van egy olyan megoldás amivel nem kell polírozni. Amikor lelakkoztad a színt, a frissen felfújt lakk szélére melléfújó lakkot (Beispritzlack) fújsz. Ez szépen "összedolgozza" a a két fényezést. Fontos hogy csak a lakk szélére/átmenetére szabad fújni!
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. melyik fényező módszer tüntethető el jobban polírozással ha csak foltozni akarok? Ragasszam körbe a fényezendő felületet vagy szórjak rá körberagasztás nélkül?
Köszönöm a felajánlást, de jelenleg van egy ingyen szkóna, amiért el kellene menni békésbe borsodból. A kétajtós szkónám egyáltalán nem halad, bele kellene építeni a tetőkárpitot, de meghaladja a képességeimet. újra le kellene homokoljam az első futóműve alkatrészeit, mert meglepte a rozsda. utána persze epoxy, majd 2K fekete. most húzták ki a fogamat, de le kellene mennem a garázsba, mert a maszekba vállalt hengerfejes Corsa B X14XE csütörtökre el kellene készüljön.
Mindezek felett az öcsém szkónáján full-fullos alvázvédelmet kellene csinálni a tél előtt, a nagynéném lancia dedráját is gyógyítani kellene. Szerinted volna időm még egy kocsira?! úgy, hogy még vagy 7 motor várja a restaurálást...
Engem a kispolszki nem érintett meg. Én nem kerestem, ő nem keresett. Az ascona c-k annál inkább. vanvolt belőle sok. viszont a nagy szerelem nekem az ascona a . ilyen nincs hirdetve, csak kétévente egy. (itthon)
A fiam autós "élete" is kis Polskival kezdődött, mind máig szokott beszélni róla (a szép emlékek kapcsán)! A motorja, egy ismerőse kocsijában máig is üzemel. A kor mondása volt: A pápa szenté avatja a kis Polskit, mert abban sem lopni, sem paráználkodni nem lehet"!:-) Lassan én is indítom, (megkésve bár, de törve nem) a 20 éves Toyotám lemezelését. Majd élve a múltkori feladásoddal, faggatlak, ha elakadok! Mindjárt az első kérdés: Legalább 3 éve nem merek a küszöbön emelni. TE tudod milyen az E11 Corolla küszöb emelési pontja belülről? A zsigában anno egy perforált lemezcsík volt a belső, és a külső küszöb között. Ha itt is van valami merevítő ami kipótolásra szorul, ott is rozsda átalakító+ alapozó a helyes út? Kösz a választ!
Jó bizony! Egy igazi szerelem gyerek, egy kispolski. :)
Nekem gyerekként ez egétt be, a 126-oshoz köthető az első autós élményem és mivel hogy a családban akkoriban nem is volt autó valahogy ez lett a vágyak netovábbja.
Kamaszként persze jöttek újabb "szerelmek" mint pl a régi Mini, ebből is sikerült beszerezni egy '72-est de a polski lesz mindíg is az első. :)
Egyébként a füvön való parkolás csak legenda vagy tényleg igaz hogy párát termel a kocsi alá és jobban rohad? Küszöbjavítás után kezdjek el gyűjteni garázsra hogy betonon álljon? De már azzal is rémítgentnek hogy a garázs meg azért nem jó mert akkor meg a szellőzés hiánya miatt rohad a kocsi alja ez kamu vagy mi igaz szakmailag? :) Mert tanyán lakom és se garázs de még csak a ház előtt sincsen aszfalt...
:) A patentig vághatják az nekem bőven kielégítő lenne.Viszont ha utángyártott akkor ez a javítóelem miért kerül 16.000 ft-ba? :)Ezt az állapotot szeretném megőrizni,teszem hozzá se wax semmi ilyesmi csak kézi mososás meg törölgetés és csili vili kivéve a küszöbtakaró alatt :'(
Mert utángyártott! Ez egy újrahasznosított lemezből készült 0,8-as vacak. Ez elérhetőbb viszont minőségben köszönőviszonyban sincs a gyárival. Egy hónapja szenvedtünk egy e46 kupén mert ahoz még uti sincs csak gyári. Még annyira nem volt elkorhadva mint a Tiéd de valami 200e körül lett volna az új gyári küszöb. Oldalanként lett volna ~300 a javítás anyaggal és fényezve, ez azért a srácot is elriasztotta. Ki lett szépen foltozva meg le lett fényezve ...
Bőven elég a patentfuratok magasságáig cserélni, feleslegesen nem megy a lakatos feljebb. Talán még az ajtó és a spoiler közötti élt sem kell fényezni ha szerencséd van.
Egyet viszont tudomásul kell venni minden "öregautósnak"; a kocsi folyatosan öregszik és ha ragaszkodunk hozzá akkor bizony előbb-utóbb eljön egy átfogó felújítás ideje. :(
Nekem is van egy '81-es kocsim ami még sosem volt fényezve és baszott szép még most is de sok helyen elindúlt a rozsdásodás és sajnos meg kell csinálnom mert ragaszkodom hozzá. Minden épésznek ellentmond egy 200e-es kocsira kifizetni 600eforintos telifényt meg magamnak beleölni többszáz munkaórát de ez van. :)
Ja és persze mindezt abban a tudatban hogy egy javított kocsi sosem lesz már gyári... De viszont rendbetéve jobb lesz mint most. ;)
Köszönöm jól esik amit írsz.Volt olyan Ford Escort-om amin szintén hátsó kerékív ki lett vágva helyére új hegesztve és színre fújva de kb fél év után le dobálta a festéket és rozsdafoltok jöttek elő az új íven,ettől félek nehogy megismétlődjön. Ez mitől lehetett? (Hallgatok rád,gyűjtök új ívre meg küszöbre de úgy szeretném ha nem kéne a 3 oszlopot szétvágatni :) )
Vágni vághatják a küszöböt de csak ahol feltétlen szükséges.Úgy tervezem hogy a küszöböt is kivághatják de maximum takarója rögzítő patentja lyuk magasságig .Youtube is tele van ilyen megoldásokkal. :)
Én 2K epoxy töltöalapozót tennék rá. Van spray változatban is, gondolom festést és a lakkozást is spray-vel csinálod. Arra figyelj hogy a lakk amit használsz 2K-s legyen, különben nem lesz tartós a bevonat.
Nem vagy Te bunkó, szép kerek és értelmes mondatokban kommunikálsz, sőt még szimpatikus is az autódhoz való hozzáállás.
Azt próbáltam/tuk veled megértetni hogy bármennyire is szép valami kívűlről az sajnos az ilyen eldugott helyeken tartogathat meglepetéseket. Ezeket meg hiába szép a külső sajnos csak "vagdosással" lehet rendbetenni. Ha belegondolsz ezek a kocsik (amúgy az e46 a legjobb pacek a sorban) közel húsz évesek és sajnos ők is acélból készültek. Igen kell majd ívet meg küszöböt cserélni és utánna mondhatod nyugodtan rá hogy patika mert az is lesz.
Inkább legyen egy küszöb SZAKSZERÜEN cserélt mint hogy a 40-50%-a hiányozzon. Ezt kicsit emésztgesd és rájössz hogy melyik a jobb. Az előttem szólók is segíteni akarnak és nem nézik hogy ez egy trabi vagy e maserati. Ez egy ugyanolyan rozsdás autó mint a többi...
Ezt nem értem ha nem akarod,hogy vágják akkor miként fogják megcsinálni, kézrátétellel ? Az emberben is ha ott a betegség amit csak vágással tud eltávolítani a sebész,akkor azért nem fog műteni mert látszani fog a vágás helye.