Kedves fórumozók. Próbálom magam megerőszakolni kevés eséllyel. rég kész a lakatolás, egy hete már futómű is van a kocsi alatt, gyakran azon kapom magam, hogy valami mással bíbelődök. Eljött a fényezéshez való előkészítés. Nem megy. Nem értek hozzá, rengeteg a kérdés, nincs kézügyességem a gitteléshez, hogy csiszoljam, ez miért, azt hogyan. Szakmáját gyakorló fényezőhöz három okból sem vinném: 1, iszonyú árakon dolgoznak(az én keresetemhez és az autó értékéhez képest) 2, az olcsó az igénytelen, vakol mint állat, tele gitthibával. 3, túl sokszor kaptam vissza drágán csinált autót, amin ezer hiba volt.
Bocsássa meg nekem kérem mindenki aki fényez, nem akarok senki lelkébe gázolni, csak tanácstalan vagyok!
Legégetőbb problémám: rétegrend: alapozó, gitt, füller, fedőfesték(akril) alapozó megvolt, 2K epoxy. egy sor gitt, megvolt, de a csiszoláskor lekapta az alapozót is. ha minden ilyen helyet fújkálnék folyamatosan 2K alapozóval akkor soha sem lenne kész(műszak mellett itthon csinálom a garázsban)
sokan mondják, hogy rögtön a lemezre mehet a gitt. mások mást mondanak. Mi történik, ha a csupasz lemezre húzódik a második, harmadik stb gittréteg?
Köszi, ezt az oldalt még nem láttam. Közben viszont rájöttem hogy 400 V motorral szeretném, hogy eloszoljon a terhelés a fázisok között. A Hyundai-ok is 220 motorral vannak, így az is kiesett. Keresgélek még időm szerencsére van, nem nagyon sürgős.
Valaki nem tudja véletlen hogy annak a vídia lapnak mi a hivatalos megnevezése amivel a nagyobb szemetet meg a megfolyásokat meg lehet "kaparni"? Láttam Festoolba is de nem tudom a pontos megnevezését. Ebben a videóban lehet látni mire gondolok: https://www.youtube.com/watch?v=ti1opr9U4TY
108-ért van ABAC 100 literes tartállyal. 2,2 kw, de direkt, nem pedig szíjhajtású. (ugyanannyi a levegő szállító képessége minta szíjhajtású társának ugyanebben a teljesítményben, csak az 170.000)
Strausst én nem vennék, az tuti. Hyundai passz.
Mondjuk ez az ABAC estoril L30P szerintem arany középút.
Fog nekem kelleni egy olyan 2.2 kw körüli kompresszor.
Nem fényezéshez hanem más célra, heti 8-10 üzemórára.
Gondolkozom milyen legyen, Hyundai , Straus, ilyesmik vannak már száz ezer alatt, egy Fini, Abac már inkább 200-at közelíti. Megéri vajon a majdnem dupla árat az Abac pl. a Hyundai-hoz képest, van valakinek tapasztalata erről? Egy kis méretű elő és finomszűrővel felszerelt hűtveszárítóra is szükségem lesz, ez sem olcsó... ha van valakinél elfekvően jó áron, jó állapotban az érdekelhet...
Még van róla kép de mind ebből a szögből. L300 Micu. Azt mondta a tulaj ezekben nincs bent az alvázban a szám. Mondom akkor egyértelmű hogy keresni kell egyet. Nem vagyok én restaurátor. Mondtam neki, ha meg is lenne minden szerszámom egy alváz megtartására az akkor is horror idő és pénz. Azt mondta nem gond egy hónap múlva kell csak a kocsi :D
Eltört alváz... Laprugónál kereszttartó is elporladt. Kicsit benézett a csomagtartóba.. Azt mondták lenne egy kis hegeszteni való. :) Mondom mit és mihez? Az egész alváz papírvékony. Tiszta ementáli. Láttam már ilyet de azt nem akarták megcsináltatni.
A por és a rozsda miatt vacakolok vele,rendben,hogy valamennyire kitudom fújni kompresszorral,de mégse tiszta. Elvileg por mentesnek kellene lenni az üregeknek,de melyik 34 éves autónál tiszta az üreg? Bár szerintem nem kel ilyen öregnek lenni az autónak ahhoz,hogy poros legyen belülről. Ahogy látom csak félmegoldás lesz,tökéletesre nem lehet.
se viaszost se pedig festéket nem fújnék. Tiszta por. Ismered Rajmundot Martin kertvárosból? ő azt mondta, hogy egy bitumenes alvázvédőt (merthogy kőolaj származék) keverjek össze valami sűrű olajjal. (vagy van mike sanders zsírod??:))
Bár még azt nem tudom,hogy az üregekbe hogyan juttatnám be ezt az anyagot. Tuti,hogy rozsdás belülről,de nem tudom,hogy elég-e pl a Sika üregvédő vagy még ez is jó lenne-e alá. Van-e értelme egyáltalán.
A véleményeteket szeretném kérni. Kisebb volumenű de minőségi munkákhoz keresek szórópisztolyt. Konkrétan alufelnik esztétikai hibáinak helyreálítása (padkázás stb.) az egész pofarész újrafújása nélkül. Ki is néztem egy nagyon jó ár-érték arányú DeVilbiss SRiPro pisztolyt, amelynél ha jól értelmeztem a cserélhető TS1 és HS1 HVLP fej miatt alkamas mind bázis mint lakk fújására így nem kell 2 különböző pisztolyra pénzt áldoznom. Viszont a minap kaptam egy igen jó ajánlatot egy autófényezőtől akinek van egy eladó Schütze fomaleválasztó pisztolya tartállyal, de nem vagyok benne biztos hogy alkalmas lenne bázis és lakk fújására mivel alacsony viszkozitású anyagokra lett fejlesztve, illetve a nagy tartály miatt nem épp kisebb javításokra való. Szerintetek maradjak a DeVilbliss pisztolynál, mert a Schütze csak pénzkidobás lenne vagy van fantázia a Schütze pisztolyban? Mellékelek egy linket is ahol elérhető az adatlapja.