Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

varjúistván Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10176
Sziasztok!Régi swiften szeretnék alvázon kezdődő rozsdásodást megállítani. A rozsda eltávolítása után hogyan járjak el hogy tartós legyen a kezelés. Milyen anyagokat használjak?
omada Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10175

Supralux magasfényű.  univerzális fajta

Előzmény: keyol (10174)
keyol Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10174

milyen lakkot használtál?

Előzmény: omada (10173)
omada Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10173

Felhígítottam annyira, hogy már ecsettel szinte festhetetlen mégis buborékos. Jövőhéten veszek egy újat szerintem, pedig még nemjárt le a szavatossága.

Előzmény: omada (10172)
omada Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10172

Érzésre nemtűnik sűrűnek, de akkor megpróbálok még egy picit hígítani rajta.

 

 

Előzmény: Törölt nick (10171)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10171

Üdv!

Sokszor lakkozok fát (mondjuk fújni szoktam). Lehet hogy sűrű a lakk és nem tud kipárologni a levegő ami pl. az ecset szálai közül benne marad. De ez csak tipp.

Előzmény: omada (10169)
Mafia05 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10170

Nem értek a fa festéshez de lehet hogy víz maradt a fában és azért lett buborékos lakk.

Előzmény: omada (10169)
omada Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10169

Üdv!

 

Egy fa tust szerettem volna újralakkozni, mert már picit karcos volt.  600-as vizes papírral megcsiszoltam. Ecsetel felhordtam a lakkot, de a felületen légbubrékok maradnak egészen a száradásig. Elsőnek azt hittem hogy a lakk piszkos, ezért már második nekifutásra papírszűrőval átszűrtem a lakkot, új ecset, lakkot is picit feltettem a radiátorra. Sokat nemjavult a helyzet, még mindig légbuborékok vannak a felületen felkenés után.

Ugyanígy ecsettel, ugyanezzel a festékkel festettem le 2 éve.  Hol lehet a probléma?

 

ksyy Creative Commons License 2013.03.16 0 0 10168

A rég emlitett Suzuki gumis hátsó szárny szórózva majd lefújva és már összerepedezett ahogy meghajlott kicsit. Ez jó szívás!

pizo Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10167

Budapesti vagyok, angolul úgy beszélek, hogy Koreába én jártam ki tárgyalni... meg oktatásokra + 15 évig fordítottam angolból. Kicsit a német szakmai is megy.

 

Hidd el, évek óta próbálkozok, de semmi. De ez itt már OFF.

 

Zoli 

Előzmény: Virago_1000 (10161)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10166

Ez is igaz! Én ha mérnök lennék nem tudnának annyit fizetni, hogy ezt az egészségromboló munkát csináljam. Akikről hallottam és ezt vagy hasonló munkát végeztek, sajnos azoknak a többsége már nincs az élők sorába.

Előzmény: *Steve (10162)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10165

 

Es miert gondolkodtal el rajta?

Munkad van eleg - gondolom - vagy rosszul gondolom? Es a magad ura lehetsz, az sem utolso dolog.

Előzmény: Sanyi-ka (10163)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10164

 

Hat en nem tartom magam nagy asznak, szerintem pizo koroket verne ram.

Előzmény: *Steve (10162)
Sanyi-ka Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10163

Pedig hidd el,hogy nem megy kis hazánkban...:( Nagyvonalakban ismered a képességeimet,és nem oly rég elgondolkodtam,hogy keresek a mesterségembe vágó főállást,nem találtam olyat ami kellőképpen kifizetett volna,és nem voltak elrugaszkodott elvárásaim...

Előzmény: Virago_1000 (10161)
*Steve Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10162

az a nem mind1 milyen mérnök milyen tudással :)

Előzmény: Virago_1000 (10161)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10161

 

Ertlek. Szoval eled fel a tartalekokat. Hosszabb tavon nem mukodik ez.....

 

"Most meg a recesszió kellős közepén, 42 évesen, gépjárműves szakmában lévőként kb. lehetetlen elhelyezkedni, évek óta próbálok, de gyak. semmi. "

- ezt nem hiszem el. Most ez tudom, hogy kicsit erosen hangzik, de amiket irtal mas forumokon, en csak abbol szurom le amit mondok, te egy eleg tapasztalt szakember vagy, akikre abszolut van kereslet. Mernokokbol hiany van egesz Europaban, beleertve Magyarorszagot is. Nem hiszem hogy nem talalnal allast. Persze, kerdes, hogy milyen intenziven keresel, mennyire beszelsz idegen nyelvet, es mennyi a fizetesi igenyed. Vagy hogy mennyire lennel hajlando koltozni. Gondolom nem egyszeru, de pesten v. ahhoz kozel talalnal melot.


En most valtok melot, jovo hettol. Hozzad hasonloan mernok, csak egy 10-essel kevesebb tapasztalattal. Csak feltoltottem az oneletrajzomat a netre, es nem gyoztem lerazni a fejvadaszokat, 2 interjura mentem el (10 km-es korzetben) a kozelebbi ceghez felvettek.

Előzmény: pizo (10158)
mykeman72 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10160

Ezzel teljesen tisztában vagyok,ugyanis mi is ezzel foglalkozunk,ezt az autót is konkrétan mi javítottuk,persze nem ennyire horror áron.

Az utastető fényezésére netó 120.000 Ft-ot kalkuláltak.Kezemben volt a kalkuláció ,ezért tudom ilyen határozottan állítani.

Előzmény: pizo (10159)
pizo Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10159

Évi kb. 250-400 db. Audatex kalkulációt csinálok. A kalkulációban benne van a fényezési, és a javítási nettó óradíj is, középtájon a műveleti kódoknál, illetve a végén, az kódlapon is.

És hogy a 3-cm-es hibához mit vesz fel a grafikus képernyőről a felhasználó, az egy dolog.

 

Zoli 

Előzmény: mykeman72 (10155)
pizo Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10158

Na, nagyon röviden: 2002-ig alkalmazott voltam, igen jó fizetéssel, és nem szórtuk el hülyeségekre (ez alól kivétel a veteránautó, de ezt is próbálom ésszel) a pénzt a feleségemmel. 2003. óta dolgozom a saját vállalkozásomban (iü. gépjárműszakértő vagyok - kft.), 2007-ig az is jól ment, és ott is tartalékoltam, 2008. gyenge, 2009. egész jó volt, azóta pedig lefelé megy, bár a tavalyi év kissé feljött, de akkor is veszteséges voltam.

A veszteséget eddig a cég folyószámláján lévő tartalékból fedeztem, mert jobb egy bejáratott, működő vállalkozás, mint egy teljesen döglöttet újraindítani, és reménykedtem, hogy javul a helyzet. De nem javul:(, sőt rosszabbodik.

Munkám van rendesen, csak éppen senki nem akarja a valós árat megfizetni. Némelyik drága jó kolléga pedig ellvállalja ár alatt, mert:

 

1. Nyugdíjas, és neki csak zsebpénznek kell, hogy az unokát cukrászdába vigye, mindent próbál úgy megoldani, hogy ne kerüljön neki pénzbe, a színvonal roppant alacsony

2. Főállásban olyan helyen dolgozik, pl. biztosító, hogy annak a felszerelését használja a szakértéshez, és a normál, alkalmazotti, megfizetett munkaidejében végzi a szakértést is

3. Nem fizet adót, járulékot - aztán felszámolta a cégét a NAV, de az árakat addigra jól leverte (valóban megtörtént ügy).

 

Amúgy visszasírom a jó kis alkalmazotti munkahelyemet, csak sajnos az 2002-ben megszűnt - amúgy feltehetőleg nyugdíjig ottmaradam volna.

Most meg a recesszió kellős közepén, 42 évesen, gépjárműves szakmában lévőként kb. lehetetlen elhelyezkedni, évek óta próbálok, de gyak. semmi. 

 

Üdv: Zoli 

Előzmény: Virago_1000 (10151)
RM 66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 10157

A programban a fényezőanyag kalkuláció dobja a számlát igazán,valamint a munkafázisok részletessége.De a megadott munkaórák ideje eléggé feszitett .Egy nagyobb műhelynek muszáj akkora rezsimunkadilyal számolni,ha fenn akarja tartani magát.Kissebnek elég 5-7e is.Gondolom ti is ezzel dolgoztok,igy pontosan tudod,hogy nem a munkaidőszámitással kerestek igazán pénzt.

Előzmény: mykeman72 (10155)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10156

 

En nem vadolok senkit, csak feltettem egy artatlan kerdest. Pizotol is elnezest kerek, ha tul indiszkret volt a kerdesem. Ha nem akar, nem valaszol, nem fogok erte megharagudni. Lehet, hogy en nem latom a dolgokat tisztan, mert vilageletemben alkalmazott voltam.

Előzmény: Steven 68 (10153)
mykeman72 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10155

Ajánlat szinten audatex alapján : Renault Megane combi utastető fényezés lakatos munkával 22.000 Ft-os tetődíszléc anyagköltséggel bruttó 235.000 Ft. Ez nem 5-7000 Ft/óra.

Hozzáteszem a tető konkrét sérülése max 3 cm-es minimális benyomódással fényezési sérülés nélkül.

 

Előzmény: mykeman72 (10154)
mykeman72 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10154

Renault márkaszervíz nettó:12.000 Ft/Óra

 

Előzmény: pizo (10148)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10153

Bár nem hozzám intézted a kérdést, de ha lehet hozzászólok. Van egy volt osztálytársam az egész város tudja,hogy van pénze bőven de mindig sír a szája.Az esztergályos akihez én is szoktam menni, már el is nevezte sírósnak. Abból tűzes vassal se tudod kiszedni,hogy mit mennyiért csinál ,de a másikat elmondja mindenféle drága mesternek ezt a saját bőrömön tapasztaltam. A szomszédom virággal foglalkozik ö is azt mondja nem éri meg és állandóan építi az új fóliákat hozzá kell tenni,hogy sokat dolgoznak mert látom. Csak én sem értem,hogy minek kell hazudozni olyan dolgokban ,amit a vak is lát.

Előzmény: Virago_1000 (10151)
ksyy Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10152

Ez olyan,hogy kinek mi számit veszteségesnek. Ha pl én összeszámolom a 2012-ben elvégzett munkáim és gép használataim akkor egy minimálbéres szinvonalon vagyok.,talán. De sajnos bejelentett meló az nincs,így ez van szerencsére. Pár éve napi max 4-5 ezer amit a munkáimmal megkeresek,és akkor már örülök,van amikor mégkevesebb,nem is haladok előre az biztos,stagnálok vegetálok csak.

Előzmény: Virago_1000 (10151)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10151

 

Sok vallalkozotol hallok hasonlo velemenyt, ugyhogy bocs, ha megkerdezem: Akkor mibol elsz, mibol ujitgatod a veteranjaidat, tartod fenn a lakast, csaladot stb. Nem azert kerdezem, mert turkalni akarok a zsebedben, isten ments. De ha csak veszteseges minden melo, abbol nem adnak meg zsomlet-parizert sem a boltban. Vagy csak en nem latom jol a dolgokat, eddig meg soha nem vallalkoztam, csak alkalmazott voltam. Minden rosszindulat nelkul kerdezem, kerlek ne haragudj meg.

Egyik volt osztalytarsam, nagyon jo baratom is allandoan panaszkodik. Motorkereskedest es szervizet uzemeltetnek a batyjaval-apjaval es 1 alkalmazottal. A motorpiac osszeomlott ez koztudott, mar orulnek ha 2 havonta eladnak 1 motort, ebbol kene megelni 4 csaladnak. Mar javit kertigepeket, funyirokat, stihl fureszt, sot fegyvereket is, az uj hobbija a vadaszat reven. Sir allandoan amit nem szeretek, mikozben elkezdett foldet vasarolni, mar 15 ha-t amit ki akar adni berbe, sot egy hazfelujitas is belefert.

Előzmény: pizo (10149)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10150

Értem már, honnan fúj a szél! Akik a hozzászólásomat kritizálták(akinek nem inge ne vegye magára),hogy azt mondtam én meg mások is megcsinálnák 400000ft-ért. Ezzel nem azt akartam közölni,hogy drágán dolgoztok, csak az itteni(keleti régió) áraihoz viszonyitottam. Természetesen mindenki annyit kér amennyit akar,a tudásához mérve, felszereltség,stb.

pizo Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10149

Pont ezzel küzdök, hogy a kicsi munkák (nem fényezek, másfajta gépjárműves dolog) mindegyike egyenként veszteséges, így az összveszteség még nagyobb. Ott tartok lassan, hogy jobban jövök ki, ha nem csinálok semmit, mert kevesebb a veszteség:(

 

És ez a keserű valóság.

 

Zoli

Előzmény: ksyy (10138)
pizo Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10148

Én budapesti vagyok, és szakmabeli, rengeteg márkaszervizes ismerős, barát van, tulajok is, az óradíj mostanság 5500-7500 nettó körül megy, de néha ez alatt...

 

Zoli

Előzmény: mykeman72 (10130)
Jason88 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 10147

Ezt kinek válaszoltad?

Előzmény: vasascnc (10146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!