Olyan ügyben kérnék véleményt, hogy felni festés, festék fényesség. Ki próbáltam a Győrlakk T250 hőálló ezüstüt spray változatban, nagyon szép alu fénye van, kissé már túl fényes is vas felnire. Ezen felbuzdulva vettem belőlle dobozos változatot, viszont az fújva eléggé alul marad a spray változathoz képest, teljesen matt és szürke lett a felület. Elvegyítettem a dobozos T250-et némi színtelen lakkal, úgy fújtam fel, aztán kapott 2 réteg színtelen lakkot, így már kezd normál felni színe lenni, de nem az igazi. A spray változat fényességét, aluszínét hogyan érték el vajon? Ha több lakkot kevernék a T250-hez elég lenne lakkozatlan felület nélkül festeni? Ha igen, kb milyen arányban? Vagy a fedő lakkrétegbe keverni némi hőállóezüstöt inkább?
Nem tudom mennyire vagy benne a témában meg hogy milyen szerszámaid vannak meg hozzá. De jobban jársz egy szakemberrel ha nem vagy biztos a dologban. Festék boltban megkapsz mindent hozzá ami kell persze olyan festékboltban ahol autóra is kevernek festéket és autófényezési anyagokat árulnak.
Van tapasztalatok würth rozsdaátalakítóval? Ha lekenem vele a lehető legjobban megtisztított rozsdás felületet, utána lehet alapozni? nem fog kirügyezni pár év mulva?
Én úgy harminc kiló kittet maszatolok el hetente (igaz nem személyautóra) . Meghát csináltam már néhány autó formájú kittszobrot is általában max két hét alatt fényezésre kész volt .
Egy 30 éves verda,és csak a külsö gyári szinkódra,lakatolás után.Elég sokat kell szobrászkodni rajta.Azt hiszem tisztességesen megcsinálják,csak lassan.Ha tényleg jó lesz örülni fogok,ha mégsem,kidobott pénz.Néha bánom hogy bele vágtam...Egyébként a gitt rétegek száradási idejével szoktak magyarázkodni.1 hétig meg nem dolgoztak.Több autót is csinálnak nem csak az enyémet.
De azóta csak megkérdezted miért csúszik 4 hetet a mutatvány? Arra vagyok kíváncsi mivel magyarázzák. Amúgy ez egy külső belső fújás, vagy elem fényezés, esetleg lakatos munka is? Valami kisöreg aki a garázsban fúj esetleg egy nagyobb műhely sok alkalmazottal, rengeteg megrendeléssel?
No...hát lefújtam 2K lakkal a felcsiszolt 1K festéket. 1200 papírral csiszoltam nagyon finoman és egyenletes nyomással ill. ideig minden helyen. Így homogén maradt a felület. Nem is maródott fel. Azt hiszem azt a minőséget amit- palackból a hozzá tartozó szórófejjel- el lehet érni, azt elértem.
Köszi a választ,3 hetet mondtak pontosan 7 hete...Én már megszoktam ezeket a magyaros szakikat,volt pár éve szelep sszár szimmering cserén az akkori autóm,az kereken 3 hónapig tartott.Azóta magam szerelek,de a fényező szakmát már nem akarom megtanulni.Szerencsére van másik autóm,a jó munkához idő kell...
A nem homégén alatt azt értem,hogy a lakkos festékek csisz.közben nem egyeletesen kopnak és lessz ahol kicsit fakobb lessz ez miat a szin.Töbnyire ez a matt felületnél nem látszik,csak lakkozás után.
Azért irtam,hogy "szines" festéknél,mert a fekete/fehérnél nem feltünő.
Az egyik cég ilyen miatt fog a héten ujra fujni egy T2-t.Akrillal fujták 2 szinre,visszacs.,lakk.
Most keverem nekik bázisbol az akril szineket,ujkör,lakk.
Tudsz kevertetni bázis színt is nem kell semmi matttító meg semmi és azt lakkozni kell. De azt is lehet ahogy írtad 2k-s nál felcsizolod és lakkozod nagyvonalakban ennyi.
Pesten keresek lakatost, lehet akár amatőr is :) Két küszöböt kéne cserélni, lesz mit hegeszteni, de fényezni, alapozni nem kell, azt már megoldom én, viszont hegesztésben nem vagyok jó, kicsit sem :D
Ha van valaki aki vállalna ilyesmit ne tartsa magában, árat megbeszéljük, még gyakorlásnak is jó, rontani már nem lehet rajta :D
A kno3 által felvetett téma engem is érdekelne, csak én nem 1K-s színre, hanem 2K-sra fújnám a lakkot. Nem bázis festék, hanem akril lenne az alap. Ha jól veszem ki a hozzászólásokból, akkor a színt száradás után vissza kellene csiszolni vizesen, gondolom azért, hogy mattabb legyen a felület, jobban tapadjon a lakk. Felvetődött bennem a kérdés, hogy mi van, ha a matt felületet a színhez keverhető mattító adalékkal érném el. Ez megfelelő alap lenne a lakknak, vagy mindenképpen ajánlatos csiszolni? Elnézést, ha hülyeséget írtam, csak ötletelek, ezért kérdezlek inkább Titeket.
Értem. Csak a technológiára voltam kíváncsi, mert egyszer már úgy emlékszem szívtam ilyennel. Kocsi ajtaját festettem, elkészült 1K festékkel. Kipróbáltam, 20 perc után porszáraz, 3 óra után csiszolható. Szerintem 48 órát várok, addig fűtök neki. Talán nem túrósodik majd fel a lakktól. Ha sikerül, jelzem.