van egy ismerősöm akinek többen is ajánlották a menzernát.Én most rupes polírt használok,de ha,jó kipróbálnám ezt is,bár meg vagyok elégedve a rupes polírjával...igaz nem régóta használom.
Nekem még most is van belőle inkább használtam helyette farécla g6 rapidot, fél literesen vettem de már a végét járja szerintem nem jobb tőle a menzerna.
Tudom,hogy volt már szó itt a fórumon a menzerna polírról,de azóta eltelt egy kis idő és gondolom több tapasztalat.Véleményetekre lennék kíváncsi a polírral kapcsolatban.Köszönöm
Tudnátok nekem ajánlani olcsó, de használható kisméretű pisztolyt? Egy motor vázát szeretném lefesteni vele, egyszeri alkalom, kitudja legközelebb mikor lenne rá szükségem, ezért is nem akarok rá nagy összeget költeni. Előre is köszönöm!
Köszi bejött a tipped! A hatos ugyan sok, de ötösön tényleg szebben lehet pöttyözni. Persze amikor a kezem nem szabotálja el.Eddig hármason csináltam...
Az epoxi alapozót két féle képpen használhatod.Szigetelőként 4:1 edzés és 100% higítás ,nagyon vékonyan 1-2 réteg.Ebben az esetben fulyhat rá 5-6 óra mulva.
Másik a füllerként 4:1:1 edzés, higítás.Ebben az esetben 24-48 óra a tellyes átszáradás és csak utánna fulyhatsz rá bárnit.Meg kell várni az oldószer,higító tellyes kipárolgását.
Táblalemezből lehet-e ezzel szépen, pontosan kivágni alakzatokat? Vagy ilyen célra tud-e valaki szerszámot ajánlani, max. 10 ezer ft. környékén? Jobb lenne mint flexelni, egy olcsó kézi ollóm van, de az elég gyengusz.
Szerintem kicsi az áram a gorillán, azért magasak a varrataid.
én megpróbálnám - nem a kocsin előbb 2 lemezdarabon - a feszültség potit 6-osra, a huzaltolást szintén 6-7 közé tenni, akkor olyan 135A körül pontozva sokkal laposabb lesz, persze így képről nehéz tippet adni...
Szerintem is jobban jársz, ha veszel egyet. Én tavaly ruháztam be rá, egyrészt a jelenlegi munkára gondolva, másrészt mert mindig kell a háznál egy hegesztő.
Egy nagy böszme trafóm volt, de nehéz volt mozgatni és vékony anyagokhoz nem volt jó.
Szóval egy inverteres I-Weld kombit vettem, ami tud hegesztőpálcát is. 10 kiló a gép és jó még eddig. Nem nagyon olcsó, de egyszer kell csak megvenni. És ha mondjuk 20 nap bérleti díját veszed, akkor már lassan ugyanott vagy.... és hol van az előírva, hogy 20 nap alatt készen leszel?
Na. A mintát sajna nem sikerült levenni, mert nem kaptam megfelelő alufóliát. Olyan kéne, ami elég merev, de azért kézzel még jól formázható.
Ma viszont dolgoztam az autón 7 órát és elkészítettem életem legelső lemezdarabjait. Jó nehéz feladat ez, a hátsó ablakmosó tartály üregét alakítottam ki. Elég bonyolult formájú, nem is tudtam kihozni csak öt külön darabka lemezből.
Sajna csak aknám van, az is rövid, szóval ez ilyen alábújós munka volt. Jól elfáradtam, de azért valahogyan sikerült és örülök neki még ha nem is olyan hűde szép.
Úgy néz ki a végére érek az autó csiszolásának, bele sem merek gondolni hány száz óra ment el vele.
Ígérem a végén beszámolok minden laikus észrevételemről, a rozsdamentesítő galvánfürdőkről, korant,-Ro 55 és társairól, de előtte egy festékes kérdésem lenne.
Maradt egy két rész az alvázon, ahol csak pár rozsdafolt volt, ezeket a pontokat lecsiszoltam lemezig, de a környékükön megmaradt a gyári alvázfényezés. Telibe alapozhatom valamivel a fényezést erős felcsiszolás után ?
Használjak 2 k-s epoxy alapozót, mint az autó többi fémig csiszolt részén, vagy ide jobb lenne 1 k-s, mondjuk body 992 ?
Másik kérdésem hogy a bitumenes alvázvédőt mivel érdemes higítani ? Van aki szerint a nitrohigítótol túlságosan kikeményedik az alvázvédő, és könnyebben letöredezik.
Közben úgy tűnik megoldódott, van a Szív utcában egy cég, aki napi 3900 forintét kiadja. Elektróda Kft, ha esetleg valakinek szüksége lenne később gépre.
Mindenváró Ádám: Amúgy ha le tudtad venni viszonylag mérethelyesen a mintát, akkor lehet, hogy érdemes lenne lemezt venni és a sablon alapján megmunkáltatni, akár valami régi szakival a lemezt amivel utána már tudsz dolgozni. Szerintem ez árban sem lesz olyan eget rengető különbség és így talán kevesebb szívás van vele...
Gratulálok, hogy sikerült megcsinálni! És kösz a biztatást.
Én magam autószerelő volnék eredetileg, az autó műszakilag vállalható állapotban van ma is, azzal nem igazán lesz sok dolgom. Csak a kasztnival, az nekem teljesen új, de igyekszem....
Tisztelt Mindenváró Ádám!Most lettem kész egy 30 éves Honda Civic felújításával.Lakatolás ,fényezés,futómű,komplett fék stb.A fényezésen kívül mindent én csináltam,szétszedés-összerakás,meg ami vele jár.Nem vagyok autószerelő,csak autó szeretö,több mint fél évembe került de,megérte.Persze nem anyagilag,inkább csak úgy magamnak...Nagyon örülök hogy rajtam kívül is vannak még "őrültek",akik ilyesmire adják a fejüket.Kitartás,a végeredmény kárpótolhat a sok szívásért amivel sajnos jár egy felújítás.