Igen - ez meglehetősen fomatartó. Múltkor pl kipróbáltam a Mipa legdrágább termékét és utólag mondtam a srácnak, hogy az messze nincs egy szinten ezzel, mert nem lehet annyira kontrollálni a texturáját - nagyon összemegy. Pedig árban hasonló volt az is. Ráadásul az APP érezhetően rugalmasabb is és állítólag külön korróziógátló adalék is van benne. Ehhez képest a Mipa már most újonnan fújva olyan kemény volt, mintha évtizedek óta az autón lett volna.
Kíváncsi lennék, hogy ki gyárthatja valójában. Múltkor néztem, hogy a Carsystem-nek van egy az U210-hez hasonló "2100" nevű terméke feltűnően hasonló tulajdonságokkal és hasonló áron. Le merném fogadni, hogy egy helyről veszik.
Ezzel ellentétben pl az APP karosszériatömítőjével pont az a bajom, hogy túlságosan összemegy és túl kemény. Többen ajánlották fórumon a pl a Sikaflexet és az valami álom ehhez és sok más márkához képest - igaz, hogy az árát is jól megkérik.
Vannak azért gagyi dolgaik is szerintem, de sok dolognál abszolut elégedett vagyok velük.
Ugye az APP egy átcimkézős lengyel cég. Bennfentesként az ismerősöm azt mondta, hogy nagyon sok dolgot a németektől hoznak valójában. A közelmúltban beszélgettem a Mipás sráccal is - ő elég penge a szakmában - ő mondta, hogy nem kizárt, hogy pl a festéküknek köze van a PPG-hez ( aminek a Lengyeleknél van gyára). Mondta, hogy járt ő már a Mipa gyárban is és nem véletlen, hogy kamerák stb tiltott eszközök, mert odabent saját szemükkel láthatták, hogy milyen 2-3x annyiba kerülő márka dobozát töltötték meg bérgyártásban. Aztán amikor a boltba bejön a márkamániás OFF-os fényező és isteníti, akkor csak röhög :)..
Amúgy állítólag az egyik slágertermék az APP-nél a 2k korróziógátló füllerük az ismerősöm szerint ez átcimkézett német termék valójában. Sokszor használtam már és jól szerintem tényleg jól kezelhető és jó minőségűnek tűnő.
Az egyik favoritom az U210-es korróziógátló adalékos rücsijük. Úgy rémlik, hogy egy hónapja 1890Ft volt a kiskeráruk. Viszont több márkát próbálva ez nekem nagyon bejött. Próbáltam már mást is, de megfogadtam, hogy soha többé nem kísérletezem. Emellett az alukittjüket is szeretem használni, 3600HUF az 1.8kg edzővel szettben kiskeráron.
A karosszériatömítőjük és a műanyag festékük viszont például egy rakás x@r...
Ha jól rémlik, akkor a Spezial S később jelent meg, mint a másik lakkjuk. Az említett ismerősömnek semmi köze a fényezéshez, de napi szinten találkozott rengeteg fényezővel, ezért nyilván a forgalmat is látta és barátkozós típus lévén nyilván visszajelzéseket is kapott sok hozzáértőtől. Ez alapján nekem anno azt mondta, hogy Spezial S-t vegyek - ez a "bestseller" a fényezőknél is. Én még sosem vásároltam 5 litert, mert jellemzően részelemeket fújok csak - nem komplett autót. Pont pár hete vettem a boltban, 1l spezial S volt 3800Ft, a hozzá való 0.5l edző 2900Ft. Ez viszont a helyi kiskeráruk. Volt már, hogy ismerősöknek nagyobb mennyiségeket rendeltem. Olyankor az ismerősön keresztül szoktam és úgy nem kicsit olcsóbb.
Milyen áron van most az APP lakk? Legutóbb akkor használtam mikor megjelent. Akkor 25e Ft volt 5liter lakk 2.5 liter edzővel:) Bár az nem ilyen Special S volt.
Én vidéki vagyok és itt helyben nem sok választás van a forgalmazott márkák terén. Van MIPA bolt, APP bolt és Lechler/Carsystem bolt és ennyi :)..
Amúgy APP special S-el szoktam dolgozni. Bázisból, festékből és minden más alapanyagból próbáltam már több fajtát, de a lakknál még nem mertem, mert ezt már úgy megszoktam - nem ér nagy meglepetés és nem is volt vele különösebb gondom. Még régen egy barátom dolgozott APP terítőként az országot járva és ő ajánlotta nekem anno, hogy ez egy nagyon jó lakk - rengeteget elad. Ő akkoriban őszintén meg mondta, hogy mit merjek venni APP-ből és mit ne. Állítólag sok fényező használja azok közül is megelégedéssel - akik amúgy sokkal márkásabb termékcsaládot használnak.
Ez lehet lakk probléma is lehet viszkozitás is és lehet HVLP is. Én nem sokat használtam de akik használják azok bázishoz használják. Az új 4000-es SATA HVLP pisztolyok már biztos hogy jobbak nem fújtam még ilyennel. Az utángyártott az nem tudom milyen lehet, de a SATA az elég komoly technológia a 7 - 8 000 Ft-os pisztoloyokban nem bíznék.
Egyébként a nem olyan szép felület mit jelent? Most raktam össze például egy E38-as Bmw-t kék metálról fekete (bázis+lakk) telifényre külső+falc fújás után. Egy idős, tapasztalt mester csinálta - akivel még nem dolgoztattam korábban. Igazándiból alapvetően szépen dolgozott - bérelt profi kamrában fújta - nekem viszont nem tetszett az, hogy narancsos, de a gyári fényeknél jobban, sűrűbben és mélyebben. Persze laikusnak valószínűleg ez nem zavaró és fél méternél távolabbról nem is annyira látszik - bár a fekete különösen kiemeli szerintem. Én a szívem szerint felcsiszolnám és políroznám - ha az enyém lenne. Azon gondolkodtam, hogy vajon mit ronthatott el, de múltkor direkt megnéztem a saját - amúgy telibefújt autóját - és ott is ugyanilyen felület volt.
Lakkra gondoltam, de tudtommal én is ugyanazt a lakkot szoktam használni, mint ő, és én meg tudom simábbra is fújni - bár nem teljesen a gyári utasítás szerint szórom. Esetleg ezt is okozhatja a HVLP?
Értem és köszönöm az infó-t! Akkor lehet, hogy RP-ben kéne inkább gondolkodnom - elég meggyőző érvek :).. Vagy még az is eszembe jutott, hogy bázishoz Sata HVLP másolat, a lakkhoz pedig egy használt RP-s Sata.
Még annyit, hogy a szórás technikája is teljesen más, mert a technológia is más. A kilépő nyomás, csak 0,5 körül van ezért közelebbről és lassabban kell vele fújni.
Nekem 2000-es Satám volt HVLP is, és annak legalább 500 literes kompresszor kell a folyamatos fényezéshez, ráadásul nem is olyan szép a felület mint az RP-vel. Akik sokat használják lehet, hogy betudják állítani, de lakkozáshoz nem sokan használják. Bázishoz HVLP, lakkhoz RP. Kevesebb anyagot szó szét, annyi előnye van, de nekem nem jött be. Másnak biztos más a véleménye, majd leírják.
Itt picit lentebb Forcer hozzászólásában is olvastam, hog a HLVP nem annyira népszerű, illetve régebbről rémlik, hogy talán lakkozásra sem javasolt. Meg tudnátok mondani, hogy a gyakorlatban mi a gond a HLVP-vel? Illetve miért nem annyira jó a lakkozáshoz?
Én elsősorban kasznizással foglalkozom és csak a saját autóim szoktam magam fényezni gagyi pisztollyal - azt sem mindig. Viszont most már egyre többször vagyok úgy, hogy fényezőknek kiadott munka, illetve az összeszerelésre idehozott autók fényezése rosszabb minőségű mint az enyém. Így ismerőskörben egyre többen keresnek már fényezési apróbb kérésekkel. Emiatt elkezdtem nézegetni én is a használt Sata kínálatot a neten - elsősorban külföldön - talán elérkezett az idő, hogy normális pisztolyom legyen. Leginkább HLVP Sata-kat látok eladót.
Mivel nem napi szinten fényezek - csupán havonta egyszer-kétszer, ezért eredeti új Sata soha nem hozná vissza az árát. Az utánzatról pedig nem tudom, hogy mit gondoljak. Úgy vagyok vele, hogy attól, hogy úgyanúgy néz ki, még lehet hogy óriási a különbség - a minőség a részletekben rejlik.
Szerintem jól látom, hogy nincs rajta a levegőszabályzónak a vége, az a fül amit megfogsz. ( Air micrometer ) Ettől persze ugyanúgy működik, csak ez akkor sincs rajta.
Most félre ne értsd a dolgot ezt 30000-ft-ért adták el felújítva. Ezzel nem azt akarom mondani,hogy annyiért add el! Mert mindenki annyiért árulja,és adja el amennyiért akarja. Megmondom őszintén ezt akartam megvenni, de addig tököltem amíg eladta, még egy hétig se árulta.
Figyelembe véve azt az apróságot, hogy a boltban a 4000 -es originál újnak 170 körül van a nettója, arról már nem is beszélve, hogy a HVLP nem is annyira népszerű.