Persze! A technológia ugyanaz csak arra kell törekedni,hogy lehetőleg fémtiszta felületed legyen. Amit még érdemes tudni,hogy az esetlegesen rozsdamarózott felületet szükséges -e közömbösíteni. Elvileg a leírásban a dobozon rajta kell legyen.
Rozsdaátalakítóról azért sem esik szó,mert vagy cserélt részelemekkel,vagy felület tisztított /szemcse-szóda-jég,vagy homok szórt/ alkatrészekkel dolgozunk.
Engem pont a technológiai lépések érdekelnek. Én úgy gondolom a megfelelő sorrend az kb ugyanaz csak az anyagokban lehet eltérés minőségben. Sokan azt mondják fémtiszta lemezre nem kel alapozó és ezt is tanácsolják. Átlagos javítás,rozsdás rész kivágása-pótlása-kittelés-filler és fényezés?
Tudom ezerszer volt téma,hogyan kel kasztnizás után tartósra normálisan megcsinálni és festésre előkészíteni az autót,de annyi féle verziót olvastam már,hogy nem igazán tudok eligazodni. Nincs erről egy tuti leirás felesleges sallangok nélkül? Van aki 2-3 lépésből fényezésre előkészit,mások meg rengeteg anyagot használnak. Hogy van ez végülis?
Sziasztok, olyan kerdessel fordulnek feletek, hogy van nekem egy regi autom amit fenyezni kellene. Femig csiszoltam az egeszet, kapott 2 reteg epoxy rozsdaatalikitot. Most menne ra a 2K-s epoxy alapozo, de nem tudom hogy elotte megcsiszoljam-e vizes polirpapirral a rozsdaatalakitot. Szerintetek, hogy csinaljam? Elore is koszonom
Köszönöm az infót. Közben kicsit nekiestem a rozsdás részek és hát kicsit átszabtam az autót,hozzáteszem,hogy 33 éves Audiról van szó. Ami olyan azt kivágtam és kap holnap új lemezt. A cél,hogy 1 max 2 évig állag megóvás legyen és utána kasztnizás lesz. Számomra nem vészes munka,mások szerint tuti bontás. A kérdés csak azért volt mert sokak szerint fémtiszta lemezre közvetlen kel kittelni zsirtalanítás után.
Rozsdára nagyon nem ajánlott kittelni. Ideális lenne (tartósság szempontjából) a régi karosszériaelemek gyári újjal való cseréje. Pár évig jó lehet az is, amivel próbálkozol. Ha a rozsda átrágta magát a lemezen, akkor flex + hegesztés. A rozsdaátalakítók nem annyira jók, mint ahogyan azt a gyártóik állítják. Célszerű tehát a lehető legtöbb rozsdát eltávolítani (egyes részeken segíthet a homokfúvás). A rozsdaátalakítóval lekezeled a rozsdás részeket, vársz pár órát (a gyártó előírása szerint), magas nyomású vízsugárral tisztára mosod, hőlégfúvóval megszárítod. Ezt megismétled. Ha egyes részeket le tudtál fémig csiszolni, akkor arra is korróziógátló alapozó (pl. HB Body 989 2K epoxy) megy (ha szabad szemmel nincs is rozsda, az még nem jelenti azt, hogy tényleg nincs). Csiszolás. Második réteg 2K-s epoxy-alapozó. Erre most már mehet helyenként a kitt, de nagyon vékonyan. Az se mindegy (a vastagságon kívül) a tartósság szempontjából, hogy milyen fajta/minőségű a kitt (van olyan, amit csak csupasz fémre lehet felvinni a gyártó szerint! - ilyen esetben van, aki a kittre fújja az epoxy-alapozót, van, aki figyelmen kívül hagyja a gyártó ajánlását), milyen a hőmérséklet (pl. infrával sietteted-e a száradást), a páratartalom stb.
Kis kasztnizásra vár az autóm,fémtiszta lemezre illetve rozsdás,de tisztára takarított lemezre közvetlen kittelhetek vagy rozsdamaró és alapozó? Lényeg,hogy ne váljon el a kitt idővel. Köszönöm a segítséget.
Az a gond a nagy gyártók adataival,hogy ipari felhasználáshoz adják ki.Kis műhelyeknél 0,5-1,0 köbös kompr. min.500L előlevegővel,nagy műhelynél csavarkompresszor.
Ha ez othon adott,akkor igazodhatunk a Sata,DeVil...stb gyári beálításaihoz,ha nem akkor egyszerübb tenni egy mérőt-szabályzőt a pisztoly elé és a kompr. lejövő levegőt max nyomáson hagyni/ 8-12bar./
Ebben az esetben tökéletesen látjuk,hogy mi a helyzet a levegővel,plusz fényezés közben is könnyen állíthatunk a nyomáson mindkét irányba.
Nem értek hozzá, de tegnap hasonló örömökkel vesződtem :) Végül, a pisztoly hígítóval történő átfújása segített. Addig fújtam át - festékmennyiség maximumon állásban - amíg folyamatos sugarat nem adott. Mikor szétszedtem, kiderült, hogy egy apró festékszemcse volt a ludas.
10m spirálcső nyomáscsökkentés nélkül, 5m spirálcső nyomáscsökkentés nélkül, 0,5 és 1mm-es fúvókával is, de sajnos minden esetben prüszkölt a pisztoly. azt a következtetést vontam le, hogy szar a pisztoly. a kompresszorban egyébként ugye max. 8 bar van, olyan 4 bar felé elkezd újratölteni.
Elolvastam a sata kezelési útmutatóban: " A szórópisztoly bemeneténél mérhető légnyomás manométer nélkül helyesen legyen beállítható, a tömlőben végbemenő nyomásveszteség miatt a nyomás beállításánál 10 méterenként javasolt bemeneti nyomás felett kb. 0.6 bar nyomással többet állítunk be (belső átmérő 9mm)."
Nos, akkor holnap a következőt fogom tenni, mivel nekem 10m-es (2x5m egybetoldva) spiráltömlőm van: leröviditek 5m-re, és emelt nyomással (kompresszornál 5 bar) próbálkozom majd.
Ha most jól értem ezt a nyomás csökkenés dolgot,akkor hiába állítom a vízleválasztónál pl 3bar-ra a nyomást ami pisztoly használatkor minimálisat esik,akkor az nem valós?