Csiszolás terén érdeklődnék mi a különbség levegős excenteres és az elektromos gép között? Nekem Bosch PEX 200-as kis gépem van,125-ös. Nem mintha lenne olyan kompresszorom ami elbírna egy csiszolót.
Speciel nem külföldön gondolkodom. Jelenleg gyakszi hely keresésen vagyok, holnap megyek egy közeli fényezőhöz, maszek, sokan ismerik, és persze dicsérik. Bár nem tudom, hogy egy tanonc mekkora hasznot tud hozni :D
Nagyon is keresett szakma az autófényező itt és külföldön is,de csak a jó szakember kerestetik. Ezért van az,hogy mindenütt próbamunkát végeztetnek veled főleg külföldön, és ha megfelelsz maradsz,ha nem repülsz amerre akarsz.
Igazából mindegy milyet veszel szerintem mert egy szar az összes. Szerintem fel fogja szedni mert általában a nitró is meg marja az 1k-s alapozót meg a spray-s festékek is főleg ha nem rég lett lefújva.
Nem vagyok benne biztos hogy nem veszik össze a két anyag. Ha jól emlékszem múltkor is te jártál így hogy fel maródott. Én a helyedben megpróbálnám egy tenyérnyi helyen hogy mit csinál vele a festéklemaró.
Tankot meg a sárvédőket akkor kénytelen leszek leszóratni, de a váz és többinél mondjuk kicsiszolom a hibás részeket majd letöltőzöm, remélem azzal nem fog összeveszni :/
Azért kérdeztem, mert megfordult a fejembe, hogy beiratkozzak egy fényezői képzésre. Idén nem nagyon indítanak tanfolyamokat, gondolom 2 évente szokás, mert általába 2 évesek szoktak lenni.
Az Oktáv indít mondjuk egy fél éves képzést ami nem Okj-s, de +80 ezerért lehet Okj vizsgára menni.
Szóval képzelem, hogy mennyire színvonalas lehet az egész ... így is közel fél misibe lenne az egész.
Gyakorlati részét ott tölteném ahol mondjuk sikerül helyet találnom, szóval nem az intézménynél lenne, és a minimum 100 óra lenne ami ismét nem túl sok.
Egy ami e mellett szól az hogy munka mellett még kivitelezhető.
Az, hogy mire mennék a fényezői szakmával jó kérdés, hirdetések között annyira nem keresett szakma szerintem.
Le kell róla szedni azt a réteget. A mostani festék lemarók nem jók de szerintem azt leszedi ha a gitt is felmarja. Ja és a kérdésedre válaszolva nekem ez is a szakmám a karosszéria lakatos mellett.
Sikerült bevállalnom egy kis melót, szívességből ismerősömnek, viszont kissé elakadtam :/
Régi Romet motor lenne, darabokra szét van szedve, 5-6 éve valaki elkezdte neki, alapozásig jutott el ... viszont nem volt a legalaposabb a kolléga, tankon is kell kicsit gittelni, sárvédőkön is, van ahol látszódnak a csiszolási nyomok ... nem tudom, hogy milyen festékkel festhette le.
Amit észre vettem száraz csiszolásnál h hamar eldugaszolja a rendes csiszolópapírt, szóval nedvesen szerencsésebb lett volna.
Ami a gondot okozza ... ami gittet rátettem egyszerűen nem szilárdul ahogy kéne (Body Fine), amikor csiszoltam akkor is észre vettem, hogy pl hosszanti csíkokat csinál itt ott a gittelésbe. Majd körömmel megnyomkodtam, ha erősen nyomom akkor nyomot hagyok ... hiába várok vele a száradással. Maga a gittnek még bőven jónak kell lennie ... Féltem, hogy gondot fog okozni az a festék réteg.
Szerintetek mi a teendő?
A másik nagy kérdésem hogy van köztetek kimondottan fényező? aki ebbe a szakmába dolgozik, papírral is rendelkezik róla?
Miért ki is lukadt? :D Amúgy én egyszer csináltattam egy ajtót azon volt egy kisebb tenyérnyi pukli nem horpadás meg egy nagyon minimális horpadás kb mint a kis ujjamon a köröm ez volt 20 000ft úgy hogy szétszedve vittem oda az ajtót. De ezt úgy is az tudja meg mondani aki javítja.
Gondolom,hogy azért nem variáltak mert lehet másnak is volt már valami problémája a pisztollyal.A legjobb márkánál is előfordulhat gyári hiba. Majd ha kicserélik írd meg az,hogy működik.
Teljesen korrekt módon az elküldött emeil-ra kaptam választ majd felhívtak,hogy beszéltek a forgalmazóval és természetesen kicserélik. Küldjem el és csere,de csak jövőhéten csütörtökön tudják csak postára adni mert akkor kapnak megint pisztolyt.
Én magánvásárló vagyok, rám ezek vonatkoznak. Cégesként elhiszem, hogy más a helyzet mert a kieső szerszámot is pótolni kell, meg a fogyvédelem sem játszik, ha valami nem tetszik pereljek - de ott a másik oldal, hogy az eladónak meg az az érdeke hogy megelégedetten használd a cuccot és legközelebb is náluk vásárolj. Szóval ha normálisan indít az ember és nem egyből a "basszátok meg ez szar adjátok vissza a pénzt"-el, akkor szokott megoldás lenni. Általában a csere.
Felőlem akár egy csomót is kereshetnek rajta, ha van egy gyári hibás cuccom, és egy számlám az elmúlt évből.
Ha nem akarják cserélni egy jóra, vagy javítani (tehát mondjuk kicserélni benne a hibás tömítést/kupakot/düznit/stb egy jóra mindaddig amíg tökéletes nem lesz), akkor küzdhetnek első körben a jegyzővel, másodikban a felügyelettel. :)
Pontosítsunk. Távollevők között szerződés esetén (webáruházas vásárlás) még ha nem is hibás a termék, az átvételtől számított 14 napon belül elállhatok a vásárlástól, és a pénzt kötelesek visszafizetni.
De még ha ezen túl is vagyok már, viszont a hiba már a gyártáskor fennállt, a terméket így vettem meg, és a termék rendeltetésszerű használatra alkalmatlan akkor egy éven belül kötelesek kicserélni, javítani vagy visszafizetni a vételárat.
Ebben az esetben a cucc gyártási hibás, tehát kötelesek kicserélni vagy megjavítani (vagy visszaküldeni a számlán szereplő teljes összeget (amiben a szállítási költség is benne van, nem nyelhetik le).