Keresés

Részletes keresés

Baltássy Creative Commons License 1 napja 0 0 38330

Én is nagyon köszönöm az ajándékot, mindenkinek nagyon ízlett! 

Előzmény: vargachris (38329)
vargachris Creative Commons License 1 napja 0 0 38329
Dehogy! Rossz gombot nyomtam fáradtságomban. Észre sem vettem.:-)
Előzmény: Baltássy (38328)
Baltássy Creative Commons License 1 napja 0 0 38328

Ezt biztos, hogy neki írtad? ;-)

Előzmény: vargachris (38327)
vargachris Creative Commons License 2 napja 0 0 38327

Szép estét!

Először is köszönöm a szíves fogadtatást, és a nagy segítséget még egyszer, mert ez az alkatrész valóban jól jött most. Azért van mit mesélnem róla.

Hamar szétszedtem, látszott, hogy gondját viselték. Nem volt semennyire sem összegyógyulva a sajátjaimmal ellentétben. Viszont ott, ahol a belső rész hüvelye és a dugattyú szára találkozik, le lett vágva a vastag műanyag perem. Végülis nem baj ez, csak észrevétel, mert ahhoz, hogy az enyémnek a tokozását rátegyem, nekem is variálnom kellett volna rajta. Ezt megúsztam.

Megállapítottuk, hogy amit vittem, és amit Tőled kaptam, egyforma hosszúak. Igen ám, viszont a rugók nagyon is eltérnek egymástól. Még nem találtam meg a betűjelzést, de ha hátsó, akkor egyszemélyes motoré volt ez alapján:

Majd megmérem. A fentieket mind érdekességnek szántam, a lényeg ez:

Most már csak a szépségükön dolgozom, remélem nem sokáig.

Ja, és amit ígértem:

Az író (utazó): Florian Rolke

A könyv címe: Slow Way Down

Még egyszer köszönöm!

üdv

chris

Előzmény: Bpvr99 (38326)
Bpvr99 Creative Commons License 3 napja 0 0 38326

Sziasztok!Keresek s51 4 sebességes gyári váltót.

vargachris Creative Commons License 4 napja 0 0 38325

Sziasztok!

Va a régi helyére szép új SCHWALBE feliratom. Na most ennek 3db pöcke van az eredetiek helyén, nevetséges hosszúsággal. Van valakinek ötlete, hogyan kellene felrakni? Fúrni meg csavarozni nem fogok, ragasztani meg nem szeretnék. Hogy úszhatnám meg?

Amit levettem róla, az mintha rá lett volna préselve. Vágnom kellett.

Bxx7 Creative Commons License 4 napja 0 0 38324

Most már több, mint két éve elköltözött Futár Peti a belvárosból Dunaharasztiba. Azóta sem voltam nála. Egyenlőre nem kellett alkatrész még. :) 

 

Előzmény: Billzzz (38322)
Baltássy Creative Commons License 4 napja 0 0 38323

Köszönöm, ki fogom próbálni.

(A mostani tömítés is un. "roppanós" és szépen párhuzamosan össze is van nyomódva.)

Előzmény: Bxx7 (38321)
Billzzz Creative Commons License 4 napja 0 0 38322

Igen, én is azt használtam és bevált. Kár hogy Futár Peti boltja kiköltözött a belvárosból.

Előzmény: Bxx7 (38321)
Bxx7 Creative Commons License 4 napja 0 1 38321

Vastagabb, robogó tömítést tegyél rá. Ránézésre is sokkal jobb a kidolgozása, mint az utángyári Simsonhoz való hulladéknak.

Nekem egyszer Futár Peti ajánlotta, bejött, tizenpár éve azt használom, azóta egyszer cseréltem. 

Zömülni fog, néha utána kell húzni, de tökéletes lesz, mert nem fog kifújni. 

 

Előzmény: Baltássy (38318)
Baltássy Creative Commons License 5 napja 0 0 38320

Azmiaz...?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38319)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 5 napja 0 0 38319

Hogy nem duplarugos tomitogyurut tettel ra.

Előzmény: Baltássy (38318)
Baltássy Creative Commons License 6 napja 0 0 38318

Kollegák,

Egy kis segítség kellene.

A hengeremen a kipufogó csonkon a menet már gyászmenet volt, ezért egy gépműhelyben raktak rá új menetet. Nagyon szép lett, kellemesen rá lehet tekerni a hollandert is. Összeraktam, kapott új tömítést, előtte a menet végét síkra csiszoltam, és precízen illeszkedik a kipufogó csonk peremezéséhez.

Összeraktam, próba, kifúj, köpködi az olajat. Újra szét, új tömítés, jól meghúzva, próba, kifúj, ugyan úgy...

Mit rontottam el? Van valakinek ötlete?

vargachris Creative Commons License 6 napja 0 0 38317

Hali!

Örülök, hogy tetszik! (Elég sok meló van vele, mert az utolsó csavarig lebontottam, remélem is, hogy patent lesz! :-))

Szép a színe a Tiédnek is, bár kissé sötét a kép, azért látszik. Ilyesmi volt az enyém is, tudtam, hogy át van festve, de a homokfúvó szerint 3-féle kék volt rajt. És sajnos nem mondhatom el róla, hogy nem volt gányolva. Szerencséd van, asszem. Aztán mikor elkezdtem bontani, minden második csavart vágnom kellett.

Most, összeszerelésnél nem ragaszkodom az autentikus megoldásokhoz, van, amit felülbírálok, pl ahol csak lehet, zárt anyát használok, rézpasztával. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeimet.

51-esben nem vagyok otthon, egyszer ültem a hátán. :-)

Azt, hogy Neked mi tetszik, csak Te tudod eldönteni. Én úgy választottam színt, hogy sokat bújtam a képkeresőt, aztán mikor közeledtem, színkódokat néztem. Úgy mentem a fényezőhöz, hogy vittem kinyomtatva képet is, meg nagy betűkkel a színkódot. 100%-os eredmény lett, egy árnyalattal se több, se kevesebb.

Nekem a vagánysága miatt pl ez is tetszik:

Előzmény: Furak (38316)
Furak Creative Commons License 6 napja 0 0 38316

Szia!

Nagyon patent gép lesz!

Nekem egy kék van igaz már valaki újrafestette, de szépen néz ki és nincs gányolva...

https://instagram.fbud1-1.fna.fbcdn.net/vp/cf1b2aa0ba9c81ed34d9c1f3090ccc3e/5B7DCE06/t51.2885-15/e35/29402666_453554211728764_7887896718312734720_n.jpg

 

És van egy 51-es darabokban amit lassan össze akarok rakni. Csak most is a színeken gondolkodom, Tetszik a sötétzöld S51E, csak én nem akarok endurot lent elvezett kipufogóval meg lehetne nem állna jól... Ötlet?

Előzmény: vargachris (38311)
vargachris Creative Commons License 2018.05.14 0 0 38315

Igen, egy szál előre, egy hátra megy. Nem lesz vészvillogó, bár megfordult a fejemben, lemondtam róla (egyelőre).

Viszont lehet, hogy nem írtam elég pontosan, ami előfordul, sajnos. Szóval emi egy testen van, az a komplett hátsó lámpa egység. (Indexek, hátsó lámpa, féklámpa) A fényerőbe asszem a "+" játszik bele, mert ha sorban kötjük, esik a veszültség (Volt), és nem kapnak eleget. Szóval ezzel a konstrukcióval tesztelek, aztán ha nem jó, akkor "újratervezés".

Amúgy már mindegy, így próbálom ki, ahogy van, mert készre szereltem a kábelkötegeket:

A hátsót nem fotóztam még, ott is egyben van minden csatitól a lámpáig, zsugorcsőben.

Igen, régi lámpám van, '79,es a fecském.

Előzmény: kkn (38314)
kkn Creative Commons License 2018.05.14 0 0 38314

Már kezdem kapiskálni, mire gondolsz. Most a test mindegyik indexre egy vezetékről megy, vagy csak elöl  egy szál, hátul egy szál? Ha utóbbi, nem lenne gond, hiszen feltehetőleg a vészvillogót mellőzöd, és egyszerre csak egyik oldalon megy az index, a másik nyugiban van, ilyenkor elég egy test.

 

Viszont, ha egy szál indul el, ami majd elágazik elöre, meg hátra, azt már tényleg egy villanyásznak kell megmondania, hogy elég-e. Igazából nem a vezeték terhelésére gondolok, hanem, hogy tudja -e produkálni a teljes fényerőt?

Anno a Golf II-n a ködzárófényeket vontam be a féklámpa funkcióba. Azokra is rávittem a vezetéket, persze diódán, hogy ködlámpaként ne játsszanak vissza ( még mellékszál, hogy pl. a Skoda Fabiám a helyzetjelző lámpát használta bal oldalon ködzárónak, olyankor ott csak az nyomta erősebben, nem volt külön helyzetjelző addig ).No és igy megosztva az áramot kétfelé láthatóan kisebb fényerövel világítottak egyenként, mint előtte egy. De itt ugye a pozitív is egy szálról jött.

 

Most tényleg a fizika jönne, hogyha amúgy pozitív oldalon rámegy külön a teljes áram, de a záráshoz a testen már csak egy kábelre osztódnak le, az befolyásolja-e a fényerőt, mert szűkül az áram árfolyási keresztmetszete, vagy csak a vezeték nagyobb melegedését okozza? Igazi egy vastagabb közös testvezeték lenne, de most olyat beszerezni, vagy külön kábeleket behúzni talán egál.

 

Látom, neked is sárvédőre simuló lámpár van, ahhoz frankó a megoldásod. Amit linkeltem, az állványon lévő hátsó lámpához jó, mint az MZ-k hátsó  lámpája, vagy az én kései Schwalbem ugyanúgy állványos kerek lámpája.

Előzmény: vargachris (38313)
vargachris Creative Commons License 2018.05.13 0 0 38313

Köszönöm a tippet, én most ezt a problémát is azzal oldottam meg, amit itthon találtam: 10mm átmérőjű csövet kerestem a lámpatestek felfogatásához, és egy használaton kívüli permetező csöve pont kiadta. :-) ebből vágtam megfelelő hosszt, amit a kétoldalt kifúrt eredeti hátsó lámpán rögzítettem.

Igen, a Simson index külön kap testet, egyébként a váz is testelve van, így különböző pontokról vezettem testet ide-oda, de mindig kimértem, hogy ne fussak lékre. Azért érdeklődtem a test(föld) kábel ügyében, hogy nem-e megterhelő egy vezetéknek a teljes hátsó lámpaegységet ellátni? Majd a vallatásnál ez is kiderül, mindenesetre combosabb akksit kell vegyek, a régi elhalálozott, nem veszi a töltést sem.

Hogy legális e ez így? Nemtom, de egy német fórumot is átnyálaztam korábban, ahol ezt e kérdést feszegették, de nem emléxem, hogy a végére jutottak volna. Végül is van egy rendőr haverom, eddig elfelejtettem neki szegeznem a kérdést, de majd megteszem. Mellesleg ha szólnak érte, le lehet a kormányindex hátulját burkolni belülről, oszt kész. De ha arra gondolok, hogy sok autón is látszik egyszerre villogni első/oldal index, valamint hátsó+utánfutó index... Szóval nem foglalkoztam túl mélyen a kérdéssel, majd ha kell, utólag. Az indexet egyébként azért akartam hátra is elvezetni, mert szerintem jobban látható, másrészt szerintem a kormányindexet hátulról nem biztos, hogy mindenki észreveszi. Szóval Agyarországon élünk, és mivel haza várnak, nem szeretném magam kivasaltatni egy balra kanyarodás közben balról előző versenyzővel.

Előzmény: kkn (38312)
kkn Creative Commons License 2018.05.12 0 0 38312

http://www.kretzler.hu/product.php?cat=73&id=9915

 

 

Anno '90 környékén ilyennel fogattam fel a csepptankos Jawamra az utólagos indexet. Most már látom, MZ, Simson tartó. Azért volt jó, mert már nem az eredeti sárvédőre simuló hátsó lámpája volt.

Elöre már nem emlékszem, hogy volt ennek feles verziója, vagy kettévágtam egy ilyet. A megoldásod kilátszó vége hasonlít erre.

 

Most neked látszik a kormányindex hátulról? Ha igen, szabályos úgymond duplázni a hátsó indexet? Bár ugye kicsi az esély, hogy felrendszámoztatod, vizsgáztatod, igy csak elméleti sikon él a kérdés, nem életbevágó.

 

Nem értem pontosan, hogy milyen egy föld kábel, vagy külön, mire is gondolsz?

 

Pont nemrég cseréltem indexet a 750-es Suzukimon. Gyárilag két kábel megy bele. Amit vettem a már nem eredeti kisméretű divatindexek helyett ( a fent linkelt oldalról ) krómos cseppindexeket, azoknak csak egy kábele volt, a test a házon jött volna. De nem jött, még a fémre rögzített elsőkön sem. A hátsók meg eleve műanyagon vannak. Így be kellett húznom nekik az indexbe a testelést, ami nem volt kiépítve. De az modern, gondolom, azért nem zárt a motor vázán a testre az áramkör. A Simsonon nem tudom, gyárilag lenne az indexnek testje külön?

 

Előzmény: vargachris (38311)
vargachris Creative Commons License 2018.05.11 0 0 38311

Épített már valaki Schwalbéra hátsó indexet? Kiváncsi lennék véleményekre...

A saját konstrukcióm ilyenre sikerült:

Főleg arra lennék kíváncsi, hogy elég-e egy föld kábel, vagy az indexek külön kapjanak a lámpától?

Most még időben van az esetleges változtatás, még nem forrasztottam készre a csatlakozót és nincsenek a kábelek zsugorcsőben.

A Kisfecske felpróbálta az új szoknyát:

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.05.10 0 0 38310

Lehet.

Az Mz 4esben ugyanannyit fogyasztott mint 5osben. Ez 2t sajatossag lehet.

Előzmény: apii (38304)
vargachris Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38309

A vázat azért fehérre kentem, mert mélyreható internetes kutatásaim alatt több olyan Schwalbét találtam, ami világos zöld illetve kék, és fehér váza van. Megtetszett. Amúgy szürke volt, előző gazdi feketére festette. Sajnos az adattábla egy részét is, amit nagyjából sikerült lefaragnom róla.

Tavaly még ez a kormányindex is fehér volt. :-) De mivel a kormány burkolatát behúztam fekete műbőrrel, lefújtam az indexet is, hogy egységesebb képet adjon a teljes "kormányzati egység".

Tudtommal a legtöbb esetben a km-óra működik, a spirál szokott elfáradni, meg annak a motorban lévő hajtása. Azért én szétszedtem az eredeti órát (vagyis azt, amit a motoron találtam), amennyire lehetett, lepucoltam a megsárgult réteget a számlapról, visszatekertem 17ezerről nullára, és óvatosan összeraktam.

A lustaság nehéz tényező. Engem inspirál az, hogy szeretném egyben látni, használni. Meg szeretek "legózni" is. :-)

Innen indultam el februárban:

Előzmény: kkn (38308)
kkn Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38308

A vázat mi alapján festetted? Ez az eredeti színe is? Nlézegettem a neten képeket, hogy milyen szine volt. Ugy találtam, hogy az ilyen késeiknek, mint az enyém, szürke volt a váza, ha jól emlékszem.

Ilyen kormányvég indexet is gondoltam, csak fehérben.

Meg a km-órát is működésre kellene bírni. Meg a lustawágomon felülkerekedni. Neked látom, flottul megy. Frankó már igy burkolat nélkül is.

Előzmény: vargachris (38307)
vargachris Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38307

Szép darab, én Öregem is hajtott egy ilyet valamikor a nyolcvanas években. Sosem kérdeztem az öreget, hogy miért, amolyan fordított evolúción ment végig: Először Trophy MZ-vel járt, aztán Schwalbéval, később bicajjal. De most vénségére van egy S50-ese.

Én amúgy leszedtem mindenről a festéket, amiről csak tudtam, mert a korábbi tulaj (eszem a szívét) mindent "bekékített" rajta, amit csak bírt. A homokfúvó mondta, hogy 3-féle kéket pucoltak le a kasztniról. A vázról sem egy réteget szedtem le. Szétszedtem az utolsó csavarig, amit lehet/kell azt cserélem, kitakarítom, felújítom. Majdnem restaurálom a gépet.

De most már összefelé pakolom...

Előzmény: kkn (38305)
vargachris Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38306

Talán erre a kékre gondolsz? Hátha:

Előzmény: feksza (38302)
kkn Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38305

Biztosan vagány lesz.

 

Most készülök biztosítást kötni a fateromtól átvett kései Schwalbera. Azután szépen megveszegetni a szokásos dolgokat, taposó, kipufogó, csomagtartó.

Ő már egyszer újrafényeztette, mostanra már látszik, hogy használva is volt. Csak a vázat kellene lefestetni, mert azt anno vörös alapozóval lekente, arra már nem akart költeni. Most itt-ott kilóg a lóláb, vagyis a vörös.

 

No meg ismét kipucolni a télen beledöglött benzint. Már két éve nincsen használva, csak egyszer be volt indítva tavaly. Egy hónapja sikerült öt perc rugdosás után beindítani, de csak szívatóval megy, megint eltömhette a karbit a takony.

 

Előzmény: vargachris (38296)
apii Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38304

Lehet hogy sokat eszik, bár a végáttételen még utazóba lehetne növelni.Enduró kivitel.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38303)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38303

Akkor sokat fogyaszt.

Egy porgos 50es blokk egy Mz vazban.

Előzmény: apii (38301)
feksza Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38302

üdv mindenkinek!

olyan kérdésem volna hogy a  kék színű schwalbe-nak mi a színkódja?

én valami ral színre gondolok.

apii Creative Commons License 2018.05.09 0 0 38301

Az enyém ennyit eszik 100 kiló alatt.

A motor is 100 kiló.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!