Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vectra17 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 12860

Sziasztok!

 

Ajtókra szeretnék 50 és 20 mm-es csíkokat fújni, valaki tud olyan szalagot vagy valami jó cuccot, technikát, amivel nem lesz brutál nagy válla a festéknek?

mykeman72 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 12859

Persze! A technológia ugyanaz csak arra kell törekedni,hogy lehetőleg fémtiszta felületed legyen. Amit még érdemes tudni,hogy az esetlegesen rozsdamarózott felületet szükséges -e közömbösíteni. Elvileg a leírásban a dobozon rajta kell legyen.

Előzmény: ksyy (12857)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 12858

üdv!

érdeklődnék hogy tud e valaki normális áron kétkomponensű alvázvédőt?

a katepox nagyon horror árba ment föl,több mint 10 ezer ft a két komponens amiből egy kocsira rámegy 3x2liter .

  a bitumenes meg nagyon lassan szárad meg ,24 h.

az mondjuk igaz hogy a katepoxot lerobbantani sem lehet utána.

 

ksyy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12857

Értem. Esetlegesen rozsdamarózott felület esetén is ugyanígy kel tovább a rétegeket felhordani?

Előzmény: mykeman72 (12856)
mykeman72 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12856

Rozsdaátalakítóról azért sem esik szó,mert vagy cserélt részelemekkel,vagy felület tisztított /szemcse-szóda-jég,vagy homok szórt/ alkatrészekkel dolgozunk.

Előzmény: ksyy (12855)
ksyy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12855

Végre egy sallangok nélküli leírás. Rozsdamaróról szó nem esik mert azt a részt kivágjuk.

Előzmény: mykeman72 (12854)
mykeman72 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12854

Top minőségű javítás esetén:

Fém tiszta felületre mindenképp 2K alapozó /lehetőleg epoxi /

Csiszolás a kittelendő helyeken

Durva-finom kittelés /szükség szerint/

Poiészter2K töltő alapozó

Csiszolás

2K akril füller

Csiszolás, zsírtalanítás

Igény szerinti festékbevonat felvitele 2K akril,vagy metál bázis+ lakk!

A köztes csiszolásoknál ,ha kikopik a felület jó megoldás a helyileg alkalmazható spay alapozó vagy Wash-Primer,vagy epoxi.

Így garantálható a tartós bevonat!

 

Előzmény: ksyy (12852)
ksyy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12853

Persze azt hozzá teszem,hogy idősebb autóról van szó,nem aluminium,nem cinkbevonatos és egyéb karosszéria. Mert ezeknél oké,hogy már más a javitás.

Előzmény: mykeman72 (12850)
ksyy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12852

Engem pont a technológiai lépések érdekelnek. Én úgy gondolom a megfelelő sorrend az kb ugyanaz csak az anyagokban lehet eltérés minőségben. Sokan azt mondják fémtiszta lemezre nem kel alapozó és ezt is tanácsolják. Átlagos javítás,rozsdás rész kivágása-pótlása-kittelés-filler és fényezés?

Előzmény: mykeman72 (12850)
mykeman72 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12851

Igen utánanéztem így már képben vagyok,csak nálunk az a szokás ,hogy ami rozsdás arra nem fényezünk!

Előzmény: ksyy (12849)
mykeman72 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12850

Ez pont azért van ,mert ahány autó annyiféle lehetőség és javítási mód és igény létezik.

Ha tartósat szeretnél akkor mindenképp indokolt a jó minőségű anyagok használata és a vonatkozó technológiai lépések betartása.

Ha csak az a cél,hogy közepesen legyen tartós ,de esztétikus legyen arra is vannak mind technológiai ,mind gyengébb minőségű bevonatrendszerek.

Leírás csak úgy van,hogy a te igényeidnek legmegfelelőbb javítási módot kiválasztod és annak jársz utána és az alapján tájékozódsz és javítasz!

Előzmény: ksyy (12848)
ksyy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12849

Pl a Brunox epoxy rozsdaátalakitó,így keress rá.

Előzmény: mykeman72 (12847)
ksyy Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12848

Tudom ezerszer volt téma,hogyan kel kasztnizás után tartósra normálisan megcsinálni és festésre előkészíteni az autót,de annyi féle verziót olvastam már,hogy nem igazán tudok eligazodni. Nincs erről egy tuti leirás felesleges sallangok nélkül? Van aki 2-3 lépésből fényezésre előkészit,mások meg rengeteg anyagot használnak. Hogy van ez végülis?

mykeman72 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12847

Kövezzetek meg,de nem tudom milyen az epoxi rozsdaátalakító!!!!!

Előzmény: escort025 (12846)
escort025 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 12846

Sziasztok, olyan kerdessel fordulnek feletek, hogy van nekem egy regi autom amit fenyezni kellene. Femig csiszoltam az egeszet, kapott 2 reteg epoxy rozsdaatalikitot. Most menne ra a 2K-s epoxy alapozo, de nem tudom hogy elotte megcsiszoljam-e vizes polirpapirral a rozsdaatalakitot. Szerintetek, hogy csinaljam? Elore is koszonom

ksyy Creative Commons License 2014.09.20 0 0 12845

Köszönöm az infót. Közben kicsit nekiestem a rozsdás részek és hát kicsit átszabtam az autót,hozzáteszem,hogy 33 éves Audiról van szó. Ami olyan azt kivágtam és kap holnap új lemezt. A cél,hogy 1 max 2 évig állag megóvás legyen és utána kasztnizás lesz. Számomra nem vészes munka,mások szerint tuti bontás. A kérdés csak azért volt mert sokak szerint fémtiszta lemezre közvetlen kel kittelni zsirtalanítás után.

Előzmény: contributor (12844)
contributor Creative Commons License 2014.09.20 0 0 12844

Rozsdára nagyon nem ajánlott kittelni. Ideális lenne (tartósság szempontjából) a régi karosszériaelemek gyári újjal való cseréje. Pár évig jó lehet az is, amivel próbálkozol. Ha a rozsda átrágta magát a lemezen, akkor flex + hegesztés. A rozsdaátalakítók nem annyira jók, mint ahogyan azt a gyártóik állítják. Célszerű tehát a lehető legtöbb rozsdát eltávolítani (egyes részeken segíthet a homokfúvás). A rozsdaátalakítóval lekezeled a rozsdás részeket, vársz pár órát (a gyártó előírása szerint), magas nyomású vízsugárral tisztára mosod, hőlégfúvóval megszárítod. Ezt megismétled. Ha egyes részeket le tudtál fémig csiszolni, akkor arra is korróziógátló alapozó (pl. HB Body 989 2K epoxy) megy (ha szabad szemmel nincs is rozsda, az még nem jelenti azt, hogy tényleg nincs). Csiszolás. Második réteg 2K-s epoxy-alapozó. Erre most már mehet helyenként a kitt, de nagyon vékonyan. Az se mindegy (a vastagságon kívül) a tartósság szempontjából, hogy milyen fajta/minőségű a kitt (van olyan, amit csak csupasz fémre lehet felvinni a gyártó szerint! - ilyen esetben van, aki a kittre fújja az epoxy-alapozót, van, aki figyelmen kívül hagyja a gyártó ajánlását), milyen a hőmérséklet (pl. infrával sietteted-e a száradást), a páratartalom stb.

Előzmény: ksyy (12843)
ksyy Creative Commons License 2014.09.19 0 0 12843

Sziasztok!

 Kis kasztnizásra vár az autóm,fémtiszta lemezre illetve rozsdás,de tisztára takarított lemezre közvetlen kittelhetek vagy rozsdamaró és alapozó? Lényeg,hogy ne  váljon el a kitt idővel. Köszönöm a segítséget.

Mafia05 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 12842

Igaz.

Előzmény: RM 66 (12840)
Steven 68 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 12841

Egy Olasz gyártmány az Iwata 400 másolata az OLX-en van hirdetve.

Előzmény: Jet 4000 (12838)
RM 66 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 12840

Az a gond a nagy gyártók adataival,hogy ipari felhasználáshoz adják ki.Kis műhelyeknél 0,5-1,0 köbös kompr. min.500L előlevegővel,nagy műhelynél csavarkompresszor.

   Ha ez othon adott,akkor igazodhatunk a Sata,DeVil...stb gyári beálításaihoz,ha nem akkor egyszerübb tenni egy mérőt-szabályzőt a pisztoly elé és a kompr. lejövő levegőt max nyomáson hagyni/ 8-12bar./

  Ebben az esetben tökéletesen látjuk,hogy mi a helyzet a levegővel,plusz fényezés közben is könnyen állíthatunk a nyomáson mindkét irányba.

Előzmény: Mafia05 (12833)
tothkalman Creative Commons License 2014.09.18 0 0 12839

Köszönöm, de a profi pisztoly nem az én méretem, illetve ennyit nem akarok beáldozni a témába!

Előzmény: Steven 68 (12836)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 12838

Milyen pisztoly?

Előzmény: Steven 68 (12836)
LyPapa Creative Commons License 2014.09.18 0 0 12837

Nem értek hozzá, de tegnap hasonló örömökkel vesződtem :) Végül, a pisztoly hígítóval történő átfújása segített. Addig fújtam át - festékmennyiség maximumon állásban - amíg folyamatos sugarat nem adott.  Mikor szétszedtem, kiderült, hogy egy apró festékszemcse volt a ludas.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: tothkalman (12835)
Steven 68 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 12836

Üdv Kálmán!          Nekem van egy alig használt profi fényezőpisztoly eladó,ha érdekel írj és megbeszéljük !

Előzmény: tothkalman (12835)
tothkalman Creative Commons License 2014.09.18 0 0 12835

Kipróbáltam:

 

10m spirálcső nyomáscsökkentés nélkül, 5m spirálcső nyomáscsökkentés nélkül, 0,5 és 1mm-es fúvókával is, de sajnos minden esetben prüszkölt a pisztoly. azt a következtetést vontam le, hogy szar a pisztoly. a kompresszorban egyébként ugye max. 8 bar van, olyan 4 bar felé elkezd újratölteni.

 

úgyhogy új pisztolyt kell venni!

Steven 68 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 12834

Üdv Kálmán!  Átküldtem újra az e-mailt .

Előzmény: tothkalman (12825)
Mafia05 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 12833

Elolvastam a sata kezelési útmutatóban: " A szórópisztoly bemeneténél mérhető légnyomás manométer nélkül helyesen legyen beállítható, a tömlőben végbemenő nyomásveszteség miatt a nyomás beállításánál 10 méterenként javasolt bemeneti nyomás felett kb. 0.6 bar nyomással többet állítunk be (belső átmérő 9mm)."

RM 66 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 12832

Ha ujra hirtelen nyomásesés lessz,iktatsd ki a vizleválasztót,próba képpen.Ritkán romlanak el,de előfordulhat.

Előzmény: Mindenváró Ádám (12829)
tothkalman Creative Commons License 2014.09.17 0 0 12831

Nos, akkor holnap a következőt fogom tenni, mivel nekem 10m-es (2x5m egybetoldva) spiráltömlőm van: leröviditek 5m-re, és emelt nyomással (kompresszornál 5 bar) próbálkozom majd.

 

...aztán beszámolok!

Előzmény: Mindenváró Ádám (12829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!