Viszont meg nem értem hogy azt a lehetőséget hogy tudtad visszautasítani!? :)
Ha jól látom/gondolom próbáljátok betölteni a szakmában tátongó űrt, pontosabban a rozsdás "hétköznapi" autók javításával. Egyrészt ez elismerendő, másrészt elgondolkodtató.
Ezeket a munkákat a lakatosok 90%-a elküldi mert szinte átláthatatlan a rozsdásodás mértéke és így kalkulálni az idővel és a költségekkel szinte lehetetlen. Én senkit sem szoktam elküldeni, ha komolyan gondolja akkor megcsináljuk de bizony ugyanúgy ki kell fizetni mint egy új autó javítását.
Csodálattal nézem hogy a szakma ezen részében működtök egy ekkora volumenben.
Hatalmas műhely, szerszámok és munkaerő... Egyrészt jó mert az ilyen jellegü javításokhoz nem kell komoly felszerelés (pl pad, spotter,) másrészt labilis is mert nem lehet órára pontosan megmondani hogy mekkora munka lesz és hogy mindez mennyibe fog majd kerülni. Ha mindezt szembeállítom az autóépítős lehetőséggel ahol patika körülményekközt, tiszta és felszerelt műhelyben csak a saját feladatodra koncentrálva kell dolgoznod, akkor szerintem 10ből kilencen választanák ezt a lehetőséget.
Nálatok akkor mégis hogyan működik a dolog ha a többi 90%-nál nem? :)
ok, akkor máshogy közelíteném meg, ugye a 2k epoxiról elfogadott, hogy jó, namost ezek a cinkes cuccok hogy állnak ezen a képzeletbeli rangsorban, illetve a rücsire ha lenne valami támpont :))
Igyekszünk mindent rozsdamentesre, de szem előtt kell tartani a korlátokat (hogy nincs csupasz kasznira bontva az autó, nincs homokszórva meg ilyenek).
Nekem igazából teljesen mindegy az autó értéke, a munka ugyanannyi tudást és kreativitást kíván mindegyiknél, ugyanolyan eszközöket stb. (na jo, minimális eltérések vannak).
Most épp egy daihatsu charade-ot is építünk. Gondolom sejted az értékét.. mégis 2 komplett külső-belső küszöb, doblemezek, sárvédőívek gyártása, cseréje stb. Attól, hogy ez nem 5 milliós autó, nem fogom feleannyiért javítani.
Ez így nagyon szépen hangzik, de hétköznapi autókat amelyek mondjuk "csak" 25-30 évesek, és már megrágta őket a rozsda, meg tudtok csinálni rozsdamentesre? Vagy a maradék részek, és/vagy teljes karosszériajavítási dokumentáció alapján újragyártani az elporladt részeket?
Mert ezek nem 15-150 milliós autók, tehát a munka sok velük, a fizetség meg csak utólag derül ki.
A szerződési feltételek miatt. Nem csak a műhely van kitalálva meg a folyamatok náluk elég alaposan. Én már akkor tudtam, hogy ha nem is most, de lesz saját, egy X éves terv nem fért bele, nekik pedig a rövid táv nem nyerő így inkább lett/maradt a saját.
Nehéz velük egy ligában lenni, de azért vannak még páran.. pl tatabánya Motor Classic stb.
Egyelőre nem célom az X+1-edik restaurátor műhelyt létrehozni, mert a sok nagyszerű és profi mellett még nem tudnék újat mutatni. Viszont a "hétköznapi" autók javításában szerintem vannak még minőségi lépcsőfokok, amiken tudunk feljebb lépni (akár restaurátoroktól lesve is 1-2 dolgot).
Kb egy éve hallottam róluk először és leesett állal néztem a képeket. Engem leginkább a miliő fogott meg nem a munka minősége mert egy pajtában is lehet csodákat csinálni.
Ha nem veszed tolakodásnak megkérdezhetem hogy miért nem vállaltad a munkalehetőséget? Ez azért magas labda és a felkértek 99%-a tuti lecsapná. Ha csak a fejlődési lehetőséget nézem benne de másrészt egy ugródeszkának is jó lett volna. Azért más liga azzal amit most csinálsz (nem leszolva az érdemeiteket).
Látom javarészt új elemekkel dolgoznak. Egy foltozni való ajtót vagy egy erősen összevert ajtót nem fognak csak úgy ki kalapálgatni, azt elhiszem hogy ónoznak sokat esetleg, de azt nem láttam a képeik közt hogy a fényezőnél mit csinálnak az autókkal.
Igen, szerencsére volt alkalmam párszor műhelylátogatásra. Mielőtt a sajátot nyitottam, úgy volt, hogy oda megyek dolgozni. Szerintem európában az egyik legprofibbak. Keveset hallani róluk itthon, de ha esetleg a Mercedes múzeumban jársz, az egyik kiállított 300SL (gullwing) pl az ő munkájuk.
Sziasztok! A kőfelverődés elleni festékkel kapcsolatban lenne nekem is egy kérdésem. Vettem az autómhoz első sárvédőket (utángyártott). A tervezett fényezési sorrend a sárvédőn, amit már elkezdtem:
1, A gyári fekete alapozót amennyire lehetett becsiszoltam
2, Zsírtalanítás után külső-belső részre 2K epoxy alapozó (eddig jutottam még)
3, Teljes száradás után ezt az alapozó réteget becsiszolom
4, A csiszolt alapozó rétegre megy a 2K töltőalapozó, kívül-belül
5, A töltőalapozó száradása után a külső látható részt vizesen becsiszolom
6, A kőfelverődés elleni rücskösített festéket (átfesthető) felhordom az alsó részre, ahol gyárilag is van. Mivel alapból fekete ez a festék, így nem megy külön szín rá
7, Ezt a részt száradás után kitakarom, majd a 2K metál bázis szín a többi részre kívülről
8, Karcálló 2K lakk kívülről telibe a kőfelverődés festékre is
Az összeszedett infók alapján így gondoltam és nem tudom biztosan a kőfelverődés festékre mehet-e a lakk simán, ahogy a bázisra? Másik elvetemült kérdésem, hogy a kőfelverődés festék réteg alá mehet-e egy vékony réteg varrattömítő? Vagy úgy már repedezni fog jobban? Az autó 30 éves, inkább restauálásról van szó, nem sajnálom a felhasznált anyagok minőségét. Még nem csináltam ilyet, meglátom mi sül ki belőle...de mindenképp én akarom (hobby) meg ha magamnak elrontom nem akkora gond. Köszi!
Létezik 0 gitt opció. Érdemes megnézni a magyar RPM-Styling munkáit. A Karosszéria javítást 0,5mm-es tűréssel KELL elvégeznie a lakatosoknak, a fényezőnek ennél nehezebb dolga van. De nem szoktak panaszkodni... :) Persze itt 10-párszáz milliós veteránokról van szó, nem utcai javításról, de vannak elemek amiket ők is javítanak és nem újragyártanak.
Érdemes átfújni festékkel a rücsit ha festhetőt fogsz használni, mert általában nem vízzáróak a festhető rücsik, és egy idő múlva meg is repedezik. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
esetleg epoxy alapozóból van valami márka? mert tényleg annyira kretén vagyok, hogy nem vágom mi az, hogy töltőalapozó, meg epoxy rozsdagátló az akkor alapozó vagy nem, tényleg mondjátok légyszi úgy mint egy 3 éves gyereknek. (gügyögéstől eltekinthetünk )