2 réteg impa alapozóra kitteltem! Most letakarom a felületet, (mert megyek köszönteni az unokát ) ha meg szűnik az eső ,kiszárítom hajszárítóval. Vettem ecsetelős tömítőt, amiket kihegesztettem a dobokban,2 réteg budaprimer van, ezzel letömítem. Jó lesz ha azokat a felületeket, és a kocsi alsó részén lévőket,amiket lerozsdátlanítottam, lekentem 2 réteg korant-al, lefújom pisztolyra tekerhető rücsivel?
Sziasztok! Az autómon a küszöböt meg egy két javított részt akarom fényezni. Eddig az epoxy alapozás és a töltőalapozás (+flekkelés) meg volt, be is csiszoltam vizesen. Metál fényezés lesz. Átmenettel akarom fényezni és a kérdéseim a következőek lennének: 1, Az átmenetnél a régi színt P800-al vizesen akarom becsiszolni, ahogy a füllert is csináltam. Elég ezzel mattig csiszolni? Nem kell durvább csiszolás? 2, A szín 2-3 rétegben megy majd. A rétegek között mézeskendővel tisztítok. Miután az utolsó réteg felment és letisztítottam, mehet a 2K lakk egyből? 3, 2K karcálló lakk, normál edzővel lesz fújva. 18 fok körüli hőmérsékleten kb. mennyi időt várjak 2 réteg között? Mehet 3 réteg vagy elég a 2? Persze ez függ a festékfelhasználástól és a beállítástól is, de érdekel ki hogy szokta. Akrilt fújtam már, de az más. A pisztoly Deilbiss FLG5. Köszönöm!
A küszöbök fele hosszban lettek cserélve! Két réteg impa alapozó van rajta, arra kitteltem. A küszöb alját rücsivel szeretném fújni. Az a kérdésem, hogy a cserélt részt ha lefüllerezem (2 rétegben) utána la ragaszthatom-e, amíg az alsórészt lefújom rücsivel? Ha az kész akkor szeretném komplett színre fújni.
Én csak azt mondom, hogy esetleg úgy is meg lehet csinálni hogy 2000 becsisz aztán meglakkozni, mivel még nem tenyérnyi foltokban van felégve a lakk ez az olcsóbbik megoldás.
Ez ugye csak vicc? Kétlem, hogy könnyű lenne olyat találni, aki hajlandó annyit szívni vele, hogy egyenletesen de _csak a lakkot_ csiszolná vissza. Hány mikronról beszélünk? És milyen lakkot fújjon rá, hogy esetlegesen ne marja fel az előző rosszat ? Ha felmarja, akkor kinek a költsége utána elölről kezdeni?
1 elem esetén mi lenne a reális ár arra a szopásra, hogy ne csiszoljon bázisig, de szépen lakkozza újra, ne maródjon fel és még utána polírozza is meg?
20-25ért komplett lefújja és még szívnia sem kell vele..
Sziasztok,fényezéssel kapcsolatba szeretném megkérdezni hogy valami kis érdes foltok jelennek meg kb 3-4 havonta viszont ha lemosom se jön le,mivel próbálkozzak ami nem teszi tönkre a lakkozást sem? Olyan mintha valami rá égetett volna a nap,menthető még? https://www.youtube.com/watch?v=A9XDzQghCSQ
Persze, annyira jó az a ragasztó, hogy egy kis co pöttytől begyullad. Úgyhogy mindig kéznél a levegőpisztoly na meg a hátulja kipakolva, hogy a belső felét is lássuk stb.
Fasza. A teli cserénél úgy látom "megmentetted" a doblemezt. Az Astra G doblemez szempontból még jó is, mert 1, ragasztott, tehát nem kell hegeszteni, 2, nem fordul bele az ívbe, ezért kijavítani is egyszerűbb. Az Ascona C nél szarabb, mert hegesztve is van, meg vissza is fordul. Nem is sikerül sose gyönyörűen az doblemez.
Drukkoljatok, hogy a tempra küszöb stimmeljen a dedrára! képek alapján nagyon egyforma!
Felületi rozsda volt de nem az egész autó alatt, pont ahol nem volt a gyári rücsi, 3-4 hely volt ahol látható repedés volt a rücsin az lefejtve és a fémig csiszolva (kis területek ) ahol tudtam drótkorong , ahová nem fért a homokfúvó, általam eszkábált kis palackos egy bipolan hosszabbító csővel ezt be tudtam forgatni pl: a fékcsőtartó konzol köré-mögé, befértem vele alulról a teleszkóptornyok belsejébe, a rugótartó tornyok felső részéhez. Igen szopás volt a szemüveg stb ellenére szemem fülem teli volt homokkal, de 1-2 autónál túlélhető, másnak nem csinálnám. Ahová vittem volna Ő aknából csinálná, de javasolt egy gőzborotvás mosást az autómosónál !!!, ahová hozzáfér kívülről ez a sár leveretését jelenti 70% ban, majd száradás után mehetett volna a rozsda eltakarására a bitumen hogy befelé tudjon haladni tovább a rozsda. Na így értette a 10 évet. Én meg úgy csináltam mint minden mást "mintha a magamét csináltam volna " :)
Arra nem volt szükség hogy a teljes futóművet féket benzintankot kipufogót stb lecsontozzam és az autót oldalára borítva rozsdamentesítsem , de valljuk be ha nem veterán autó aminek eszmei értéke van ezt ki csinálja meg? Ráadásul nem voltak tenyérnyi lyukak a küszöbön és nem egy 25 éves kocsi , más ezzel simán megvárt volna még 5 évet amíg lyukadna a küszöb, sárvédőívek rügyeznének, ezen kívülről még nem látni ilyesmit.
A homok fúvást is ilyen alábújós módszerrel csináltad ? " voltaki mondta hogy még 10 évet így is kibír utána meg mit akarok már...." Sajnos aki ezt mondta az nem ért hozzá , sőt ilyen módszerrel jól megcsinálni lehetetlen !
Ide kattintva egy G astra részleges és másik oldali teljes ívcsere van. Bár szerintem amire kíváncsi vagy az pont kevésbé látszik, a doblemez javítása.
Az ha csak kis folt, akkor a külső ív felrakása után következik, ha nagyobb rész, és nincs javítóelem, akkor a kivágok minden rossz részt, felrakom a külső ívet 4-5 helyen megfogatva, majd ehhez kézzel készül egy illeszkedő belső rész. Leveszem a külső ívet, meghegesztem a belsőt, lecsiszol, lekezel stb, majd a külső ívet véglegesre felrakom, belseje lekezel, doblemeznél is felületkezelés alvázvédő akármi ami gyárilag volt.
Ez 2 éve készült. Azóta is bírja, bár ideje már egy üregvédelemnek újra.
Szia Bádogember! Lassan kimászok a karosszériából, de továbbra is az anyagok amik gondot okoznak! Tehát egyik küszöb és a dob belsők 2X leszórva bprimerrel, a másik és az ívek kívül nincsenek alapozva. A terv bprim. letisztítása, átfújva impa alapozóval 2X, és arra megy a kitt, majd a füller végül a szín. Az alján minden bprimer 2X, valami tömítő (mit javasolsz?) arra tervezek valami gazdaságos alvázvédőt. Ami kérdés az alsó részeken ha letisztítom a primer alatt korant-ozhatok? A Bprimer biztos, hogy nem bírja a kittet és az impa füllert?