Magyar fórumokon nem nagyon találtam erről leírást, sem erre való anyagot. Amerikába van több termék is kifejezetten erre a célra. Ők is savat használnak. Persze közel sem biztos, hogy ecetsavat. Polírozás valószínűleg lekoptatná a matt réteget, csak gondoltam itthon is van erre a célra magyar vagy német termék.
Ecettel? Az ecet az sav, az csak tönkreteszi a fényezést. Én a helyedben políroznám géppel polirpasztával, csak meg ne égesd, bár lehet már a lakk is sérült.
Az autómon a motorháztető eléggé matt lett. Tavaly sajnos időhiány miatt többször mostam nagy melegben a benzinkúton az autót így arra is gyanakszom, hogy a túl hamar megszáradó víz miatt lett ilyen. Ha a víz miatt van, mivel lehetne kezelni a problémát? Csak polírozással vagy próbáljak meg valamit ami oldja. Egy kisebb részen megpróbáltam 20% ecettel áttörölni, de semmi hatása nem volt. Referenciaként csatoltam egy képet az autót tetejéről is, hogy milyennek kellene lennie a motorháztetőnek is.
Én eddig csak nissan almera n15 méreteket találtam egy pdf-ben, más normális autókhoz egyelőre nem. Állítólag a huzatópadokhoz (ha újonnan veszed) kapsz..
Van pár rozsdásodásom az autón,de nincs időm kihegeszteni stb. Még egyben a lemez,de rozsdás,ha lecsiszolom stb-stb, utána gittelés előtt fújjak rá epoxi alapozót vagy valami hasonlót,hogy legalább ne rohadjon tovább 1-2 évig? Vagy mehet a gitt és a többi?
Ezt sajnos fújni kellene. Hogy ködölni lehet e azt a sárvédő állapota határozza meg . Ha nagyon karcos akkor nem érdemes ködölgetni.Úgy tudod megnézni ,hogyha a karcokba beleakad a körmöd azt már a polír nem tudja kiszedni.
Az alábbi képeken látható karcolások szerintetek polírral kijönnek, vagy fújni kell? Ha fújni, akkor lehet ködölni is vagy telibe kell fényezni az egész elemet?
Kerékpár kereke okozta egyébként a sérülést (a csomagtartóra volt erősítve, menet közben elkezdett forogni és nem vettem észre)
A karosszéria elemek Novol 2K homokolás után,a belső tér Body 989 2k. A kárpitozás után semmi nem látható,ha jobb lesz inkább befestem.A benzin tank helyét mindenképpen befújnám,talán kaucsuk alvázvédővel.A Novol egyébként masszívabbnak néz ki,mint a Body.
Ha jó minőségű az epoxy és ragaszkodsz a gyári állapothoz akkor nem szükséges másik festékréteg felvitele, ugyanis a gyárban is az alapozást és a szigetelőréteg felvitelét követően fújják a kasztni többi részét kívül belül . Általában a belső tér -kevés kivételtől eltekintve- csak ködölve van ,vagyis csak a külső fújás által beporzott festékpermetet lehet látni.Amúgy az epoxy vízzáró réteget képző korróziógátló alapozó.
Milyen epoxival fújtad meg? Amúgy engem is érdekelne a válasz!
Kátránylapot amúgy ki hogy szokta leragasztani? Tesóm '86-os Audi Coupe-jában gyárilag viaszos üregelővel együtt melegítették rá a padlólemezre, alatta nem is volt semmi gond. Szokta valaki így csinálni?
Egy Citroen ID 20-at újítok fel saját részemre,évekig húzódott,mindig bevállaltak másokat,sokat kértek érte,így elkezdtem csinálni annak ellenére,hogy egész mással foglalkoztam.A képek szerinti állapotban tartok,a kérdésem hozzáértőkhöz:a belső rész 2K epoxival van kezelve,ez vajon vízzáró festék,a hangszigetelés és kárpitozás előtt szükséges valamilyen másik festékréteg?
Sziasztok! Szeretnék venni egy D 1.0 méretű HVLP SATA vagy IWATA pisztolyt. Tudtok valami jó nagykert, vagy van valakinek kapcsolata ebben? Köszi előre is.....