Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jozsitraktor Creative Commons License 2018.02.17 0 0 17388

Üdv érdekel képeket kérnék!

Előzmény: Steven 68 (17386)
becherovka83 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 17387

Helló,

 

AWI-s kasznizással kapcs egy olyan kérdésem lehet, hogy egy 10-200- amperes pulz gép megfelelő, vagy sok a 10 amper minimumáramnak?

 

Köszönet!

Előzmény: Sanyi-ka (10228)
Steven 68 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 17386

Kifogástalan minőségű fényező pisztolyok eladók,akit érdekel írjon az email címemre !

pajaci Creative Commons License 2018.02.15 0 0 17385

Köszi!

Előzmény: szilentium2 (17384)
szilentium2 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 17384

Ha normál lakként szeretnéd használni , akkor nyugodtan hígítsd ki szórhatóra ioncserélt vízzel. 1,4-esel vékonyabb bevonatra , 1,9-esel ha húsosabbra szeretnéd .

Előzmény: pajaci (17383)
pajaci Creative Commons License 2018.02.15 0 0 17383

sűrűség [23°C, g/ml]:   1,01-1,05 

lobbanáspont (Pensky Martens): - 

viszkozitás:   40-50 s, d = 4 mm 

szárazanyag tartalom:   30ą2 % 

oldhatóság:   vízben oldódik  VOC, g/l   max. 55

 

Ezek a KÖBER VIZES DISZPERZIÓS PARKETTA ÉS BÚTORLAKK L8301W adatai.

 

Azt írják hogy szórni is lehet, vajon mekkora fúvóka kell hozzá? 1.4, 1.9 és 2.2mm-esem van.

 

 

running wild 42 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 17382

Sziasztok! Nem hittem volna, hogy még a fényezésről is van fórum, de örülök neki nagyon. Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől. Motorkerékpár felújítást csinálok, és az apróbb alkatrészeket szeretném magam lefújni házilag. Ezek nagy része nem is fog látszani, így egyrészt spórolok, másrészt szeretném ha az én munkám is benne lenne a gépben. (A tankot, sárvédőket, idomokat szakemberrel fogom fényeztetni.)

A lényeg, hogy spray-el alapozok, aztán fújom színre az apróságokat, és utána még lakkozom is. A kérdésem: A már megszáradt fényes fekete festéket fel kell e csiszolni vízpapírral a lakkozás előtt, vagy nem? Illetve ha nem csiszolom fel, akkor mi történik? Nem ad fényt a lakk, vagy esetleg meg sem tapad? A válaszokat köszönöm!

bádogember86 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 17381

Sajnos a kátrány tartalmú anyagok nem fényezhetők. Továbbá szeretnek a melegre visszalágyulni. Gondold el nyáron milyen f@sza lenne ha az utastérben bűzölgő kátrány lenne amit a cipőddel széthordasz. :) 

Én sima fényezhető rücsit ajánlok, vékonyan persze. Ez azért jóval gusztább és használhatóbb felületet ad. 

Előzmény: vation (17379)
Steven 68 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 17380

Ami a linken van az jó, én is használtam már ezt a Bitumen bázisú rezgéscsillapító öntapadó lapot.

Előzmény: vation (17379)
vation Creative Commons License 2018.02.13 0 0 17379

Inkább valami ilyesmire gondolok

https://zajcsillapitas.net/webshop/product/hanno-protecto-pf-830-3mm_4

 

Valami ilyesmi, vagyis nagyon hasonló anyag van a padlólemezen.
A lakatos is azt mondja hogy ezt vagy az ilyeneket zajcsökkentésnek, rezgéscsillapításnak teszik a padlóra.

 

Az autóm belseje marad csupasz lemez, nem lesz benne semmi szőnyeg. 
Na ebből az okból, kellene nekem valami anyag, amit a padlóra teszünk.
Nekem az is jó lenne, ha kifújnánk a padlólemezt valami kátrányos cuccal és olyan felületet adjon amit azért könnyen tisztán lehetne tartani.

Erre esetleg valami tipp??

szilentium2 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17378
Előzmény: vation (17375)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17377

Ha gyári bevonat van az alvázon az általában szórható tömítőanyag ami elég rugalmas és ellenálló ,ezért ezt vagy hőlégfújó+ spakli vagy drótkorong kombóval lehet házilag leggyorsabban eltávolítani.

Előzmény: vation (17375)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17376

Szia!

 

A matricák eltávolításához egy speciális gumikorongot (vanilia korong) használunk.  A csiszoló korongot hamar elömíti a matrica, persze le lehet szenvedni azzal is.

 

Gumi szerü anyag kaucsuk alapú alvázvédö lehet, tehát ezen a néven keresd.

Előzmény: vation (17375)
vation Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17375

Sziasztok,

 

Újra itt vagyok csak ledöntött egy influenza, nem tudtam írni.

 

De a lényeg, hogy már annyi anyagot írtatok, a kitteléssel kapcsolatban, hogy lassan tényleg elmegy a kedvem a házi kittelésstől :)

 

Az autón lévő matricákat mivel érdemes leszedni? Gyári matricáról van szó, ami már több mint 20 éve rajta van.
Vagy álljak neki csiszológéppel aztán majd kittelem alatta a hibákat?

 


Másik kérdés pedig, hogy az autó padlólemezén van valami anyag, olyan mintha vlmi gumi cucc lenne, ami teljesen ki van keményedve.
Ez gondolom részben zajcsillapító anyag.

Úgy hallottam lehet venni. Mi ennek a neve? Hogy kell keresnem?

 

Köszönöm

Előzmény: mykeman72 (17360)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 17374

Mondjuk tényleg nem nehéz eltévedni az anyagok megnevezése okán! Sokan keverik a fogalmakat és ebből adódóan sok technológiai probléma szokott adódni.

Előzmény: Peti251 (17373)
Peti251 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 17373

persze, teljesen egyetértek. igazából lehet nem is neked kellett volna címeznem(válaszolnom) csak egyfajta hangosan illetve látványosan gondolkoztam.

Előzmény: mykeman72 (17371)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17372

Igen tudom. Nem véletlenül használtam pontosan ugyanazokat a kifejezéseket az adott folyamatra mint mykeman72.

Előzmény: Peti251 (17370)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17371

Szerintem akinek volt már alkalma ezen anyagokkal dolgozni azok tudják,hogy melyik anyagnak mi a neve és felhasználási jellege.

Előzmény: Peti251 (17370)
Peti251 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17370

Lentebb némi fogalomzavar támadt. megint előjött ez a "füller-töltő-spricc-szóró" lehet hogy csak én olvasom félre, de ebből mindig félreértés van. Mert ugye ki így hívja, ki úgy. Én spec tudom melyik melyik, de a "füll" az töltést jelent, de ha azt mondom töltő, arra sokan a - na és itt jön az ötödik - poliészterre gondolnak, amit régen hívtak szórónak. Nem is lesz igazság ebben sose, ez egy örök félreértés.

 

mert ugye a szóró az a dobozán polyester spritz füller. (kapásból ellentmondás, legalábbis a népi elnevezés tekintetében) aztán van az amit mindenki füllernek vagy fillernek ismer az az "acryllic primer" viszont így nem használja senki.

 

Előzmény: Paco155 (17362)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17369

Sziasztok!   Alumínium kasztnis terepjárót kell festenem,az autó törött,sok a hiba a lemezeken,ebből kifolyólag nagyon sok helyen lemezig lesz lecsiszolva az eredeti festék.A kérdésem a következő,használhatok e közvetlen az alura Besa 2k-s műgyantás alapozót?Van e valami alumíniumhoz  kifejezetten javasolt kitt,vagy használhatok rá soft kittet? És szórózni is a Besaval szoktam,azt használhatom itt is,vagy? Van e valami,amit máshogyan kell csinálnom,igényel e az alu más technológiát?

 

bexxter Creative Commons License 2018.02.06 0 1 17368

Igen, intercars árulja. restauráláshoz gyenge, de a vizszintes él alatt elvágva használható. 

Előzmény: M52B28 E36 (17367)
M52B28 E36 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17367

Üdv. Valakinek van tapasztalata Polcar küszöbbel kapcsolatban? 1mm vastagságú elvileg. Bmw E36-ra kellene. Megy majd vissza a gyári M-es küszöbtakaró,de azért nem raknék fel egy hullámos,gyenge minőségű küszöböt. Köszi.

mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17366

Ritka az az eset amikor szórókittelés után nagyobb kittelésre van szükség. Ilyenkor az esetleges hiba nagysága kiterjedése határozza meg ,hogy 1K flekkittet vagy 2K kittet kell használni. Ezek becsiszolását már lehet nedvesen is végezni.

A nagy felületek durva kittelését és szórókitt  alá történő finomítást szükséges száraz technológiával végezni.

Előzmény: Paco155 (17365)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17365

Igen, viszont ami körülötte van az határozza meg, hogy szárazat vagy nedveset szabad választani - legalábbis abból amit írtál nekem ez következik. Ha csak töltőre van húzva akkor a nedves csiszolás kerülendő, vagy nem?  Ha pedig szórókittre akkor lehet nedvesen is.

Nem kötekszem csak nekem így logikus és megerősítést, vagy "te már megint hülyeségeket beszélsz"-t várok.

Előzmény: mykeman72 (17363)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17364

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: Steven 68 (17357)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17363

Az 1K flekknél lehet száraz-nedves csiszolás!

Előzmény: Paco155 (17362)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17362

Egy gyors közbevető kérdés. 

Ha jól értem az 1K flekk kittet csak a töltőalapozóra, vagy a szórókittre még a bázis előtt, ha meglát az ember egy hibát amit nem vett észre.

Első esetben a flekket is szárazon míg második esetben a flekket is nedvesen szabad csiszolni.

 

Jól értem?

Előzmény: mykeman72 (17361)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17361

Vizes csiszolást kizárólag lakkcsiszolásnál , végső szórókitt csiszolásnál és flekk csiszolásnál kell alkalmazni!!! A töltőalapozó ("spriccplasztik") is kizárólag SZÁRAZON csiszolandó!!! A régi bevonatrendszerek jobban elviselték a víz jelenlétét a javítási folyamat során. Az új fényezőanyagok szinte mindegyike érzékeny a nedvesség jelenlétére. Ezért is (és a környezetvédelmi hatások és előírások miatt) cserélték le a régi fényezőkamrák elszívását száraz leválasztásúakra.

Előzmény: mykeman72 (17360)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 1 17360

A Soft kittet azért is hívják így mert könnyen csiszolható jó töltőképességgel rendelkezik. Ezek kb 0,5-0,6 mm-es horpadások kitöltésére alkalmasak.Mivel száradás után pórusokat hagynak maguk után ezért használják a pórustömítő finom kitteket zárásként. Ezzel horpadásokat nem célszerű kitölteni,mert nagyon sokat zsugorodik száradás után és beszívódhat a felületbe.

 

Az 1K flekk kittet akkor kell használni ha gyorsan nagyon apró karcot, flekkhibát találsz fújás előtt.  Ezek levegőn száradó olajokat, töltőanyagokat és oldószereket tartalmaznak és vastag rétegben felhordva nem,vagy nagyon hosszú idő múlva száradnak meg. Ezért kell vékonyan és átszáradt alapra felhasználni .

Ha már a bázis szín rajta van a felületen nem célszerű ezt használni mert felmarja a bázist.

 

Hogy miért alkalmaznak vizes csiszolást kittelésnél? 

Mert gyorsabb, nem porol és könnyebb. Viszont: A kittek nedvszívóak és a pórusokat át lejutnak a fém alaphoz ami beindítja a korróziós folyamatot. A nedves kittet nagyon nehéz teljesen kiszárítani,illetve a pórusokban maradó csiszolati por miatt a fényezés későbbiekben károsodhat (dik).  Meleg hatására a pórusokat kitöltő por és oldószermaradványok a megszáradt lezárt  bevonatot felhólyagosítja.

Előzmény: vation (17353)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.05 0 1 17359

Brunox 

az nem vízbázisú passzívátor.

Annál nincs jobb rozsdaátalakító.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!