Sziasztok,adjatok tanácsot a kasztnis ezt írta ma nekem a kocsim aljáról:"Egy év távlatában nem biztos, bár ennyi idő alatt nem készül ekkora lyuk. Érdemes visszamenni, egyezkedni, ha nem sikerül, ügyvédet kell megkérdezni!" Mit tanácsoltok mint karosszériás szakemberek,érdemes perelni az eladót? https://www.youtube.com/watch?v=nE-FjMq29_8
A kispókkal kapcsolatban mindenkinek van egy-egy sztorija, vagy volt neki és baromira utálta vagy imádta. Csak ez a két véglet van... :)
Az e11 nem lesz egyszerű projekt. A hátsó emelésipont elég összetett, a külsőküszöb fut be a hátsósárvédő alá és az lesz egy merevítő az emelésipontnál. Ott van egy elég vaskos csomólemez amit rétegenként vissza kell építeni és ajánlom hogy kicsit vastagabb anyagból építsd fel, mondjuk 1,5mm. Azért ha ott kiterjedt a rozsda akkor el lehet tökölni vele és tudomásom szerint nincs utángyártott küszöb se hozzá. Vagyis tavasszal még nem volt... :)
van egy olyan megoldás amivel nem kell polírozni. Amikor lelakkoztad a színt, a frissen felfújt lakk szélére melléfújó lakkot (Beispritzlack) fújsz. Ez szépen "összedolgozza" a a két fényezést. Fontos hogy csak a lakk szélére/átmenetére szabad fújni!
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. melyik fényező módszer tüntethető el jobban polírozással ha csak foltozni akarok? Ragasszam körbe a fényezendő felületet vagy szórjak rá körberagasztás nélkül?
Köszönöm a felajánlást, de jelenleg van egy ingyen szkóna, amiért el kellene menni békésbe borsodból. A kétajtós szkónám egyáltalán nem halad, bele kellene építeni a tetőkárpitot, de meghaladja a képességeimet. újra le kellene homokoljam az első futóműve alkatrészeit, mert meglepte a rozsda. utána persze epoxy, majd 2K fekete. most húzták ki a fogamat, de le kellene mennem a garázsba, mert a maszekba vállalt hengerfejes Corsa B X14XE csütörtökre el kellene készüljön.
Mindezek felett az öcsém szkónáján full-fullos alvázvédelmet kellene csinálni a tél előtt, a nagynéném lancia dedráját is gyógyítani kellene. Szerinted volna időm még egy kocsira?! úgy, hogy még vagy 7 motor várja a restaurálást...
Engem a kispolszki nem érintett meg. Én nem kerestem, ő nem keresett. Az ascona c-k annál inkább. vanvolt belőle sok. viszont a nagy szerelem nekem az ascona a . ilyen nincs hirdetve, csak kétévente egy. (itthon)
A fiam autós "élete" is kis Polskival kezdődött, mind máig szokott beszélni róla (a szép emlékek kapcsán)! A motorja, egy ismerőse kocsijában máig is üzemel. A kor mondása volt: A pápa szenté avatja a kis Polskit, mert abban sem lopni, sem paráználkodni nem lehet"!:-) Lassan én is indítom, (megkésve bár, de törve nem) a 20 éves Toyotám lemezelését. Majd élve a múltkori feladásoddal, faggatlak, ha elakadok! Mindjárt az első kérdés: Legalább 3 éve nem merek a küszöbön emelni. TE tudod milyen az E11 Corolla küszöb emelési pontja belülről? A zsigában anno egy perforált lemezcsík volt a belső, és a külső küszöb között. Ha itt is van valami merevítő ami kipótolásra szorul, ott is rozsda átalakító+ alapozó a helyes út? Kösz a választ!
Jó bizony! Egy igazi szerelem gyerek, egy kispolski. :)
Nekem gyerekként ez egétt be, a 126-oshoz köthető az első autós élményem és mivel hogy a családban akkoriban nem is volt autó valahogy ez lett a vágyak netovábbja.
Kamaszként persze jöttek újabb "szerelmek" mint pl a régi Mini, ebből is sikerült beszerezni egy '72-est de a polski lesz mindíg is az első. :)
Egyébként a füvön való parkolás csak legenda vagy tényleg igaz hogy párát termel a kocsi alá és jobban rohad? Küszöbjavítás után kezdjek el gyűjteni garázsra hogy betonon álljon? De már azzal is rémítgentnek hogy a garázs meg azért nem jó mert akkor meg a szellőzés hiánya miatt rohad a kocsi alja ez kamu vagy mi igaz szakmailag? :) Mert tanyán lakom és se garázs de még csak a ház előtt sincsen aszfalt...
:) A patentig vághatják az nekem bőven kielégítő lenne.Viszont ha utángyártott akkor ez a javítóelem miért kerül 16.000 ft-ba? :)Ezt az állapotot szeretném megőrizni,teszem hozzá se wax semmi ilyesmi csak kézi mososás meg törölgetés és csili vili kivéve a küszöbtakaró alatt :'(
Mert utángyártott! Ez egy újrahasznosított lemezből készült 0,8-as vacak. Ez elérhetőbb viszont minőségben köszönőviszonyban sincs a gyárival. Egy hónapja szenvedtünk egy e46 kupén mert ahoz még uti sincs csak gyári. Még annyira nem volt elkorhadva mint a Tiéd de valami 200e körül lett volna az új gyári küszöb. Oldalanként lett volna ~300 a javítás anyaggal és fényezve, ez azért a srácot is elriasztotta. Ki lett szépen foltozva meg le lett fényezve ...
Bőven elég a patentfuratok magasságáig cserélni, feleslegesen nem megy a lakatos feljebb. Talán még az ajtó és a spoiler közötti élt sem kell fényezni ha szerencséd van.
Egyet viszont tudomásul kell venni minden "öregautósnak"; a kocsi folyatosan öregszik és ha ragaszkodunk hozzá akkor bizony előbb-utóbb eljön egy átfogó felújítás ideje. :(
Nekem is van egy '81-es kocsim ami még sosem volt fényezve és baszott szép még most is de sok helyen elindúlt a rozsdásodás és sajnos meg kell csinálnom mert ragaszkodom hozzá. Minden épésznek ellentmond egy 200e-es kocsira kifizetni 600eforintos telifényt meg magamnak beleölni többszáz munkaórát de ez van. :)
Ja és persze mindezt abban a tudatban hogy egy javított kocsi sosem lesz már gyári... De viszont rendbetéve jobb lesz mint most. ;)