Keresés

Részletes keresés

Bxx7 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 38441

Vagy változtattak rajta 1980-ban, típusváltás idején.

Előzmény: mhatos (38437)
vargachris Creative Commons License 2018.06.23 0 0 38440
Előzmény: simistar (38439)
simistar Creative Commons License 2018.06.23 0 0 38439

Sziasztok!

Az lenne a fura kérdésem, hogy egy simson star vázába bele tudom-e rakni az s51-es vagy a s50-es első villát úgy kompletten, esetleg van valami átmérő különbség, kell-e valamit hegeszteni, átalakítani?

Azért érdekel ez a kérdés mert átszeretném alakítani a staromat, és láttam olyan képeket hogy egy másik motornak az első villája van a vázában. A válaszokat előre is köszönöm!!! :D

kid_brother Creative Commons License 2018.06.23 0 0 38438

Sziasztok!

 

Egy fúrt S70-en próbálok alapjáratot beállítani, kevés sikerrel.

 

Új 16N3-5 karbi van a gépen, itt olvasgattam a beállítását:

https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok

 

Írja hogy a szívótoroknál lévő leplombált alapjárati keverékcsavarhoz nem kell nyúlni mert a gyárban azt beállították de feltételezem hogy egy külön rendelt n3-5-ös karbi az 50-es hengerhez van belőve tehát érdemes a keverékcsavaron is állítani.(?) Ha igen akkor mennyit legyen kitekerve? Vagy Elég csak az alapjárati levegőcsavart piszkálni? (Az mennyit legyen kitekerve és onnan mekkora fordulatonként próbálni?).

 

Főtengely szimeringek cserélve lettek (a jobb minőségű barna, 20x35x7 és 20x47x7-es, nem hiszem hogy bármilyen tömítés probléma lenne. Indul a gép ahogyan kell (hidegen szivatóval), gázadásra szépen reagál de ha visszaengedem akkor szép lassan lefullad.

 

mhatos Creative Commons License 2018.06.22 0 0 38437

Üdv.

 

A hátsó láthatóan crómozott,az első,pedig galvanizált,és így vette a nagyapám még 1976-ban,más gazdája pedig nem volt,ennek az S 50-nek rajta kívül(de biztos nem ő krómoztatta)!..

 

 

Előzmény: Bxx7 (38436)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.21 0 0 38436

Ez sem krómozott. A motor 1990-es, 6.792 km-t futott a kép készítésének idején. A dátum valós, én készítettem a fotót: 

Előzmény: mhatos (38434)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.21 0 0 38435

Ez a hátsó tengely bizony nem krómozott. A motor 6.800 km-t futott, teljesen érintetlen. Az első tengely valóban krómozott lehet. 

Előzmény: mhatos (38434)
mhatos Creative Commons License 2018.06.21 0 0 38434

Ja.

A hátsó kerék tengelye/csavavarja az krómozott ezen gyárilag,de még az első kerék tengelye is(ez utóbbi már rozsdás,és be is vágtam mind  a 2 darabot a dobozba, az újra krómozandó darabok közé!.. :)

Előzmény: Bxx7 (38433)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.21 0 0 38433

Ezt mind értem, én saját magam ízlését írtam le a 38430-as hozzászólásban, mit és hogyan tettem az S50-es vagy az előtte lévő S51N-es restaurálásakor évjáratának (illetve gyártási félévének) megfelelően. 

Előzmény: mhatos (38431)
mhatos Creative Commons License 2018.06.21 0 0 38432

Ja.

Nyílván az lenne az ok,ha 1 maroknyi,gyári,mélyített csavar,meg alátét a kezemben lenne,pl(mert volt,5-6,ami a rozsda miatt bonthatlatan,és fexeni kellett,no mindegy,max majd elrejtek néhány nem oda valót :) bár nem vagyok topp formában már,de a Kecskeméti,volt KGST piacon,a Gokart stadion mellett,ott van minden Simsonhoz,állítólag :) asszem szétnézek ott,így legalább látom,mi-mi?,mert hiába írom körbe,sokszor az csak,nekem "kerek"!.. :(

Előzmény: Bxx7 (38430)
mhatos Creative Commons License 2018.06.21 0 0 38431

 Megint rosszul írtam,és röviden,de nem akartam reggelig itt ülni(most sem,fogok):) Nekem is fontos az eredetiség,de csak korlátok között lehet ezt az S 50-est visszaállítanom..,és van  amit csak utángyártott alkatrészekkel tudok pótolni,az meg nem olyan(bár van aki,még ezt is,magasról..,és asszem,tisztában vagyok,hogy mi volt krómos,és a 2 színben mi volt galvanizált,és hogy is nézett ez ki eredetileg ezen típuson!.. :) És ami rendelkezésemre áll róla,és haználható,azt megőrzök,és javítok,és nem fogom minden elemét külön "színezteni" a gyárival megegyezőre,több okból... :( de annyira meg nem vagyok "elvetemült",hogy Simson vagy motoros veterán találkozokra járjak,én ezt a magam ízére,relatíve autenkussá teszem,de nem mindegy milyen áron,oszt hello!.. :)

Előzmény: Bxx7 (38430)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 38430

Köszönöm. :) 

 

Nekem fontos volt az eredetiség, azaz hogy minden pontosan olyan legyen, mint eredetileg volt. Sajnos voltak rozsdás csavarjai is. Krómozott csavar eredetileg nem volt az S50-en, eredetileg sárgára illetve egyes alkatrészek fehérre voltak galvanizálva eredetileg, ezt követtem én is. 

Előzmény: mhatos (38429)
mhatos Creative Commons License 2018.06.20 0 0 38429

Hello.

Frankó lett a géped :) mind fellelhető fotód a neted,megnéztem és mentettem,és hasznos leírásaid az építésről elolvastam,hogy még is mi hol,és hogyan van,mert nekem sikerült 1-2 képet,le illetve,kihagynom) :( !..De én nem galvanizáltatom a csavarokat,mert 1 Simsonos,és a lakóhelyemhez közeli cég choromozza(mást nem ismerek)rozsdás tartozékokat,és sok motor típus alkatrészeit is gyártják ott,és nem akarom hogy valami apróság elvesszen,elkeveredjen,így csak a fő,és fontos,csúnya rozsdás cuccait cromoztatom,de amit megmenthetek,és gyári,azt kipofozom,meg mondjuk lett 1-2 hegesztés is!. :(!

Előzmény: Bxx7 (38424)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.19 0 0 38428

Köszönöm. :) 

 

 

Előzmény: vargachris (38427)
vargachris Creative Commons License 2018.06.19 0 0 38427

Nagyon szép! Gratula!

Előzmény: Bxx7 (38424)
vargachris Creative Commons License 2018.06.19 0 0 38426

Szurkolok! Majd jelentkezz be az idegosztályról, hogy milyen volt! :-D

Előzmény: mhatos (38425)
mhatos Creative Commons License 2018.06.19 0 0 38425

Üdv.

Megjött az új,2 garnitúra küllő is,a Békéskeréktől/Csatári Sándortól,no most indul a hosszú cumi!. :)

 

 

 

Előzmény: mhatos (38423)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 38424

Ez lett belőle:

A horpadás még ott van a tankon, de már meg van az ember, aki el fogja tüntetni. :) 

Előzmény: mhatos (38423)
mhatos Creative Commons License 2018.06.18 0 0 38423

Hello Urak!

 

Szóval a tiéd ez a gép! :)

No én nem tervezem az eddig elhúzodó felépítést(bár,bár mi közbejöhet),de még az idén,még a jó időben gurulnia kell(többekközt a műhelyemben,nincs fűtés,meg az "első rugás íze "is..)mivel állandóan itthonra vagyok "kényszerülve"!..

Kíváncsi leszek a jövőheti újra küllözésem milyen lessz(szerdára ígérte kb,Csatári Sándor/Békéskerék,a küllőket,97ft/db áron)soha nem csináltam még,de biztos eljógázok vele,meg chromoztatok is,és  elvileg van kmórám is,3.000ft,meg kipufantóm is szintén 3.000ft-ért,no meg eredeti indexrelé és tartó is 2.000ft!.. :)

Előzmény: Bxx7 (38416)
vargachris Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38422

Ma próbaindítani próbáltam.

Az a helyzet, hogy a berúgókar mintha kicsit mozogna (mármint a tengely) oldalirányban pár mm-t. Nem emléxem, hogy a korábbi blokkon is ez lett volna. Jó ez így?

Amikor megpróbáltam berúgni (nem sör, nem bor, nemstb), mintha "lecsúszott" volna a tengely a helyéről, nem igazán akart dolgozni. Frissen összeszerelt blokk. Lehet, hogy a kuplungot állítanom kellene először?

Továbbá az üresjárati visszajelző folyamatosan világít.

Kérdezzem azt, aki összerakta? :-)

vargachris Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38421

a., Nem, a keretet óvatosan fejtettem le róla és megpucoltam.

b., Nemtom miért volt megakadva, de miután kitakarítottam, alaphelyzetbe állt.

Előzmény: Bxx7 (38417)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38420

Igen. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (38418)
Mrtomtomka Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38419

Erről a 60/4 hengerről lenne szó, ami az előző hozzászólásomban sajnos nem jelent meg.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38418

Halika!

A nagy Simsonodban is a gyari atmeroju fotengely, fotengelycsap es dugattyucsapszeg(12mm)turi a hengerben elego uzemanyag keltette oriasi nyomast?

Előzmény: Bxx7 (38417)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38417

A keretet kicserélted? 

 

A mutató miért akadt? 

Előzmény: vargachris (38413)
Bxx7 Creative Commons License 2018.06.17 0 0 38416

Éppen épül a piros S50-sem kb. öt éve... :) 

Előzmény: mhatos (38412)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2018.06.16 0 0 38415

Mivel hozzaferes megtagadva igy 9374/min re tervezett.😉

Előzmény: Mrtomtomka (38414)
Mrtomtomka Creative Commons License 2018.06.16 0 0 38414

Üdv mindenkinek!

 

 

A cikkben szereplő 60/4 hengerhez milyen fordulatszámra tervezett rezó az ideális?

 

http://www.simson.hu/index.php?mit=cikkek_uj&mit1=kivalaszt&id=342

 

vargachris Creative Commons License 2018.06.15 0 0 38413

Teljes mértékben igazad van, de a lényeg nem is az, hogy mitől. Én is bementem a boltba, elég sokat elkérnek egy szép új Kmóráért, viszont én kitakarítottam a magamét. Nem lehetetlen. Az árát meg inkább más alkatrészekbe invesztáltam.

Előtte / utána:

Bár lehet, hogy csak én pepecselek ilyesmivel.

 

Mellesleg szurkoljatok, lehet, hogy hétvégén próbaindítok!

 

Előzmény: Bxx7 (38411)
mhatos Creative Commons License 2018.06.14 0 0 38412

Hello.

 

Az nem az enyém,azt csak a keresett index relé tartó fotó miatt tettem be ide,(vettem már kompletten),az enyém még darabokban,sok vele a vacakolás,mire lepucoltam mindent,a kerekekből is a küllők ki(vettem,128 millis,no az "szép" lessz,annyira mélyen oxidos volt az is),de a meló az sok vele,magam csinálom,így csak lassan halad,de halad!..

Előzmény: Bxx7 (38410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!