Sziasztok. Kissé megszívtam a festést. 4 db alufelnit fényeztem le, (ami egyébként nagyon szépre sikerült). Lecsiszoltam, majd szórógitt-csiszolás- ezt kétszer, sima felület, alapozó, 2 réteg metál ezüst bázisfesték, majd kikevertetett 2K lakk. Na most a lakkal vannak problémáim. Bementem egy újpesti autófesték üzletbe és kértem 2K lakkot. A fickó kevert is nekem egy spraybe. Azt mondta, ezt fel kell használni 24 órán belül, mert beleköt. Eddig oké, még aznap felhordtam 2 rétegben a felületre (10-15 perc szünettel). Ez egy hete volt, a mai napig nem kötött bele a maradék lakk a spraybe... A felniken kb 90%-os a kikeményedés, ha kapargatom érezni körömmel, de gyanítom, ha nyár lenne, vajpuha lenne. Mondjatok nekem legyetek szívesek egy olyan autófesték üzletet, ahol nem követnek el ilyesmit... most csiszolhatom vissza, és újra festhetem, lakkozhatom mással... Előre is köszi!
Kevesebb levegőt használnak.Szerintem nem jobb. csak más.Vannak gyártók akkik az elöbbit,mig mások az utóbbit dolgozták ki jobban.Pl: kis légcserénél a HVLP nem igazán jó,mert hatalmas f.köd lessz nagyon rövid idő alatt,mig fülkében,vagy jól szellőztetett helységben ez nem alakul ki.
Akkor majd kipróbálom több hígítóval mert nemrég használom ezt a lakkot majd kitapasztalom. Nem fülkében fújok közel sem olyanok a körülmények sajnos. Köszönöm a választ!
Az 5% higítás a VOC tartalom milyatt van ráirva,sok esetben nem valós.Ha 15% bejött az oldalán,akkor jó lessz úgy mindenhol.Fülkében kevesebb is elég lehet,mert a nagy hőtöl,normál edzővel amagy is terülni fog.A higabb lakkoknál higító sem kell.
A márkásabb lakkok terülést segitő adalékokat is tartalmaznak,ezért elég az 5% körüli higítás.
Doblemezeket szeretném rozsdamentesíteni, minél hosszabb távra. Mechanikai tisztítás, utána valamilyen rozsdagátló alapozó pl. HB BODY 969, majd alvázvédő pl HB BODY 930, 932, 933 esetleg + rücsi rá és kész? Kell esetleg valamilyen közbenső réteg még valahova? Köszi
Lenne egy olyan kérdésem hogy mi van olyankor ha többet hígítok a lakkon mint ami elő van írva? Roberlo hs 250 lakkot használok mostanában és az előírt 0-5% hígítás kevésnek tűnik. Múltkor egy motorháztetőnél jártam úgy hogy jól megterítettem és egy pár másodperc múlva kezdett el kiterűlni a lakk és a széleknél elkezdett lecsöpögni miután végeztem és elég zavaró hogy nem látom hogy meddig kell fújni mielőtt még megfolyik.
Heló! Olyan kérdésem lenne hogy mivan olyankor ha az előírtnál több hígítót öntök a lakkhoz? Roberlo 250hs-t használok mostanában és 0-5%-ig van írva a hígítása és szerintem kevés. Egy motorháztetőt fújtam vele és nem egyből terült ki hanem pár másodperc múlva és a széleknél csöpögött le a lakk meg rossz is így fújni hogy nem tudom hogy hol az a határ ahol még nem folyik. Legútóbb olyan 15-20% körül öntöttem hozzá hígítót és sokkal jobb volt fújni de az függöleges felületen volt vízszintes felületen még nem próbáltam ilyen hígítással.
Én inkább üveggyöngyöztetném vagy szódával szóratnám. Homokkal láttam már narancsos felületet utána, ami egy veteránnál értékcsökkentő tényező. Ki lehet utána is szépre hozni, de sokkal többe lesz a fényezés.
Tisztelt Uraim! A véleményeteket szeretném kikérni,:egy veteránautót akarok lehomokfúvózni, ésazt ajánlották ,hogy utána Wasch primer-re fessemle. Mi a véleményetek erről az alapozóról? Válaszotokat előre is köszönöm: Imre
Szerintem érdemesebb telibe fújni, elképzelhető hogy van olyan rész ahol bele lehetne fújni de nincs értelme mert egy idő után megfog látszódni, ajtó falcoknál meg főleg nem érdemes belefújkálni.