Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bádogember86 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16092

Értem... 

Viszont meg nem értem hogy azt a lehetőséget hogy tudtad visszautasítani!? :) 

Ha jól látom/gondolom próbáljátok betölteni a szakmában tátongó űrt, pontosabban a rozsdás "hétköznapi" autók javításával.  Egyrészt ez elismerendő, másrészt elgondolkodtató. 

Ezeket a munkákat a lakatosok 90%-a elküldi mert szinte átláthatatlan a rozsdásodás mértéke és így kalkulálni az idővel és a költségekkel szinte lehetetlen. Én senkit sem szoktam elküldeni, ha komolyan gondolja akkor megcsináljuk de bizony ugyanúgy ki kell fizetni mint egy új autó javítását. 

Csodálattal nézem hogy a szakma ezen részében működtök egy ekkora volumenben. 

Hatalmas műhely, szerszámok és munkaerő...  Egyrészt jó mert az ilyen jellegü javításokhoz nem kell komoly felszerelés (pl pad, spotter,) másrészt labilis is mert nem lehet órára pontosan megmondani hogy mekkora munka lesz és hogy mindez mennyibe fog majd kerülni. Ha mindezt szembeállítom az autóépítős lehetőséggel ahol patika körülményekközt, tiszta és felszerelt műhelyben csak a saját feladatodra koncentrálva kell dolgoznod, akkor szerintem 10ből kilencen választanák ezt a lehetőséget.

Nálatok akkor mégis hogyan működik a dolog ha a többi 90%-nál nem? :) 

Előzmény: bexxter (16076)
Atti6909 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16091

Holnap fényképezek,s magyarázom hogyan..melyiket milyen technikával próbáltam.

M63FUN Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16090

ok, akkor máshogy közelíteném meg, ugye a 2k epoxiról elfogadott, hogy jó, namost ezek a cinkes cuccok hogy állnak ezen a képzeletbeli rangsorban, illetve a rücsire ha lenne valami támpont :))

Előzmény: Peti251 (16089)
Peti251 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16089

ezt most szerintem senki sem fogja tudni megmondani:(  Ilyen tesztekhez jó volna, ha a rozsda terjedése természetes módon volna gyorsítható. 

Előzmény: M63FUN (16088)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16088

sziasztok, két kérdésem lenne még:

 

ezek a cink alapú alapozók jók rozsda ellen, vagy felejtősek? (hosszú távon)

 

mennyi rücsit kellene vennem egy fiesta aljára? dobbetétek alatt is kifújom majd. 

hallottam 2 litert is, meg 10-et is, szóval kéne valami támpont, mert eléggé nagynak tűnik az eltérés.

 

köszönöm a válaszokat előre is!

Atti6909 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16087

Használt már valaki Krómfestéket? Most fújom a próbákat,s elég érdekes. Tapasztalati tanács jó lenne. Kösz előre is!

Atti6909 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16086

Csak azt lehet kiolvasni hogy: M SZ   Egyébként bovdent,s motor üza tartályt forrasztok vele,s jó.

Előzmény: bexxter (16085)
bexxter Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16085

Milyen összetételű és merre van? :)

Előzmény: Atti6909 (16073)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16084

Ment egy levél.  :)

 

Előzmény: bexxter (16082)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16083

Ok, köszi.

Előzmény: bexxter (16082)
bexxter Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16082

Weblapon jobb felső sarokban kint van (info kukac classicvehicle pont hu). Itt csak a régit engedné megjeleníteni, de azt már nem használom nagyon.

Előzmény: Paco155 (16081)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16081

Bocs, nem, ahogy nézem az e-amiled nem public, akkor telefon. :)

Előzmény: Paco155 (16080)
Paco155 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16080

Köszi.

 

Megkereslek e-mailban.

Előzmény: bexxter (16079)
bexxter Creative Commons License 2017.05.15 0 0 16079

Igyekszünk mindent rozsdamentesre, de szem előtt kell tartani a korlátokat (hogy nincs csupasz kasznira bontva az autó, nincs homokszórva meg ilyenek).

 

Nekem igazából teljesen mindegy az autó értéke, a munka ugyanannyi tudást és kreativitást kíván mindegyiknél, ugyanolyan eszközöket stb. (na jo, minimális eltérések vannak). 

 

Most épp egy daihatsu charade-ot is építünk. Gondolom sejted az értékét.. mégis 2 komplett külső-belső küszöb, doblemezek, sárvédőívek gyártása, cseréje stb. Attól, hogy ez nem 5 milliós autó, nem fogom feleannyiért javítani.

 

 

Előzmény: Paco155 (16077)
Tomi 250D Creative Commons License 2017.05.14 0 0 16078

Üdv a fórumnak.

 

Passat B5 sedan küszöböket kezelném Mike Sanders-szel. Néhány kérdésem van, ha tud valaki segíteni, hálás lennék:

 

1: van esetleg tapasztalat, hogy hasonló méretű autók esetén mennyi anyag kell?

 

2: alkalmazása előtt valami előkészítést végez valaki  (feltételezve, hogy nem rohadt a küszöb :) )?

 

3: beszerzése csak a német oldalról lehetséges vagy van magyarországon is vásárlási lehetőség? (elkerülném a postaköltséget, ha boltban lehetne kapni)

 

Köszönöm a segítséget!

Paco155 Creative Commons License 2017.05.13 0 0 16077

Ez így nagyon szépen hangzik, de hétköznapi autókat amelyek mondjuk "csak" 25-30 évesek, és már megrágta őket a rozsda, meg tudtok csinálni rozsdamentesre? Vagy a maradék részek, és/vagy teljes karosszériajavítási dokumentáció alapján újragyártani az elporladt részeket?

Mert ezek nem 15-150 milliós autók, tehát a munka sok velük, a fizetség meg csak utólag derül ki.

 

Előzmény: bexxter (16076)
bexxter Creative Commons License 2017.05.13 0 1 16076

A szerződési feltételek miatt. Nem csak a műhely van kitalálva meg a folyamatok náluk elég alaposan. Én már akkor tudtam, hogy ha nem is most, de lesz saját, egy X éves terv nem fért bele, nekik pedig a rövid táv nem nyerő így inkább lett/maradt a saját. 

 

Nehéz velük egy ligában lenni, de azért vannak még páran.. pl tatabánya Motor Classic stb. 

 

Egyelőre nem célom az X+1-edik restaurátor műhelyt létrehozni, mert a sok nagyszerű és profi mellett még nem tudnék újat mutatni. Viszont a "hétköznapi" autók javításában szerintem vannak még minőségi lépcsőfokok, amiken tudunk feljebb lépni (akár restaurátoroktól lesve is 1-2 dolgot).

Előzmény: bádogember86 (16074)
bexxter Creative Commons License 2017.05.13 0 0 16075

Van amihez nincs új elem, azt ők gyártják le. Fényezésről nem is lesz publikus kép szerintem soha, maximum a tulajdonosok felé. 

Előzmény: Mafia05 (16071)
bádogember86 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16074

Kb egy éve hallottam róluk először és leesett állal néztem a képeket. Engem leginkább a miliő fogott meg nem a munka minősége mert egy pajtában is lehet csodákat csinálni. 

Ha nem veszed tolakodásnak megkérdezhetem hogy miért nem vállaltad a munkalehetőséget? Ez azért magas labda és a felkértek 99%-a tuti lecsapná. Ha csak a fejlődési lehetőséget nézem benne de másrészt egy ugródeszkának is jó lett volna. Azért más liga azzal amit most csinálsz (nem leszolva az érdemeiteket).

Előzmény: bexxter (16069)
Atti6909 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16073

6E Ft-ért vettem egy kiló ónt,hogy kipróbáljam az ónozást. Van még pár kiló ha valakinek van ambíciója.

Mafia05 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16072

Attól függetlenül nagyon szép munka, nem leírni akartam a munkájukat.

Előzmény: Mafia05 (16071)
Mafia05 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16071

Látom javarészt új elemekkel dolgoznak. Egy foltozni való ajtót vagy egy erősen összevert ajtót nem fognak csak úgy ki kalapálgatni, azt elhiszem hogy ónoznak sokat esetleg, de azt nem láttam a képeik közt hogy  a fényezőnél mit csinálnak az autókkal.

Előzmény: bexxter (16069)
Steven 68 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16070

Én azt elhiszem,hogy jól dolgoznak csak nekem nagyon kétséges az,hogy nem használnak gittet. Amikor még az új elemeket is kell néha gittelni.

Előzmény: bexxter (16069)
bexxter Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16069

Igen, szerencsére volt alkalmam párszor műhelylátogatásra. Mielőtt a sajátot nyitottam, úgy volt, hogy oda megyek dolgozni. Szerintem európában az egyik legprofibbak. Keveset hallani róluk itthon, de ha esetleg a Mercedes múzeumban jársz, az egyik kiállított 300SL (gullwing) pl az ő munkájuk. 

Előzmény: Steven 68 (16068)
Steven 68 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16068

És Te láttad is,hogy nem használnak gittet ?   Én már elég idős vagyok ahhoz,hogy a meséket már nem hiszem el.

Előzmény: bexxter (16066)
ger86 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16067

Sziasztok! A kőfelverődés elleni festékkel kapcsolatban lenne nekem is egy kérdésem. Vettem az autómhoz első sárvédőket (utángyártott). A tervezett fényezési sorrend a sárvédőn, amit már elkezdtem:

1, A gyári fekete alapozót amennyire lehetett becsiszoltam

2, Zsírtalanítás után külső-belső részre 2K epoxy alapozó (eddig jutottam még)

3, Teljes száradás után ezt az alapozó réteget becsiszolom

4, A csiszolt alapozó rétegre megy a 2K töltőalapozó, kívül-belül

5, A töltőalapozó száradása után a külső látható részt vizesen becsiszolom

6, A kőfelverődés elleni rücskösített festéket (átfesthető) felhordom az alsó részre, ahol gyárilag is van. Mivel alapból fekete ez a festék, így nem megy külön szín rá

7, Ezt a részt száradás után kitakarom, majd a 2K metál bázis szín a többi részre kívülről

8, Karcálló 2K lakk kívülről telibe a kőfelverődés festékre is

Az összeszedett infók alapján így gondoltam és nem tudom biztosan a kőfelverődés festékre mehet-e a lakk simán, ahogy a bázisra? Másik elvetemült kérdésem, hogy a kőfelverődés festék réteg alá mehet-e egy vékony réteg varrattömítő? Vagy úgy már repedezni fog jobban? Az autó 30 éves, inkább restauálásról van szó, nem sajnálom a felhasznált anyagok minőségét. Még nem csináltam ilyet, meglátom mi sül ki belőle...de mindenképp én akarom (hobby) meg ha magamnak elrontom nem akkora gond. Köszi!

bexxter Creative Commons License 2017.05.11 0 0 16066

Szia!

 

Köszönjük :)

 

 

Többieknek:

 

Létezik 0 gitt opció. Érdemes megnézni a magyar RPM-Styling munkáit. A Karosszéria javítást 0,5mm-es tűréssel KELL elvégeznie a lakatosoknak, a fényezőnek ennél nehezebb dolga van. De nem szoktak panaszkodni... :) 
Persze itt 10-párszáz milliós veteránokról van szó, nem utcai javításról, de vannak elemek amiket ők is javítanak és nem újragyártanak.

Előzmény: Peti251 (16056)
Mafia05 Creative Commons License 2017.05.10 0 0 16065

Érdemes átfújni festékkel a rücsit ha festhetőt fogsz használni, mert általában nem vízzáróak a festhető rücsik, és egy idő múlva meg is repedezik. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Előzmény: M63FUN (16064)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.10 0 0 16064

esetleg epoxy alapozóból van valami márka? mert tényleg annyira kretén vagyok, hogy nem vágom mi az, hogy töltőalapozó, meg epoxy rozsdagátló az akkor alapozó vagy nem, tényleg mondjátok légyszi úgy mint egy 3 éves gyereknek. (gügyögéstől eltekinthetünk )

Előzmény: M63FUN (16063)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.10 0 0 16063

köszönöm szépen. alapozó 1 vagy 2 réteg illetve a rücsinél szintén 1 vagy 2 réteget érdemes fújni?

és találtam fehér rücsit, nem is kell festeni :))) a hátsó híd is emiatt lesz valami világos szín.

Előzmény: bádogember86 (16062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!