tibor1969 Creative Commons License 5 napja 0 0 35926

Azt kihagytam hogy 1.3 as .

Tibor1969 Creative Commons License 5 napja 0 0 35925

Sziasztok !! Van egy 2003 as Wagon r-m 1 es 2 es fokozatban csak üzemi hőfokon rángat gázadásnál. Főtengely jeladó cserélve, gyertyák cserélve, tank tisztítva, minden szűrő (olaj levegő ) cserélve, egr tisztítva kipufogó gáz visszaáramlás érzékelő csere. És csak akkor produkálja mikor X km után leállítom majd újra indítom az autót. Ha valaki tud kérem adjon tanácsot mi lehet a probléma. 235000 km van a motorban.

Wagnrsx7 Creative Commons License 5 napja 0 0 35924

Nekem csak az lenne a kérdésem, miért akarod azt a tengelyt kihúzni a hengerfejből, ha nincs leszedve?

Előzmény: Lentil45 (35923)
Lentil45 Creative Commons License 5 napja 0 0 35923

Köszi szépen, sokat segítettél! Volt koksz is rendesen, így kifele nem akart jönni, meg a sorrenddel is gond volt, benn voltak még a szívó himbák, mert a fene gondolta volna, hogy alul van rajtuk egy gömb, ami befekszik a tengely furataiba... csavarhúzóval kifordítgattam őket, utána már némi kalapácsos kocogtatásra a tengely könnyen kijött... volna, ha ezek a szemét kis ferdeszeműek nem akarnának az emberrel mindenáron kib.ni, azt lemértem, hogy a vezérlés felé nem fér ki a tengely, de hogy a másik irányba is csak úgy, ha lebontom az akkut a tartójával együtt... a tervezők sztem azóta is csak röhögnek.

Előzmény: garázsharcos (35920)
flybird Creative Commons License 5 napja 0 0 35922

De jobban belegondolva köze lehet, a tompítotthoz is valahogy, akár a piros/fehér vezetéken keresztül is. Hiszen pl. ha tompított lámpák fel vannak kapcsolva, és használom a fénykürtöt, akkor a tompított lámpákat kikapcsolja addig.
A kapcsoló hibajelensége, különben az volt, hogy a tompított lámpát nem lehetett lekapcsolni. Csak akkor, ha előrenyomtam a fénykürtöt, akkor lekapcsolt. A régi kapcsoló érintkezője el volt mozdulva a kapcsolón belül, ezért ott bent nem jól kapcsolt.

Az autóvillamossági szerelő azt mondta, hogy ezt bal oldali kormánykapcsolót ki kell cserélni. Ki is lett, most egyelőre jó úgy néz ki. De szerintem az okát nem nézte, hogy mégis mitől lehetett rossz. Csak azért lennék kíváncsi rá, hogy megy a vezeték. Hátha észre veszem, hogy máshol is elolvadt-e már valami.

 

Előzmény: Landsmann_ (35918)
flybird Creative Commons License 5 napja 0 0 35921

Köszönöm, az utána nézést.
Nem piros/fehér. Hacsak színvak nem vagyok, de igaz erről nincs tudomásom. :)

Ha jól mértem ki, a fénykürtöt működteti, köze lehet a lámpákhoz, igaz az nem tompított. És még azt nem tudom, hogy a kapcsolón belül kapcsol-e mást is. Mindenesetre az 56-os jelzésű és az 56b jelzésű csatlakozók között zár a kar előrenyomásakor, az újonnan vásárolt kormánykapcsolón mérve.  Az 56 és az 56b jelölésű érintkezőkre barna/fehér vezeték megy. Ebből gondoltam, hogy összetartoznak ezért is mértem rájuk kíváncsiságból, multiméterrel szakadás vizsgáló funkciójával.Dehogy hova megy vissza fogalmam sincs, akár lehet a tompított lámpa áramköre is. 

 

Előzmény: Landsmann_ (35918)
garázsharcos Creative Commons License 6 napja 0 0 35920

 

Üdv!

A himbatengelyt 6 darab M6x16 imbuszcsavar rögzíti a hengerfejben.

Bár gondolom, hogy ezeket már kiszedted.

A szívóhimbákat le kell választani lefelé, egy lágy rugóklipsz tartja a helyén.

A hat csavaron kívül csak a ráégett koksz tudja fogni, de azt mozgatással ki lehet lazítani.

Ezért van a lelapolás, de van a tengely végében egy imbuszlyuk is, azzal is lehet mozgatni.

Ha sok a koksz, takarítani, locsolgatni kell és szépen kijön.

Előzmény: Lentil45 (35919)
Lentil45 Creative Commons License 6 napja 0 0 35919

Sziasztok! 1.3-as, 16 szelepes, 76 lovas wagon r-en szedném szét a hengerfejet, tudja esetleg valaki, hogy jön ki a szelephimbatengely? A vezérlés felől egy 10-es imbusszal kijött egy dugószerű hernyócsavar, de a másik végén valami kétfelől meglapolt tengelyvég van, ami meg se mozdul. Előre is köszi!

Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.20 0 0 35918

Nem piros/fehér az a vezeték? Mert olyan viszont van az irányjelző kapcsolótól és az tényleg a tompított vezetéke.

Előzmény: flybird (35915)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.20 0 0 35917

Guglin rákeresve, az 56b pont az a tompított fényszóró csatlakozása.

Előzmény: flybird (35915)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.20 0 0 35916

Átnéztem a rajzot, de az irányjelző kapcsolóhoz az alapján nem megy barna/fehér vezeték. A belső világításhoz tartozik ilyen kábel a kapcsolótól, de az ugye a műszerfalnál van. De egyébként vannak hibák a kapcsolási rajzon, én magam is találtam már vagy 2-3 darabot, meg más is, szóval azért nem teljesen szentírás a kapcsolási rajz. A rajzon nincsenek ezekkel az általános jelöléssel ellátott pozíciók mint 56b és hasonlók.

Előzmény: flybird (35915)
flybird Creative Commons License 2024.07.19 0 0 35915

Üdvözlet mindenkinek!
Esetleg valaki tudna weboldalt, ahonnan letölthető vagy megtekinthető lenne egy Suzuki Wagon R+ plus 1.3 -as 2001. évjáratú gépkocsi elektromos kapcsolási rajza? A világítási rendszer érdekelne. Elsősorban a bal oldali kormánykapcsoló 56b csatlakozó pontjára menő vezeték (barna/fehér) funkciója lenne érdekes számomra, mert ott megolvadt a csatlakozó körüli műanyag a kapcsolón. A kapcsoló, már nem gyári, hanem utángyártott volt.
Köszönöm a segítséget!

ddis1 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35914

Köszönöm a tapasztalatokat, a jobb hátsó küszöbnél kezd belülről erősen rozsdásodni kifelé, ezért cserés, nem szeretném megvárni a vizsgát , hogy akkor kelljen rohangálni. Igazad van, az ember már tudja mit cserélt eddig és ha veszek egy másikat az lutri. 

Előzmény: Landsmann_ (35913)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35913

Hála istennek, még semmi probléma nem volt vele. Még gyári bontatlan a kasztni, motor, váltó. 

Annyit tudok mondani, igaz az egy Swift volt, hogy szépen el tud rohadni minden. Persze minden típusnak más baja van. Az említett Swiftnél mindkét küszöb végig, a hátsó nyúlványok voltak cserések, illetve a padlólemez mindkét oldalt a hátsó ajtóknak majdnam a végéig ujjnyi vastagságban kirohadva. 2 éve már lett kasztniztatva, akkor azt mondta a fickó, most megcsinálta, átmegy a műszakin, (ezek a részek már akkor is ki voltak rohadva, de a műszakin nem vették észre se akkor, se az idén) de 1 év múlva adjuk el. Hozzá ne vigyük, mert nem tud vele mit kezdeni. Így máshova vittük, akkor derült ki számunkra, hogy hogty szét van rohadva. Ezért mondta, hogy 1év műszakival adjuk el. Meg lett csináltatva, igaz, az elmúlt 2 évben (2022 februárban lett véve) az autó árának már a kétszerese rá lett költve. De azt mondhatjuk, most rendben van. Műszakin meg is dícsérték, hogy ilyen szép lakatos munkát már régen láttak. Korábban már gányolták, mert a küszöbnél gumiszerű tömítőanyaggal voltak 10-15 cmx3 cm-es fém darabok beragasztgatva. A tulaj szabatkozott, hogy sajnálja, hogy ilyen rohadványt vitt. Mondja a mester, volt már ennél rosszabb. Vittek hozzá olyan Swiftet, hogy az egyik hátsó kereke dróttal volt rögzítve, mert a nyúlványnál elengedte az erő. Úgy autóztak vele 20 km-t hogy elvigyék hozzá. 200000+anyag költség volt a javítás, de azt mondta, Debrecenben minimum 400000-et kértek volna ezért a munkáért, ha egyáltalán elvállalták volna. Aztán a youtubeon találtam egy videót, ahol elmagyarázza a srác, hogy a Swiftek miért rohadnak úgy ahogy rohadnak és mit lehet tenni ellene. Megakadályozni már aligha semmit, hiszen a korban jócskán benne vannak és ha most veszik észre a rohadást, az már késő. A padlólemez tulajdonképpen azért rohad ki, mert az első kerékjárati ívben van egy ponthegesztés, ami az évtizedek alatt elrohad. Nem látszik, mert a műanyag doblemez mögött van. Szóval kirohad a ponthegesztés, ott befolyik a víz, de nem látványos módon. A kárpit alatt szépen végig megy egészen a hátsó ajtóig. Mivel állandóan nedves, akár sós nedves a téli sózástól, szépen kimarja, hiszen nem is lehet látni, csak ha a kárpit fel van szedve. Már az itt futó, belső világítás kábele is elrohadt, azért nem kapcsolódott fel az utastér lámpa a vezetőoldali ajtó nyitásakor. 

De visszatérve a Wagonhoz, biztos ezekhez is lehet kapni küszöböket illetve küszöbvégeket ha még csak az van elkorrodoláva. A  munkadíj meg nem olcsó ha jó munkát akar az ember. A tulaj is azért ragaszkodott inkább a javításhoz, mert hiába vesz másikat, az is ugyanígy el van rohadva, esetleg még más baja is van, kezdhet mindent előlről. Ezt meg már legalább ismeri.Mozgáskorlátozott lévén neki az sem mindegy, mennyire kényelmes vezetni. Ebben sosem húzza a görcs a lábát. Előtte Renault Clio volt, de egy 80 km-es úton olyan kínjai voltak a görcshúzással, hogy többször ki kellett állnia a forgalomból, de autópályán azért ez nem olyan egyszerű.

MOndta a mester, hogy vittek hozzá úgy autót, hogy azt mondta a tulaj, úgyis eladásra megy, úgyhogy csak annyira csinálja meg. MOndta neki, akkor nem én vagyok a te embered. Én megcsinálom normálisan, vagy hozzá sem fogok. Amúgy belülről rohadnak kifelé. Mind. Volt ott egy Citroen, mutatta, hogy  mind a két küszöb, a négy sárvédő teljesen ki van rohadva, pedig rendszám alapján az olyan 16-17 éves lehetett. 

Ő is mutatta, hogy a doblemez mögött a küszöbvégeknél berakódik a sár és az kezdi el rohasztani. Évente célszerű kitakarítani. Azt a részt nézted hogy áll? Bár gondolom már igen ha küszöb probléma van, hiszen a végeknél szokta megkezdeni az idő.

Előzmény: ddis1 (35912)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35912

Szervusz!

Te mindig jó válaszokat adtál eddig, amit köszönök. Most azt szeretném kérdezni, hogy a küszöbökkel volt e már problémád, rozsda, javítás stb?

Előzmény: Landsmann_ (35906)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35911

Üdvözlet mindenkinek.

Tudtok valaki aki küszöböt cserélne, lakatolna, üregvédelem stb? Budai részen ha lehet.

Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 35910

Tévedtem...

A használtautón most is van.. :-)

 

Előzmény: Wagnrsx7 (35909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!