Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bádogember86 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14654

Szia!

 

Sima elemcsere, mivel hogy csavarozható és gazdaságosabb cserélni mint foltozgatni én a csere mellett volnék. Inkább egy rozsdamentes bontott mellett szavaznék (nehéz lesz találni) mint egy utángyártott mellett. 

Felénk; elem olyan 10000Ft, lakatos 10000Ft, fényezés 20-25000Ft. 

Előzmény: Kunpusztai (14653)
Kunpusztai Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14653

1999-es Opel Zafira

Előzmény: Kunpusztai (14652)
Kunpusztai Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14652

Helló szakik!

 

Tudnátok árat, esetleg alkatrészt ajánlani -főként aki járt hasonló cipőben- , a mellékelt képen látható helyen korrodált sárvédő javításához?

 

Köszönöm

petiw Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14651

Jól hangzik ez az ív visszaperemezős dolog, és festés után üregelés. Igaz így a víz is az üregvédőhöz hasonlóan be tud oda folyni ha nincs elég üregelő a két lemez közt(?)

 

Mindegy, igazából ami felmerült bennem kérdésként az az lenne hogy nem volt abból még probléma hogy gittréteg alá szivárgott az üregelő, és valahol emiatt ledobta magáról? Ja meg hogy peremezésnél hogy oldod meg hogy ne legyen hullámos a javítóív?

Előzmény: bádogember86 (14631)
tomeeeee Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14650
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy epoxi alapozó felhordása utan ki kell varni mire teljesen megszárad és finoman at kell csiszolni az ujabb réteg előtt? Vagy mehet nedves nedvesre féle eljárással? :)
Steven 68 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14649

Itt mifelénk (Sz-Sz-B megye)is 20-25000 Ft/ elem festés az ár. Na most figyelj, a másik haverom az úgy vállal festést,hogy azt mondja a páciensnek, menj és kérdezd meg ki mennyiért csinálná meg, és én annak a feléért megcsinálom. Ott már lehet vitatni az eredményt, szerinted kihez fogják vinni az autót? Megmondom ő hozzá mert a embereket az olcsóság érdekli nem az,hogy jó legyen. Mert mindenki mit akar azt,hogy olcsó,gyors, és jó legyen, ilyen a világon nincs aki mást mondd az hazudik.

Előzmény: bádogember86 (14646)
Steven 68 Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14648

Én azért írtam ezt mert tudok olyan srácot akinek nagy a dumája,és be is dőlnek neki van is munkája bőven. A múltkor lecserélt egy sárvédőt természetesen alatta is lett volna még javítani való,de azt nem csinálta meg csak a sárvédőt festette le. A festés szép volt ezt nem vitatom,amikor meglátta a gazdája majd kezet csókolt a srácnak milyen szép, és jó munkát végzett. Én amikor kihegesztem a kocsi alját azt nem nézik semmibe mert nem látványos dologról van szó,és az mindenkinek drága akármennyiért vállalom. És ez a srác akiről írtam ezt nagyon jól kihasználja nem is hegeszt alvázat mert jól tudja,hogy nem fizetik meg érte az árat.  Magyarul ez olyan mint a látványpékség frissen nagyon finom a sütemény,de amikor kihűl szinte ehetetlen.

Előzmény: RM 66 (14642)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14647

Én eddig itthon csináltam de inkább elmentem egy most nyíló műhelyhez eladó kis teherautókat csinálunk. Ez hivatalos meg jó összeget mondtak rá aztán úgy döntöttem megpróbálom.

Előzmény: bádogember86 (14646)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.31 0 1 14646

Na ez így már sokkal barátibban hangzik! :) 

Nekem nem fáj hogy tud rajta keresni rendesen, de ezeket a nagy eltéréseket az elemár és a teli között nem értem. Nagyon sok meló megy el a fényezési ár miatt. Legtöbbször rajtam kérik számon hogy mégis miért lesz majd a duplája egy telinél!? Én meg persze nem tudom nekik elmagyarázni, mert magam sem tudom. Ha józan ésszel végigvezetem akkor rájövök hogy nem kell több anyag egy telihez mint mondjuk három végigoldalához. Ugyan annyi filler meg szín+lakk megy el 13különböző elemre mint ha azt egy autóra fújná. :) Mondjuk nejlonból meg papírból több kell de szerintem a szakmában ezek a legolcsóbb tételek. 

Ja, a garancia kérdés a másik; "ugye ennyi pénzért van némi garancia hogy jövőre nem fog ugyanilyen lenni?". Nyílván ezekre az újrahasznosított lemezekre nem tud garanciát vállalni senki de legalább ne azr mondják hogy persze van , a kapuig. 5-700000Ft és semmi felelősség mert "szar utángyártott". 

Na, ezekkel a problémákkal küzdünk itt errefele. A környéken az elmúlt három év alatt annyi javító zárt be hogy egyszerűen nincs hová vinni a melókat. Akik fennmaradtak azok meg ki is használják a szitut és mondanak olyan csillagos árakat hogy belenyekkensz. 

 

Te amúgy merre dolgozol? :)

Előzmény: Mafia05 (14645)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14645

Hát én úgy számolom hogy 20 000/per elem nem mondok rá hasra ütésszerűen valamennyit. A csavarozható elemekkel én is így voltam mindig hogy ha volt hozzá bontva és nem túl drágán akkor inkább cseréltem minthogy egyengetném egy napig plusz még gitteljem 2 napig, nem éri meg nekem sem meg a tulajnak sem és legalább nem egy agyon gittelt szart kap.

Előzmény: bádogember86 (14644)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14644

Az tiszta sor! Rengeteg munka, energia és anyag kell egy telihez. De, ha összeszámolom akkor egy átlagos ötajtós kocsin van 13-15 elem. Ha ezt beszorzom 25-30000-el akkor se jön ki annyi pénz!? Csak erre lettem volna kíváncsi hogy ez miként alakul, a fényezők miként számolnak.

Ha lehetséges akkor igyekszek mindenből a legjobb megoldást kihozni. Pl egy agyonvert ajtót nem állok neki kiegyengetni mondjuk egy g astrához mert annyi van belőlük bontva hogy talán színre is kapok és akkor a belsejét nem is kell fújni. Ezeknél a melóknál nem a tojástartóként is funkcionálható elemekre kell gondolni. Elég normális alapot szoktam átadni...

Csak egy fényező véleményére lettem volna kíváncsi. Amolyan tájékozódás képpen. :)

Előzmény: Mafia05 (14643)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14643

Itt a 20 000/elemtől is rosszul van az emberek nagy része. Az meg hogy mi mennyibe kerül attól függ milyen az alap amivel dolgozni kell a másik hogy miért olyan drága az az hogy drága az anyag az elhasznált energia és a munka.

Előzmény: bádogember86 (14641)
RM 66 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14642

Én 1997-ben hallottam ezt a mondatot életem egyetlen fönökétöl,mikor felvett dolgozni, de nem az volt a magyarázat amit te irtál.   A rengeteg szakmai dolog mellett ezt is megjegyeztem és úgy látom igaza volt. Nem elég jónak lenni / bármilyen szakmában  / és ezt a munkáddal a határidők,garanciák betartásával és sok egyébbel bizonyítani,de jól is kell menedzselni.

  A nagy duma helyett meg kell tanulni jól komunikálni , lehetőleg mindenkivel . Persze ez lehetetlen és sokszor nagy kihívás,de ettöl függetlenül lessz munka bőven....szerintem.

 

 

Előzmény: Steven 68 (14637)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14641

Nálam a fényezési árak hallatán szoktak kihátrálni. A 25-30000Ft/elem árat nagyon nehéz letolni az emberek torkán. Ezek az árak egy normális fény ára errefelé, persze van itt is olcsóbb de az színte átadhatatlan. Sajnos a fényezést még külsős cég csinálja. 

Egy telire csiklóból kimondanak errefelé 5-700000Ft-ot! A legolcsóbb szaki aki telibefújna egy g astrát mondta az 5 kilót. 

Én lakatosként kérdezem hogy tényleg ennyibe van egy teli? :) Végre magyarázza már el nekem valaki hogy miért 3szorosa a lakatosmunkának!? :)

tudom hogy van vele meló de akkor ne csak kapugari legyen az átadott melóra...

Előzmény: Steven 68 (14633)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14640

Pest megye északi része...

 

Az árufeltöltőt nem lenézésből írtam mint ahogy a mekis dolgot sem. Hanem hogy azért kár annyit tanúlni és diplomázni hogy ne tudj itthon a végzettségedhez méltón elhelyezkedni.  inkább tanulna egy ilyen szép, kreatív szakmát... De persze ízlések és pofonok. 

De amúgy igen, tényleg bőven többet keres mint itthon egy szakember! Tapasztalat... És kicsit pont ez a baj! Nem lenézve! De rajta aki a krumplit süti nincs akkora felelősség mint egy karosszériáson aki nagytetőt cserél mégis ő fog többet, jóval többet keresni. Persze én is kimehetnék, csak én puhapöcs vagyok és még azért szeretem a szakmámat és a hazámat. :) 

Előzmény: Peti251 (14635)
Surci126 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14639

Autómentő lesz belőle, az volt a cél hogy ma már csinálom akkor olyan legyen mint a nagy könyvben.

Csavarok, futómű alkatrészek szemcseszórva, újrahorganyozva szinterezve...

Csak minősített lemezt használtam a lakatolásnál és csak a legprofibb 2K-s anyagokat. 

Az alváz szemcseszórás után PPG washprimert kapott aztán epoxis töltő alapozót, utána sikaval ki lett tömítve minden rés, aztán ment az egészre KENT rücsi és utolsó rétegként kapott fehér ipari festéket, ha pedig majd kész minden akkor Mike Sanders üregvédelmet kap. A cél hogy 20évig ne rohadjon el.

Előzmény: Mafia05 (14638)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14638

Nagyon ritka az ilyen mikor valaki ezt így megcsináltatja és áldoz rá ennyit főleg egy teherautónál.

Előzmény: Surci126 (14636)
Steven 68 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14637

És még tudjátok mitől is függ az,hogy kinek mennyi munkája van ?  Ma mondták nekem is,hogy "el kell tudni adni magadat"!  Magyarul

jól kell tudni hazudni,és ezt bekajálják

 az emberek,azt hiszik Te vagy a Megváltó,utána már megy a hír,hogy ez milyen ügyes,megbízható,gyorsan dolgozó szakember. Holott semmivel sem tud többet a szakmáról mint a többiek, csak ott van még hozzá a nagy duma.

 

Surci126 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14636

Üdv!

Saját autó, saját munka. 13éves Sprinter teljes karosszéria restaurálása, szemcseszórással.

https://picasaweb.google.com/109063987955312131336/2003MercedesBenzSprinter316CDI?authkey=Gv1sRgCI7YkvvO8ZvX_wE

Peti251 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14635

Nekem a cinksprével nincs vulkános tapasztalatom. olyan mint a nyers lemez NEM ÉG LE! Viszont az 1K penetrátor, vagy a 2K epoxy.... na azokat nagyon szar hegeszteni. Hegesztő meg hegesztő között is nagyon nagy a különbség. Bent is. itthon is régi vágású háromfázisú gép van. A saját nagyobb valamivel. nekem biogon c, bent corgon gáz van. A benti géptől nincs lyukas ruhám, összeégetett kezem, csuklóm. sokkal kevésbé fröcsköl. 

 

Felcinezni biztos kurva jó lehet, de 1, érteni kellene hozzá. 2, rém drága a folyasztó anyag, 3 mint Steven olvtárs is írta a 15 ezres munkadíjtól már fáznak. Pedig ez a lista ár. 

 

Te melyik országrészben laksz? Nálunk árufeltöltő van, nem polcszervizes. De Steven is árufeltöltőt emleget...

 

Másik. Nem akarok a zsebedben turkálni, de megkockáztatom, hogy egy angol mekiben simán keres ezerkettőt, ami szerintem (bár nem számoltam utána) megnyalja a hat kilót. Lehet jobban keres.:(

Előzmény: bádogember86 (14632)
Carspray Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14634

Én most 2015 tavaszán végeztem kasztnis fényező vegyes volt az osztályunk....nem is tudom mennyien voltunk pontosan de olyan 16-18 kasztnis és 8 fényező azt hiszem. 

Egyébként megvan a mestervizsgád? Mert mostmár csak mestervizsgás kasztnis taníthatja a műhelyben a tanulót. A mi oktatóinknak nem kellett de azok akik 2015-2016 os tanév szeptemberében mentek gyakorlatra azoknak már így kellett választani külső műhelyt. 

Egyébként nálunk a festők mind kint voltak cégeknél a lakatosokból meg x százalék választhatott. De beszéltem olyan fényező sráccal aki most 2.-os szakmán nekik már most van ugyanebben a suliban belső gyakorlat és az oktatójuk még ott tart hogy a metál "egybelakkos" aztán vittek be neki sárvédőt bázist lakkott és a tanuló megmutatta hogy kell csinálni..az öreg  meg nem hitte el hogy ilyen fejlett festékek vannak már aztán kiderült hogy szoba festő mázoló a tanár...

Érdekes :)

Előzmény: bádogember86 (14632)
Steven 68 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14633

Én is így szoktam feltenni a javítóívet,és kezelni a felületet. 15-20000 Ft-ot mondtam a javításért és soha nem jött vissza,mert sokallta az árat. Ezért is fogynak a jó szakemberek,és mennek el a Tesco-ba árufeltöltőnek.

Előzmény: bádogember86 (14632)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14632

Ráadásul könnyebb is peremezve, továbbá köszörülésnél azért nem olyan könnyü elvékonyítani.

 

Jó cinkspray de észrevehetted hogy mikor co2-val hegeszted akkor fröcsköl meg fortyog mint a vulkán. Egyszer észrevettem hogy némelyik üregvédő könnyen feloldotta a w-ös cinksprayt. Együtt folytak le... Azóta a Retech cuccokat használom mert olyan hegeszteni mintha nyers lemez lenne. Egyszer próbáld ki, meglátod hogy sokkal jobb vele dolgozni. 

 

Ha teljesen a fényező kedvében szeretnél járni akkor még fel is cinezheted. Akkor már tényleg csak simító kell rá. :)

 

Amúgy nagyon sok a kutyaütő lakatos. Látok én is olyan melókat hogy elsírom magam. Sokszor én szégyellem magam hogy a mi szakmánkból valaki ilyen munkát csinál. Tudom, régen más volt minden, a műhelyben jóesetben volt egy láng és semmi más. De most azért már mindenre van szerszám, mindenre van technológia. Egyedűl a trehányságra nincs orvosság. Sok szaki mondja hogy "te még csak tíz éve lakatolsz, majd negyven é múlva meglátjuk mennyire leszel lelkiismeretes!"

Mondtam is hogy ha úgy fogok mint ti akkor inkább elmegyek a teszkóba polcszervizesnek. Nem tartom magam ügyetlennek de mindíg van mit tanulni. A szakmában nincs két egyforma sérülés, nincs két egyformán elkorhadt kocsi se.

 

Az már megint egy más kérdés hogy nincs utánpótlás! Egyszerüen nincs tanuló a sulikban, mindenki "okos, öltönyös" akar lenni. Az már más hogy angliában fog kikötni a "mekiben" de mindegy... 

Régóta szeretnék tanulót akit a saját igényeimhez tudnék betenítani de egyszerüen nincs. Tapasztalt szakit meg nem szeretnék mert belőle a régi beidegződéseket nem lehet kiverni. 

Fogyunk kedves kollegák, fogyunk... :(

Előzmény: Peti251 (14629)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14631

Így van! Sokszor a doblemez miatt nem fér el a peremezőfogó ezért magát a javítóívet szoktam 1cm-es sávban visszaperemezni. Után fogom az ívet és ráborítom a sárvédőre, körberajzolom és kb 1cm-rel alatt vágom el. Így az ív bebújik a sárvédő alá és a perem éle felfelé néz. Mikor fényezés után meglocsolod viasszal akkor mint egy kis zsebecskében szépen vegigfut a cucc. Ugy ez fordítva nem müködik és sokszor ezért kezd rohadni a lapolásnál. Alúlról sokkal nehezebb lekezelni valamit... :) 

 

Olyan ponthegesztő amivel a gyárban is összeállítják a kocsikat.(Két pofa szorítja és hegeszti össze a lemezeket, szép köralakú bemélyedés marad utána). Ezt azért szeretem jobban mert esztétikusabb és kisebb részen ég meg az alapozás hegesztésnél. Továbbá tudsz a két anyag közé tömítőt is tenni ami jobban lezár pl egy ív alsó részét. 

 

Ahogy telnek az évek majd te is megtapasztalsz több dolgot és tecnológiát. Jönnek azok az évekkel... :) 

Előzmény: Carspray (14630)
Carspray Creative Commons License 2016.01.30 0 0 14630

Magát az ívet peremezed vissza? Ezt nem értem ne haragudj,fényezésben is még kezdő vagyok,kasztnizást meg elvétve láttam itt ott. :) 

Leírás alapján én úgy képzelem el hogy a perem amit felraksz picit nagyobb mint a kivágott rész,és ennek a beszabott elemnek a szélét bentebb hajtod végig gondolom egy fél centi szélesen saccra,ott ahol találkozni fog a javított autóval. :DD és ezáltal  mögé kerül a régi lemeznek (de csak a peremezés) maga a javítóív meg síkba fog kerülni ha minden jól megy.

Ahol lehet ponthegesztővel dolgoztok? Ez a hivatalos megnevezése? Utána néznék hogy konkrétan ez milyen technika.

 

Egyébként köszönöm szépen a válaszokat! 

Előzmény: bádogember86 (14627)
Peti251 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 14629

Nekem elég jól bevált a cink spré, négy év alatt (persze üregvédelemmel) egy deka rozsda sem volt a küszöbben. (összetörtem az autót, így derült ki a tartósság)

 

Én lakatosként nyaggatom a fényező kollégát a vastagon vakolt gittel. Ifjú olvtársunknak igaza van abban, hogy annyit kell húzni amennyit a felület megkíván. Ha amatőr ill. trehány volt a lakatos, akkor sokat. 

 

Egy autó tartóssága mind a két oldalon múlik. (meg persze nem kis részben a felhasznált anyagok minőségétől...

 

Jó nagy szopás pl élbe ívet felrakni. akkor húzza el rendesen a hegesztés, mikor csak varrod-varrod. 

 

Szépen meg kell peremezni, egy sor üvegszálas, egy sor soft(sárga) és a ügyes volt a lakatos elég is kell legyen. 

Előzmény: bádogember86 (14627)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 14628

Ez teljesen így van ahogy leírtad.

Előzmény: bádogember86 (14627)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.29 0 1 14627

Azért itt sok kérdés felmerűl!

Én mint hivatalos javító, sokat szoktam beszélgetni az ügyfelekkel hogy mit szeretnének és mennyiért mikor elhozzák javítani az autójukat. A válasz mindíg: gyors és olcsó legyen! :) ezzel nincs is semmi baj, csak akkor nem lesz tartós. Miért? Mert pl most van nálam egy w210-es amin íveket és küszöböket kell cserélni. Kirendeltem egy utángyártott szettet, a küszöb vállalhatatlan minőségű, maj fele olyan vékony mint a gyári. Aki javított már mercit tudja hogy az a rühes emelőbakot a küszöb támassza meg alúlról és komoly kétségeim vannak hogy a 0.8mm vastagság tudja e majd tartani a majdnem két tonnás tepsit. Arról nem is beszélve hogy a furatok is mm-ekkel voltak elcsúszva... Akkor mi lesz? Veszünk gyárit! Őőő! Majdnem egy havi fizetése valakinek, arany! Csinálj jót, de viszont ne kelljen elkölteni egy kissebb falu éves költségvetését. Maradt az olasz donor. Lefúr, takarít és felszab. Legalább az érős és egy fokkal szebb. 

Ez úgy jön ide hogy az olcsó uti alkatrészekbő nehéz tartós és jó munkát kiadni. Fel lehet tenni egy ívet szépen, de az a "tajvani" lemez ami talán még döglött macskát is tartalmaz, vajon mennyire lesz tartós!? 

Sokan (lakatosok) pont lesz@rják hogy miként van feltéve egy ív. Neki az a lényeg hogy a lik eltűnjön a többit a festő majd megoldja. Sajnos gondolom nincs is megfizetve rendesen meg ugye mindenki utál rozsdás autót javítani. De egyet sosem szabad elfelejteni a szakmában; a kocsi valaki tulajdona, értéke és nem utolsó sorban az életét bízza rá mikor beleül. 

 

Nálunk egy ívcsere a következő képpen zajlik: lepucol, régi ív leszed, doblemez javít (ha kell) és mindent letakarít fémig. Új ív leszab, magát az ívet peremez vissza!, ez azért jó mert a becsúrgó viaszt felfogja mint egy kis zsákocska. Nyílván ha lehet akkor élben van illesztve de ez sajnos sokszor nem megoldható. Felszabás után mindent fémtisztára ki szoktunk "négerezni" mert az uti cuccokon az a fekete alapozó csak azért van rajta hogy még a tengeren behozzák ne porladjon el. Alá sincs csiszolva, az az igazi ellenség. :) utána alapozás, nekünk a Retech galvaspray-e vált be a legjobban. Jól hegeszthető, gyorsan szárad és már bizonyított. Volt mikor cserélt oldalfalat zúztak le és újra cserélni kellettett három év elteltével...

Nagyon jó felület jön létre, nem lehet letörölni mint egy sima cinkspray-t. A "szakáll" részre hegeszthető  tömítőt nyomunk vékonyan és kezdődhet a hegesztés. Ahol lehet ott ponthegesztővel dolgozunk ahol ez nem megoldott ott a jól bevált co2-val. Színte mindíg meghúzza az anyagot valamennyire de szerintem mindenhol végig kell varrni! Egy mai modern műhelyben alap felszerelés egy spotter, azzal percek alatt lehet korrigálni az egyenetlenséget. Tudom sokan legyintenek hogy minek ennyi húhó, de meg lehet jól és tartósan is csinálni csak el kell kérni az árát! Nem taknyolni kell hanem jól dolgozni és kifizettetni. Nálunk ~30000Ft egy ívcsere de még nem jöttek vissza asztalt csapkodni. 

 

Kicsit össze-vissza hsz lett, nézzétek el nekem csak hírtelen mindenre válaszolni akartam! :) 

 

Tehát; jó melót csak jó alapanyagokból tudsz kihozni. 

 

Mafia05 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 14626

Nem azt mondtam hogy nem jó csak hogy egyengetni nem jó a varrat mentén. Az meg hogy belül lekezeled az jó de bármit kenhetsz fújhatsz rá le fog égni a hegesztés miatt. Ezért mondtam hogy én a hegesztés után mikor már lehetne kezdeni a gittelést kifújom alapozóval és fényezés után kap üregvédelmet. A javított autók sajnos ilyenek nem lesz olyan minőség mint a gyári. Sőt a legnagyobb baj az mikor például küszöböt cserélsz és ugye a peremnél összeegyengeted az anyagot lehegeszted és ott olyan szoros a lemez hogy nem tud befolyni a két lemez közé szinte semmilyen anyag ott fog kezdeni rohadni legelőször.

Előzmény: Carspray (14625)
Carspray Creative Commons License 2016.01.29 0 0 14625

Akkor mivel szakszerű meghegeszteni? Co-val nem jó? azért szerintem többségében minden kasztnis Co-val hegeszti a foltokat-javítóíveket-küszöböket, nem? Ahol tanuló voltam ott is Co-val hegesztették fel a sárvédőt CLA Mercire meg felső kategóriás autókra. 

 

A hozzáférhetetlenség nagy gond sajnos én is tapasztaltam....... NEM a kasztnisok ellen beszélek, de mikor le kell festenem egy kocsit (kasztnistól hozzák), aztán az udvarról előkapott eleve rozsdás sík lemezt átlapolva oda tartják és felpöttyözgetik aztán belülről megnézem, ki kenik a rozsdás alapozatlan fémen minden lónyállal, csempe tömítővel meg egyebekkel.....akkor már onnantól megvanb@szva az egész.... Elnézést a durva kifejezésért, de tényleg....... aztán én meg hallgatom az igét mikor a kereskedésben felpúposodik a gitt..... azt kinyomod és a rozsdás lé folyik ki..... fessem újra, meg összebarmoltam...... meg a festő dolga hogy a beszabott folt után megakadályozza az újra rozsdásodást stb stb....... 

Ja meg hát amennyi flex-el való összemaratás van a felülelen az annyi egyengetés...... aztán érzem hogy semmi nem történt csak össze lett flexelve..... a festők meg kenik azt a gonosz gittet ugye, túl sokat kennek oda....... hát ha van egy sík felületem mint egy asztal.... középen egy fél centis mélyedés, akkor abba ha kevesebb gittet húzok, megmarad a sérülés, ha többet akkor púp lesz ott.... pont annyit hagy rajta minden festő amennyit a felület igényel.... szerintem.... 

 

Ja, a beszabott foltokat javító íveket ha belülről 2k wash primerrel lefújná az ember felrakás előtt? Ez savas, bemaródik a fémbe és nekem úgy tanították hogy utána is hegeszthető illetve egyengethető, megmarad továbbra is a korrózió védelme. Valakinek erről vélemény? Majd pedig kívülről 2 k epoxy a fémes felületekre.... és úgy a gitt..... meg legvégül belülről üregvédő? Ez így azért nagyon tartós kellene hogy legyen, nem? Hiába hogy a hegesztés megváltoztatja az anyagszerkezetét meg nyilván a javított elem, festett elem sohasem lesz olyan mint a gyári, ezt szerintem el kell fogadni... De ilyen munkával, elég tartós minőségi javításokat lehetne elérni úgy gondolom. 

Valakinek erről vélemény? Érvek, ellenérvek? 

Előzmény: Mafia05 (14624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!