Hobbi szinten autófényezéssel, polírozással (főleg mezőgazdasági gép) szeretnék foglalkozni, és az érdekelne, hogy ki milyen tankönyvből tanult, vagy hogy milyen tankönyvet tudnátok -e ajánlani.
Sok helyen ,, Kertai Nándor : A gépjárművek javítófényezése '' című könyvet ajánlották, de sajnos nem tudom beszerezni. Már több oldalon is érdeklődtem, előrendeltem de sajnos nem tudtak időpontot mondani mikorra lenne meg. Használtat se találok sehol.
Ha valamelyikőtöknek már nincs rá szüksége, akkor engem az is érdekelne.
A 2k-s anyagoghoz megfelel.Nagy csodát azért ne várj tőle,de ezt az ára is tükrözi.Viszont van rá garancia ami szintén lényeges és az Extol be is tartja.Csak pár dolgot küldtünk vissza,de szó nélkül cserélték.
Szerintem nehéz is így árakat hasonlítgatni, hogy mi éri meg-mi nem. Az attól függ, hogy kinek. Nem biztos, hogy kevés pénz az a tizes oldalanként ha az egy az egyben az ember kezében marad. Ez persze csak egy egyéni véleményem, de szerintem nincs sok értelme vállalkozni, kockázatot vállalni, ha az embernek napi szinten egy 5-10e Ft minimum nem marad meg a zsebében minden költségét levonva. Máskülönben sokkal egyszerűbb elmenni a tescoba multikatonának vagy az audi/mercedes gyárba a sorra.
Ha valaki bejelentett vállalkozóként csinálja a dolgot, akkor ahhoz, hogy csupán napi 5 ezer a zsebében maradjon, kb. még egy 5-ösbe kerül naponta az adók és járulékok megfizetése után. És akkor ott van még esetleg egy műhely bérleti díj, érintésvédelem, tűzvédelem, munkavédelem, könyvelés stb sarcok, műhelyrezsi, szerszámok amortizálódása stb. A végén ott van vele a becsületes vállalkozó, hogy napi 15-20ezret meg kell keresnie, hogy maradjon egy ötezres a zsebében. És akkor áfáról még nem is beszéltünk.
Rohadni meg általában az olcsó idős autók szoktak. Azoknak pedig jellemzően nem túl pénzes gazdáik vannak - igen árérzékenyek sokszor. És akkor be is zárul a kör. Ha az ember mellékesben csinálja otthon vagy nem hivatalosan, akkor rászán egy napot egy külső küszöbre, és megvan a tisztességes bevétele. Ha az ember bejelentett műhelyben számlával hivatalosan és maximálisan jogkövetően csinálja, akkor vagy mond rá 20-at és rászán ő is egy napot vagy ha alkudozik a vevő, bevállalja 10-ért - de tudja, hogy max fél nap alatt össze kellene csapnia egy oldalt, mert nem tud többet a témára fecsérelni a "drága" munkaidejéből. Vagy úgy vállalja be olcsón, hogy "oké, legyen 10, de akkor vállalom be, amikor épp üresjárat van a műhelyben és ráérek". Vagy nem enged az árból és a minőségből és akkor keres a vevő egy olyan helyet, ahol megcsinálják 10ért is számla nélkül. Neki pedig jó esetben van akkora vevőköre, hogy lesz minden napra olyan ember, akivel meg tudja fizettetni a magasabb napi minimum rezsijét.
Én ezért a részemről mind a két fajta szakember árképzését meg tudom érteni, mert minenki a maga jól felfogott érdekei szerint képez árat. Senki sem ellensége a zsebének és senki sem dolgozik jótékonykodás céljából.
Aztán persze az is egy jó kérdés, hogy ki az a hülye ebben az országban - aki azért keres napi 20 ezret, hogy abból 10ezret jószívvel lejattoljon az államnak és minden jövedelmét bevallja. De ez már egy más kérdéskör - kár belemenni :)..
Ezért írtam.. a w210 hamarabb/jobban elrohad. A 124nél amiket láttam, ott a gyári emelő helye (cső) körül rohad el a lemez, mert begyűjti a vizet és nem tud elfolyni onnan. A küszöb elején és végén a kivezető lyukak körül nem vészes, ha nincsenek eltömődve. Meg az alső emelő gumibak körül szokott szintén a víz miatt elrohadni, szintén pár cm távolságra, mert onnan se jut ki a gumi alól a víz. Ugyanez igaz a w201, 202, 210re is. Mindegyik itt kezd el rohadni. Nekem szerintem a 124 sosem volt garázsban az előéletében sem, mégis egészen szép volt a küszöb belseje. Ellenben az autó alja már erősen foltos.. szerencsére drótkorong lehozza, 1-2 kritikus helyen kell csak lemezelni.
Eddig csak egy embert kérdeztem, ő 100.000-t mondott kompletten.
Úgy tűnik, 60-100 ezer a reális, állapottól függően.
A w210-es azért messze nem a w124, éppen korrózió szempontjából, úgy hallottam. Csodálkoznék, ha nekem is csak darabokat kéne kivágni a küszöbből, mint neked.
Egyébként ez a tapasztalatod a w124 Merci küszöbökről?
Olyat még én nem láttam, hogy ha a külső küszöb szar, az üregen belül minden rendben... De hajrá... ;-) (persze kókányolni a tulaj kifejezett kérésére lehet, csak én nem szoktam vállalni...)
Nekem a 201es (kicsivel kisebb tesó) küszöbcsere 60e ft volt 2008ban, semmit se vettem. Kipakoltam az autót ülések kárpitok stb kiszed, lakatosnál letesz, készen visszakap. Ebben nem volt fényezés. Utólag sokallom.. ha csak külső borítás csere, akkor 30-40körül látom reálisnak.
Főleg, hogy magam már túl vagyok jópár mercedes küszöbcserén. Nameg nekem is 124 van jelenleg.. igaz, nekem csak az emelőpontok 2-3cm környékéig kellett vágnom, mindenhol máshol hibátlan a küszöböm, koppkopp. Ez a 4 kis lemeznégyzet, meg a bal küszöb eleje csere kb összesen 3-4 napomat vitte el, nagyon ráérősen, szöszmötölve.
Bár egy másik lakatos most ismerősnek szintén mecire (w210) 50körül akart kicserélni 1 oldali külső borítást(fényezés nélkül).. nem tudtam, hogy ennyire emelkedtek a szakma árai :) Ez erősen bp drága része.
Látatlanban nehéz amúgy.. egy szőnyegek és boritás nélküli átnézés után esélyesebb árat mondani.
Bontottam kombi temprát, amibe elektromos volt a tető. Ebben erősített volt a tetőlemez, én is gondolkoztam az enyémbe való átrakáson, de elhessegettem a gondolatot.
Ha aláteszed, mélyebben lesz az ablak, ha fölé, akkor meg púpos lesz, sokat kell gittelned. Még az üveg meg a motor megvan belőle, elviheted ha kell! Anno, ajánlottam a Tipo fórumba.
Attól is függ hogy kell-e belül is dolgozni vele ha csaka külső küszöböt kell cserélni akkor nem vészes összeg persze erre még megy rá a plusz fényezés szétszerelés... Én úgy szoktam hogyha csak a külső küszöböt kell cserélni akkor 10 000-et számolok egy oldalra szerintem ez korrekt ár legalábbis aki csinált már ilyet az tudja hogy jó ez az ár.