Robi, készen vagyok mindennel. Már félig meddig össze is raktam, kérdésem az lenne, hogyha 30 fokra fűtöttem a garázst 1 egész éjszakára (este 9-től másnap 9ig) majd másnap ragyogó napsütéses időben 5-6 órát állt az autó mikor állhatok neki vizes polírpapírral ? Azért lenne rá szükség, mert tele van apró szemcsékkel a felület. A másik kérdés, hogy van 1-2 helyen apró megfolyás sajnos, nemrég vettem észre azt p1500 majd p2500 papírral ha felpolírozom vizesen ? Vagy mondj megoldást rá. Köszi előre is.
Szevasztok! Hozzáértö segitségeteket kérném ha van valakinek LECHSYS FESTÉKKEL TAPASZTALATA mire kell figyelni,higitás ,és egyáltalán a technologiája mert nekem vagy narncsos lesz vagy ha higitok rajta hajlamos a megfolyásra .Elöre is köszönöm!
Gyors edzők csak kis javításokhoz /1-2 elemek/ és kamra nélküli fújásokhoz használatosak. Célszerű kevesebb szellőzési időt tartani a két réteg között, hogy a fedőréteg ne a már megszáradt rétegre kerüljön, elkerülendő a tapadási és "gázosodási " problémákat.
Az lenne a kérdésem mien festéket ajánlotok,normális minőségüt,normális árban és kb mennyibe kerülne literje,egy ladára kéne szóval nemakarok százezreket költeni,csak egy új színt.
Kézzel vagy géppel 400? Kicsit durva, szerintem. Másnak mi a véleménye? Az elég baj ha fémig jutottál. Ezért is kell a filler, de ne koptasd le. A 400 ha már sima, akkor még egy gépi finomabb nagyon ajánlatos lenne. Különben karcos lesz a fényben. A bázis nem tömíti el a hibát. ja, a vizes pedig ameddig bírod a finomságot. pl 800. De 600 minimum.
Több lehetőség is van. -szilikonos a fényezés -Az edző/lehet,hogy gyors edzőt használtál/ és olyan gyorsan kötött a lakk,hogy a felső réteg lezárt és az alsó réteg nem tudott kiszellőzni, ezért az oldószer utat tört magának a lezárt felső rétegen keresztül. -Lehet,hogy az alapfelület -ha füllerezve volt- nem lett rendesen kicsiszolva ,és kráteres maradt . Ebbe " beleül" a bázis és a lakk, de száradás közben veszít tömörségéből .és ezért is lehet "lyukacsos " a végeredmény. Javítás: Mindenek előtt polírozással próbálkozz. Ha nem segít akkor csak az újra fényezés segít!
Bemegyek a festékcentrumba és megkérdezem az eladót az arányról. Gondolom 2:1 kellene, hogy legyen, mert 2 liter lakkom, és 1 liter edzőm van. Akkor még kérdeznék. A régi metálfényt felcsiszoltam 400-assal. Erre mehet a bázis? Néhány elemet magát festőnek nevező barbár átfújt. Szépen jött le a réteg minden mosásnál, hogy a jó k.... anyukáját. Ennél csak jobbat tudok csinálni. Szóval ezt muszály volt lecsiszolnom, de néhol leszaladt fémig. Na itt fújtam át szórógittel. Holnap mecsiszolom ezt is. Jó lesz 400-al? Vizesen, vagy szárazon? Fillert veszek holnap.
Sziasztok!Azt szeretném kérdezni,hogy mitől lesz apró tűhegyni juk a lakkban ?Egyébként szép síma a felület nincs narancsosság,megfolyás.Mit rontok el,hogy tudom javítani?Előre is köszi a segítséget!!
Tudna valaki segíteni, hogy milyen arányban kell keverni a lakkot az edzővel? Csak annyi van rájuk írva, hogy vp899, vp999. Eddig csak neoluxot fújtam, így nagyon homály vagyok metálfestésben. Ja és milyen hőmérsékleten ideális fújni? És a bázis mehet a szórógittre? :)
GYAKORLAT,GYAKORLAT,GYAKORLAT!!!! Erre nincs általános recept! Minden lakk más-más műszaki paraméterrel rendelkezik és így nehéz lenne megmondani ,hogy mi az ideális szórási távolság,sebesség,higítás,vagy a szórási hőmérséklet. Ha csak egyféle lakkal dolgozol már a második fújásnál kitapasztalhatod a lakk tulajdonságait.
Új tag vagyok ebben a topicban és egy kis segitséget szeretnék kérni.
Van nekem egy Skoda Favoritom amit már jó idelye tuningolok és most már meg van hozzá az összes optikai tuning is ami csak létezik hozzá és egyre jobban gondolkozok hogy lekellene fényeztetni valami fasszább szinre mert most akril fehér.
Nagyjából tudnátok árakat mondani hogy mennyire jönne ki a teljes autó fényezése akrilban illetve metálban?
Érdeklődnék hogy aláfújos szinnél(gyöngyház,fehér aláfujóval)hogy kell a végleges szint rávinni az aláfújó szinre?Egyből mehet rá az aláfújt rétegre,vagy várni kell mig megszárad,megcsiszolni és aztán a szin?
Én tudok ilyen autót ami így készült ez előtt 10 ével ma is szép,1938 as opel kadet.De minek a dupla munka ?mehet arra az akrilra egyből is a lakk 3. vagy 4. sornak utána meg elég a lakkot visszacsiszolni .nem?De akkor már minek az akril ha úgyis lakkozod,mehet bázisbol.:))))