Örülök, hogy tetszik! (Elég sok meló van vele, mert az utolsó csavarig lebontottam, remélem is, hogy patent lesz! :-))
Szép a színe a Tiédnek is, bár kissé sötét a kép, azért látszik. Ilyesmi volt az enyém is, tudtam, hogy át van festve, de a homokfúvó szerint 3-féle kék volt rajt. És sajnos nem mondhatom el róla, hogy nem volt gányolva. Szerencséd van, asszem. Aztán mikor elkezdtem bontani, minden második csavart vágnom kellett.
Most, összeszerelésnél nem ragaszkodom az autentikus megoldásokhoz, van, amit felülbírálok, pl ahol csak lehet, zárt anyát használok, rézpasztával. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeimet.
51-esben nem vagyok otthon, egyszer ültem a hátán. :-)
Azt, hogy Neked mi tetszik, csak Te tudod eldönteni. Én úgy választottam színt, hogy sokat bújtam a képkeresőt, aztán mikor közeledtem, színkódokat néztem. Úgy mentem a fényezőhöz, hogy vittem kinyomtatva képet is, meg nagy betűkkel a színkódot. 100%-os eredmény lett, egy árnyalattal se több, se kevesebb.
És van egy 51-es darabokban amit lassan össze akarok rakni. Csak most is a színeken gondolkodom, Tetszik a sötétzöld S51E, csak én nem akarok endurot lent elvezett kipufogóval meg lehetne nem állna jól... Ötlet?
Igen, egy szál előre, egy hátra megy. Nem lesz vészvillogó, bár megfordult a fejemben, lemondtam róla (egyelőre).
Viszont lehet, hogy nem írtam elég pontosan, ami előfordul, sajnos. Szóval emi egy testen van, az a komplett hátsó lámpa egység. (Indexek, hátsó lámpa, féklámpa) A fényerőbe asszem a "+" játszik bele, mert ha sorban kötjük, esik a veszültség (Volt), és nem kapnak eleget. Szóval ezzel a konstrukcióval tesztelek, aztán ha nem jó, akkor "újratervezés".
Amúgy már mindegy, így próbálom ki, ahogy van, mert készre szereltem a kábelkötegeket:
A hátsót nem fotóztam még, ott is egyben van minden csatitól a lámpáig, zsugorcsőben.
Már kezdem kapiskálni, mire gondolsz. Most a test mindegyik indexre egy vezetékről megy, vagy csak elöl egy szál, hátul egy szál? Ha utóbbi, nem lenne gond, hiszen feltehetőleg a vészvillogót mellőzöd, és egyszerre csak egyik oldalon megy az index, a másik nyugiban van, ilyenkor elég egy test.
Viszont, ha egy szál indul el, ami majd elágazik elöre, meg hátra, azt már tényleg egy villanyásznak kell megmondania, hogy elég-e. Igazából nem a vezeték terhelésére gondolok, hanem, hogy tudja -e produkálni a teljes fényerőt?
Anno a Golf II-n a ködzárófényeket vontam be a féklámpa funkcióba. Azokra is rávittem a vezetéket, persze diódán, hogy ködlámpaként ne játsszanak vissza ( még mellékszál, hogy pl. a Skoda Fabiám a helyzetjelző lámpát használta bal oldalon ködzárónak, olyankor ott csak az nyomta erősebben, nem volt külön helyzetjelző addig ).No és igy megosztva az áramot kétfelé láthatóan kisebb fényerövel világítottak egyenként, mint előtte egy. De itt ugye a pozitív is egy szálról jött.
Most tényleg a fizika jönne, hogyha amúgy pozitív oldalon rámegy külön a teljes áram, de a záráshoz a testen már csak egy kábelre osztódnak le, az befolyásolja-e a fényerőt, mert szűkül az áram árfolyási keresztmetszete, vagy csak a vezeték nagyobb melegedését okozza? Igazi egy vastagabb közös testvezeték lenne, de most olyat beszerezni, vagy külön kábeleket behúzni talán egál.
Látom, neked is sárvédőre simuló lámpár van, ahhoz frankó a megoldásod. Amit linkeltem, az állványon lévő hátsó lámpához jó, mint az MZ-k hátsó lámpája, vagy az én kései Schwalbem ugyanúgy állványos kerek lámpája.
Köszönöm a tippet, én most ezt a problémát is azzal oldottam meg, amit itthon találtam: 10mm átmérőjű csövet kerestem a lámpatestek felfogatásához, és egy használaton kívüli permetező csöve pont kiadta. :-) ebből vágtam megfelelő hosszt, amit a kétoldalt kifúrt eredeti hátsó lámpán rögzítettem.
Igen, a Simson index külön kap testet, egyébként a váz is testelve van, így különböző pontokról vezettem testet ide-oda, de mindig kimértem, hogy ne fussak lékre. Azért érdeklődtem a test(föld) kábel ügyében, hogy nem-e megterhelő egy vezetéknek a teljes hátsó lámpaegységet ellátni? Majd a vallatásnál ez is kiderül, mindenesetre combosabb akksit kell vegyek, a régi elhalálozott, nem veszi a töltést sem.
Hogy legális e ez így? Nemtom, de egy német fórumot is átnyálaztam korábban, ahol ezt e kérdést feszegették, de nem emléxem, hogy a végére jutottak volna. Végül is van egy rendőr haverom, eddig elfelejtettem neki szegeznem a kérdést, de majd megteszem. Mellesleg ha szólnak érte, le lehet a kormányindex hátulját burkolni belülről, oszt kész. De ha arra gondolok, hogy sok autón is látszik egyszerre villogni első/oldal index, valamint hátsó+utánfutó index... Szóval nem foglalkoztam túl mélyen a kérdéssel, majd ha kell, utólag. Az indexet egyébként azért akartam hátra is elvezetni, mert szerintem jobban látható, másrészt szerintem a kormányindexet hátulról nem biztos, hogy mindenki észreveszi. Szóval Agyarországon élünk, és mivel haza várnak, nem szeretném magam kivasaltatni egy balra kanyarodás közben balról előző versenyzővel.
Anno '90 környékén ilyennel fogattam fel a csepptankos Jawamra az utólagos indexet. Most már látom, MZ, Simson tartó. Azért volt jó, mert már nem az eredeti sárvédőre simuló hátsó lámpája volt.
Elöre már nem emlékszem, hogy volt ennek feles verziója, vagy kettévágtam egy ilyet. A megoldásod kilátszó vége hasonlít erre.
Most neked látszik a kormányindex hátulról? Ha igen, szabályos úgymond duplázni a hátsó indexet? Bár ugye kicsi az esély, hogy felrendszámoztatod, vizsgáztatod, igy csak elméleti sikon él a kérdés, nem életbevágó.
Nem értem pontosan, hogy milyen egy föld kábel, vagy külön, mire is gondolsz?
Pont nemrég cseréltem indexet a 750-es Suzukimon. Gyárilag két kábel megy bele. Amit vettem a már nem eredeti kisméretű divatindexek helyett ( a fent linkelt oldalról ) krómos cseppindexeket, azoknak csak egy kábele volt, a test a házon jött volna. De nem jött, még a fémre rögzített elsőkön sem. A hátsók meg eleve műanyagon vannak. Így be kellett húznom nekik az indexbe a testelést, ami nem volt kiépítve. De az modern, gondolom, azért nem zárt a motor vázán a testre az áramkör. A Simsonon nem tudom, gyárilag lenne az indexnek testje külön?
A vázat azért fehérre kentem, mert mélyreható internetes kutatásaim alatt több olyan Schwalbét találtam, ami világos zöld illetve kék, és fehér váza van. Megtetszett. Amúgy szürke volt, előző gazdi feketére festette. Sajnos az adattábla egy részét is, amit nagyjából sikerült lefaragnom róla.
Tavaly még ez a kormányindex is fehér volt. :-) De mivel a kormány burkolatát behúztam fekete műbőrrel, lefújtam az indexet is, hogy egységesebb képet adjon a teljes "kormányzati egység".
Tudtommal a legtöbb esetben a km-óra működik, a spirál szokott elfáradni, meg annak a motorban lévő hajtása. Azért én szétszedtem az eredeti órát (vagyis azt, amit a motoron találtam), amennyire lehetett, lepucoltam a megsárgult réteget a számlapról, visszatekertem 17ezerről nullára, és óvatosan összeraktam.
A lustaság nehéz tényező. Engem inspirál az, hogy szeretném egyben látni, használni. Meg szeretek "legózni" is. :-)
A vázat mi alapján festetted? Ez az eredeti színe is? Nlézegettem a neten képeket, hogy milyen szine volt. Ugy találtam, hogy az ilyen késeiknek, mint az enyém, szürke volt a váza, ha jól emlékszem.
Ilyen kormányvég indexet is gondoltam, csak fehérben.
Meg a km-órát is működésre kellene bírni. Meg a lustawágomon felülkerekedni. Neked látom, flottul megy. Frankó már igy burkolat nélkül is.
Szép darab, én Öregem is hajtott egy ilyet valamikor a nyolcvanas években. Sosem kérdeztem az öreget, hogy miért, amolyan fordított evolúción ment végig: Először Trophy MZ-vel járt, aztán Schwalbéval, később bicajjal. De most vénségére van egy S50-ese.
Én amúgy leszedtem mindenről a festéket, amiről csak tudtam, mert a korábbi tulaj (eszem a szívét) mindent "bekékített" rajta, amit csak bírt. A homokfúvó mondta, hogy 3-féle kéket pucoltak le a kasztniról. A vázról sem egy réteget szedtem le. Szétszedtem az utolsó csavarig, amit lehet/kell azt cserélem, kitakarítom, felújítom. Majdnem restaurálom a gépet.
Most készülök biztosítást kötni a fateromtól átvett kései Schwalbera. Azután szépen megveszegetni a szokásos dolgokat, taposó, kipufogó, csomagtartó.
Ő már egyszer újrafényeztette, mostanra már látszik, hogy használva is volt. Csak a vázat kellene lefestetni, mert azt anno vörös alapozóval lekente, arra már nem akart költeni. Most itt-ott kilóg a lóláb, vagyis a vörös.
No meg ismét kipucolni a télen beledöglött benzint. Már két éve nincsen használva, csak egyszer be volt indítva tavaly. Egy hónapja sikerült öt perc rugdosás után beindítani, de csak szívatóval megy, megint eltömhette a karbit a takony.
Kölyök koromban (14) a szomszédban volt egy 250-es gép évekig a falnak támasztva. Verte az eső, fújta a szél, bár némileg azért le volt fóliázva eleinte. Nem tudták eladni, csak állt magában, egy akksi kellett volna bele és ment volna.
Egy nap felbátorodtam és átmentem a csókához hogy nekem kéne az a kecske. 7000-ért ide is adta volna (90-es évek!), de azt javasolta ő a faterral is megbeszélné azért...
Megvolt a nagy szemle, aztán a muter beijedt hogy elkottyintottuk neki, hogy ez nem olyan kis libazavaró mint gondolta, úgyhogy a család jól megegyezett a hátam mögött aztán hogy nem gyereknek való kategória és le lett fújva.
Azóta is bánom amikor csak rágondolok, bár mondjuk máig még B kategóriám van, de ha csak itthon állt volna tovább, még fel nem nő hozzá az ember is simán jó befektetés lett volna. :(
Minarelli am 6 blokkos gépek eléggé megbízhatóak, de ott sem jobb a helyzet beszerzés terén.Sok a lelakott gép.3,5 literrel elmegy 60 tempónál gyári cuccokkal. Simsontól többet eszik, de jobban is megy. Teljesen mása két motor karakterisztikája.
Simsonhoz hasonló (nem robogó stílusú) 50ccm-es gépet milyet lehet manapság találni 2-3 literes fogyasztással, ami megéri és ajánlható?
Folyamatosan nézegetem a szimó hirdetéseket is, de nagyon megy el a kedvem tőle, hogy 100 ezerig is csak őscsotrogány hulladékokat lehet találni, ami meg még megkíméltebb, simán 200-300-ig is elmehet árban. :(
Teljesen kezdőként kérdezem. Korábban 70ccm-re alakított simsonhoz vettem egy vadi új BVF16N3-5 karburátort kérdés kell ezen bármit állítani (súber tű, úszó stb.) vagy mehet a motorra úgy ahogy van? Köszi!
A googleban a simsonról egy csomó minden van, de a youtube-on, valamint egy csomó külföldi oldalon is, Ekkor még nem volt szó a Simson Klub Magyarország oldalon fellelhető tudnivalókról. Ha van jártasságod elektromos kapcsolási rajzok olvasásában(amit a leírt dolgaidból nem hiszek), a motelek.net német nyelvű oldal nagyon sok segítséget adhat.
Nagyon kezdőként írnék hozzátok, átolvastam pár weblapot, de annyira kezdő vagyok, hogy nemigaz, viszont szeretnék rájönni, legalább beindítani a motort.
Nemrég csináltam meg egy 207-es babettát, kínlódtam, de nagy nehezen sikerült.Tökéletes lett.
Tehát adott egy Simson fellelt állapotban.Típustábla szerint S51
.Képek majd magukért beszélte, nekem úgy adták át anno ingyen, hogy babetta gyújtásos és enduro.Akksi nincs benne.4sebességes, 16n1 karbival.berúgós.
Komolyan mondom, nem tudom eldönteni, de sejtem milyen gyújtás van rajta. 2 fajtáról tudok, A babetta gyújtásnak szokták hívni a tirisztorost, ahogy tudom, a másik a megszakítós.
Na most én látok rajta egy trafót, viszont a lendkeréknél én megszakítót látok, nem tudom felismerni melyik mi csoda mire való a sok elektromos alkatrész közül....
Tudnátok ebben segíteni?
Kipucoltam a tankot, karbit, minden fúvóka jó volt, kivéve ami a tank aljában volt. Gondolom úgy lehet tesztelni hogy wd40-el belefújok és a másik végén ki kellene jönnie a folyadéknak vagy levegőnek igaz?
Érdekes hogy szikra van, nagyon szép és jó. Üzemanyag dől a karbiból.(Be kell majd állítanom a szintet). Nem sikerült beindítanom.
De ez csak próbálkozás volt, hétvégén összerakom normálisan.