Több elemnél biztos főleg komolyabb auóknál ,de például lecserél az ember egy motorháztetőt általában 4 csavarral meg a minimális sallanggal azon nem lehet túl jól keresni.
A videók alapján nem régi és nem is ritka autókat csinál. Inkább csak azért fura mert amiket csinál azok helyett egyszerűbb egy csere alkatrész, de hát azon ne, lehet keresni hogy csak cserél az ember és nem javít.
Gondolom olyan ritka autókat csinál amihez nem lehet kapni kaszni elemeket,mert rengeteg munkát rak bele profi módon. Jól tud bánni a lemezzel,ilyenkor vagyok kicsit "irigy" a tudására.
A hegesztéseknél fog elkezdeni rozsdásodni megint úgy is. Ajtónál érdemes figyelni az alsó peremre visszahajtás előtt jól ki kell alapozni és úgy visszakalapálni a peremet még az sem baj ha be van húzva a két lemez közé tömítő is hogy minél jobban le tudd zárni a lemezt légmentesen. Nézd meg a videóit nem semmi csávó. https://www.youtube.com/user/LEGENDMAKE/videos
Oké. Alapozóm most nincs itthon semmi,azért gondoltam füllere,az van :) Viszont azt meg nem szeretném,hogy rövid időm belül gondom legyen a fényezéssel.
Saját autóm hátsó ajtójának az alját cserélnem kel,de kb 20mm-t az ajtólapon is. Ott hegesszem végig vagy elég csak sűrűn hegeszteni 10mm távolságokban?
Ha homokkal fogják szórni akkor azonnal alapozni/ wash primerezni kell mert már 10perc múlva visszarozsdásodik ott ahol mélyebb rozsda volt mert a homok nem tudja kiütni.
Annyi a gond ,hogy a nedves a nedvesre lényege,hogy nem szárad át az alapozó,hanem megy rá a szin.A nevében is benn a lényeg.Ezek vékony anyagok simára terülnek, régi megoldás,csak hibátlan elemeknél müködik jól,ha megszáradt egy finom szivaccsal pár mozdulattal meghuzzák és fény.
Van olyan kesztyü aminek a belseje dörzsi ,amig beviszed az elemet a fülkébe kész is a csiszolás.
A napok óta száraz alapozót csisz. nélkül fény. nekem új ,de lehet csak én nem hallottam róla.Tájékozatlanságomtol függetlenül én nem javasolnám neked,hogy igy fényezz.
Nem tudom mennyire új, én most tavasszal végezztem a szakmával, 2 évig voltam tanuló egy szervízben, ott volt 2 fújós felváltva,nekik mondták ezt valami oktatáson. Gyári új elemeknél használtuk ezt az anyagot,direkt nedves a nedvesre füller. Mondták is hogy van olyan műhely ahol hét elején belökik az új elemeket,két sor non stop füller,szárítás és utána hétközben csak viszik be őket az adott autó mellé és fújják is csiszolatlanul...esetleg a szemeteket szárazon csiszoló szivaccsal kikapják és kész. Csak nem tudom így hogyan jöhet létre tartós bevonatrendszer... bár úgymond lényegtelen is mert garázs körülmények közt dolgozom,meg sérült gittelt elemekkel....így ez szóba sem jöhet,pusztán kíváncsi vagyok..
Kétkomponensű, nagyon jó szerkezeti tulajdonságokkal rendelkező akril töltő- alapozó. Kiválóan tapad csiszolatlan (E-bevonat) felületre is. Alkalmazható mindenféle festékrendszerhez. Edzeni izocianát bázisú HARDENER 720 NORMÁL vagy BODY 725 edzővel lehet 4:1 arányban. Hígítani 10-15% Body 740 normál hígítóval lehet. 1.8-2mm dűznivel sima homogén felületet kapunk. HB BODY 715 turbó használata esetén az edzési idő jelentősen lecsökken. Figyelem! Mivel a fazékidő is jelentősen lerövidűl a Body 715 turbo AX hozzáadásával, a bekevert anyagot fel kell használni!"
Kíválóan tapad csiszolatlan felületre is? Wtf? Mi az az e-bevonat? Bàr hallottam már ilyet de nem nagyon akarom elhinni..a glasurit non stop füllerje olyan állítólag hogy a kabinba való rászárítás után nagyon sok ideig még fújni lehet rá csiszolatlanul..talán valami 4-5 napig is.... ez nekem magas...:) valaki tudja a választ?
Annyit hozzátennék, hogy az epoxy igen szarul hegeszthető. külön öröm, mikor az ember nyakába hull egy nagy adag leeső cunder, mert nem szereti a festékes lemezt.
Az epoxyt füllerként és szigetelőként szokták használni. Szigetelőként sokkal jobban higítják szinte átlátszik ami alatta van,gyorsan szárad .
Füllerként használva legalább 2 nap száradást kell hagyni mielött csisz.,gitt....stb.Homoksz. után szerintem elég egy vékony szigetelés,mivel lakatolják még.
Nem fontos pótolni az alapozót gitteléskor majd ha kész a gittelés utána lefedi a fém tiszta részeket vagy a szórógitt vagy a töltőalapozó. Pont ezért nem jó ilyenkor a washprimer mert ha mondjuk homokszórás után vashprimerrel lenne fújva plusz alapozó akkor eleve gittelés alácsizoláshoz vigyázni kell ki ne kopjon de gitteléskor már úgy is ki fog kopni óhatatlanul és ott is ki fog virítani a washprimer arra meg ugye nem mehet gitt. Epoxynál ezen nem kell agyalni.