Érdeklődnék, hogy tudnátok-e ajánlani olyan festéket, amit autóhoz tudok használni a kerékjárati ívek, illetve az alváz védelmére, még korróziómentes, valamint felületi rozsda által megkezdett helyeken.
Magyarul van olyan hely, amit vagy lehetetlen vagy nehezen hozzáférhető letakarítani, de nem leveles már a rozsdától, csak felületi.
Olyan anyagra volna szükség, ami ténylegesen passziválja a rozsdát.
Egy esélyt adtam a Korant nevezetű szernek, de semmit nem ért, még ahol fémig visszacsiszoltam a felületet, ott is pár hónap alatt kijött újra, hiába takartam el plusz alvázvédővel... :/
Cinksprét csak olyan helyre fújj ahol nem lesz fényezve(gittelve füllerezve bázisolva lakkozva). A gitt csak a vaslemezen illetve a két napot száradt epoxy alapozón áll meg. minden más ledobja. Pl horganyzott küszöbre is csak multi gittet lehet használni...
Alapozva lesz mindenképpen csak arra gondoltam hogy hegesztés után nem egyből alapozót fújom rá hanem a cinksprayt. De ha elég az alapozó akkor marad az. :)
Csak nem akatom két év mulva ujra kezdeni az egészet.
Le kell alapozni mert nem bírnak sokat megfelelő kezelés nélkül. Kívül belül le kell alapozni. Én úgy szoktam hogy belül is megfújom festékkel a kerék ív részét végig ,felrakás előtt meg megfújom üregvédővel.
Ahogy észrevettem most az autón ott kezdett el többnyire rozsdásodni, ahol javítva volt. Pontosabban a hegesztések közvetlen közelében. Ha a frissen javított részeket előbb cinkspray-vel, majd korróziógátló alapozóval kezelem az jó lesz?
Új sárvédö fényezése elött tanácsos valamilyen alapozást felvinni (pl 2K epoxy töltöalapozót), vagy a "gyári" fekete réteg mattítása után mehet rá a bázislakk?
Szia. Brunox-ot használtam eddig legsikeresebben sárvédőíveken ajtókalján, és inkább zömében sok más fémfelületen. Tapasztalat, ha meg van a 2 réteg, és kívárod a száradási időt akkor rendben van. Nem olyan trutyis mint a korant. Van amit már négy éve kezeltem és nem ütött ki újra a rozsda Pörsenéseket, meg lehet vele fogni, kártyásra rohadtnál csak a kivágás segít. Lehet sprayben is kapni, de én literes kiszerelésben veszem. Nem állítom, hogy a legprofibb cucc, de nekem eddig amire kellett arra bevállt.
Mindent lehet, csak felesleges. Hosszabb távon ledobja a gittet. Amúgy teljes száradás után csiszolható óvatosan. De az minimum 12 óra.. Vízzel hígítható, ha kell, de csak kis mértékben. Akkor már inkább a würth féle, az nagyon vékony. Amúgy ahol berágódott rozsda van azt ki kell vágni.. különben soha nem lesz jó, kenhetsz rá akármit. Ha csak felületi, esetleg pártíz mikron mély, akkor meg ki tudod csiszolni.
Üdv! A Korant nevű anyag megfelelő használata felől érdeklődnék. Sikeresen használtam már olyan helyekre ahol nem számított nagyon az esztétika, autó alja például. Hogyan lehet ezzel az anyaggal szépen dolgozni, Pl sárvédő elemen, hogy szép egyenletes sima felületet kapjak? Vagy szórással érdemes felvinni? Én autó alján ecsettel vittem fel, de nem lett túl szép soha festés után sem. Illetve a korantra lehet kétkomponensű gittelni ha már megszáradt és kifeketedett rendesen? VAgy csak festéket szabad rá felvinni?
Elkezdem fújni a benzintankot 2K töltőalapozóval, és utána jut eszembe hogy bakker, én ezt még le akartam spray-s szórógittel fújni, szórógittre újra rá kell fújni a töltőalapozót és csak utána mehet a fényezés?
És 3M 3000-es Trizac-al csak a fényezést kell csiszolni polírozás előtt, vagy a szórógittet is érdemes azzal?
Még mindig lakatost keresek... ha véletlen valakinek a valakije dolgozni akar vagy csak hallott olyanról aki látott olyat akit érdekelhet... :) Http://classicvehicle.hu/allasajanlat
Ha nem akarod hogy iszonyúan gány legyen, akkor felejtsd el az alvázvédőt. gitteld ki a hegesztéseket, mehet rögtön a fémre. aztán ha visszafinomítottad kézzel legalább 240-ig, mattítsd fel az egész fújandó felületet, és füllerezd le. Ezután vizesen 800-zal csiszold a füllert. ha ragaszkodsz hozzá, akkor én alulról , élig javasolnám csak hogy rücsizd(így kérd a boltban hogy fényezhető rücsi). ha lerücsizted, mehet rá a fény. két küszöbre elég egy dl festék, ez 2K. kb 1700 forintba kerül, és ha szépen dolgozol még szép is lesz! Fényezés után viszont millió helyről fújnám üregvédővel ki. Mindig belülről rohad kifelé.
Küszöböt szeretnék festeni lakatolás után, a fekete rücsi vagy alvázvédő tökéletes lesz oda szerintem.
A kérdés az, hogy a hegesztések gittelés után kell-e még aláfújnom valamit (pl. alapozó vagy szórógitt), vagy rögtön mehet a fémre az alvázvédő.
A másik kérdés pedig, hogy találkoztam már olyan alvázvédővel ami száradás után is ragacsos maradt, és olyannal is ami rendesen megszáradt. Mivel látható hely, nem szeretném ha ragacsos maradna mert akkor bele fog ragadni a kerekek által felvert kosz, és ronda lesz. Szóval milyen alvázvédőt ajánlotok, ami rendesen megszárad? Bitumenes vagy hogy nevezik ezeket?
Érdeklődni szeretnék. Műanyag motor idomokat fényeztem, minden réteget felfújtam, ahogyan kell. Viszont a lakkozásom begázosodott. Ahol vékonyabban fújtam ott kevésbe, ahol vastagabban ott meg jobban. Sprint H69 lakkról van szó gyors edzővel. Valószínű a gyorsedzőhöz is már meleg volt. Visszacsiszolni, majd polírozni próbáltam de még csúnyább lett. Kérdésem az lenne, ha megcsiszolom a lakkozást 800-as papírral, akkor arra felfújhatom újra a bázist?