Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.19 0 0 13019

Szia!

pl.belűl az oszlopoknál?

mert a csomagtartó,motortér abszolút gyári,bőr belseje mint az új,ledes bicenon lámpái is 2011 07-i mint az összes b.öv,tükrök,összes üveg körbe,homlokfalba 20011 07,és még a motortető zárjába mint egy bélyegzővel benne a 2011 07.

 

Egy 45év körűli orvosnő az első tulaj kisvárdán vásárolt,és én annyira megbíztam,mivel 2hónapja lett belerakva 200e ft-os riasztó,télire tálca gumiszőnyeg mind gyári,1hónwpja összes tárcsa betéttel,fékolaj cserélve,,,szóval szakadó esőbe kifizettem,most meg már kűlföldön van így nem elérhető!

 

néhol ha nagyon mélyen belenézek pár cm-ről látok kis pikkelyes köröcskéket,illetve a fényezésbe majdnem minden elemen 2-3pötty piszkot,viszont az első 2sárvédő szerintem gyári.érdekes😡😡😡

így szerintetek mennyit veszített a már alapból jól lealkudott 3mill-ból

Előzmény: Törölt nick (13018)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.19 0 0 13018

ha pl gyári bontott cuccokat tesznek bele akkor nem lehet megmondani hogy eredeti vagy ugyanolyan évjáratú bontott cucc került bele,inkább a nem leszerelhető részeknél mérnék réteg vastagágot.

Előzmény: Törölt nick (13016)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 13017

Ha profi munka még előnye is lehet. Pl. ha gyárinál kevésbé narancsos a felület. Vastagabban lakkozták, mint gyárilag. És akkor is előny ha esztétikailag sértetlen így az autó ellenben egy itt ott karcolt gyári fényezéshez képest. 

Előzmény: Törölt nick (13016)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.18 0 0 13016

Az autó 105 le,de komolyan mondom minden porcikája eredeti gyári,a lámpák elöl-hátúl,az összes üveg-szélvédő,minden műanyag,tükrök,biztonsági övek,belseje mint sz új 12légzsákos,és csak kívűl lett fényezve de az körbe még a tető is,viszont az oszlopok belűl,minden perem,motortér,csomagtartó,cimkék Gyári minden-minden alkatrész 2011 07 havi,forgalomba helyezés 2011 09 kisvárda.

Szóval biztos nem volt tőrve,.

3 dolog lehet.,'jégvert,vagy össze-vissza karcolt vagy kromofágozva lett szerintem!

Előzmény: contributor (13015)
contributor Creative Commons License 2014.10.18 0 0 13015

Lehet, hogy esztétikai okból volt a fényezés. Valószínűbb persze, hogy törve volt, a színárnyalat csak nem jött ki, aztán újrafújták az egészet. Több opció nincs, mert egy 3 éves Golf még nem rozsdásodik. Szvsz kb. 100-200e forint mínuszt jelent ez az eladó részéről (mert nem tudja bizonyítani, hogy nem törés miatt volt). A poén az, hogy a vásárló jól fog járni, ha a helyreállítás tökéletesre sikerült (tegyük fel, hogy a motor, futómű stb. rendben van), mert ténylegesen az autó annyit ér, mintha nem lett volna újrafényezve. Ha nagy teljesítményű az autó, akkor én nem hinném el, hogy nem törés miatt lett telibe fújva.

Előzmény: Törölt nick (13014)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.18 0 0 13014

üdv.

belenyúltunk egy olyan 3 éves sötétszűrke golf 6-ba amelyik telibe lett fújva,az autóba 130e km van leinformálva és minden sarkába szélébe eredeti 2011 07-i az összes műanyag,alkatrész ,elem,minden illesztés gyári mindenhol,szóval csak fényezés volt!

Mi indokolhat egy ekkora lépést?

Mekkorát veszít értékbe itt 3milliónál?köszi.

Peti251 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 13013

A linkelt 2K alapozóval kapcsolatban van valakinek tapasztalata? jó lesz ez ha ezt veszem?

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 13012

én láttam olyan autót amit dinitrollal kezeltek,simán ráfújták a rozsdára mindenféle lecsiszolás nélkül.Az illesztéseknél jött ki a rozsda pár hónap után,kérdezte mit lehet csinálni ,mondom vigye vissza és kérje el azt a 100ezer!!!! forintot amit ezért kifizetett,mert én biztosan nem fogom lekapargatni neki az alvázvédőt hogy ledrótkorongozzam uténa a rozsdát.

 

Előzmény: runner 125 (13006)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 13011

jó drága, egy kocsi aljára 2-3 dobozt simán el lehet fújkálni.

amúgy is a spray kivitel mindenben a legdrágább.

van olcsóbb megoldás , pár napos drótkorongozás fémtisztára és akkor nem kell átalakító :-)  Ha meg méllyebb a rozsda úgyis mindegy ,visszafordítani nem lehet.

Előzmény: runner 125 (13006)
ksyy Creative Commons License 2014.10.17 0 0 13010

Sziasztok!

Egy Audi 80 b2-re 81-es,bőven számolva mennyi festék kel,falcok stb is?

Köszönöm.

contributor Creative Commons License 2014.10.16 0 0 13009

Jó, megéri a felárat a Dinitrol-hoz képest?

 

Az a helyzet, hogy egyik sem igazán jó. Tehát inkább a Dinitrolt érdemes választani (pénzt spórolsz meg). A kelátképzőkkel az a gond, hogy (amellett, hogy drágák) nem túl jó a penetrációjuk és tapadási gondok is felléphetnek, amikor ráviszed az alapozót. Előnyuk viszont a foszfát alapúakkal szemben, hogy nem oxidálnak. Egy svájci termék (szintén kelátképző) előírás szerinti használata után kb. 8 hónappal kijött a rozsda... A Dinitrol egyébként tisztességes márka.

Előzmény: runner 125 (13008)
runner 125 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 13008

Jah és a másik dolog, rákeresve a Würth rozsdapassziválót találtam még, mint ajánlott rozsdaátalakító. 

 

Ezzel esetleg tapasztalat? Jó, megéri a felárat a Dinitrol-hoz képest?

 

Köszi.

 

Előzmény: runner 125 (13006)
balage525i Creative Commons License 2014.10.16 0 0 13007

Facebookon találtam, a Bavarian Classics csapata keres munkatársat, bemásolom, hátha valakinek érdekes lehet a lehetőség.

 

Karosszéria lakatos és fényező műhelyünkbe munkatársakat keresünk

Amit elvárunk
• Legyél maximalista, ne ismerj kompromisszumokat a munkádban
• Szeress és akarj dolgozni
• Legyen karosszéria lakatos, vagy fényező szakirányú végzettséged, vagy tudj olyan munkát mutatni, ami többet ér bármilyen végzettségnél
• Rendelkezz néhány év tapasztalattal, de ha pályakezdő vagy, nálunk akkor is kaphatsz lehetőséget a bizonyításra

Amit kínálunk:
• Öregecske autók eredeti állapotra történő hozásának kihívásai
• Egy maximalista őrültekből álló csapat mindennapi hangulata
• Versenyképes fizetés
• Az iparágban ismeretlen egyéb juttatások
• Folyamatos képzési, továbbtanulási lehetőség
• Rugalmas munkaidő

A jelentkezéseket a jobs@bavarianclassics.com email címre várjuk, „nem csak a gyárban lehet 140 mikront fújni” jeligére.

runner 125 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 13006

Sziasztok,

 

 

Dinitrol termékekről vélemény? Még idén meg kell csináltatnom az alját, üregvédellemmel együtt, nehogy elburjánzon a korrózió.

 

Ezeket javasolta a Dinitrol-os fickó:

 

 

br. 5.588ft, Rozsdaátalakító: RC900
https://autobeard.hu/Rozsdaatalakito-spray-400-ml-RC-900

_

br. 2.527ft / liter, 4941 viaszos alvázvédő
https://autobeard.hu/Alvazvedo-viaszos-1-l-fekete-4941

_

br. 2.769ft / liter, HD WAX üregvédő 
https://autobeard.hu/Uregvedo-HP-Wax-1-l

 

 

Köszönet!

 

 

Peti251 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 13005
Pityu... Creative Commons License 2014.10.14 0 0 13004

Hát többen is mondták,ne lovagoljak rajta,csináltassam meg jó lesz az.

Előzmény: Mafia05 (13003)
Mafia05 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 13003

Szerintem nem kell túllihegni ezt a dolgot. Ha megcsináltatod kell fújni egy színmintát és jobban meg lehet állapítani a szín azonosságot. Ezek az szürke, ezüst színek elég kényesek az is igaz.

Előzmény: Pityu... (13001)
runner 125 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 13002

Nos, elkészült:

 

     

 

 

Előzmény: runner 125 (12994)
Pityu... Creative Commons License 2014.10.14 0 0 13001

Most tanácstalan vagyok,annyit olvastam már a neten,meg voltam bent a renault szervizben,megnézetni a karcolást a lökhárítón,mert szeretném megjavíttatni.

 

 

 

A szervíz vezető a megtekintés után ezt mondta

nem annyira vészes,ha ő a helyemben lenne nem csináltatná meg.Na meg mondta azt is hogy minden újabb modellnél mindig változatnak a festék összetevőin és nem ugyan az az árnyalat a szürke,vagy más szín sem,tehát meg eshet ha ők meg csinálják nekem azt a részt ,akkor más árnyalatú lesz a szürke.Azt mondta ha középen lenne ez a kis sérülés akkor még más lenne a helyzet ,de az árnyalat eltérésre nem tudnak garanciát vállalni vagy jó lesz a festés vagy egy árnyalattal másabb.Mondta hogy mekkora felületet kéne megcsiszolni mert ugye nem csak azon a ponton és azt festeni és újra lakkozni,na meg bontani kell meg stb...Tehát lebeszélni akart.(árat azt nem is mondott)

 

Viszont emailban ezt írta

 

"Tisztelt Kiss Úr!

 

Kérésének megfelelően megnéztük az elküldött fotót. Amennyiben lehetősége van rá, kérem keressen meg minket személyesen hogy a lehetőségeket meg tudjuk beszélni. A pontos javításról csak a gépkocsi megtekintése után tudunk ajánlatot adni."

 

Viszont mikor oda gurultam ami nekem 120km oda vissza út akkor meg jön a lebeszélő duma.

 

 

 

Többen azt mondják ők is meg javíttatnák,de egy csomót utána olvasva félek a fényezés sikerességétől

 

Viszont a neten olvasgattam dolgokat és el bizonytalanodtam,hogy bele merjek e vágni a dologba.

 

Színkód

Amikor elkezdenek gyártani egy autómodellt, az első autókkal együtt színkártyákat is fújnak. Ezeket küldik szét a festékgyártóknak, akik a saját laborjukban előállítják a festéket. A sorozatban gyártott autók viszont a későbbiekben sokszor eltérnek ettől a színtől, sőt néha még a gyárak is kihoznak módosított színeket. Ha valaki az autója színkódja alapján szeretné javíttatni az autóját, érheti meglepetés. Például a futó VW, Audi, Saab típusokhoz viszonylag jók a színkódok, de sok más modellel akad gond. A tapasztalatok alapján a hazai Suzukik botrányosak, és sajnos a Fordok sem jeleskednek.

Nem titok, hogy vannak azonos modellek, melyek a világ különböző részén készülnek, és a gyárak általában mindig a hozzájuk legközelebb eső festékforgalmazót választják. Lehet, hogy ugyanazt a színt az egyik a Standoxtól, a másik a Sikkenstől, a harmadik meg ki tudja, honnan rendeli. Egy márkának többféle beszállítója van, és ezért kizárt, hogy a színek tökéletesen megegyezzenek. De még ettől durvább dologról is hallottam. Elején sérült gyári Swiftet próbáltak javítani és az autó egyik hátsó elemét vitték színmintának. A fényezés közben kiderült, hogy az autó orrán levő gyári festék köszönő viszonyban sincs a hátsó színnel, egy autón belül is más árnyalatok voltak, de egy átmenetet képeztek, ami emberi szemmel észrevehetetlen. A Suzuki metálfényezéséről is legendák keringenek, egy típuson és egy évjáraton belül is nagy különbségek lehetnek.

 

 

Hibajavítás

A legbosszantóbb dolgok az apró sérülések, kavicsfelverődések, horzsolások, amik kezelés nélkül komoly gondok forrásai lehetnek. A szándékos karcolásokat már nem is mondom, mert már magától a gondolattól is ideges leszek. Ezeket a hibákat a szakember viszonylag könnyen el tudja tüntetni. Előkészítéssel és ködöléses technológiával az egész elem fényezését is megúszhatjuk. Meglepődtem, amikor kiderült, hogy a metálfestéket könnyebb javítani. Ilyen esetben a bázisfestékkel ködölnek, és az egész elemet lakkozzák. Az akrillal már nehezebb, olyankor a ködölt felület sokkal jobban látszik, de ilyenkor a polírozás segíthet, plusz úgynevezett ködölő-hígítót használnak, és máris megoldott a színeltérés. Melléfújásos ködöléssel lehet a színelúsztatásokat megoldani. Ez azt jelenti, hogy ha például egy ajtóelemet kompletten fényeznek, akkor a belefújnak a mellette lévő elemekbe is, így ha van egy kis színárnyalat-különbség, az láthatatlanná válik.

Tapasztalatból tudom, hogy vannak olyan napszemüvegek, melyekkel a különböző festékminőségeket könnyedén észrevenni. Mindenkinek ajánlom, ha autót vásárolni megy, vigyen magával egy polárszűrős napszemüveget (pld. Polaroid) A napsütésben azonnal látszik melyik elemet fújták. Nálunk már bevált.

Felvetődik a kérdés, hogy egy kisipari munka megüti-e a gyári szintet. A profi anyagokkal, jó szakemberekkel végzett fényezés nem hogy eléri a gyári fényezés színvonalát, hanem sokkal szebb is lehet. A gyári fényezések narancsossága egy kisipari munkánál nem megengedhető. A műhelyekben a lakkba került esetleges szennyeződéseket kipolírozzák, míg sorozatgyártásnál nem sokat gondolnak vele. A gyári fényezéskor kb. 20-25 kisebb szemét kerül a fényezésbe, melyeket jobb helyeken utólagos kézi csiszolással, illetve polírozással megpróbálják eltüntetni. 

Egyetlen különbség a korrózióvédelemben lehet. A gyári elemek galvanizálását kisipari módon nem lehet pótolni. Léteznek ugyan az ilyesmit pótolandó szemfényvesztő cinksprayk, de nem sokat érnek. Egyedül a gondos, száraz technológiás megoldás áll a legközelebb az eredetihez.

 

Nem tudom most mitévő legyek az autó még csak most lesz másáfél éve tehát még nincs fakulás a fényezésen

 

Ja a szín:platina szürke metál

 

 

 

 

Kawabiker Creative Commons License 2014.10.13 0 0 13000

Itt ott foltokban bele akarok javítani hétvégén a kocsiba. valami ötlet?

Jövő nyáron kapna komplett teli fényt, de addig is.

valami olcsó magasfényű fekete?(esetleg rá valami lakk?)

Valahol kevertesek ki metált?

Ki mit javasol ami olcsó és "egy évig szépnek mondható"?

Gyári metálfeketéről van szó, de nem akarok sokat rákölteni most a fényezésre, mert szeretnék jövő nyáron egy komplett telifényezést.

Foltokban itt ott belejavításhoz kézzel hogy lehetne legszebben összepolirozni?

 

Tudom ne szenvedjek és most fújam telibe, ami oké csak még van sok fontosabb amire elkölteném egy komplett fényezés árát...

 

 

ksyy Creative Commons License 2014.10.12 0 0 12999

Valószínű,hogy inkább fényezem mert nem igazán szeretném,hogy az alvázvédő miatt szép fekete legyen amivel hozzáérek. Kap rücsit és festéket.

Előzmény: Törölt nick (12998)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.12 0 0 12998

szerintem ledobja az alvázvédő,bár ha jól fújod az alvázvédőd pont úgy néz ki mintha rücsi lenne 

Előzmény: ksyy (12995)
ksyy Creative Commons License 2014.10.10 0 0 12997

Rendben,nem akartam a küszöböt is fújni,de legyen. :) Vannak rajta benyomódások stb,nem cseréltem mert még nincs komoly gond vele.

Előzmény: RM 66 (12996)
RM 66 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 12996

Nem,de a küszöbre álltalában alapozó,rücsi és festék szokott menni.

Előzmény: ksyy (12995)
ksyy Creative Commons License 2014.10.09 0 0 12995

Hali.

Alvázvédőre menet rücsi? Küszöbre gondoltam.

runner 125 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 12994

Ok, köszi.

 

Ez is egy Honda, HR-V pontosan. Visszarakok akkor én is egy újat, végigragasztva, úgy nulla az esélye, h víz jusson alá.

Előzmény: Törölt nick (12993)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 12993

ha gyárilag van (pl Honda) akkor visszarakjuk,de ha nincs nem rakunk pluszban.Sika

karosszéria tömítővel .

Előzmény: runner 125 (12992)
runner 125 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 12992

Ok, köszi, de az élvédő gumiprofilról mi a véleményed? Ti szoktatok felrakni? Mivel érdemes végigragasztani, h ne tudjon belefolyni a víz?

 

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (12991)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12991

szerintem ebből nagy baj nem lesz.

 

Előzmény: runner 125 (12990)
runner 125 Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12990

Hi,

 

Ma nekiálltak a bal hátsó ajtó aljának, illetve a bal sárvédőív kijavításának:

 

  

 

Levették róla azt az "élvédő" gumit, nyilván az már nem mehet vissza.

 

Kérdés: kell-e rá másik gumi, vagy mit érdemes csinálni a felülettel? Ugyebár ott a kb. 3cm szélességű, fényezett felület van "visszahajtva", - az-az kőfelverődésnek ki van téve a felület.

Azon gondolkodtam, h ha már tolok vissza rá zárógumit, akkor végigkenem szélvédőragasztóval vastagon, h ne tudjon alatta párásodni, belefolyni a víz/sár.

 

Mit gondoltok?
Köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!