A washprimert inkább akkor használják ha már rozsdás (futórozsda) a felület, mert kémiailag átalakítja és nem csak lefedi.
Egyébként egy jó állapotú fémvázra mindegy mit használsz.. A legtöbb alapozóban,hanem a legolcsobbat vetted, általában vannak korroziógátló pigmentek is.
Már rég voltam itt a fórumon és lenne egy kérdésem hozzátok. Most homokszórtam egy bringa vázát és ezzel a primerrel kezeltem: HB BODY PRO 334 2K HS. Azért használtam ezt,mert akitől vettem(forgalamzó),azt mondta mehet fém felületre, csak most beparáztam, ahogy olvasgattam a fórumon. Szerintetek jó lesz így vagy inkább vissza az egész és alapozzam mondjuk vasprimerrel(washprimer) vagy esetleg normál 1k-s alapozóval? Előre is köszi.
Köszi - közben váratlan fordulat lett, nem hivatalosan kis utánajárással sikerült szereznem valahonnan egy flakon app-st is. Tényleg elég jó - bár az eredeti '81-es gyári festékréteget ez sem tudta sajnos felszedni - legalábbis nem pöndörödött fel. A többi réteggel szépen elbírt. Viszont úgy elgyengítette, hogy a drótkorong simogatásra vitte azt is - a többit pedig a drótkefe. Ez is némi segítség :)..
Kösz Jet!A DenBraven-nek van egy/tectane/ festéklemaró sprayje.Nem olyan jó mint a régi kromofág,de a többihez képest jó.Elég sokan viszik .500ml kb 1000-1200ft ,érdemes kipróbálni.Falfesték-háztartási üzletekben is forgalmazzák .
Létezik még a magyar piacon valami használható festékmaró? Épp olyan helyen kínlódok egy autón festékleszedéssel, ahova nem fér be a drótkorong, de még a kezem is alig.
Régebben volt például az APP-nek pl valami spray-je - amiről azt hallottam, hogy tényleg jó, de tavaly kivonták a forgalomból - gondolom környezetvédelmi okokból. Leporoltam a polcon a Kromofág és Polifarbe festékmaróimat, de nem hiába porosodtak - szinte semmit sem érnek.
Eközben a youtube-on folyathatom a nyálam az amerikai videókat nézve, ahol nem ilyen szigorú a szabályozás és számtalan nagyon jó szert használnak :(..
Itt is ugyanez van azt se tudják mi micsoda tök hülyék hozzá de ezt már tapasztaltam máshol is amikor internetről rendeltem szinte mindenhol kavarodás volt mindig.
Voltam a carcolor-ban,vettem 550/db -ért szórógittként/füllerként kért spray-t.. Hazajövök, nézem, primer van ráírva és nem is több.Ma visszamentem hogy vennék még belőle de megjegyeztem hogy tegnap primert kaptam szórógitt helyett, erre rákontráztak hogy ugyanaz.... (De még mielőtt visszamentem , megnéztem a weboldalukat és árulnak belőle primert meg füllert is, sőt megnéztem a gyártó oldalát és ott is külön van mint primer és füller) Mondtam nekik hogy nekem füller megnevezésű bézs színű kéne,kiderűlt hogy az már elfogyott... de hogy a primer meg a füller ugyanaz...
Úgy látszik hogy hülyének nézik az embert vagy csak ők nem tudják mi a különbség.
Fris fénynél nem.A gépi mosó karcokat viszont gyorsan eltünteti.Flotta autók zöme ilyen.Persze jobban kell figyelni/viz,fordulatsz./,de jobb mint a 2000-res.Teherautók gyorsfény.hez tökéletes.Nem karcol mint a 800-1000-res v.papir,és gyors.A töbségét csak fényezni kell /müszaki,külfoldi út/.Kézi felfogóval is használjuk pl robogokhoz,kevesebb kikopás van. Szerintem rengeteg feladathoz jók,csak végig kell gondolni ,hogy használjuk.
Egyszerűbb ha veszel rá egy új küszöböt mint egy másikról lebontani amit lebontasz az sem biztos hogy jó attól hogy kívűl nincs rajta rozsda a belseje nem biztos hogy tökéletes, egyébként nem annyira egyszerű cserélni.
Egy szakember nem mond ilyet, ez a szaki csak csinálja az autót. A küszöb nem csak dísz hanem az tartja az autó alját. A ralliautóknál külön merevítve van. Ha szét van rohadva akkor rendesen meg kell csinálni, a biztonság nagyon fontos.
Elég nagy meló, ha már összecsuklott az emelőtől. Ez azt jelenti, hogy valószínű már a fenéklemeznek is annyi. Egy teljes küszöbátépítés másik autóból se egyszerűbb mert a küszöb főtartónak számít és a csazlakozási pontokat külön meg kell erősíteni. Nézesd meg egy szakemberrel mielőtt döntessz.
Egy teljes küszöbcsere mennyire nagy munka? Enyémet mindkét oldalon javítani kell, sajnos már az emelőt nem bírja az egyik oldal. Ha egy rohadásmentes autóból kivágjuk a komplett küszöböt, azt mennyire nagy meló áthegeszteni? Vagy van egyszerűbb módja is a javításnak?
Igen a 4000-es egy matt felületet már kezdi fényesíteni.Amugy nálunk a 2000 fogy inkább,na meg az 1000-res.Én csisz.közben leveszem,kiöblítem tiszta vizben,minden elem után.Nem tart semeddig ,de mindig tiszta.
Köszönöm az infót csak azért kérdeztem mert rendelnem kellene megint és akkor inkább rendelek 2000-es mint 3000-est. Multkor rendeltem 4000-est is de az nem túl jó 2000-es kézi csiszolás után a már szinte csak fényesít.