Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gekiss88 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 5536
Előzmény: gekiss88 (5535)
gekiss88 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 5535

Sziasztok!

 

Rutintalan vagyok a kárrendezési ügyekben, nézzétek el előre nekem, ha kicsit naivnak, tudatlannak tűnök - igazából baromira tanácstalan vagyok, fogalmam sincs, mit kéne tennem ebben a helyzetben, remélem, lesz, aki tud valami okosat mondani.

 

3 éve vásároltam egy 2007-es évjáratú Mazda 2-est, szép, megkímélt állapotban (Ausztriából importált darab, kívül-belül látszott rajta, hogy vigyáztak rá). Mint később kiderült, hátul sérült volt korábban, de szemre kb. semmi nem látszott ebből, igazából nem is zavart a dolog. Alvázat és a műszaki dolgokat alaposan átnézettem a vásárlás után egy márkaszervízben, semmi problémát nem találtak, szóval nem aggódtam. A 3 év alatt amúgy semmi műszaki gond nem volt a kocsival, még egy LED sem égett ki a műszerfalon, maximálisan meg voltam vele elégedve - ezért is fáj annyira a szívem most...

 

Evidens, hogy én is igyekeztem vigyázni a kocsira végig, becsülettel hordtam márkaszervízbe minden évben az előírt karbantartásokat elvégeztetni. Minden apró lósz*rt megcsináltattam, amit csak lehetett, hogy hosszú távon egészséges maradjon a kocsit, nem kevés pénzt és időt rászánva erre.

 

Aztán április elején egy kedves fiatalember (hogy valójában mit gondolok róla, azt inkább megtartanám magamnak) nem vette észre, hogy egy főútvonal lakott területen kívüli szakaszán megálltam (nem vészfékezéssel!) egy előttem balra kanyarodáshoz besorolt autó miatt és szépen belerongyolt az autóm bal hátsó részébe. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de az anyagi kár jelentős...

 

A baleset után rendőri segítséggel kitöltöttük a kárbejelentőt, ezen a vétkes fél írásban elismerte a felelősségét. Pár nappal később felkértem a márkaszervízt, hogy segítsen a kárrendezésben, se időm, se tapasztalatom nem volt még abban, hogy mit kell ilyenkor tenni, őket viszont 3 éve ismertem, így számomra logikusnak tűnt hozzájuk fordulni (emiatt az alkuszcég amúgy le is cseszett később azzal a szöveggel, hogy "ki mondta magának, hogy oda vigye az autót?!", de ez most lényegtelen).

 

Némi papírozás után a vétkes biztosítójának kárszakértője kijött szemlézni, fotózgatott, összeírta a károkat, közben nagyon csóválta a fejét mondván, ez az autó "megérkezett". Sajnos tényleg esélyes a gazdasági totálkár, igaz, ezt nem írták rá a szemlézéskor készült papírra ("további vizsgálat szükséges").

 

A márkaszervíztől kalkulációt kért a biztosító a javításra, de mivel szóban azt mondták nekem, hogy a javítási költség bőven 1 millió Ft felett lenne (később kértem ajánlatot pár helyről és kiderült, hogy a gyári alkatrészek kb. 900 ezer Ft-ba kerülnének), és mivel a kocsi piaci értéke sérülésmentesen olyan 900e - 1 m Ft között van, így nem volna gazdaságos megjavíttatni, legalábbis hivatalos úton semmiképp.

 

Bontóról bontóra jártam, hátha találok alkatrészt, de ritka modellről lévén szó, esélytelennek tűnt a dolog. Néhány helyen lett volna 1-2 alkatrész, de sajnos akkor sem volnék kisegítve, ha ezeket bontóból veszem, a többit meg gyárilag, mert így is csak 100-200 ezer Ft-ot tudtam volna spórolni az alkatrészek költségén, ami még kevés. Utángyártott alkatrész a sérült elemekből nincsen, így nagyon leszűkültek a lehetőségek...

 

Fontos, hogy az autóra teljes körű Casco-t is kötöttem a vásárláskor. Kerestem is a biztosítót még április végén, leírtam nekik mi történt, fotók becsatolva - ők rögtön elhajtottak azzal, hogy a vétkes fél KGFB-jénél kell megtennem a kárbejelentést (ezen már rég túlvoltam akkor, ezt le is írtam nekik a levelemben, így valszeg egy sablonválaszt küldtek vissza), szóval nem igazán voltak segítőkészek... Erről nem esett ugyan szó, de a szerződés szerint egyébként két napon (!) belül be kellett volna a kárigényemet, így félő, hogy most, két hónappal később kb. szóba se állnának már velem, ha kártérítést kérnék, hiába fizettem ki a három év alatt kb. 150.000 Ft-ot a cascóra...

 

A vétkes fél biztosítója egyébként elismerte a fizetési kötelezettségét, de mivel a márkaszervíz végső soron nem vállalta el a javítást még ráfizetéssel sem, így elhoztam a papírokat és most itt állok a semmi közepén, totál tanácstalanul, pénz és autó nélkül már két hónapja.

 

Valószínűleg a totálkárossá minősítés (maradványértéket fizeti a biztosító + roncsbörzére fel kell rakni a kocsit eladásra) lehet anyagilag a legjobb opció, de bizonytalan, hogy mikorra kelne el a kocsi, ritka modellről lévén szó. Nem tudom, ti hogy látjátok, de én korántsem nevezném roncsnak ezt az autót, hiszen műszakilag teljesen rendben van, saját erőből jöttem el a baleset helyszínéről (kb. 10-15 km-t kellett mennem vele, és semmi rendellenességet nem tapasztaltam ezen a távon), a vétkes kocsiját viszont vontatni kellett, mert be se tudta indítani a motort ütközés után + a jobb első kereke is ki volt törve, ha jól láttam...

 

Ti mit tennétek a helyemben? Érdemes lehet még a javíttatással köröket futni vagy mondjam meg a biztosítónak, hogy fizessenek? CASCO-t vajon mennyire lehet bevonni így, hogy nem adtam be a kárigényt két napon belül (ami amúgy egy elég nonszensz határidő)?

 

Csatoltam két fotót a kocsiról, hogy jobban látszódjon, miről is van szó.

 

Előre is köszi minden tanácsot!

 

Szabovik János Creative Commons License 2017.02.22 0 0 5534

ugyan nem kötelező,de érdemes elolvasni..

www.postabiztosito.com

 

a vége com nem hu

Boticselli001 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 5533

Sziasztok!

A parkolóban 3 hónapja hozzám ért egy autó. Az első lökhárítóm sérült. A Posta "biztosító" megítélt nekem 25 ezer Ft-ot. Rendben találtam az összeget. Elfogadtam. Azonban később nem javíttattam meg(hanyag voltam és csak apró szépséghiba keletkezett).

Egy hete azonban szinte ugyanott parkolva belém jött egy másik autós is. Ugyanúgy az első lökhárítóm kapott baloldalt, annyi különbséggel, hogy ez 15-20 centivel fölötte vitte le a festéket és a lámpám is megkarcolódott, fényezesre szorul.

A Signal biztosító kárrendezője korrekten megállapított 53 ezer Ft-ot a javításra. Majd most a héten küldtek egy levelet, hogy nem fizetnek 1 Ft-ot sem, mert az előző káromat nem javíttattam ki....

Vicc az egész. Mit írjak vissza nekik? Én hol hibáztam?

Látható a lökhárítómon, hogy az egyik csík(sérülés) fekete színű, a masik pedig zöld színű, mint ahogyan a két kocsi színei voltak.

Túrórudi Creative Commons License 2016.11.17 0 0 5532

Sziasztok,
a biztosítási ügyintézést a szervizre bíztam, aztán lett egy nagyon túlzónak tűnő hétszázezres számla (miután az elején megállapodtunk, hogy bontott alkatrészeket használnak, hogy beleférjünk a biztosító által kifizetett keretbe). Ezzel nem is lenne bajom, ha nem kellene vétlen félként avultatást fizetnem, pláne 100e körüli összeget. A biztosító az avultatást levonva kifizette a szervizt, a (vélt) avulás összegét viszont a szerviz követeli rajtam, mivel azt neki nem fizette ki a biztosító.
Kértem, hogy akkor egy részletes, tételes számlát állítsanak ki, amin ellenőrizhető, hogy valóban új alkatrészeket építettek-e be, és lássam, pontosan mitől is ennyi a végösszeg, ha már egy jelentősebb hányadát nekem kell kifizetni. És kértem a biztosítót is, hogy írják meg, mi a jogalapja annak, hogy avultatást számolnak fel, illetve írják meg, mely alkatrészekre mennyi avulást számoltak és miért pont annyit. A szerviz a számla megküldése nélkül továbbra is követeli rajtam az összeget, míg a biztosító annyit írt postai levélben, hogy az Eurotax alapján számoltak, és csatolta a kézzel írt kárfelvételi jegyzőkönyv olvashatatlanul sötétre másolt oldalait, amihez a kárszakértő oda írta, hogy mi hány százalék, de ezt a sötét másolat miatt el sem tudtam olvasni.
Kell nekem fizetni? Nem akarom a szervizt kifizetetlenül hagyni, de a magas javítási költségből ítélve és abból, hogy a szerintem jogos kérdéseimre nem kapok kielégítő választ, azt érzem, hogy ez a szerviz és a biztosító közös biznisze, amihez jogalap és részletes indoklás nélkül nem szeretnék csatlakozni. Vagy rá lehet bírni a biztosítót, hogy fizesse ki az avulás összegét a szerviznek?
Köszönöm

lautnermark Creative Commons License 2016.11.07 0 0 5531

1 AWH = 5 perc (12 AWH = 1 óra)

Előzmény: HappyFlu (5530)
HappyFlu Creative Commons License 2016.11.06 0 0 5530

Szia!

Pontosan mit jelent a 4AW munkaidő?

Köszi a választ!

Előzmény: Gerencser83 (5515)
Chani2 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 5529

Most ott tart a helyzetünk, hogy ma vettünk egy ugyanolyan évjáratú Golfot, ugyanolyan extrákkal, és szépen el fogjuk küldeni az adásvételit a biztosítónak, hogy lesznek kedvesek szépen kicsengetni a vételárat (mínusz a roncs értéke), és ebben az esetben nem fogunk pereskedni. 

Már a kocsi kiválasztása (3 nap, 2 tank dízel és sok agyament kereskedő után), és szerelővel való átnézése se két fillér.

 

Egyenlőre egyébként még nem kaptunk semmilyen értesítést a biztosítótól, sajnos a törvény szerint a hiánytalanul beérkezett papírok után, még 3 hónapja van erre. Ezt egy kicsit pofátlanságnak tartom, mert addig igen csak hiányzik, az a bizonyos összeg, hiába fizet jegybanki alapkamatot a biztosító.

 

Az ügyintézés lassúságával meg ne takarózzanak, vegyenek fel több embert, ha sok a munka.

Előzmény: I-200TX (5526)
lautnermark Creative Commons License 2016.10.06 0 0 5528

Én idáig az hittem, hogy többé-kevésbé a biztosító rendezi a kárt. Mi az isten az a "kárrendező"?

[fidelio] longear Creative Commons License 2016.10.06 0 0 5527

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdéssel fordulok a szakavatottabb kollégákhoz, hogy milyen módon lehet kicsikarni tisztességes összeget egy kárrendező cégtől?

 

Vázolom a helyzetet:

 

Még januárban volt egy károm, amit a biztosító rendezett a kárrendező cég felé (értéke: 562.276HUF) ők még a kárösszeg kifizetése előtt megcsinálták a kocsit (amit nagyra értékelek, de nyilván egyértelmű volt hogy a biztosító fizetni fog).

Az alkatrészeket én vettem hozzá csomagtérajtót és rolót az egész kb 130.000-be került (90.000 az ajtó, 30.000 a roló + benzin).

 

A kocsival a következő teendők voltak:

Beszerelni az ajtót (tökéletes állapotban volt színben egyezett), kihúzatni a kasznit (de lehet hogy nem is kellett, mert olyan hatalmas sérülés azért nem volt..., de tegyük fel), hátsó lökös fényezés (egy kis hiba lett rajta de fényezték az egészet).

 

Aranyosak kedvesek voltak, amíg a procedúra zajlott, de nem igazán jelentkeztek, hogy utalt a biztosító, csak mikor papírt kaptam róla és szóltam nekik, hogy majd megyek elszámolni, akkor beszéltünk.
(sok dolguk van biztos, oké, mindegy is)

 

Nem is lenne semmi gond (nem nyerészkedni a akarok a biztosítón), ha kifizetnék szépen a 130-at és kész.

 

DE, azt a választ kaptam, hogy mivel a kárfelmérő lapon nem lett jelezve a csomagtér roló (amire külön felhívtam a figyelmét a "szakértőnek", aki azt tudomásul is vette, a macskakaparásával mégsem jelölte, a mellesleg olvashatatlan indigózott nyomtatványon), így 90-et akarnak adni.

 

Nem vagyok egy reklamálós fajta, de igencsak átverve érzem magam. Senki nem fogja nekem megmagyarázni, hogy a fent leírt javítási költség 472.276HUF. Tehát, ha már ilyen jól kaszáltak az eseten, elvárnék némi rugalmasságot kifizetni való összeget illetően.

 

Szerintetek milyen tárgyalási pozícióban vagyok jelenleg? Milyen eszközökkel élhetek, amik jobb belátásra téríthetik kárrendezőt? Elkérhetem a számlákat? Esetleg a biztosítótól?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

I-200TX Creative Commons License 2016.09.20 0 0 5526

:)

1Keresni fog a biztosító, ha nem akkor keresd te. 

2Mondani fog egy gyorskár összeget. (ááá ez kevés, ezt biztosan nem fogadom el)

3 szerelőtől szerelőig vezető úton kezdesz ráébredni, hogy nem is annyira rossz az az összeg amit akar adni a biztosító. -->Vagyis mennyivel kell még kiegészítened, hogy kinézetre legyen egy ugyanolyan autód.

Biztosító szemében az egy értékesebb autó mert van benne pár kg új vas. A valós eredmény meg az, hogy lesz egy valagba vert autód ami ki van javítva. + új lökhárító, lámpa, ..... aminek avulás képen te fizeted a felét(50% avulás). Ez volt a számlás javítás.

 

Nekem az eredmény az lett, hogy összeg felvesz, bontóból alkatrész (lehetőleg azonos színű). Végül lesz egy ugyanolyan autóm mint volt. Az meg már senkit nem érdekel, hogy mennyi utána járásba van nekem + nekem kell átszerelni a zárakat, üveget, kárpit.

 

Szerintem neked úgy is az lesz, hogy lóvé felvesz, a vas meg a bontóba. ---> használtauto.hu

 

Előzmény: Chani2 (5525)
Chani2 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 5525

Köszi a tippet, az lesz amit írtál! :)

A szélvédőcseréről van számla, sajnos a vezérműszíjról csak a matrica van, ami a kocsi bal első ajtajára van ragasztva.

2-3 karosszérialakatostól kérünk árajánlatot, aztán döntünk a férjemmel, hogy melyik legyen.

 

Értem én, hogy veszélyes üzem az autózás, de ez elméletileg egy sima ügy lenne. Adott két vezető, abból a hibás fél elismerte a károkozást, van érvényes biztosítása, az autó nem egy roncs, még javítható, és erre a biztosító meg beint, hogy nem annyi az annyi. Minek van akkor biztosítás?

 

Ha jól tudom pl. amerikába nem az autóra, hanem személyre szól a biztosítás, ahány és amilyen autóm van úgy kell utánuk fizetnem. Idehaza meg az okozó fél biztosítója fizet, rosszul-vagy jól, attól függ ki melyiknél van. 

Előzmény: lautnermark (5524)
lautnermark Creative Commons License 2016.09.17 0 0 5524

Ha találsz a Hahun teljesen ugyanolyan paraméterekkel rendelkező autót mint a Tiéd, akkor nyomtasd ki őket és majd add be a biztosítónak a felülvizsgálati kérelmeddel együtt. Amit a vásárlás óta ráköltöttél az autóra, azt is kérheted a biztosítótól, de minden forintot számlával kell igazolnod. Amiről nem tudsz számlát bemutatni, azt kapásból felejtsd el. Ha tudsz hozzá szerezni olcsón bontott alkatrészt és találsz olyan karosszériást aki hajlandó így is  dolgozni, akkor lehet, hogy ki tudják hozni nem gtk-ra. Ja, az autózás veszélyes üzem.

Előzmény: Chani2 (5523)
Chani2 Creative Commons License 2016.09.16 0 0 5523

A kárfelmérő szerint gazdasági totálkár lesz. A szerelő szerint mondjunk le róla, mert drága megcsináltatni, ha jól értettem, akkor kb. 600e Ft-ra fogják értékelni az autót valami eurotax szerint, és nem érdekli őket az, hogy mi tavasszal 850e Ft-ért vgettünk és azóta új szélvédő lett, vezérműszíjcsere, vízpumpával, görgőkkel stb. Szóval kb. 1 MFt ami minimum benne van, és növeli is a kocsi értékét. Meg az sem, hogy a használtautó.hu-n egy ilyen autó (1.9 PDTDI, 2001-es évjárat) átlag értéke bőven 900e Ft fölött van. Persze lelakott, füstölő, olajnyelőt már lehet 530e Ft-ért is kapni, sérült kasztnival, de 600e Ft alatt csak 3 ilyet találtam, a 63 találatból. 

Azt nem tudom, hogy a roncsot mennyire fogja értékelni a biztosító, de nagyon kíváncsi vagyok.

 

Egyébként is inkább megtartanánk, de szerintem gazdaságilag is így éri meg, ha megjavíttatjuk, mivel az eleje csak kicsit sérült a jobb elején a fényszóró mellett (lelökött az útról a másik, mert még jobbra tudtam rántani a kormányt és egy kilóméter táblát elvittem), a hátulja meg hiába nagyon törött, azért szerintem meg lehet azt csinálni. Húzató padon kicsit kell rajta igazítani, mert a B oszlop tetején is lett egy kis horpadás, akkor aütést kapott az autó hátulról.

Itt egy kép róla:

 

De fel vagyok háborodva, hogy miért nem lehet megcsináltatni a biztosítóval az összetört részt. Én értem, hogy új alkatrész kerül bele, és a régi az régi volt, de pl. ha el akarom adni, akkor egy vevő ha választania kéne, két teljesen egyforma autó közül, azonos áron, akkor a törésmenteset venné, és nem a töröttet. Tehát már maga a törés, hiába lesz új alkatrészekből javítva, az akkor is értékcsökkenést von maga után. Szóval a biztosítók tehetnek egy szívességet, mert én nem sokat nyerek az új alkatrészekkel.

Előzmény: lautnermark (5522)
lautnermark Creative Commons License 2016.09.16 0 0 5522

Kárfelmérő mit mondott?

Keress egy olcsóbb karosszériást, akár számla nélkülit is + bontott alkatrészek beszerzése, amennyit csak lehet.

Előzmény: Chani2 (5521)
Chani2 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 5521

Sziasztok!

 

Tegnap délután hátulról belém jött egy régi Suzuki Swift (elbambult a vezető, ráadásul gyorshajtott, és hiba fékezett elég nagy sebsséggel csattant belém így is), miközben én balra akartam kanyarodni, álló helyzetből, indexelve egy 2001-es Golffal. A nő elismerte a felelősségét, kitöltöttük a kárbejelentőt, és van tanú is, ha mégis meggondolná magát a károkozó, mert rendőrt nem hívtunk, a károkozó eléggé be volt rezelve, hogy a roncsá tört autója mellé még kap egy vastag kis csekket is a rendőrségtől.

Mi szerencsésen megúsztuk a gyerekkel, a másik autóban a vezető és a mögötte lévő utas bekötve volt, nekik véraláfutásos lett a bőrük a biztonsági övtől, az anyós ülésen lévő srác viszont lefejelte a szélvédőt, ami be is repedt, mondjuk váltig állította, hogy be volt kötve, és csak megnyúlt a biztonsági őv (én meg Mata Hari vagyok...).

 

A problémám ott kezdődik, hogy bár vétlen vagyok a balesetben, a számlaképes karosszériás azt mondta, hogy mivel nagyon megsérült a jármű bal hátulja (kiszakadt a lengéscsillapító, sérült a fútómű, meg eleve a karosszéria 20-30 centire benyomódott), ezért szinte biztos a gazdasági totálkár, és erre még majd nekünk is rá kell fizetnünk, hogy visszakapjuk az eredeti állapotot.

Én ezen eléggé fennakadtam, mivel tényleg vétlen vagyok, és itt állok értetlenül, hogy miért nekem kell még százezreket fizetnem azért, hogy az autó olyan legyen, mint volt. Így is, most még hetekre a szerelőnél ragad, elég probléma ez nekem.

 

Milyen tapasztalatotok van, hogy ilyen esetben mit érdemes tenni, hogy ne kelljen ráfizetnem, vagy csak minimálisat? Nem akarok nyerészkedni az ügyön, csak az autót akarom üzemképesen visszakapni.

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

lautnermark Creative Commons License 2016.09.14 0 0 5520

A Te autódon történő avultatásnak mi köze van a Te általad befizetett GFB-hez?

Előzmény: I-200TX (5519)
I-200TX Creative Commons License 2016.09.13 0 0 5519

alianfasz egy sóher cég. Nem tudom miért, de mintha azt halottam volna valahol, hogy csőd előtt áll. Azért ennyire sóher.

50% avultat az autómon a sérült ajtót. Mi a fenének fizetek akkor egyátalán kötelezőt, ha vétlenül nekem kell fizetni a kárt. A casco meg kb annyit ér, hogy ha van, ha nincs akkor is kifizeti a tulajdonos a meg sem történt kár javítási költségét.

 

"

Az alkatrész megsemmisítés (egyezségi összeg elfogadása esetén is) a kifizetés feltétele. A két hátsó szárnyas-ajtó cseréjét 50 %-os avulás mellett fogadjuk el. Kérjük, a kár mielőbbi rendezése érdekében a javítási számlát küldje el részünkre. Együttműködését köszönjük.  "

 

Köszönöm alianfasz - a semmit

marci3_ Creative Commons License 2016.01.15 0 0 5518

Megtaláltam az osztrák jogszabályt is, ugyanazt mondja ki, mint a magyar:

"Die grundlegende Regel zum Sicherheitsabstand ist in Paragraf 18 Absatz 1 der Straßenverkehrsordnung notiert: „Der Lenker eines Fahrzeuges hat stets einen solchen Abstand vom nächsten vor ihm fahrenden Fahrzeug einzuhalten, dass ihm jederzeit das rechtzeitige Anhalten möglich ist, auch wenn das vordere Fahrzeug plötzlich abgebremst wird.""

 

marci3_ Creative Commons License 2016.01.15 0 0 5517

Van itt még valaki?

ezeket irta nekem a károkozó biztosítója:

"Az osztrák fél nem ismeri el felelősségét a kárért, indoklása szerint váratlanul és indokolatlanul fékezett."

Majd bemásoltam nekik a kresz 27. paragrafusát:

27. § Követési távolság

(1) Jármûvel másik jármûvet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendõ ahhoz, hogy az elöl haladó jármû mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) Olyan jármûvel, illetõleg jármûszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármû mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármû közé legalább egy - elõzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha - a vezetõ elõzésre készül fel, - az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy - az úton az elõzés tilos,

b) fegyveres erõk oszlopban haladó gépjármûvei között,

c) egy nyomon haladó jármû (kétkerekû motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

(3) A jármû sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

(4) Hatályon kívül helyezve!

erre ez a válasz érkezett:

"A káresemény Ausztriában történt, ezért az osztrák jogszabályok irányadóak rá."

könyörgöm, hogyan magyarázzam el nekik, hogy ott a követési távolság nem betartása nagyobb bűn, mint itthon?

Ki tudna segíteni?

Ex DRP-469 Creative Commons License 2014.12.22 0 0 5516

Sziasztok!

Az elmúlt héten volt szerencsénk (mert megúsztuk az egyikünk rövid idejű eszméletvesztésével és agyrázkódásával ) találkozni egy forgalomból kivont (valószínűleg biztosítással sem rendelkező) magyar kamionnal. Az 51-es út M0 csatlakozásánál mentünk, ő a körforgalomból jött, így középső sávba érkezett. Párhuzamosan haladtunk egymás mellett, amikor úgy gondolta, hogy átjön a sávomba. A kocsi bal hátulját eltalálva befordított maga elé és így tolt minket. Utána kikötöttünk a kamion másik oldalán a forgalommal szemben. Az autónk teljes bal oldala sérült (küszöb, ajtók, sárvédők, hátsó lökös). Az autó egy 2001-es Seat Cordoba. Motor, futómű, üvegek szerencsére nem sérültek. Ma indítottam a kárbejelentést a saját köt. biztosítómnál. Mire figyeljek az ügymenetben?

Beszéltem egy karosszériás műhellyel, számlával, biztosításra kb 300-350 a várható javítás bontott ajtókkal és sárvédőkkel, úgyhogy kinéz a GTK.

Gerencser83 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 5515

Hello!Audi A6 2.5.TDI V6 4B C5 2001 LY7W ezüstmetál

Olyan gondom lenne,hogy 2014.12.02.én haladtam menetirány szerint,Előttem egy platós Transit szintén!Átlagsebesség 50Km/h (Lakott terület).

Transit egyéb indok nélkül satu fékkel megállt.Én szintugy,de mire állóra fékeztem a Transit padlógázzal rámtolatott!

A transit vezetője elismeri a dolgot!Betétlap irás,lábon haza az autóval (kb 2 km),udvarba leállit.

Másnap kölcsön autóval go biztositóbá bejelenteni.

Dec.8. utban van az autó beinditom hogy odébbjárjak,DE  nehezen indul,2 henger kihagy,füstöl,nincs teljesitmény.Konzultáció a szerelőmmel!Közlése szerint a vezérlésburkolatról valószinüleg letört egy db müanyag és bekapta a vezérlés.Feltehetően a szij elugrott!(Hosszmotoros az autó)

Dec.12. kárszakértő jött.

Közlöm vele hogy elugrott a vezérlés!Válasza annyi hogy az nem létezik!Mondom neki hogy saját felelősségre beindithatja!

Nemleges a válasz.

Elkezdi a szemlét!Ami szemmel látható felirja!

Motorháztető                           csere,fényezés        -50% avultatás             4AW munkaidő

Lökháritó                                  javitás                    

Hűtő melletti légterelők            Csere                       -40%

Jobb lámpa fül                          javitás

Zárhid ellenőrzés

Vezérlés ellenőrzés

Ezeket irta fel igy nagy vonalakban!

Felhivtam  a figyelmét a motorháztető kitámasztó teleszkópra is ami a baleset előtt  tökéletesen működött!

Arra a válasza ismét az volt hogy nem létezik hogy a baleset miatt ment tönkre!

Távozása után trélerrel elvittem az autót a szervizembe szétbontásra.vezérlés vizsgálatra!

Pótszemle ott lesz a következő 7en.

A kérdésem :

Mit tehetek annak érdekében hogy a vezérlést is felvegyék hibának?

(Jelzem előzőleg tökéletesen működött az autó,60 000 km után lenne aktuális a vezérlés csere)

Amennyiben nem akarja felvenni hibának mit tehetek?

(Egy városnyi tanúm van hogy működött az autó probléma mentesen)

Amennyiben felveszi a hibát ugy jogom van a biztositótól követelni egy vezérlés cserét a későbbi problémák elkerülése végett?

Ha ugy itélem meg hogy a megjelölt összegből nem lehet kihozni a javitást ugy mit tehetek?

Kérhetek saját biztositomtól szakértőt az ügyhöz? (Allianz-os vagyok,a károkozó K&H)

Érdemes felkeresnem felsőbb szervezetet (Mabisz) az ügyben vagy forduljak egyenesen a DAS-hez?

 

Végezetül csak annyit irnék ,hogy még soha nem volt balesetem ez alatt a 11 év alatt (év 30-60 ezer km-et vezetek).

Ebből adódóan nem ismerem a kárrendezés menetét és a lehetőségeit.

Nehezményezem ,hogy szenvedő félként nekem kell szaladgálnom a biztositóhoz,megoldanom hogy mobil maradjak,és hogy nincs érdekképviseletem a saját biztositóm által.

A legjobban viszont ami sérti az önérzetem,hogy egy kárszakértő ugy viselkedik velem szemben mintha biztositási csalásból élnék,és feltételezi hogy nem okozhat olyan kárt ez a baleset amit én mondok!

Úgy gondolom ,hogy egyenlőre még én jobban tudom mi működött az autómon a baleset előtt és mi lett a hiba!

Ha tudom,hogy ilyen emberrel hoz össze a sors az lett volna az első hogy összeverem az egész elejét az autónak!

 gerencser83@freemail.hu a cimem ha valaki tud infót,lehetőséget kérem jelezze emailben vagy itt

Köszönöm!

 

 

 

 

 

lautnermark Creative Commons License 2014.09.08 0 0 5514

Melyik biztosítóról van szó?

 

Előzmény: jiristivin (5513)
jiristivin Creative Commons License 2014.09.08 0 0 5513

Egyébként az eddig felhívott szervízek csak úgy végzik el az Audatex vizsgálatot (kalkulációt), ha ott javíttatom az autót. 

Előzmény: jiristivin (5512)
jiristivin Creative Commons License 2014.09.08 0 0 5512

Hát ez az.

Ma tudom felhívni a felügyeletet.

Előzmény: lautnermark (5511)
lautnermark Creative Commons License 2014.09.04 0 0 5511

Ez a károsult feladata? Akkor minek alkalmaznak kárfelmérőket a biztosítok?

Előzmény: jiristivin (5510)
jiristivin Creative Commons License 2014.09.04 0 0 5510

Sziasztok!

Parkoló autómat meghúzták és a Biztosító kéri, hogy Audatex vagy Etax kalkulációt készíttessek a  sérülésről.  Tudtok Óbudán, vagy a pilisvörösvári-zsámbéki agglomerációban, esetleg Esztergom környékén olyan szervízről, ahol ilyen vizsgálatokat végeznek?

Kerestem a google-ban, de nem találtam eredményeket a környéken.

 

A segítséget előre is köszönöm.

Biovadász Creative Commons License 2014.08.06 0 0 5509

"Kérdés hogy az avulást rá lehet-e terhelni a károkozóra jogi úton???"

Amit a károkozóra rá tudnál terhelni, azt a biztosítójának kell fizetnie, így vele pereskedni felesleges.

Lehet nekimenni közvetlenül, de csak annyit kell tennie hogy perbe hívja a biztosítóját, ezek után hátradől és te megint ugyanott vagy: a biztosítóval küzdesz.

Előzmény: JosefG. (5502)
JosefG. Creative Commons License 2013.02.16 0 0 5508

A4-es már rég nincs meg.

Előzmény: szirt (5506)
JosefG. Creative Commons License 2013.02.16 0 0 5507

2000-es A6.

 

Bal első sárvédőív, első sárvédő, bal első lámpa amit avultatnának.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!