Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13333

Közbe sokat olvasgattam Arra jutottam inkább veszek új fényszórókat. A polirozás is csak 1-2év és nem lehet mindíg polirozni. Egy uj lámpa meg 10év. és 20e ből kijön egy pár...

Mafia05 Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13332

Mond neki hogy csiszolja vissza és lakkozza le. Szerintem az jó megoldás lehet. Inkább mint a polír.

Előzmény: Törölt nick (13331)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.14 0 0 13331

Sziasztok! Lehet nem ide tartozik, de megpróbálom. 

 

10 éves g astrán besárgult a lámpa. Tudok egy helyet X kisvárosban ahol 13 eft-ért lepolírozzák és utána felmatricázzák valami 25mm vtg rugalmas átlátszó fóliával

Namármost a sógorom nagyon ügyes fényező ő még nem csinált ilyet de felajánlotta hogy mi veszetni valónk van próbáljuk meg lepolírozni az ő saját autófényező készletével. Szerintetek mi a pénztárcakimélő megoldás? 

Bocs helyesbítek... A jó megoldás?

mykeman72 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 13330

Küldtem emailt egy linkkel. Ha gondolod olvasd el,és ha kérdés merül fel keress bátran!

Előzmény: tomeeeee (13329)
tomeeeee Creative Commons License 2015.01.12 0 0 13329

Szívesen "meghallgatlak", hogy te hogyan csinálnád ;) 

Elkapkodni nem akarom a dolgokat, most össze akarom szedni fejbe, hogy mit-hogyan kell csinálni, közbe beszerzek pár szerszámot, kelléket, anyagot, és apránként csinálnám ahogy időm engedi :)

 

Előzmény: mykeman72 (13328)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 13328

Ezek összeollózott és bemásolt dokumentumok,de ettől függetlenül elfogadható és alkalmazható technológiai leírások.

A mai modernebb javítástechnológia kevésbé szerepel benne,de otthoni alkalmazás esetén iránymutatóként megfelelő!

Előzmény: tomeeeee (13327)
tomeeeee Creative Commons License 2015.01.10 0 0 13327

Sziasztok!

 

Találtam a neten egy fényezéssel kapcsolatos leírást, igen hasznos, nézzetek bele:

http://siva.bgk.uni-obuda.hu/jegyzetek/Szerviztechnika/ELOADASOK_2013_PDF/SZTU_11EA_2013_Fenyezes_2.pdf

Viszont a leírás önmagában kevés, tapasztalatra is szükség van.

Több helyről próbáltam infókat összeszedni, bár némi eltéréseket véltem felfedezni közöttük.

Lenne egy régi, de jó állapotú szoci autóm, szét van szedve, ki van kasznizva, teljes külső fényezést illetve belül csomagtér, motortér meg az utastérnél egy kis része lenne fújva. Érdemes szerintetek otthon neki állni? Ti, hogy állnátok neki?

Amiket én úgy össze tudtam szedni:

- kocsi tisztítása

- rozsdás részeket akár drótkoronggal, durva 80as-120-180 átcsiszolni, majd a nem sérült részekkel együtt 280 majd 360 papírral szárazon átcsiszolni, levegővel a port eltávolítani, szilikon eltávolítóval áttörölni a fényezendő elemeket, majd jöhet a gittelés. De ugye abból is van több féle ... mivel ez régi autó, így gondolom semmilyen cinkbevonat nincs a kocsi kaszniján, így nincs szükség PE gittre, szóval gondolom valami alap gitt elegendő. Na most, ahol még rajta van a gyári festék, ott fémig le kell csiszolni, ahol gittelnem kell? ha igen akkor mehet a csupasz fémre a gitt, vagy előtte le kell alapozni? 

Ha nem kell alapozni, akkor mondjuk kijavítom ugye gittel az egyenetlenséget, formára csiszolom p80-120-150-180 és 220as a vége  ... vagy kell finomabban is csiszolni? Ahol kikukucskál a fém oda kell alapozó? vagy epoxy alapozók mikor szükségesek? 

Vagy ha olyan töltőalapozót használok aminek van rozsdagátló hatása akkor kihagyható az alapozó használata? ráfújom a töltőalapozót, majd száradás után p360-400 papírral átcsiszolom, majd ezután p 800-1000 vizes csiszolás következik? Utána vizes szivaccsal áttörlöm a kocsit, majd szilikon eltávolítóval és kész? mehet a fényezés?

humángépész Creative Commons License 2015.01.06 0 0 13326

Köszönöm!!

Előzmény: contributor (13324)
Mafia05 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 13325

Hello! Tudja valaki hogy motoron hol található a színkód vagy van-e egyáltalán? Yamaha xvs a típusa.

contributor Creative Commons License 2015.01.05 0 0 13324

A 2K-s epoxy jó bakelitkormányhoz. Ez biztos (van már tapasztalat), a többi a saját véleményem, amihez nem vállalok garanciát. Először természetesen zsír- és szilikonmentesíteni kell. Epoxy a résekbe. Durva csiszolás, finom csiszolás. Én nem alkalmaznék műa.alapozót, mert azokat modernebb műanyagokra fejlesztették ki. Persze kipróbálhatod egy régi hanglemezen :). Az akrilfestékek gyártói leírásában általában szerepel, hogy bakelitre is mehet. Én tehát az epoxyval javított bakelitkormányt lefújnám 2K-s akrillal, majd még kapna egy speciális lakkréteget is (nem az a gond, hogy a tenyeredről zsír kerül a festékre, hanem az, hogy sav; olyan lakkot választanék tehát, amelyik a pH 4-5-öt jól bírja - a komolyabb gyártóknak van információs vonala, ahol ezzel kapcsolatban tudnak segíteni).

Előzmény: humángépész (13323)
humángépész Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13323

Sziasztok,

 

Véleményeteket/tanácsotokat szeretném kérni egy állólámpás Merci talán bakelit vagy más kemény műanyagból készült kormányának a felújításával kapcsolatban.

Apró repedéseket kell kitölteni  - epoxy gyanta?

rugalmas alapozás - műanyagra való töltőalapozó?

festés? - ami bírja a kézen lévő zsírt, stb , nem puhul be...

 

Ha van bármi tapasztalatotok a témában kérlek osszátok meg, vagy ha valahol tudtok leírást azt is.

Köszönöm!

Árpi

Peti251 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13322

Köszi, mostanáig ezen erőtettem az agyamat, hogy hogyan fűtsem a garázst. Nem volna nagy probléma, adott a központi fűtés, de most, hogy odakint a minuszok üvöltenek, kisgyerek van, nem szivesen engedném le a rencert egy-két csonk kialakítása miatt! Van egy 80-as villanybojlerem, az is fűti a vizet. van ilyen ventilátoros hősugárzó, van ventilátor nélküli is. Én már annak is örülnék, ha minden kilátszó fém felületen megbízhatóan rajta volna a 2K epoxy, mert akkor ki merném lökni a garázsból. volna más lakatolni való projekt is...

Előzmény: mykeman72 (13321)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 13321

Min:15 C'

Előzmény: Peti251 (13320)
Peti251 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13320

Mennyi a minimum hőmérséklet?

Előzmény: mykeman72 (13319)
mykeman72 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 13319

Annyi mindenképp,hogy a megfelelő hőmérséklet hiányában a teljes száradás nem fog bekövetkezni ezért,mivel hogy ez az első réteg a fölé kerülő további bevonat minőségét befolyásolhatja.

Előzmény: Peti251 (13316)
Liviati Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13318

Köszi, holnap akkor fújom is. Ma lecsiszoltam nagyjából, holnap befejezem és fújom. BÚÉK

Előzmény: Steven 68 (13317)
Steven 68 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13317

Jól gondolod !

Előzmény: Liviati (13315)
Peti251 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13316

A lassabb száradáson kívül van e egyéb akadálya annak, hogy kb 5, max 10 fokban fújjak 2K epoxy alapozót?

Liviati Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13315

Kevertettem 2 dl festéket a boltba annyit írtak rá 40% ez a hígítóé elvileg. Ha jól gondolom a 2 dl festékhez 0,8 dl hígítót kell hozzáöntenem. Jól gondolom?

maseratisti Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13314
Előzmény: maseratisti (13313)
maseratisti Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13313

Kezdetnek pld:

 

http://minosegoktatas.hu/veteranjarmu-restaurator/

 

az alapokat megtanulod, utána 10-20 év gyakorlat, és közepes szinten leszel :-) 

 

Engem is érdekelne, de már öreg is vagyok hozzá meg ügyetlen is :-)

Előzmény: Tomi 250D (13311)
Peti251 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 13312

Ezek szerint többeket érdekel!

 

Valószínűleg nagyban ember és igényesség függő hogy ki mennyire lesz képes... Az én tákolásaim nagyon messze vannak ettől, meg a másik irányban is messze vannak a kezdő illetve a gyors munka gyors pénz kategóriától is.

Előzmény: Tomi 250D (13311)
Tomi 250D Creative Commons License 2014.12.30 0 0 13311

Gratulálok az autóhoz!

 

Milyen szerszámok, eszközök kellenek ilyen lemezmunkához? Hol tanulható ez?

Előzmény: Sanyi-ka (13261)
tomeeeee Creative Commons License 2014.12.28 0 0 13310

Illetve lenne még egy komolyabb is, ez is két egységből áll, bár a vízleválasztó melletti elméletileg olajleválasztó lenne. Szerintetek? 

Maga az olajos egység tetején található két ellentétes nyíl, két féle képpen  lehet felrakni, az egyik "F" a másik nyílra "M" van írva, ennek mi a jelentősége? 

Illetve a filterek alján ami csepegtető van, onnan folyamatosan engedi el a nyomást ha rájuk adom a levegőt?

tomeeeee Creative Commons License 2014.12.28 0 0 13309

tomeeeee Creative Commons License 2014.12.28 0 0 13308

Kompresszoron kívül maga a levegő megszűrésére lenne nekem otthon pár egységem, ezen a képen egy vízleválasztó/olajozó látható, nem tudom, hogy ez mennyire elegendő fényezésnél ...

Viktor13s Creative Commons License 2014.12.28 0 0 13307

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Mafia05 (13306)
Mafia05 Creative Commons License 2014.12.27 0 0 13306

Ha nem ment le fémig nem lesz vele baj tavaszig. Ha igen és nem javíttatod meg mostanában akkor kell a karcolásba kenni egy kis festéket.

Előzmény: Viktor13s (13304)
ksyy Creative Commons License 2014.12.27 0 0 13305

Hasonlóan vélekedek én is. De hosszú idő és szerszám igénye se egyszerű,hogy így lehessen megmunkálni a lemezt. Ezt nagyon érezni kel.

Előzmény: Peti251 (13262)
Viktor13s Creative Commons License 2014.12.27 0 0 13304

Kb 2 órája húztam meg téglafal mellett. Jött a színe is.

Egyenlőre szeretném tudni mire számíthatok.

Előzmény: no_holy_shit (13303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!