Van rendes elszívásom, így köd nem igen marad bent. Amúgy tegnap vettem kifejezetten lassú edzőt, ugyanúgy kb. 30 percet vártam (mobisnál amúgy 20-25-öt szoktam) és láss csodát semmi probléma nem lett. Tegnap azt mondták, hogy valószínű helyi probléma van, vagy a szomszédtól átfújt valami szilikont. Csakhogy nem ma kezdtem el fújni (jó nem napi rendszerességgel) és tudom, hogy milyen mikor szilikonos, az már az első rétegnél szétugrik, nem a második után 20 percre. Valószínű a gyors edző volt a gond (a felső réteg már megkötött az alsóból távozó gázok meg kapkodott a levegőbe jutásért), nem mondom, hogy azzal nem lehet dolgozni, de ki kell tapasztalni. Másik, hogy szinte most fújtam először Dyna-s akril-t szóval tapasztalatom nincs vele, de most időm sincs kísérletezgetni. Saját higítóját szoktam mindig használni.
Amiket itt kevernek akril festékeket, azokat 10 %-ban szoktam higítani és marha jól terül. Lakkot én 15-20 %-ban szoktam, mobit használok az is szépen terül.
Félóra várakozás szerintem sok,mert -ha főleg gyors edzővel van alkalmazva - annyira megköthet az alsóbb réteg ,hogy már nem képes összekötni a két réteg és a közben előforduló szennyeződések és visszaszálló ködréteg már nem tud elvegyülni a rákerülő plusz réteggel ami okozhat ilyen jelenséget. Mivel akril festék ezért a rétegek között nem lehet mézeskendőt alkalmazni.
Igen sajnos nem mindegy az edző kiválasztása,illetve az sem mindegy mivel van higítva az adott festék.
Én hígítani 30-40%-ban szoktam hogy jó legyen fújni és ne legyen narancsos annyira. Főleg fektetett elemeknél szoktam észre venni hogy alig akar kiterülni, lefújom és kb 5-10mp és akkor kezd el terülni, nem csoda ha megfolyik meg megáll a lakk a rádiuszoknál....
Ma voltam a boltban, felvázoltam a történetet. Telefonálgattak a technikusuknak, annyit mondott, hogy kosz vagy valami került a felületre, esetleg vastag a réteg. Ja mondom, de az első réteggel, miért nem volt gond. Megpróbáltam, el lehet csiszolni, mivel az első réteg jó lett, az alap felület nem látszik a kráterekben, szóval nem szilikon vagy olaj az biztos. Azonban inkább újra fújom, gyorsabban meg lesz, mint polírozgatni. Hoztam most direkt lassú edzőt, egy elemen kipróbálom azzal. Szerintem olyan gyorsan száradt, hogy a legfelső réteg már szinte kikötött, majd az alatta lévő rétegből próbáltak a gázok eltávozni és így sikerült.
Mobihelt szoktam használni (soha nem volt gondom azzal), csak most ez olcsóbb volt lényegesen (teli fény amúgy). Mondjuk egy hónapja is fújtam ilyen festékkel egy kisebb elemet, annál nem volt gond. Lehet akkor nem ebből az edzőből adtak (az kimért volt).
Pár éve lakkot használtam dyna-ból, az meg mindig narancsos lett, már több mint 20 %-ban higítottam és akkor is, mindegy volt, hogy vékonyan vagy vastagon fújtam. Szóval ez a márka nem lopta be magát a szívembe. Maradok a Mobinál, annak a lakkja is marha jó és az árfekvése sem rossz (de most már ezzel kell végig küzdenem, mert nem akarom kidobni a festéket).
Hétvégén fújtam fehér akril-t, Dyna rendszerű festék. 20-25 fok körül volt, a két réteg között vártam kb. 30-35 percet. Az első réteggel nem is volt gond, a második is szép lett, majd kb. 20 perc múlva olyanok lettek az elemek, mintha szilikonos lenne a felület. Kráteresedett, sok apró lyuk.
A szellőzési időnek szerintem elégnek kellett lennie, viszont én az edzőre gyanakszom, mert 3 óra múlva ki volt keményedve a festék, olyan szinten, hogy már csiszolni is tudtam. Felesbe edzettem, ahogy máskor is szoktam, Dynacoat hardener 420-at adtak. Lehet, hogy gyors az edző vagy netán nem felesben kell edzeni? Valakinek ötlet?
Megnézettem egy kereskedőtől független helyen ahol azt mondták gyanta és azért óvatosan, mert rosszul is járhatok mondjuk nem feltétlen. Visszavittem a kocsit a kereskedőhöz, aki mondta, hogy ezeket a foltokat el lehet tüntetni. Bevitte a kocsit a saját lakkozójához aki a foltokat megcsiszolta kicsit, polírozta és a folt szemnek látható módon már nem volt ott. Azokat a foltokat, ahol nem csiszolt csak polirozott is halványabbá tette a polír. Az autó amúgy jó állapotban van ettől eltekintve és a piaci ár alatt, szóval egy teljes polír belefér a megvétel után. Egy másik kérdés pedig, hogy valami konzerváló dologról is beszélt, aminek a felvitele után az autón ezek a foltok tuti nem indulnak meg. Ez mi lehet?
Nekem ilyen van 1.4-el, már 3 éve használom, szerintem jó kis pisztoly. Akrill-ra és lakkra kifejezetten jó, bázisra sem rossz, de nem az igazi azért. Én 35 ért vettem anno.
Köszönöm a segítséget! Eddig a Body 989-es edzővel bekeverve sűrűnek tűnt, viszont elég vastag réteg lett fújás után. Nincs tapasztalatom festékek terén. A termékcsaládból egyedül ezt az epoxyt használom saját autómra. A minőségével kapcsolatban sem tudok különösebb dolgot mondani, alvázvédő rücsi alá a kicsiszolt, javított részekre fújtam, ott térhálósodás után masszívnak tűnt, de majd kiderül. Viszont az autóm első sárvédő idomát, küszöbét is cserélnem kell majd és oda keresnék egy jó minőségű epoxy alapozót. Utánanézek azoknak, amiket említettél.
Novol 2K epoxi .Kétféle létezik belőle. Az egyik fajta NOVOL 360 vastagabb csiszolandó , a másik NOVOL 365 vékonyabb és alkalmas nedves a nedves technológiára is. Ezt a tulajdonságát az edző kiválasztásával lehet elérni. A Spectral 385 epoxy -a Novol termékcsalád egyik fajtája- is nagyon jó tulajdonságú alapozó.
Elvileg nem szükséges higítani az edző hozzáadásával áll be a viszkozitás. Amúgy 2K epoxy higító való hozzá.
Nekem volt szerencsém kipróbálni a MIPA termékcsalád epoxy alapozóját és abban a termékismertetőben kimondottan NITRÓ higítót ajánlottak a higításhoz.
Végső esetben a nitrót ki lehet próbálni a BODY alapozónál,bár elég gyenge minőségűek ezek a termékek.
És hűvös időben melegítem az üregvédőt.. van pár fajta amit az életben nem fújsz ki anélkül. Meg alvázvédő is némelyik. A pisztoly csöve nálam kb 70cm, elég jó. De a küszöb mindenkét végén szokott lenni üregvédésre használható furat, sőt az alján is, meg belül is stb..
Sziasztok! Body 989-es 2k epoxit vettem, de hígítót nem lehetett kapni (neten) ahonnan rendeltem. Elvileg Body 775-ös a hígítója, de én nem találok sehol, vagy csak átsiklok valamin. Esetleg tud valaki ajánlani helyet, ahol lehet venni? 1,4-es fúvókával hígító nélkül nem az igazi, sűrű nagyon. Ezen kívül van hasonló 2K epoxi alapú korróziógátló alapozó, amit érdemes kipróbálni? Köszönöm!
Valaki tud ajánlani valami üregvédő pisztolyt? Normálisat? Esetleg valami házi módszert? Benzincsőből sima rücsi pisztollyal? A helyi boltban van 5 ezerért rücsi pisztoly üregvédő szárral, de az inkább vicc...... vagy egy centi vastag meg jó 30 centi hosszú...... Ha meg hosszabbították akkor nem vitte ki (elveszett a nyomás) szűkebb cső meg már kicsi volt az anyagnak,ahhoz túl sűrű (APP f400 üregvédő, de szerintem túl sűrű, zsír szerű..... nem tudom ezt melegíteni kellene? vagy hígítani valamivel? vagy sz@r ez az anyag?)
Valami jó-bevált üregvédőt valaki tud ajánlani? Ezzel az anyaggal meg ezzel a pisztollyal, az életben ki nem fújok hátulról a kerékjáratban található luktól egy küszöb elejét...... Úgy mondták nekem mindig hogy addig kell fújni mig az összes lukon nem kezd el kicsöpögni........ Ez az anyag olyan mint a zsír..... nem is folyik..... ahova oda fújom ott marad és kész.......
Ja.... találtam a neten am jó üregvédő pisztolyt..... dinitrolt, 60 ezerért...... meg ez a rövid csöves kínai semmire való hamisitványok vannak pár ezerért.....
Állítólag 40000 körül volt. Ahol dolgozok oda vették ,de hát nem vagyok elájulva tőle (még nem próbáltam ki), direkt mondtam hogy ha már akarnak venni pisztolyt akkor egy devilbiss flg-t vegyenek az is ilyen árkategória ,azért az mégis csak márkás. Egyébként nem azt mondom, hogy nem gyagyi ez a pisztoly, de ami nekem van ugyanilyen sata másolat alapozásra az azért gyérebb minőség, de azt vettem kb egy tizesért. Főleg az a jó, hogy ettől sokkal jobb másolatokat lehet venni ennyiért. Az a baj nem értenek hozzá aztán hiába mondom hogy szar.
Heló! Ismeri itt valaki a Besa nevezetű pisztolyt? Van valami jó vélemény róla esetleg? 1.4mm-es fúvókával, talán hvlp, sata másolat látszik rajta, nekem nem sok jó tapasztalatom van ezekkel a hvlp másolatokkal, van rgy ilyen gagyi pisztolyom alapozásra ,de a gyári levegősapkával nem jó vele fújni úgyhogy a jonnesway pisztolyom sapkájával használom és jelentősen jobb az eredmény.
Az rendben, hogy egy síkban van, mert még nem hámlik. Akkor úgy mondom, hogy ha megnyomod az ujjaddal azt a részt, nem mozog le-fel, durván fogalmazva (azaz nincs levegő alatta?)? Amúgy én is egy polírt ajánlanék, de sajnos az én véleményem az, hogy egy felül lakkozott autónál, mikor ilyen, akkor már a lakkal van a gond. De ne legyen igazam, lehet, hogy csak a lakkot marta meg valami.
Nem okoskodás de ha az ajtók felső része is foltos akkor legvalószínűbb a lakkprobléma ,mert ez a jelenség elsősorban a sík felületeken és a napsugárzásnak kitett helyeken jelentkezik először. Tényleg érdemes lenne első lépésként polírral megpróbálni, utána látható lesz ,hogy mi a további teendő.
Nem tudom mennyire segít, de semmi preme nincs a foltoknak, teljsen egy síkban van a körülötte lévő részekkel. Az eladó azt mondta, hogy ez a fedő rétek szín változott meg, "tejfoltos". Amúgy az autónak az négy ajtánál ott is inkább felül és a tetején vannak ezek a foltok többnyire. Szóval tényleg olyan, mintha rossz helyen parkoltak volna vele.