Az lenne a fura kérdésem, hogy egy simson star vázába bele tudom-e rakni az s51-es vagy a s50-es első villát úgy kompletten, esetleg van valami átmérő különbség, kell-e valamit hegeszteni, átalakítani?
Azért érdekel ez a kérdés mert átszeretném alakítani a staromat, és láttam olyan képeket hogy egy másik motornak az első villája van a vázában. A válaszokat előre is köszönöm!!! :D
Írja hogy a szívótoroknál lévő leplombált alapjárati keverékcsavarhoz nem kell nyúlni mert a gyárban azt beállították de feltételezem hogy egy külön rendelt n3-5-ös karbi az 50-es hengerhez van belőve tehát érdemes a keverékcsavaron is állítani.(?) Ha igen akkor mennyit legyen kitekerve? Vagy Elég csak az alapjárati levegőcsavart piszkálni? (Az mennyit legyen kitekerve és onnan mekkora fordulatonként próbálni?).
Főtengely szimeringek cserélve lettek (a jobb minőségű barna, 20x35x7 és 20x47x7-es, nem hiszem hogy bármilyen tömítés probléma lenne. Indul a gép ahogyan kell (hidegen szivatóval), gázadásra szépen reagál de ha visszaengedem akkor szép lassan lefullad.
A hátsó láthatóan crómozott,az első,pedig galvanizált,és így vette a nagyapám még 1976-ban,más gazdája pedig nem volt,ennek az S 50-nek rajta kívül(de biztos nem ő krómoztatta)!..
A hátsó kerék tengelye/csavavarja az krómozott ezen gyárilag,de még az első kerék tengelye is(ez utóbbi már rozsdás,és be is vágtam mind a 2 darabot a dobozba, az újra krómozandó darabok közé!.. :)
Ezt mind értem, én saját magam ízlését írtam le a 38430-as hozzászólásban, mit és hogyan tettem az S50-es vagy az előtte lévő S51N-es restaurálásakor évjáratának (illetve gyártási félévének) megfelelően.
Nyílván az lenne az ok,ha 1 maroknyi,gyári,mélyített csavar,meg alátét a kezemben lenne,pl(mert volt,5-6,ami a rozsda miatt bonthatlatan,és fexeni kellett,no mindegy,max majd elrejtek néhány nem oda valót :) bár nem vagyok topp formában már,de a Kecskeméti,volt KGST piacon,a Gokart stadion mellett,ott van minden Simsonhoz,állítólag :) asszem szétnézek ott,így legalább látom,mi-mi?,mert hiába írom körbe,sokszor az csak,nekem "kerek"!.. :(
Megint rosszul írtam,és röviden,de nem akartam reggelig itt ülni(most sem,fogok):) Nekem is fontos az eredetiség,de csak korlátok között lehet ezt az S 50-est visszaállítanom..,és van amit csak utángyártott alkatrészekkel tudok pótolni,az meg nem olyan(bár van aki,még ezt is,magasról..,és asszem,tisztában vagyok,hogy mi volt krómos,és a 2 színben mi volt galvanizált,és hogy is nézett ez ki eredetileg ezen típuson!.. :) És ami rendelkezésemre áll róla,és haználható,azt megőrzök,és javítok,és nem fogom minden elemét külön "színezteni" a gyárival megegyezőre,több okból... :( de annyira meg nem vagyok "elvetemült",hogy Simson vagy motoros veterán találkozokra járjak,én ezt a magam ízére,relatíve autenkussá teszem,de nem mindegy milyen áron,oszt hello!.. :)
Nekem fontos volt az eredetiség, azaz hogy minden pontosan olyan legyen, mint eredetileg volt. Sajnos voltak rozsdás csavarjai is. Krómozott csavar eredetileg nem volt az S50-en, eredetileg sárgára illetve egyes alkatrészek fehérre voltak galvanizálva eredetileg, ezt követtem én is.
Frankó lett a géped :) mind fellelhető fotód a neted,megnéztem és mentettem,és hasznos leírásaid az építésről elolvastam,hogy még is mi hol,és hogyan van,mert nekem sikerült 1-2 képet,le illetve,kihagynom) :( !..De én nem galvanizáltatom a csavarokat,mert 1 Simsonos,és a lakóhelyemhez közeli cég choromozza(mást nem ismerek)rozsdás tartozékokat,és sok motor típus alkatrészeit is gyártják ott,és nem akarom hogy valami apróság elvesszen,elkeveredjen,így csak a fő,és fontos,csúnya rozsdás cuccait cromoztatom,de amit megmenthetek,és gyári,azt kipofozom,meg mondjuk lett 1-2 hegesztés is!. :(!
No én nem tervezem az eddig elhúzodó felépítést(bár,bár mi közbejöhet),de még az idén,még a jó időben gurulnia kell(többekközt a műhelyemben,nincs fűtés,meg az "első rugás íze "is..)mivel állandóan itthonra vagyok "kényszerülve"!..
Kíváncsi leszek a jövőheti újra küllözésem milyen lessz(szerdára ígérte kb,Csatári Sándor/Békéskerék,a küllőket,97ft/db áron)soha nem csináltam még,de biztos eljógázok vele,meg chromoztatok is,és elvileg van kmórám is,3.000ft,meg kipufantóm is szintén 3.000ft-ért,no meg eredeti indexrelé és tartó is 2.000ft!.. :)
Az a helyzet, hogy a berúgókar mintha kicsit mozogna (mármint a tengely) oldalirányban pár mm-t. Nem emléxem, hogy a korábbi blokkon is ez lett volna. Jó ez így?
Amikor megpróbáltam berúgni (nem sör, nem bor, nemstb), mintha "lecsúszott" volna a tengely a helyéről, nem igazán akart dolgozni. Frissen összeszerelt blokk. Lehet, hogy a kuplungot állítanom kellene először?
Továbbá az üresjárati visszajelző folyamatosan világít.
Teljes mértékben igazad van, de a lényeg nem is az, hogy mitől. Én is bementem a boltba, elég sokat elkérnek egy szép új Kmóráért, viszont én kitakarítottam a magamét. Nem lehetetlen. Az árát meg inkább más alkatrészekbe invesztáltam.
Előtte / utána:
Bár lehet, hogy csak én pepecselek ilyesmivel.
Mellesleg szurkoljatok, lehet, hogy hétvégén próbaindítok!
Az nem az enyém,azt csak a keresett index relé tartó fotó miatt tettem be ide,(vettem már kompletten),az enyém még darabokban,sok vele a vacakolás,mire lepucoltam mindent,a kerekekből is a küllők ki(vettem,128 millis,no az "szép" lessz,annyira mélyen oxidos volt az is),de a meló az sok vele,magam csinálom,így csak lassan halad,de halad!..