Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

contributor Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20059

Talán 10-15 éve csináltattam Bp-en (Csillaghegy) krómhatású festést, az akkori autóm hűtőrácsán. Utána még legalább 5 évig (amíg el nem adtam) stabilan rajta volt. Megjelenésében 80-90%-ban megközelíti a valódit. Csiszold le a lökösöket fémig, fokozatosan egyre finomabb csiszolópapírral, hogy ne legyen karcos a felület. Akkoriban a valódi krómozás árának kb. a felébe került. Keress rá a neten a "krómhatású festés"-re.

Előzmény: geegee_ (20057)
programmmer85 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20058

Sziasztok!

 

Vectra B szélvédő alatt a tűzfal átrohadt több ponton, a gyári paszta és bitumenes zajcsillapító lemez alatt. Kívülről sajnos csak annyi volt látható, hogy a paszta megrepedt és a széle kicsit rozsdás volt, pedig a levelek miatt rendszeresen takarítottam azt a részt. Nagy szétszedésben hegesztéses lakatolásban nem gondolkozok egyelőre. A lemez megtakarítása, gittelés, tömítés, hogy a víz ne álljon ott meg működhet átmenetileg? Vagy a gittelés mögött ugyanúgy bejut a víz és tovább rohad az egész? Milyen átmeneti megoldást tudtok ajánlani? Előre is köszönöm!

 

geegee_ Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20057

Hanem Urak, még egy kérdés.Van a fateromnak egy viszonylag ép állapotú, de nem különösebben veteránként pátyolgatott régi szoci gépe, egy Wartung.Még a 353-as, krómozott lökhárítókkal.Ott van a probléma, hogy ezek a krómozott felületek az elmúlt közel 40 év alatt elkezdtek felhólyagosodni, kráteresedni, és ezek miatt rozsdásodni is.Rákérdezett egy cégnél, hogy mennyibe kerülne újra krómoztatni, és ilyen 6 számjegyű összegek röpködtek, ahol nem is feltétlen egyessel kezdődik a számsor.Ennyi pénzt egyszerűen nem ér az esemény (150-180 ezerbe az egész autó nem került akkoriban újonnan se... :D * ) , szóval keresnünk kell valami más megoldást.Ez a kocsi nem egy veterán, mindentől óvott darab, csak egyszerűen bírja még annyira, hogy hetente egy-két helyre ezzel jár az öreg bevásárolni, ami éppen elég is mindkettejüknek, a kocsinak is, meg a faternak is. :D

Szóval helyettesítő megoldásként a nagy laikus fejemmel arra gondolok elsőre, hogy valahogyan házilagosan ledózerolni a maradék krómot egészen fémtisztaságig (pl fúrógépbe fogható drótkefével, dörzspapíros eszközzel,  vagy leáztatni valami kromofággal, anyámkínjával...), és utána vagy lelakkozni, vagy valamilyen festékkel bevonni, ami olyasmi színű, jellegű mint a króm.De nem vagyok biztos benne, hogy ez járható út-e?Egyáltalában lejön-e így a króm maradék, (azért még elég sok van rajta...) vagy mit lehetne tenni?Legutolsó eset a festett fajtájú, krómot sose látott lökősök beszerzése, de az megint extra pénz ugye, azokat is jó eséllyel fel kell újítani, és még csúnyácskábbak is, mint az eredetiek.Vagyis a végső cél az lenne, hogy egy kicsit szebb állapot alakuljon ki, egy viszonylag jó ár-érték arányú beruházással, ami a további károsodás ellen is véd, és valami hasonló legyen a felület, mint az eredeti. :-)

Van netán valaki itt, aki csinált már hasonlót, vagy látott ilyesmi projektet?

Esetleg még szálcsiszol(tat)ni lehetne-e vajon,  működik-e acélra ez a technológia?

(* nyilván csak humorizálok az összeggel, tudom, hogy egész más forint volt akkor, mint most)

somytomy Creative Commons License 2020.10.20 0 0 20056

Üdv!

Veteránkorú hobbiautómban elég alaposan szétrohadt az akksi környezete. Másik akkutálcát már szereztem, a tervek szerint kipofozom és csavarokkal rögzítem. Viszont ehhez előbb ki kéne szedni a ponthegesztéssel rögzített eredetit, valószínűleg a tűzfalat is javítani kell kicsit, illetve a váznyúlványban lévő lyukat is be kéne foltozni szerintem. Esetleg tudtok ajánlani Budapest-Gárdony tengelyen olyan műhelyt, ahol ezt jól megcsinálják?

Előre is köszi!

Maxipötyi Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20055

Igen tudom mindegy a márka, csak a pontosság kedvéért írtam. Köszönöm szépen a választ! 

A letolás helyett cumi lesz, mert a csomagtartónyílás sarkai azok, úgyhogy akkor hajrá :)

 

Előzmény: mykeman72 (20053)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20054

Annak pedig ,hogy milyen gyártó terméke nincs jelentősége,mindegyik ugyanolyan nedvszívó tulajdonsággal rendelkezik

Előzmény: Maxipötyi (20052)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20053

Ha vastagon kellett kittelni és nem régi ,meglévő bevonatra hanem nyers fémre kitteltél célszerű letolni a felvitt réteget,mert nedvszívó önmagában a kitt és alározsdásodik a nyers fém. Kicsivel több meló,de megéri  mintha a már kész fényezés kezd el korrodálni pár hét múlva.

Előzmény: Maxipötyi (20052)
Maxipötyi Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20052

Sziasztok!

 

4CR poliészteres kittel kijavítottam egy elemet. Sajnos millió dolog közbe jött, így a kitt szabadon maradt. Kint is állt az autó pár napot párás időben is, viszont teljesen letakarva. Közvetlen víz nem érte (a párán kívül). Most garázsban áll. Ki tudom esetleg valahogy szárítani, vagy fémig le és elölről kezdjem? 

 

Nagyon szépen köszönöm előre is!

geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20051

Whoa, köszönöm, el is raktam.

Előzmény: Paco155 (20044)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20050

És az is igaz, hogy nem is volt egyik kocsim se metál, amihez vettem festéket.

Előzmény: mykeman72 (20047)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20049

Gondolom.

Előzmény: Stetten (20045)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20048

Atom! :D

És ahhoz képest gyönyörű is lett.Mondjuk annak a Dáliának pont ez volt a megfelelő technika, semmivel se érdemelt többet.

:-))

Előzmény: feketefelhoo (20043)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.17 0 0 20047

Azt azért ne felejtsük el hogy a 90 es években,nem volt még ennyi színű,színárnyalatú, illetve különleges pigmentálású és fényezésű autó és szín amit akkoriban könnyebben lehetett reprodukálni akár  spray, akár pisztolyos formában. Az utóbbi 20 -25 évben rengeteget fejlődött a fényező szakma mind technológiai,mind fényezőanyag tekintetében. Ez egyben áldás,ugyanakkor átok is . Lépést kell tartani a fejlődéssel az új technológiákkal hogy minél könnyebben tudjunk megoldani egy fényezesi problémát.

Előzmény: geegee_ (20041)
Stetten Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20046

Kérdezd meg a Dacia-s fazont, nem-e fújná meg. :-)

Előzmény: feketefelhoo (20040)
Stetten Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20045

Azért akarják telibe fújni az ajtókat, mert a spot javítás idöigényesebb, és körülményesebb meló (sok fényezönek nincs is gyakorlata benne), mint a telibe fújás. 

Előzmény: geegee_ (20042)
Paco155 Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20044

Még most is ott van:   http://www.autolakk.hu/

 

Előzmény: geegee_ (20041)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20043
Előzmény: geegee_ (20041)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20042

Köszönöm neked is a választ.

Nem, az egész ajtót én nem fújnám meg szívesen, max akkor ha semmi más lehetőség nincs.Igen, spot repair  javítás lenne jó, ennek ellenére itt minden fényező (közben voltam még pár helyen kérdezősködni) mindkét ajtót telibe akarja fújni.Az első ajtónál még csak-csak elmenne, de a hátsó szélén kb 1 négyzetcentiményernyi ha van a sérülésből.El vagyok képedve.

Na mindegy, majd lesz valahogy.

Egyébként ez nem ezüst, hanem világos barna, inkább talán az aranyhoz, vagy bronzhoz van kicsit közelebb.Lehet, csal a fotó.

Előzmény: Stetten (20038)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20041

Köszönöm az edukálást.

Nézd, én csak azt tudom, hogy cirka 25 évvel ezelőtt, valahol Budafok-Hárosnál volt egy festékes cég, asszem Spies-Hecker lerakat, ahol kevertek ki festéket szprébe.A csávó kijött a kocsihoz, hozzánézte színmintáit, bement, össszeöntött pár összetevőt és kész is volt.Ha jól emlékszem, még ott helyben ki is próbáltam, megfújtam az autót egy alsó, félreeső helyen, és olyan durván jól egyezett a szín, hogy valami döbbenet volt.Csak úgy, az utcán, nappal, huszonpár fokban ráprüszkölve.Tehát azért aki akarja, az meg tudja csinálni szprébe is a színegyezést.Voltam ott még utána is 2-3 esetben, és mindig jó volt a szprés festék.És mondom, ez a 90-es évek vége felé, Magyarországon.

Előzmény: mykeman72 (20036)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20040

Üdv

 

Van itt a fórumozók között aktív fényező, aki vállalná az autóm teljes külső és belső fényezését ?

 

Nem határidős munka :)

 

E-mail címem publikus.

 

Köszi

 

Stetten Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20039

Sziveschön

Előzmény: pingui (20037)
Stetten Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20038

Alkalmas a spray is, csak nagyon kell tudni mit csinálsz. Jó néhány elemet lefényeztem már így is. 

 

Amit megveszel egy átlagos festékboltban szinkód után, az nagy valószinüséggel nem fog az aktuális színnel passzolni. Ha igazán pontos szinhüséget szeretnél, akkor az eredeti bázis receptet hozzá kell igazítani az autó aktuális szinárnyalatához. 

Ezt leg egyszerübben színspektroszkópos analizáció után tudják megtenni, csak ilyen cucc nem minden festékboltban van. Léteznek olyan spray-k, amiknek a szórásképe megegyezik a szórópisztolyok szórásképével. Ügyes kezek csodát tudnak müvelni vele. Szóval a szín is passzolhat, és a felhordás is lehet optimális. Ha a szín nincs az autóhoz igazítva, akkor a világ leg profibb fényezöje sem tudja megcsinálni szinkülönbség nélkül. 

Ezek a spray termékek arra valóak, hogy ha te hazilag kicserélsz egy elemet az autódon, le tudd fényezni. Komplett rendszer megvásárolható (2K epoxy primer, 2Kszórokitt, bázislakk, 2K fedölakk).

 

A te problémád az, hogy egy spot javításra lenne szükséged, tehát hibajavításról van szó, nem komplett elem fényezéséröl. Karcolások, horzsolások, és kis felületü sérülések eltüntetésére is vannak technológiák, de azt gyakorlat nélkül, ember megcsinálni nem tudja. A Te szaktudásodhoz, és tapasztalatodhoz az áll a legközelebb, ha telibefújod a sérült elemeket. Ezt sem javasolnám, mert kérdéses lesz a végeredmény. Hogy miért, azt a kérdésedra adott válasz elárulja.

 

Az ezüst szín, árnyalata attól is függ, hogy milyen a felhordott festék pigmentjeinek a strukturája. Tahát amikor fent vannak a felületen.

Más lesz a struktúra ha nagy nyomással odavered a festéket a felülethez, ha vastagabban fújod, ha messzebbröl ködölöd, stb... Hát ez a "fizikája". Az ezüst tipikusan az a szín, amivel tudni kell dolgozni. 

 

 

Előzmény: geegee_ (20034)
pingui Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20037

köszönöm!

Előzmény: Stetten (20027)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20036

Bár az utolsó mennem tudom értelmezni, de megpróbálom elmagyarázni a szórástechnika jelentőségét. Ahhoz hogy megfelelő színhatást tudjunk elérni ahhoz számtalan feltételnek kell teljesülnie.  Jelesül: megfelelő hőmérséklet,higítás, szórási nyomás,rétegvastagság,takaróképesség. Ezen felül a száradás,térhálosodás megvalósulásához szükséges a megfelelő légcsere is amit a fényezőkabinok tudnak biztosítani. 

A spray dobozokba 1 dl festék hígítva és min 3-4 dl hajtógáz, vagy sűrített levegő van töltve. Ezeket szabályozni nem tudod,max a szórásképet amit a fúvókával állítasz be. Általában egy normál pisztoly levegő igénye sokkal nagyobb mint a spray festékeké. Egy kompresszor megfelelő nyomást és levegőmennyiséget tud szállítani ami a festékfelhordáshoz szükséges,ráadásul a munkakörülményeknek megfelelően tudod szabályozni festékszórás közben.Ez a spray esetében nem megvalósítható. Ez is nagyban befolyásolja a kívánt színhatás elérését. Főleg ezüst szín esetében ha nem telibe fújod az elemet színösszetételtől függően nagy a kiporzás, színátmenet láthatóságának előfordulása. És ez még messze nem az össqzes magyarázat a megfelelő színegyezés létrehozásához. 

Előzmény: geegee_ (20034)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20035

Szinte biztosan elviszem valahová, ez lesz a vége, csak hát nehéz megbízni ismeretlen szakikban, és ez nem csak otthoni, magyar probléma.

Időm mondjuk pont volt rá, a hozzávalókat igyekeztem ésszel beszerezni és kitanulni is lenne kedvem, azért vágtam bele ennyire is.

Az eredménnyel nem vagyok elégedetlen, ha stimmelne a szín, teljesen okés volna, főleg, hogy esetleg ha megcsináltatom, két hét múlva valami barom megkulcsozza, vagy nekiveri a bevásárlókocsit a szupermarket parkolójában...szóval nem volna baj egy ár-érték arányos megoldás sem.

Hazamenni mostanság nem nagyon fogunk tudni, részben a rohadék dögrovás miatt is, leghamarabb jövő nyáron.

Hát majd meglesz addig a vacilla, meg a hezita, morfondír, hogy hol is legyen megjavít(tat)va, meg mennyiért.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Előzmény: contributor (20033)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20034

Húszezer kommentet nem tudtam visszaolvasni, de jó párszázat megtettem, de ott nem találkoztam ilyen témával.Miért nem alkalmas a spré fényezésre, legalább ilyen kis hibákra?Ha pár szóban összefoglalná valaki, megköszönném...

Mi ennek az egésznek a fizikája, hogy más színű lesz így, mint úgy?Honnan tudja a festék, hogy hová lesz belecsomagolva, beleöntve?

 

Előzmény: mykeman72 (20032)
contributor Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20033

Szerintem inkább csináltasd meg Mo-on (ha tudod, hogy mikor jössz haza, akkorra beszéld meg egy fényezővel), addig pedig ne foglalkozz vele. Ha kiszámolod, hogy a hozzávalók mennyibe kerülnek, meg a ráfordított idő (az anyagok és eszközök beszerzése plusz a munka), aztán megnézed a végeredményt, akkor rájössz, hogy nem érdemes vele bajlódni (Mo-on kb. 1/3 áron megcsinálják). Ha egy 20-25 éves Swift lenne, akkor azt mondanám, hogy szórakozz vele, ha van hozzá kedved, de ez a 11 éves autó még túl jó ahhoz...

Előzmény: geegee_ (20031)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20032

Az elején érdemes kezdeni. Mint oly sokszor elhangzott ezen a fórumon,hogy a spray -ba töltött festékek nem alkalmasak autófényezésre több okból sem. Ebből te már az egyik problémával szembesültél. Most nem kezdeném el sorolni az okokat,de ha nem rendelkezel kellő szerszámozottsággal,illetve gyakorlattal a fényezést illetően nagyobb problémát okozott saját magadnak mint az éppen aktuális feladat. Igazándiból megválaszoltad a saját kérdéseidet. Hidd el jobban jársz ha szakemberre bízod a javítást, max a vállalási ár tekintetében kell nagyobb harcot vívni. Te vagy a megrendelő te adod a munkát és a végén a pénzt aminél jogos elvárás részedről hogy hibátlan munkát kapjál. Ha nem így van akkor vagy nem fizeted ki vagy addig nem veszed át amíg tökéletes nem lesz. A további alternatíva a végeláthatatlan sajat magad szavazás-időben ,pénzben- és jó eséllyel a sor végén el kell vinned szakemberhez.

Előzmény: geegee_ (20031)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20031

Az a baj a saját fényezéssel, hogy nincs garazsam és most már kezd eléggé hideg lenni felénk, tegnap reggel plusz fél fok volt csak.

Viszont ha meg elviszem, beadom fényeztetni, félek, hogy félrefújják, hiába magyarázom, hogy nagy lesz az eltérés az originál színnel, aszondják majd jó eséllyel, hogy én ne okoskodjak nekik, stb...

Ettől is tartok erősen.Ha meg semmit nem csinálok vele akkor nézegethetem jövő májusik ezt a csúfságot, amíg megint lesz 15-20 fok napközben.

Illetve most már máshogy csúnya, mert időközben visszacsiszoltam.De most sem szép.Ááááh.

:-[

Szóval meg kéne találni egy másik színt, ami legalább jobban passzol.Végül is ez nem egy showcar, nem kell újnak kinézzen; 11 évét betölti lassan, mindennapos használatú autó és cél a gazdaságos üzemeltetés is.

Amit itt mondtak eddig fényezési árakat az ilyen 150-200 ezer forint.Nem szívbajosak.

Ez a dilemmám.

geegee_ Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20030

Itt az első képen az látszik, hogy nem látszik semmi.Vagy szinte semmi, itt kurvajól passzol a szpré színe az eredetihez.

 

A második képen a legnagyobb terület, ami olyan 2 cm széles és 10-12 cm hosszú.Rohadt nagy az eltérés, de a fényezés nekem oké lenne, ha passzolna a szín.

A harmadik képen a teljes jobb első ajtó, a három pici sérülés valódi méretét mutatják a piros foltok.És a fényezők erre azt mondják, hogy a teljes ajtót kéne fényezni, sőt, még a teljes jobb hátsót is.Persze, meg a kis középső lábam, már az egész kocsit, nem? :D Ez is röhejes számomra.Én csak a minimális sérült részeket fényeztetném, mert aztán ha egyszer eladóvá válik a kocsi, és valami b@rom jön festékmérővel, hát világgá szalad, hogy ez egy totálkáros autó...A lehető legnagyobb mértékben megtartanám az ajtón az eredeti fényezést.Vagy hülyén gondolkodom, tényleg kéne a fél kocsit festetni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!