A fényező cartács vállalt most egy E90-es BMW-t, aminek tulajdonképp az egész bódét kellett fújni, színkód alapján. A donor autó színkódja alapján. Tehát minden szerelhető elem át lesz téve. mondta, hogy kellene melléfény. az ügyfele "nem hisz a melléfényben". aztán csak úgy körülnéztem magam körül, és megjegyeztem: nem emlékszem hogy templomban lennénk, ahol hinni kell:)
Ha ilyen van csak a melléfényezés segíthet. Az hogyha egy telifényes autót javítani kell csak a maradék festékkel érdemes ,hiába kevernek új festéket azt a színhatást nem fogod tudni produkálni főleg ha előtte nem te fújtad. Nem tudhatod mivel és mennyire higították nem tudhatod milyen alapra fújták milyen szórási nyomással,milyen pisztollyal stb..........! Soroljam még miért nem fog stimmelni a szín?????
Sikerült egy csoki gyöngyből 6 árnyalatot kihozni,és azon ment a vita, hogy nem jól csinálom mert csak 4 kellene lennie.
Tömören: Akié a festék bolt festetek egy csoki gyöngy(barna) autót.teljes külső.
Most én javítom és amit adtak az embernek színszámot annak semmi köze a valósághoz.
És azt mondák azért nem jó a szín mert nem jól fújom. Szerintem meg ők tettek valamit még bele, hogy csak ők tudják javítani. pld.2,5l-hez még 2 dl arany az életbe nem jössz rá.
Egyébként szerintem a munkadíj kerülne sokba , mert ha igaz elég sok mindent le ill. kibontanak belőle. Valmint a maszkolásokat is korrektül ,rendesen megcsinálják.
A Szaki" akivel egyeztettél mennyiért csinálja? Mert azok a 80-100000 Ft-os kategóriák elég húzós árak, akármilyen anyaggal csinálják. De lehet csak nekem tűnik drágának, mert mi itt a keleti részen ehhez képest csak bagóért dolgozunk.
Én nem vagyok hozzáértő, és az említett két cég technológiáját nem ismerem.
Azt valóban én is vallom ,hogy a rendes üregvédelemnek talán fontosabb a szerepe mint a külsőnek. És talán kívülről könnyebb is mindent jól előkészíteni és bevonni.
Én csak annyit tudok az unánajárásom után ,hogy kb. 100 ezer forintért csinálják meg.
Van egy szaki ,akivel egyeztettem és ő több mint egy hétig dolgozik rajta ,mig elkészül.
Időpontot kellene egyeztetnem vele. Őszel lenne részemre esedékes.
Bár nem zárkózom el attól sem ha valaki (akár itt a fórumról, akár te) Budapesten ezt nekem megcsinálná rendesen szakszerűen. Mint írtam megtartanám a kocsit elég sok ideig.
Ha netán még olcsóbb is lenne a kezelés ,mint amit eddig mondtak nekem annak meg még főleg örülnék , de tudom a jó anyagnak és munkának ára van. Ez természetes.
Kérdés tényleg, hogy a márkaszervizes móka mit is jelent a valóságban. De az egyik totalcar cikkben levő képek alapján az ottani dinitrolos műhely se épp odafigyeléssel dolgozik. Rengeteg autó alját javítom és undorító, ahogy a lengőkaroktól kezdve a kézifékkötelek, kardánok stb tele vannak fújva trutyival.. persze csak félig, mert nem direkt csinálják. Csak szarnak rá, hogy kitakarják.
Meg azt is érdemes átgondolni, hogy nagyon sok autó belülről rohad kifelé. Akkor mit ér egy plusz réteg kívül? Én úgy szoktam a nálam javított autók esetében, hogy ha valahol le kellett szednem, ott visszaépítem a rétegrendet. Ahol nem kellett hozzányúlnom ott erős takarítás után szemrevételezéssel és enyhe nyomáspróbával meggyőzödöm, hogy mennyire van egyben az anyag. Ha nem látszik semmi gond, akkor minek új kátrányos/bitumenes stb vastag réteg? Szerintem felesleges.
Viszont kitakargatni mindent macera valóban. Kiput meg 1-2 dolgot szoktam csak, utána pedig ZSÍR-t kap - minden. Mert bármikor lemosható, mert víztaszító, korróziógátló, ellenáll a párának stb. fluid-film.com Ha szerelni kell, kicsit megmelegítve (típus függő 45,90-120fok) letörölhető vagy nagynyomással lemosható. Utána bármikor visszafújom.
3 féle van: nagyon folyékony, kb mint a benzin, minden kis résbe bekúszik, ez megy az üregekbe 30 fokosan kb. közepes: 45-70 fok közötti hőmérsékleten megy a műanyag dobbetétek díszlécek oldaldeszkák alá stb.
keményebb: ez megy kifejezetten kívülre kerékjáratokba, futóműre, alvázra stbstb. Legutóbb 120fok fölé kellett melegítsem. Bár lehet hideg volt a műhelyben és fújáskor is eléggé hűl.. :)
Végülis a Mike Sanders is ilyen, csak az nem 3 félére van bontva, hanem 1ben mindenhova jó. Az egy kicsit fehérebb, ez sárgább és zsírosabb szagú.
Itthon hobbi szinten szoktam fujkálni ezzel az erba 1,4 es pisztolyal. Az a baja ennek, hogy lepattog róla az a kék, szép bevonat. Igen igazad volt, tényleg a gumi tömítés volt megrágódva. Autósboltban vettem bele gum gyűrűt és egyből jó lett, már nem köpköd.Te ezzel a pisztolyal a 2k akril festéket hány báron szoktad fújni?
Egy ideje észrevettem hogy valami nem stimmel a würth cuccokkal, nem hozták a megszokott minőséget. Sokkal másabbak a termékek (nem a csomagolás:() és rá is kérdeztem egy segédanyagokat terítő ismerősnél és ő mondta hogy egy ideje (költséghatékonyság miatt) már szinte csak átcsomagolnak. Elég szomorú pedig eddig az egyik alapmárka volt a járműiparban IS...