Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nikolas123 Creative Commons License 2025.07.19 0 0 21264

Most én is ezzel a problémával küzködöm.  Ipari, kéthengeres kompim van, van rajta vízleválastó szűrő, és a pisztolyon is van egy. Az elemet fényezés elött lezsízrtalanítom, és még is meljelennek a kicsi,apró, lyukat. A tömlőt csak fényezéshez használom. Már nem tudom mitől lehet? 

 

Előzmény: Ed Csájna (21260)
Stetten Creative Commons License 2025.07.16 0 1 21263

Szia

 

A Spray technika nagyon sokat fejlödött az utóbbi évtizedben, de még mindig nem alkalmas teljes fényezésre. A fényes foltok lehetnek nem megfelelö elökészítés következménye is. A spray-ben nem konstans a nyomás, így az anyag porlasztása sem konstans. 

Előzmény: foxbat88 (21262)
foxbat88 Creative Commons License 2025.06.08 0 0 21262

Sziasztok!

Elkezdtem festeni az autóm, minőségi dobozos festékszóróval.

Matt szín. Az egyenes felületeken nincs gond, ott szép, viszont a tetőn vannak fényesebb foltok ha oldalról nézzük. Gondolom a spray nem arra van tervezve, hogy vízszintesen legyen tartva.


Hogy tudnám ezeket a fényesebb foltokat megszüntetni?

Vizes 5000 csiszolópapír?

Paco155 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 21261

Lehet, hogy ugyanaz a problémád mint ezen a linken:   https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169338973&t=9018740

A válasz pedig eggyel később van: https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169368874&t=9018740

 

Előzmény: Ed Csájna (21260)
Ed Csájna Creative Commons License 2025.05.29 0 0 21260

megtisztelő lenne,ha valaki tanácsot adna nekem. Kis lyukak alakulnak ki a fényezett felületen százával.Zsírtalanitót természetesen használok.Viszont a kompresszoron nincs olaj-vízszűrő.Kisebb festéseket csinálok otthoni körülmények közt. Rendeltem egy szűrő egységet,de a kérdésem az lenne,hogy valakinek van e tapasztalata az ilyen szűrők nem telnek-e fel egyszer olajpárával? A vizet tudom hogy le lehet engedni a szürőpohárból.

Paco155 Creative Commons License 2025.05.20 0 1 21259

Belső alkatrészekről volt szó. 

Előzmény: Stetten (21258)
Stetten Creative Commons License 2025.05.20 0 0 21258

A tapasztalataim alapján egyikkel sem. Gyárilag sincs.

 

Olyan is a minősége. Ezért rohad 3-4 évesen a préselt lemezből készült lengőkar. 

Előzmény: Paco155 (21256)
Stetten Creative Commons License 2025.05.20 0 0 21257

Fémtisztára pucolt alkatrészeket savas alapozás után akril füller réteggel zárd le, és arra mehet a 2K fekete. 

Előzmény: feketefelhoo (21255)
Paco155 Creative Commons License 2025.05.16 0 0 21256

A tapasztalataim alapján egyikkel sem. Gyárilag sincs.

Előzmény: feketefelhoo (21255)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.05.16 0 0 21255

Alkatrészeket festenék 2K-val, feketére: pedálkonzol, fűtésbox, kormányoszlop, tartók, kitámasztók, stb...

 

Mivel érdemesebb/praktikusabb alapozni ? Etch/wash primer vagy epoxi ?

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2025.05.02 0 0 21254

Nem kerestem jobbat..

gondoltam itt sokan hegesztenek, csak van tapasztalat.

 

Előzmény: Stetten (21253)
Stetten Creative Commons License 2025.04.30 0 0 21253

Szia

 

Szerintem ezt nem ebben a fórumban akartad megkérdezni.

Előzmény: Mindenváró Ádám (21252)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2025.04.29 0 0 21252

Sziasztok, 

Egy Messer 10 kg totya palackom van 2021-ben lejárt a próbája.
Már legutóbb a helyi cseretelep egyáltalán nem akarta cserélni, mondván ők már csak bérelt palackokkal foglalkoznak.
Akkor végül egy közeli szódás cég cserélte, de már azok is megszűntek. 

Jelenleg a neten a legolcsóbb helyen a próba + töltés cca 40 ezer forintba kerül. 
Tudtok-e kelet Pesten olyan helyet ahol töltik vagy cserélik próba nélkül?

Ha nem találok ilyet, akkor olcsóbban jövök ki az allegro oldalról rendelt 6 kilóssal... 

Paco155 Creative Commons License 2025.04.18 -1 0 21251

Én vagy Auarita 898-2-t, vagy nem sokkal drágábban egy Ntools NVE DV1-et. Mindkettő LVLP, és mindkettő kínai. Az NVE konkrétan a Devilbiss DV1 nagyon jól eltalált klónja. Mindkettőhöz lehet különböző méretű düzniket pluszban venni. 

 

Auarita LVLP Technology Spray Gun L-898-2 1.3 mm Nozzle Durable 600 ml Capacity for Painting Three Adjustment Modes Very Thin Paint Layer Extremely Precise : Amazon.de: Garden

Amazon.com: NVE 2023 Spray Gun 1.3mm Luxury car Painting Tool Ultrafine Atomization air Paint Sprayer Airbrush Gun for Water-Based (Blue) : Automotive

Előzmény: Nikolas123 (21250)
Nikolas123 Creative Commons License 2025.04.18 0 0 21250

Sziasztok!

Fényező pisztoly vásárlása elött állok, ezért a tanácsotokat szeretném kérni.

Nem vagyok profi fényező, csak néha szoktam magamnak autó, motor elemket fújni.

Most egy Erba 1.4 es pisztolyt használok. Sajnos ennek a pisztolyról már kezd leválbi a kék eloxált bevonat, ezért a pisztoly mindíg eldugul. A kérdésem az,hogy itthoni, felhasználásra milyen pisztolyt ajánlanátok nekem. 

 

 

Paco155 Creative Commons License 2025.04.17 -1 0 21249

A termékeket név szerint nem ismerem, és szerintem senki sem ismeri az összes forgalmazott festéket magyarországon.  "Etch primer" a savas alapozó. Az meg, hogy melyiket használd az a fedőfestékedtől is függ az annak megfelelőt válaszd. 

Előzmény: feketefelhoo (21248)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.04.17 0 0 21248

Köszi

 

Pl. HB Body 960 ? 

 

 

Előzmény: Paco155 (21247)
Paco155 Creative Commons License 2025.04.16 0 0 21247

ügen, érdemes alapozni. Az alapozónak pont az a lényege, hogy a fémhez jól tapad, és megfelelő alapot nyújt a fedőfestéknek. Ezenkívül nagyon sokat eltüntet a felület hiányosságaiból.  Mivel gondolom nem fogod őket darabonként felcsiszolni mint a karosszérialemezeket így savas alapozót javaslok.  1K is jó. 

Előzmény: feketefelhoo (21246)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.04.16 0 0 21246

Alkatrészeket fújnék 2K festékkel (hűtőkeret, generátor ventilátora, motorkitámasztó, akku lefogató stb...) Ezek mind acélból vannak.

 

Javasolt ezeket alapozni valamivel vagy direktben is jó rá a 2k festék ?

 

Alapozó esetén 1K is jó ?

Stetten Creative Commons License 2025.04.08 0 0 21245

Nem látom egészen jól, de szerintem "Kiforrt" a lakk. 

 

A lakkoknak van egy kiszellöztetési ideje. Ez annyit jelent, hogy az egyes felhordott rétegek között ki kell várni azt az idöt, amíg a lakkból kipárolog az oldószer. Ha ezt az idöt nem várják ki, és az újabb réteget felviszik, az oldószer kis buborékokban megreked a felsö lakkréteg alatt. Ez okozza ezeket a kis tüskéket. Valójában nem termikus folyamatról van szó de mivel a jelenség hasonlít a forrás buborékjaihoz ezért forrásnak nevezik. 

Előzmény: exevo (21244)
exevo Creative Commons License 2025.04.04 0 0 21244

Sziasztok!
a videón látható fényezési hibát mi okozza és hogy lehet elkerülni? Az a sok millió apró "kitüskésedés". 
https://www.facebook.com/share/r/18TjUUNFXk/

feketefelhoo Creative Commons License 2025.03.26 0 0 21243

Ha megcsiszolom alatta a lemez van, valószínű vékony lett a réteg. Megvárom míg szárazabb és melegebb idő lesz, aztán átfújom az egészet mégegyszer

 

 

 

 

Előzmény: Stetten (21242)
Stetten Creative Commons License 2025.03.25 0 0 21242

Szia! A károsodott részeket csiszold vissza fémig, és fújd újra. Képről nem lehet megállapítani hogy mitől lett ilyen, de szerencsére ez még könnyen javítható.

Előzmény: feketefelhoo (21241)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.03.24 0 0 21241

Üdv

 

Tavaly ősszel úgy hagytam a fedett, de oldalról nyitott kocsibeállóban a kész kasznit, hogy telibe volt fújva 2K epoxival. Most vettem észre ezeket az enyhe rozsdafoltokat pár helyen.

 

Lehet, hogy túl vékonyan fújtam az alapozót ?

 

 

 

Gábor Irreiter Creative Commons License 2025.03.08 0 0 21240

Sziasztok !

Egy kérdés magnézium felni, miért dobja le állandóan a szinterezést is ,meg a festéket is ?Szinterezve vettem ,de már, akkor elkezdte ledobni,majd  le lett takarítva teljesen kapott 2k szórókittet+2k akrilt és megint elkezdte ledobni, de nem gyengén símán spaklival letudom tolni az egészet fémig .Azt még tudni kell  3 évig pihent egy pincében letakarva .Lehet ez tett be neki bár nem hinném, mert két lökhárítóval együtt pihent és azoknak semmi bajuk. Szóval kérdésem milyen közbenső réteg kéne neki ,hogy ne dobja le ismét a festéket?

Stetten Creative Commons License 2025.01.23 0 0 21239

A 2K lakkokat általában kell is hígítani. Így tudod beállítani a feldolgozáshoz előírt viszkozitást. Minden lakknak van saját hígítója, azzal érdemes hígítani. 

Előzmény: 1413 (21238)
1413 Creative Commons License 2025.01.23 0 0 21238

Köszi! Lecsiszoltam, próbálkozok újra.

A 2K lakkokat lehet higítani? Ha igen, mivel?

Előzmény: Stetten (21237)
Stetten Creative Commons License 2025.01.22 0 0 21237

A narancsosságot a túl nagy nyomás is okozhatja. Kráterek általában a nem megfelelő zsírtalanítástól szoktak keletkezni. Fújás előtt szilikoneltávolítóval jól le kell mosni a felületet. 

Előzmény: 1413 (21235)
Patrolos Creative Commons License 2025.01.22 0 0 21236

Sziasztok! Egy B8 passatot szeretnék alvázvédeni dinitrollal előtt mivel mossátok az alját ami mindent lehoz valami savas anyaggal ajánljatok valami jó anyagot?

1413 Creative Commons License 2025.01.20 0 0 21235

Sziasztok,

 

A hozzáértők segítséget szeretném kérni. 

A motorom elemeit lakkozom, Norbin 2k lakkal. A gond az, hogy

Vagy nagyon narancsos lesz, vagy apró kis kráterek lesznek benne. 

A legjobb tudásom szerint állítottam be a hvlp pisztolyt. 

 

Mi lehet a baj?

 

Köszönöm! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!