mert a csomagtartó,motortér abszolút gyári,bőr belseje mint az új,ledes bicenon lámpái is 2011 07-i mint az összes b.öv,tükrök,összes üveg körbe,homlokfalba 20011 07,és még a motortető zárjába mint egy bélyegzővel benne a 2011 07.
Egy 45év körűli orvosnő az első tulaj kisvárdán vásárolt,és én annyira megbíztam,mivel 2hónapja lett belerakva 200e ft-os riasztó,télire tálca gumiszőnyeg mind gyári,1hónwpja összes tárcsa betéttel,fékolaj cserélve,,,szóval szakadó esőbe kifizettem,most meg már kűlföldön van így nem elérhető!
néhol ha nagyon mélyen belenézek pár cm-ről látok kis pikkelyes köröcskéket,illetve a fényezésbe majdnem minden elemen 2-3pötty piszkot,viszont az első 2sárvédő szerintem gyári.érdekes😡😡😡
így szerintetek mennyit veszített a már alapból jól lealkudott 3mill-ból
ha pl gyári bontott cuccokat tesznek bele akkor nem lehet megmondani hogy eredeti vagy ugyanolyan évjáratú bontott cucc került bele,inkább a nem leszerelhető részeknél mérnék réteg vastagágot.
Ha profi munka még előnye is lehet. Pl. ha gyárinál kevésbé narancsos a felület. Vastagabban lakkozták, mint gyárilag. És akkor is előny ha esztétikailag sértetlen így az autó ellenben egy itt ott karcolt gyári fényezéshez képest.
Az autó 105 le,de komolyan mondom minden porcikája eredeti gyári,a lámpák elöl-hátúl,az összes üveg-szélvédő,minden műanyag,tükrök,biztonsági övek,belseje mint sz új 12légzsákos,és csak kívűl lett fényezve de az körbe még a tető is,viszont az oszlopok belűl,minden perem,motortér,csomagtartó,cimkék Gyári minden-minden alkatrész 2011 07 havi,forgalomba helyezés 2011 09 kisvárda.
Szóval biztos nem volt tőrve,.
3 dolog lehet.,'jégvert,vagy össze-vissza karcolt vagy kromofágozva lett szerintem!
Lehet, hogy esztétikai okból volt a fényezés. Valószínűbb persze, hogy törve volt, a színárnyalat csak nem jött ki, aztán újrafújták az egészet. Több opció nincs, mert egy 3 éves Golf még nem rozsdásodik. Szvsz kb. 100-200e forint mínuszt jelent ez az eladó részéről (mert nem tudja bizonyítani, hogy nem törés miatt volt). A poén az, hogy a vásárló jól fog járni, ha a helyreállítás tökéletesre sikerült (tegyük fel, hogy a motor, futómű stb. rendben van), mert ténylegesen az autó annyit ér, mintha nem lett volna újrafényezve. Ha nagy teljesítményű az autó, akkor én nem hinném el, hogy nem törés miatt lett telibe fújva.
belenyúltunk egy olyan 3 éves sötétszűrke golf 6-ba amelyik telibe lett fújva,az autóba 130e km van leinformálva és minden sarkába szélébe eredeti 2011 07-i az összes műanyag,alkatrész ,elem,minden illesztés gyári mindenhol,szóval csak fényezés volt!
én láttam olyan autót amit dinitrollal kezeltek,simán ráfújták a rozsdára mindenféle lecsiszolás nélkül.Az illesztéseknél jött ki a rozsda pár hónap után,kérdezte mit lehet csinálni ,mondom vigye vissza és kérje el azt a 100ezer!!!! forintot amit ezért kifizetett,mert én biztosan nem fogom lekapargatni neki az alvázvédőt hogy ledrótkorongozzam uténa a rozsdát.
jó drága, egy kocsi aljára 2-3 dobozt simán el lehet fújkálni.
amúgy is a spray kivitel mindenben a legdrágább.
van olcsóbb megoldás , pár napos drótkorongozás fémtisztára és akkor nem kell átalakító :-) Ha meg méllyebb a rozsda úgyis mindegy ,visszafordítani nem lehet.
Az a helyzet, hogy egyik sem igazán jó. Tehát inkább a Dinitrolt érdemes választani (pénzt spórolsz meg). A kelátképzőkkel az a gond, hogy (amellett, hogy drágák) nem túl jó a penetrációjuk és tapadási gondok is felléphetnek, amikor ráviszed az alapozót. Előnyuk viszont a foszfát alapúakkal szemben, hogy nem oxidálnak. Egy svájci termék (szintén kelátképző) előírás szerinti használata után kb. 8 hónappal kijött a rozsda... A Dinitrol egyébként tisztességes márka.
Facebookon találtam, a Bavarian Classics csapata keres munkatársat, bemásolom, hátha valakinek érdekes lehet a lehetőség.
Karosszéria lakatos és fényező műhelyünkbe munkatársakat keresünk
Amit elvárunk • Legyél maximalista, ne ismerj kompromisszumokat a munkádban • Szeress és akarj dolgozni • Legyen karosszéria lakatos, vagy fényező szakirányú végzettséged, vagy tudj olyan munkát mutatni, ami többet ér bármilyen végzettségnél • Rendelkezz néhány év tapasztalattal, de ha pályakezdő vagy, nálunk akkor is kaphatsz lehetőséget a bizonyításra
Amit kínálunk: • Öregecske autók eredeti állapotra történő hozásának kihívásai • Egy maximalista őrültekből álló csapat mindennapi hangulata • Versenyképes fizetés • Az iparágban ismeretlen egyéb juttatások • Folyamatos képzési, továbbtanulási lehetőség • Rugalmas munkaidő
A jelentkezéseket a jobs@bavarianclassics.com email címre várjuk, „nem csak a gyárban lehet 140 mikront fújni” jeligére.
Szerintem nem kell túllihegni ezt a dolgot. Ha megcsináltatod kell fújni egy színmintát és jobban meg lehet állapítani a szín azonosságot. Ezek az szürke, ezüst színek elég kényesek az is igaz.
Most tanácstalan vagyok,annyit olvastam már a neten,meg voltam bent a renault szervizben,megnézetni a karcolást a lökhárítón,mert szeretném megjavíttatni.
A szervíz vezető a megtekintés után ezt mondta
nem annyira vészes,ha ő a helyemben lenne nem csináltatná meg.Na meg mondta azt is hogy minden újabb modellnél mindig változatnak a festék összetevőin és nem ugyan az az árnyalat a szürke,vagy más szín sem,tehát meg eshet ha ők meg csinálják nekem azt a részt ,akkor más árnyalatú lesz a szürke.Azt mondta ha középen lenne ez a kis sérülés akkor még más lenne a helyzet ,de az árnyalat eltérésre nem tudnak garanciát vállalni vagy jó lesz a festés vagy egy árnyalattal másabb.Mondta hogy mekkora felületet kéne megcsiszolni mert ugye nem csak azon a ponton és azt festeni és újra lakkozni,na meg bontani kell meg stb...Tehát lebeszélni akart.(árat azt nem is mondott)
Viszont emailban ezt írta
"Tisztelt Kiss Úr!
Kérésének megfelelően megnéztük az elküldött fotót. Amennyiben lehetősége van rá, kérem keressen meg minket személyesen hogy a lehetőségeket meg tudjuk beszélni. A pontos javításról csak a gépkocsi megtekintése után tudunk ajánlatot adni."
Viszont mikor oda gurultam ami nekem 120km oda vissza út akkor meg jön a lebeszélő duma.
Többen azt mondják ők is meg javíttatnák,de egy csomót utána olvasva félek a fényezés sikerességétől
Viszont a neten olvasgattam dolgokat és el bizonytalanodtam,hogy bele merjek e vágni a dologba.
Színkód
Amikor elkezdenek gyártani egy autómodellt, az első autókkal együtt színkártyákat is fújnak. Ezeket küldik szét a festékgyártóknak, akik a saját laborjukban előállítják a festéket. A sorozatban gyártott autók viszont a későbbiekben sokszor eltérnek ettől a színtől, sőt néha még a gyárak is kihoznak módosított színeket. Ha valaki az autója színkódja alapján szeretné javíttatni az autóját, érheti meglepetés. Például a futó VW, Audi, Saab típusokhoz viszonylag jók a színkódok, de sok más modellel akad gond. A tapasztalatok alapján a hazai Suzukik botrányosak, és sajnos a Fordok sem jeleskednek.
Nem titok, hogy vannak azonos modellek, melyek a világ különböző részén készülnek, és a gyárak általában mindig a hozzájuk legközelebb eső festékforgalmazót választják. Lehet, hogy ugyanazt a színt az egyik a Standoxtól, a másik a Sikkenstől, a harmadik meg ki tudja, honnan rendeli. Egy márkának többféle beszállítója van, és ezért kizárt, hogy a színek tökéletesen megegyezzenek. De még ettől durvább dologról is hallottam. Elején sérült gyári Swiftet próbáltak javítani és az autó egyik hátsó elemét vitték színmintának. A fényezés közben kiderült, hogy az autó orrán levő gyári festék köszönő viszonyban sincs a hátsó színnel, egy autón belül is más árnyalatok voltak, de egy átmenetet képeztek, ami emberi szemmel észrevehetetlen. A Suzuki metálfényezéséről is legendák keringenek, egy típuson és egy évjáraton belül is nagy különbségek lehetnek.
Hibajavítás
A legbosszantóbb dolgok az apró sérülések, kavicsfelverődések, horzsolások, amik kezelés nélkül komoly gondok forrásai lehetnek. A szándékos karcolásokat már nem is mondom, mert már magától a gondolattól is ideges leszek. Ezeket a hibákat a szakember viszonylag könnyen el tudja tüntetni. Előkészítéssel és ködöléses technológiával az egész elem fényezését is megúszhatjuk. Meglepődtem, amikor kiderült, hogy a metálfestéket könnyebb javítani. Ilyen esetben a bázisfestékkel ködölnek, és az egész elemet lakkozzák. Az akrillal már nehezebb, olyankor a ködölt felület sokkal jobban látszik, de ilyenkor a polírozás segíthet, plusz úgynevezett ködölő-hígítót használnak, és máris megoldott a színeltérés. Melléfújásos ködöléssel lehet a színelúsztatásokat megoldani. Ez azt jelenti, hogy ha például egy ajtóelemet kompletten fényeznek, akkor a belefújnak a mellette lévő elemekbe is, így ha van egy kis színárnyalat-különbség, az láthatatlanná válik.
Tapasztalatból tudom, hogy vannak olyan napszemüvegek, melyekkel a különböző festékminőségeket könnyedén észrevenni. Mindenkinek ajánlom, ha autót vásárolni megy, vigyen magával egy polárszűrős napszemüveget (pld. Polaroid) A napsütésben azonnal látszik melyik elemet fújták. Nálunk már bevált.
Felvetődik a kérdés, hogy egy kisipari munka megüti-e a gyári szintet. A profi anyagokkal, jó szakemberekkel végzett fényezés nem hogy eléri a gyári fényezés színvonalát, hanem sokkal szebb is lehet. A gyári fényezések narancsossága egy kisipari munkánál nem megengedhető. A műhelyekben a lakkba került esetleges szennyeződéseket kipolírozzák, míg sorozatgyártásnál nem sokat gondolnak vele. A gyári fényezéskor kb. 20-25 kisebb szemét kerül a fényezésbe, melyeket jobb helyeken utólagos kézi csiszolással, illetve polírozással megpróbálják eltüntetni.
Egyetlen különbség a korrózióvédelemben lehet. A gyári elemek galvanizálását kisipari módon nem lehet pótolni. Léteznek ugyan az ilyesmit pótolandó szemfényvesztő cinksprayk, de nem sokat érnek. Egyedül a gondos, száraz technológiás megoldás áll a legközelebb az eredetihez.
Nem tudom most mitévő legyek az autó még csak most lesz másáfél éve tehát még nincs fakulás a fényezésen
Ma nekiálltak a bal hátsó ajtó aljának, illetve a bal sárvédőív kijavításának:
Levették róla azt az "élvédő" gumit, nyilván az már nem mehet vissza.
Kérdés: kell-e rá másik gumi, vagy mit érdemes csinálni a felülettel? Ugyebár ott a kb. 3cm szélességű, fényezett felület van "visszahajtva", - az-az kőfelverődésnek ki van téve a felület.
Azon gondolkodtam, h ha már tolok vissza rá zárógumit, akkor végigkenem szélvédőragasztóval vastagon, h ne tudjon alatta párásodni, belefolyni a víz/sár.