Először Glasurittal dolgoztam, de ahogy az ára kezdett az aranyéval vetekedni átálltam a Lechlerre. Nekem az bevált, nagyon szép színei vannak, de sokan nem szeretik, mert agresszív a bázisa és ha nem tökéletes a füllerezés akkor olyan mintha festékmarót öntöttek volan rá. Már kb 2 éve nem csináltam mert máásal foglalkozóm , de hamarosan elkezdem mert sokan keresnek a régiek közül. Ezért nem vagyok naprakész a festékekben, amivel akkor dolgoztam attól már biztos újabbak vannak. De valószínű marad a Lechler. Vannak akik variálnak a bázis és a lakk között költségmegtakarítás miatt, de szerintem egy rendszer a tökéletes. Acryl, metal ugyanaz volt, olcsóbb festésnél a Mobihelt használtam.
Nézd meg kinagyítva a filmet és rögtön látni fogod, hogy milyen takony munka. Én veteránokkal foglalkoztam, ha ilyen munkát csináltam volna kiröhögnak. Sajnos nincs képem mert nem volt biztonsági mentés és eltűnt minden mikor kifeküdt a gép, de ha majd lesz új akkor felteszem. Polírozás nélkül tükörfény. Ha elhiszed jó ha nem akkor is.
A drága lakkok ilyenek.Ráfütesz és fél óra mulva olyan felületet kapsz,hogy mindenki pislog mekkora fényező vagy.Majd megkérnek,hogy segits egy garázsban a fényezésben és szintén pislognak,hogy ez mi?
Hát ez elég ronda festés, ilyen technikával, új tipusú kamra, új Iwata pisztoly és ez az eredmény? Ettől különbet fújok kinn az udvaron egy kínai pisztollyal is. Tiszta narancshaj az egész. A hőkamra az segíthet a felületen, de ha ilyen ocsmány akkor nem.
Ezt a sor dolgot úgy értem , hogy fújsz egy csíkot balra tartással utánna jobbra tartással már lejjebb kezdesz egy új sávot ami 50%ban takar az elözőre. Ezt értem másfél sornak. Két és fél sornál meg fújsz egy csikot balra tartással utánna jobbra tartással ugyan abban a sávba még egy csíkot és utánna kezdesz egy új sávot ami 50%ban takar az elözőre.
Én álltalában 20%,de van, hogy kicsit több.Az ötven erős tulzás lehet,szrintem,bár ipari lakkoknál előfordul nagyritkán.Függ az időjárástol is és a rétegszámtol is.
A multkor megkérdeztem a Chip Foose által kevert szineket amit csak az inportőr keverhet.A többség ára /3réteg szett/ több százezer ft. Ha egy autóépítönek van rá,akkor nem olyan nehéz különnegest alkotni.Valószi,hogy futja jó szakemberre és az idő sem számít. A szinek árairol annyit mondanék,hogy ma kellet volna kevernem egy audi szint és nem ment.A srác volt már mindenhol,mert olcsón kellet volna.Fekete cróm,mint késöbb kiderült,széria szin 1dl kb 60e ft.Van benn egy konponens aminek a liter ára kb 1,5mill ft.Szóval ijen is van.
Én 10%-ban szoktam, többet még nem mertem tenni bele:)
A réteg kérdés is érdekes dolog, hogy azt ki, hogy értelmezi. Valaki azt mondja, ő egyszerre fújja a két réteget, vagy mint pl. most rm66, hogy kétszer- háromszor fújja az egy réteget. Én eddig úgy voltam vele, hogy az egy réteg mikor telibe fújod az elemet, megvárod az 5 perc szellőztetési időt utánna a második réteget. Az, hogy valaki egyszerre fújja a két réteget nálam leforditva ,hogy egy réteget vastagon fúj.
Ti egy hétköznapi munka esetében hány réteget hordtok fel?
Azért a sőtét színeken jobban látszik a lakk kidolgozottsága. Mindenki másképp csinálja ott is,meg ki ennyi, ki annyi órát szán rá az elő és utó munkákra is.
Az amcsiknál egy átlag fényezés nagyon szar minőségű, ezért nagy becsben tartják azokat a szakembereket akik szépen dolgoznak. Azt viszont jó tudni, hogy a csúcs minőségű lakok csak fűtve terülnek. Akkor én sose fogok olyat venni :) Nekem marad a közepes minőségű lakk sok rétegben majd a polír.
Szerintem elég,ha 2,3 réteget fujsz és azt csiszolod,polírozod.Én garázsban dolgozok zömében és kicsit jobban higítom a lakkot , vékonyabban fujok,de kétszer,háromszor fujom az egy réteget,nekem igy elég sima a felület.Könnyebb simára csiszolni.Kivüröl nézve biztos vagy benne,hogy földig fog érni a lakk amikor fujom és mégse.Bár sokszor megfolyatom,de szerencsémre csak kicsiket,de inkább a pici folyás legyen mint a narancs,mert azt nem lehet simára csiszolni sehogy.
Persze, az is nagyon feltűnő és szép tud lenni. Az én dilemmám az, hogy ha egy kiállításon nézel autókat ahol az összes fényezés így készül, de egy egy darab még is nagyon kitűnik a többi közt, hogy az mitől van. Jobb féle lakkot használnak, vagy csúcs polír anyagot.
Szinte az összes autós müsort nézem.Volt ahol a polírozó ember 80 órát kapott a tökéletes munkára.Gondold végig.Pedig fülkében csucslakkal dolgoznak.Másik adásban repülővel hozzattak fényezőt,mert nem lehetett folyás az autón,mivel nem volt idő az átadásig. Szerinted az átlag fényezők mijen munkát végezhetnek,ha erre áldoztak pénzt,és a műsorban még mondják is.