Sziasztok!Régi swiften szeretnék alvázon kezdődő rozsdásodást megállítani. A rozsda eltávolítása után hogyan járjak el hogy tartós legyen a kezelés. Milyen anyagokat használjak?
Felhígítottam annyira, hogy már ecsettel szinte festhetetlen mégis buborékos. Jövőhéten veszek egy újat szerintem, pedig még nemjárt le a szavatossága.
Sokszor lakkozok fát (mondjuk fújni szoktam). Lehet hogy sűrű a lakk és nem tud kipárologni a levegő ami pl. az ecset szálai közül benne marad. De ez csak tipp.
Egy fa tust szerettem volna újralakkozni, mert már picit karcos volt. 600-as vizes papírral megcsiszoltam. Ecsetel felhordtam a lakkot, de a felületen légbubrékok maradnak egészen a száradásig. Elsőnek azt hittem hogy a lakk piszkos, ezért már második nekifutásra papírszűrőval átszűrtem a lakkot, új ecset, lakkot is picit feltettem a radiátorra. Sokat nemjavult a helyzet, még mindig légbuborékok vannak a felületen felkenés után.
Ugyanígy ecsettel, ugyanezzel a festékkel festettem le 2 éve. Hol lehet a probléma?
Budapesti vagyok, angolul úgy beszélek, hogy Koreába én jártam ki tárgyalni... meg oktatásokra + 15 évig fordítottam angolból. Kicsit a német szakmai is megy.
Hidd el, évek óta próbálkozok, de semmi. De ez itt már OFF.
Ez is igaz! Én ha mérnök lennék nem tudnának annyit fizetni, hogy ezt az egészségromboló munkát csináljam. Akikről hallottam és ezt vagy hasonló munkát végeztek, sajnos azoknak a többsége már nincs az élők sorába.
Pedig hidd el,hogy nem megy kis hazánkban...:( Nagyvonalakban ismered a képességeimet,és nem oly rég elgondolkodtam,hogy keresek a mesterségembe vágó főállást,nem találtam olyat ami kellőképpen kifizetett volna,és nem voltak elrugaszkodott elvárásaim...
Ertlek. Szoval eled fel a tartalekokat. Hosszabb tavon nem mukodik ez.....
"Most meg a recesszió kellős közepén, 42 évesen, gépjárműves szakmában lévőként kb. lehetetlen elhelyezkedni, évek óta próbálok, de gyak. semmi. "
- ezt nem hiszem el. Most ez tudom, hogy kicsit erosen hangzik, de amiket irtal mas forumokon, en csak abbol szurom le amit mondok, te egy eleg tapasztalt szakember vagy, akikre abszolut van kereslet. Mernokokbol hiany van egesz Europaban, beleertve Magyarorszagot is. Nem hiszem hogy nem talalnal allast. Persze, kerdes, hogy milyen intenziven keresel, mennyire beszelsz idegen nyelvet, es mennyi a fizetesi igenyed. Vagy hogy mennyire lennel hajlando koltozni. Gondolom nem egyszeru, de pesten v. ahhoz kozel talalnal melot.
En most valtok melot, jovo hettol. Hozzad hasonloan mernok, csak egy 10-essel kevesebb tapasztalattal. Csak feltoltottem az oneletrajzomat a netre, es nem gyoztem lerazni a fejvadaszokat, 2 interjura mentem el (10 km-es korzetben) a kozelebbi ceghez felvettek.
Évi kb. 250-400 db. Audatex kalkulációt csinálok. A kalkulációban benne van a fényezési, és a javítási nettó óradíj is, középtájon a műveleti kódoknál, illetve a végén, az kódlapon is.
És hogy a 3-cm-es hibához mit vesz fel a grafikus képernyőről a felhasználó, az egy dolog.
Na, nagyon röviden: 2002-ig alkalmazott voltam, igen jó fizetéssel, és nem szórtuk el hülyeségekre (ez alól kivétel a veteránautó, de ezt is próbálom ésszel) a pénzt a feleségemmel. 2003. óta dolgozom a saját vállalkozásomban (iü. gépjárműszakértő vagyok - kft.), 2007-ig az is jól ment, és ott is tartalékoltam, 2008. gyenge, 2009. egész jó volt, azóta pedig lefelé megy, bár a tavalyi év kissé feljött, de akkor is veszteséges voltam.
A veszteséget eddig a cég folyószámláján lévő tartalékból fedeztem, mert jobb egy bejáratott, működő vállalkozás, mint egy teljesen döglöttet újraindítani, és reménykedtem, hogy javul a helyzet. De nem javul:(, sőt rosszabbodik.
Munkám van rendesen, csak éppen senki nem akarja a valós árat megfizetni. Némelyik drága jó kolléga pedig ellvállalja ár alatt, mert:
1. Nyugdíjas, és neki csak zsebpénznek kell, hogy az unokát cukrászdába vigye, mindent próbál úgy megoldani, hogy ne kerüljön neki pénzbe, a színvonal roppant alacsony
2. Főállásban olyan helyen dolgozik, pl. biztosító, hogy annak a felszerelését használja a szakértéshez, és a normál, alkalmazotti, megfizetett munkaidejében végzi a szakértést is
3. Nem fizet adót, járulékot - aztán felszámolta a cégét a NAV, de az árakat addigra jól leverte (valóban megtörtént ügy).
Amúgy visszasírom a jó kis alkalmazotti munkahelyemet, csak sajnos az 2002-ben megszűnt - amúgy feltehetőleg nyugdíjig ottmaradam volna.
Most meg a recesszió kellős közepén, 42 évesen, gépjárműves szakmában lévőként kb. lehetetlen elhelyezkedni, évek óta próbálok, de gyak. semmi.
A programban a fényezőanyag kalkuláció dobja a számlát igazán,valamint a munkafázisok részletessége.De a megadott munkaórák ideje eléggé feszitett .Egy nagyobb műhelynek muszáj akkora rezsimunkadilyal számolni,ha fenn akarja tartani magát.Kissebnek elég 5-7e is.Gondolom ti is ezzel dolgoztok,igy pontosan tudod,hogy nem a munkaidőszámitással kerestek igazán pénzt.
En nem vadolok senkit, csak feltettem egy artatlan kerdest. Pizotol is elnezest kerek, ha tul indiszkret volt a kerdesem. Ha nem akar, nem valaszol, nem fogok erte megharagudni. Lehet, hogy en nem latom a dolgokat tisztan, mert vilageletemben alkalmazott voltam.
Ajánlat szinten audatex alapján : Renault Megane combi utastető fényezés lakatos munkával 22.000 Ft-os tetődíszléc anyagköltséggel bruttó 235.000 Ft. Ez nem 5-7000 Ft/óra.
Hozzáteszem a tető konkrét sérülése max 3 cm-es minimális benyomódással fényezési sérülés nélkül.
Bár nem hozzám intézted a kérdést, de ha lehet hozzászólok. Van egy volt osztálytársam az egész város tudja,hogy van pénze bőven de mindig sír a szája.Az esztergályos akihez én is szoktam menni, már el is nevezte sírósnak. Abból tűzes vassal se tudod kiszedni,hogy mit mennyiért csinál ,de a másikat elmondja mindenféle drága mesternek ezt a saját bőrömön tapasztaltam. A szomszédom virággal foglalkozik ö is azt mondja nem éri meg és állandóan építi az új fóliákat hozzá kell tenni,hogy sokat dolgoznak mert látom. Csak én sem értem,hogy minek kell hazudozni olyan dolgokban ,amit a vak is lát.
Ez olyan,hogy kinek mi számit veszteségesnek. Ha pl én összeszámolom a 2012-ben elvégzett munkáim és gép használataim akkor egy minimálbéres szinvonalon vagyok.,talán. De sajnos bejelentett meló az nincs,így ez van szerencsére. Pár éve napi max 4-5 ezer amit a munkáimmal megkeresek,és akkor már örülök,van amikor mégkevesebb,nem is haladok előre az biztos,stagnálok vegetálok csak.
Sok vallalkozotol hallok hasonlo velemenyt, ugyhogy bocs, ha megkerdezem: Akkor mibol elsz, mibol ujitgatod a veteranjaidat, tartod fenn a lakast, csaladot stb. Nem azert kerdezem, mert turkalni akarok a zsebedben, isten ments. De ha csak veszteseges minden melo, abbol nem adnak meg zsomlet-parizert sem a boltban. Vagy csak en nem latom jol a dolgokat, eddig meg soha nem vallalkoztam, csak alkalmazott voltam. Minden rosszindulat nelkul kerdezem, kerlek ne haragudj meg.
Egyik volt osztalytarsam, nagyon jo baratom is allandoan panaszkodik. Motorkereskedest es szervizet uzemeltetnek a batyjaval-apjaval es 1 alkalmazottal. A motorpiac osszeomlott ez koztudott, mar orulnek ha 2 havonta eladnak 1 motort, ebbol kene megelni 4 csaladnak. Mar javit kertigepeket, funyirokat, stihl fureszt, sot fegyvereket is, az uj hobbija a vadaszat reven. Sir allandoan amit nem szeretek, mikozben elkezdett foldet vasarolni, mar 15 ha-t amit ki akar adni berbe, sot egy hazfelujitas is belefert.
Értem már, honnan fúj a szél! Akik a hozzászólásomat kritizálták(akinek nem inge ne vegye magára),hogy azt mondtam én meg mások is megcsinálnák 400000ft-ért. Ezzel nem azt akartam közölni,hogy drágán dolgoztok, csak az itteni(keleti régió) áraihoz viszonyitottam. Természetesen mindenki annyit kér amennyit akar,a tudásához mérve, felszereltség,stb.
Pont ezzel küzdök, hogy a kicsi munkák (nem fényezek, másfajta gépjárműves dolog) mindegyike egyenként veszteséges, így az összveszteség még nagyobb. Ott tartok lassan, hogy jobban jövök ki, ha nem csinálok semmit, mert kevesebb a veszteség:(
Én budapesti vagyok, és szakmabeli, rengeteg márkaszervizes ismerős, barát van, tulajok is, az óradíj mostanság 5500-7500 nettó körül megy, de néha ez alatt...