Adott egy 1998-as évjáratú Mazda 323F BA 1,5 benzines ABS-es fékrendszerrel.
A fékpedál járó motornál első benyomásra nagyon lent fog, de amúgy is beljebb fog, mint kellene.
A hiba egyszer csak úgy lett... A rendszer tömítettsége megfelelő, szivárgásnak semmilyen jele vagy nyoma nincsen, álló motornál, amikor nincs vákuumos rásegítés, két lábbal is lehet nyomni izomból, kemény és nem megy befelé.
Fékhatás méréskor az ,A, és a ,B, tengelyen is nagy az eltérés, jobb oldalon látványosan kisebb a fékerő, de főleg a ,B, tengelyen.
A jármű egyébként fékezéskor nem húz el egyik irányba sem. Sokat kínozva az ,A, tengelyen még össze is hozható, hogy beleférjen a megengedett 20 %-os eltérésbe, de hátul folyamatosan 50-60 %-os eltérés van a két oldal között.
A rendszerben amúgy egy árva légbuborék sincs, minden légtelenítési ponton megfelelő a nyomás és légmentesen jön a folyadék. Sőt, az ABS hidraulikatömbnél meglazítva a fékcsöveket szintén légmentesen távozik a fékfolyadék.
Beszéltünk ABS-tömböt feljavító cégekkel, állítólag ilyen Mazda ABS-kockát még sosem javítottak, persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet hibás.
Főfékhenger lett cserélve, persze potyára, semmi nem változott, már 2 liter fékfolyadékot elpancsoltunk légtelenítéssel.
Ha valakinek bármilyen ötlete lenne, megköszönnénk, vagy esetleg ABS-tömb donorból kölcsönbe, próbára (a verda Tapolcán található).
Amúgy a fékrendszer minden más része hibátlan, aminek mozognia kell, mozog, hátsó munkahengerek újak, mert folyattak, az egyik be is volt rohadva.
A tűzfalon találtunk még egy fékcső elosztót, ami a hátsó fékkel van összefüggésben, ott szintén jön a folyadék légmentesen, ha megnyitogatjuk.
Fékerő szabályzó elvileg nincs, ABS-es autóról lévén szó. A két fékkör egyébként ennél az autónál átlósan van kötve.
1999 323F BJ 1.5 benzin az autoba a muszerfalon gyakran vilagít az aksinak a jele, néha nehezen is indul vagy lemerül az aksi a generatorral lehet a baj, abba tudnatok segíteni, hogy neha rangat a kocsi olyan mintha leakarna fulladni dobalja a fordulat szamot ossze vissza akar menet kozben is szokta csinalni van h a semmibol jon elo ez a problama ennek lehet koze a generatornak a hibajahoz vagy teljesen mas oka van? Ha tenyleg a generator a hibas tudnatok olyan helyet mondani ahol foglalkoznak generator javitassal es megbizhato ujat nemszivesen vennek csak vegso esetbe
A minap szert tettem egy igazán megkímélt 1986-os gyártású 323 5 ajtós mazdára. A tulajdonosa egy idős úr néhány hónapja elhalálozott, és miután meglett a hagyaték, a család értékesíteni kívánta. Ez a kocsi kis ráfordítással OT rendszámozható, valós 178e km van benne, gyerek voltam még, mikor megvette itthoni egy tulajdonosa, és garantálom a tekeretlen órát. Igazán nincs is mit bizonygatni, elég megnézni a kocsit, és azonnal látszik a törődés. Télen nem közlekedett vele, csak garázsban állt. Aki komoly érdeklődő, hívjon a 0670/5199502-es számon. Nem mindenáron eladó, csak annak ajánlom, aki tudja mit keres. 1.3 benzin LX felszereltség, gyári fény, gyakorlatilag rozsdamentes!!! és teljesen gyári állapotú. Képet küldeni tudok emailre, viberre, messengerre...
1999-es mazda 323 bj van 1498c3 problémám a következő szépen ketyeg alapjáraton,fokozatos gázadásra szépen gyorsul,de álló helyzetben hirtelen gázadásra megtorpan megfullad de kis gondolkodási idő után felpörög ahogy kell mitöl lehet?
Olyan problémám lenne, hogy a trafóig elmegy az áram onnantól tovább nem megy. Nincs szikra. Trafócsere, de továbbra sincs szikra. Valakinek valami ötlete? A szerelő vezérműtengely jeladóra vagy főtengely jeladóra gyanakodik, de nem találja őket, hogy hol helyezkednek el. Esetleg tudja valaki hol található?
A problémám a következő: 2000-3000 fordulat között minden sebességi fokozatban torpan egyet az autó, kb mintha nem kapna egy pillanatra nyálat, vagy nem lenne gyújtása. gyertyakábel-gyertya-légszűrő kombó új, a légtömegmérő tiszta. A fojtószelep-házat még nem pucoltam ki, és az egr szelephez se piszkáltam hozzá. Ja, meg a gyújtáseloszthoz sem. Az a fura, hogy ez ilyen random cucc, néha van, néha nem, csak nem jövök rá, hogy mitől függ. Van valami ötlet? Köszönöm.Csabi
Szervusztok! S.O.S. mazda 323f elindítom, alapjáraton működik, gázralépek lefullad............ DE CSAK HIDEGEN.......?????????????????mi lehet ...............más a lambdaszonda csatlakozot szét veszem minek kellene történni? tippeket előre is köszönöm. üdv: Sándor
Kedves Mazdások. Sajnos kilehelte lelkét az autónk (323f), ezért eladóvá vált egy garnitúra alu felni ( 4x100, belső átmérő 60,1 mm, ET35?), valamint négy alig használt ( kb 2000 km-t futott) Hankook nyári gumi ( Ventus Prime 185/60 R13 84H) Együtt, vagy külön-külön. 40 000 Ft+40 000Ft.
Eladó Mazda 323F 1,5 benzines 109 000 Ft-os irányáron. A bal hátsó torony hibás (kiszakadt), a többi része működő képes, üzemképes. 2020-ig műszakiztatva, motor felújítva (új dugattyúk, gyűrűk, szelepek, vízpumpa. Tartalék alkatrészekkel (generátor, benzinszűrő, hátsó üveg, stb)
Nem szeretném bontóba tolni családunk hű szolgáját, egy 323 BG Family-t, ami éppen 25. évébe lépett. A motorban garantált 210e km van, nem füstöl, nem eszik olajat, pöccre indul. Az ülések koruk ellenére szinte gyári állapotúak, annak ellenére, hogy soha nem volt rajtuk huzat. A hátulja nemrégiben volt kilakatolva, de a doblemezek elöl korrodáltak, csakúgy, mint a szélvédő tetejénél a lemez. Ha valaki tudna egy lakatost, aki hajlandó egy ilyen öreg darabbal foglalkozni, hálás lennék. Esetleg baráti áron megválnék tőle, az autó menetkész és a műszaki 2019 áprilisig érvényes.... Előre is köszönök minden választ.
Mazda 323 lépcsős hátú 1999-es évjáratú kocsimhoz keresek, nem horror áron a szélvédő alsó részénél lévő műanyag részhez csavartakaró fekete műanyag kupakot. (Ebből jobb illetve bal oldalon is 1 db található)
Van egy 2001-es Mazda 323 Sedanunk, ami elkezdett ma jobbra kanyarodáskor nyikorgó lemezhangot kiadni (hasonlót, mint amikor elkopott a fék, de inkább lemezhang). Bármilyen sebességnél. Autópályán kicsit erősebben is rezgett az egész kasztni/kormány, főleg jobbra húzáskor.
A jobb keréknél találtunk itthon olajfoltokat, mitől lehet ez? Szervo? Olajszintek rendben. Mennyire biztonságos közlekedni vele?
Lenne egy Mazda 323 1.3 16 szelepes 1992-es autóm.A kérdésem az lenne hogy valaki tudja e hogy meleg motornál miért nő meg az alapjárat, nem mindig csinálja de elég sokszor előjön a hiba.A fojtószelepben állítólag van egy jeladó ami a hőmérséklet után szabályoz, és ez romolhatott el, legalább is ezt mondták nekem, de nem tudom melyik az.Amúgy vízkörös a fojtószelep.Ha esetleg valaki tudja hogy melyik az, akkor képet tudna küldeni róla? Segítségeteket előre is köszönöm.
Olyan kérdésem volna, hogy a vezérműszij csere kilométerben még nem aktuális(30 000 a hijja), de az évek száma szerint igen. A szij biztos hogy elmúlt 5 éves.
Nektek mik a tapasztalataitok a cserével kaocsolatban? Szakad a szíj, nem szakad ha lejár az 5 év?
Azért érdeklődöm mert pl opelnél nem szakad ha túl használják.
hello sziasztok van wgy 1981es mazda hatchback 1.3 ..okyan problemam lenne hogy ma reggel meg hivatlanul mukodott az indexem..melo utan viszont indulasnal meg ment de mostanara mar nem mukodik..se az elakadas jelzom.. biztositekok jok mindet at néztem egyesével.. valaki valami infot tudna adni ??? vagy csak villamossagi szerviz?
Sziasztok. 1198-as 65kw-os, 1498 ccm.-es Mazdácskámnál mi okozhatja hogy berángat. Mintha falsot szívna. A levegőszűrőtől a bordázott gumicső az új. Milyen ötleteitek vannak?
Szert tettem egy 323f ba mazdára amelynek olyan hibája volt, hogy indításnál az alapjárat felpörgött 2500-3000 - re, és nem is ment lejjebb. Hosszas kutatás és kérdezgetés során el jutottam egy bizonyos vákuum dobozhoz vagy tartályhoz (nem tudom pontosan mi a neve) ami ha repedt falsot szív. Az én autómnál meg is találtam, sőt mikor megfogtam a dobozt azon részénél ahol gyárilag össze van forrasztva , az alapjárat azonnal lecsökkent és szépen járt a motor. Kaptam is a tanácsot, hogy vigyem műanyag hegesztőhöz vagy saját magam is javíthatom ha akarom mert nem nagy dolog. Mondanom sem kell, neki is estem azonnal és "szerintem" sikerült is mert mikor visszaraktam az autó már be sem indult, mint ha már nem is kapna levegőt. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges - e hogy valahol dugulás van és még ha nem is itt kellene de ennél a doboznál tudott "lélegezni" ? Vagy esetleg az hogy az Ecuval ilyen állapotban fogadtatták el az alapjárat beállítást és most nem tud vele mit kezdeni? Még annyit hozzá tennék hogy ha játszom a gázpedállal és el találom azt a pontot akkor szépen jár a motor de amint le vettem a lábam le is fullad.
Helló segicseget kerek nem vilagit a ködlampam az első.. bisztositek minden jó... de gyarilag van kabel bene.. es áram nincs bene .. hol keresem a hibat van valahol relét?
A 323 F (BG)-m eladtam, maradt utána egy csomó bontott alkatrész ( a teljesség igénye nélkül: 5 ajtó motorháztető (türkiz színben), sok műanyag, műszerfal, lámpák, kormányszerkezet, gyújtáskapcsoló stb stb)
Kis pénzért megszabadulnék az egész cucctól, akit érdekel, ide írhat ferii1978@freemail.hu.