Ha már szóba került gusztus huszadika, tudtok javasolni valami jó helyet, ahonnan rendesen látni is lehet mindent, ugyanakkor el lehet lenni egész nap?
Hi! Az AXALP-ra kocsival 4 fős csoportban, edzeni addig mert mászni is kell... Ott alvás valahol aztán vissza. A többi még alakul...
Nem valószínűm hogy VIP vendégként felvisznek a svájci légierősők kopterrel. Legalábbis a tavalyi Payerne-i repnap nem ezt mutatta. A kommunikációs tisztjük kb. 10 embert akreditált összesen, és vagy 100-an anyáztunk és álltunk sorba a presscenter elött...
Igen elnézést, Deltán repült és nem Thug-on... A Delta eszembe volt a munkahelyemen, csak a F-10.. nem....
Szvsz dokumentumokból gondolom, csak lehet tudni, hogy volt-e pilóta és repült e Deltán..
Más: Nem tudom a Szolnoki programot. Annyit tudok, hogy kb. fél 9-kor lehet bemenni, gondolom 10-kor kezdődik valami...
A mult évben, volt Mi-17 mürep, Mi-8 kutató mentő, Mi-24? mürep, AN-24 (ami Kecson is volt + szarajevó leszállás + alacsony áthuzásból rakomány kidobása, Jak-52 műrep, MiG-29 Topi, statik. Minden típusból egy + olasz és francia szállító, szlovén kopter ennyi-inni veteránés jelenkori repülősök találkozója, Gulyáságyu, szinpadon néhány müvész és zenekar, Légierő BigBand... Én tavaly csak a repprogramon maradtam, szerintem az idén is "csak " addig leszek, utána ünnepeljenek az igazi légierősők :-))
Kb. ennyire számítok most is, csak a külföldi vendégekre nem (remélem azért lesz valami nem honi gép is)..
goldeneagle: Kb egy hete toltam neked levelet a teljes felbontású képekkel az áthúzásotokról, szerintem kiszűrte a tűzfalatok, ha nem kaptad meg. Ha még érdekel a dolog, az e-mail-em publikus.
F-102 Delta Dagger-en repült állítólag a Bush. Az F-105 csapásmérő volt, nem elfogóvadász. Bár az ellenzéke erősen vitatja, hogy volt e valaha is pilóta Bush... ki-ki döntse el hisz e neki és a kevéske fennmaradt dokumentumnak.
El is felejtettem, de tegnap lattam oriasplakaton hirdetni a II. Haditechnikai Napot (vagy ilyesmit). Mikor lesz, hol lesz, belepo, web oldal? Eppen 100 korul jarhattam igy nem volt idom elolvasni. A helyszin gondolom a 3 evvel ezelotti.
Hi! Putyinnál jól nézett ki, hogy volt egy kis vérnyomásmérés, az orvos mondott valamit, Ő meg felemelte az újját és valamit mondott az ovosnak. Utána térkép, hajózóruha - eléggé érdekes hajózóruha volt, a bordo sisak nemkülönben. Aztán fel a Tu-160-ra. A felszállás eléggé impresszív volt. Igaz Putyin többször repült már Flankeren is, tehát nagy meglepetés nem érhette. Bush elnök is repült Vikigen elnöksge idején, mivel nem engedtek neki "komolyabb" gépet. Ő meg F-105-el volt "honi légvédelmi" pilcsi...
A kérdés nem az volt, hogy leszálltak-e, hanem az, hogy megfordultak-e a magyar légtérben.
Természetesen hiteles információt nagyon nehéz beszerezni, lévén a bevetések ilyen mély részletei em igazán publikusak.
Ami nem jelenti azt, hogy nem lehet tudni semmit, hiszen sok szem sokat lát.
Ha azt tudjuk, hogy a jugóknál JDAM-mal bombáztak, ugyanakkor a bevetés előtt fél nappal B-2-es(ek) szálltak fel, és egy napra eltűntek, akkor az kijelenthető, hogy a Jugoszláviát B-2-esek bombázták.
A bevetési profil viszont hitelt érdemlően nem fog nyilvánosságra kerülni.
Egyszerűen azért, mert aki hivatalból tudja, az titkos információként kezeli, illetve azt fogja nyilatkozni, amit mondanak neki, hogy nyilatkozzon.
Rajtuk kívül viszont senki sem fogja megmondani, merhogy ugye azt a bogárkát pont arra tervezték, hogy úgy tudjon föl-alá flangálni, hogy senki se tudja, hogy merre jár.
Éppen ezért még a magyar légiirányítás, illetve a katonai szervezetek sem tekinthetők hiteles forrásnak, hiszen a gép képes úgy átrepülni az ország fölött, hogy arról senki sem fog tudni.
Így a magyar irányító teljesen nyitott, tiszta szemmel mondhatja az "igazat", sosem járt felettünk B-2.
Meglehetősen hiteles forrásból származó információ szerint a háború első éjszakáján a gépek a magyar légtérből léptek be a jugoszláv légtérbe.
Az pedig tény, hogy azon az éjszakán B-2-esek bevetésen voltak.
A B-1-esekről a zombori reptér kapcsán óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy mi az életszerűbb:
Az Adriáról jövet átrepülik a teljes hadműveleti területet, vagy a semleges magyar légtérből átrepülnek a határtól ~30 kilométerre lévő reptérhez?!
Egyébiránt a TG/TF/Pléhvanyúban nem igazán olvashattál olyat, hogy tényként közölték volna a két típus valamelyikének Magyarország fölötti átrepülését.
Szeretnélek tájékoztatni titeket arról a lehetőségről, hogy a www.trefort.hu oldalon csevegőszoba nyílt! A szoba elnevezése " Harcirepulok" Látogassuk minél többen!
A B-2-eseket alapvetően az USA-beli támaszpontokról üzemeltetik, azonban a fairfordi légibázis is alkalmassá lett téve a B-2-esek fogadására és kiszolgálására, megépültek az ehhez szükséges speciális hangárak is! Ezen kívül csak az Indiai-óceánon található Diego Garcia szigeten lévő bázis alkalmas erre. Ezek a bázisok tartalékként szolgálnak, valamint előretolt támaszpontként.
Megkezdődött a MAKS 2005. Putyi-tévé (RTR Planeta) be is mutatta a dolgokat.
Putyin megnyitotta a kiállítást, majd vett egy jégkrémet és megtekintette Mihajlov vezérkai főnökkel a programot. Ezután sandán állva a háttérben tető alá hozta a Mi-28N eladását Indiának. A kétorási híradóban még csak ennyi, egy áthúzó MiG-29 OVT és a nagy konkurens a Szu-30MKI.
A nyolcórásiban már sokkal több. Szokásos és nem szokványos kötelékek: -Szu-47+Szu-30MKK (lemezszínű)+Szu-27SzK (ezúttal a Szu-35UB nem) -Tu-95+Tu-160+Tu-22M3+Il-78 (!!!)
Ezután Putyin ellátogatott a stratégiai légiérő parancsnokságára. Itt elromlott a diavetítő, de az elnöknek humorérzéke is van, ezután persze már a többi jelenlévőnek is lett. Majd ezután az egész világ szeme láttára Putyint megvizsgálta a hajózóorvos és repülésre alkalmasnak nyilvánította. Ezután kapott egy metálbordó sisakot és elnöki látogatást tett a Pável Taran nevű Tu-160-ason. Elvitték egy körre. A leszállást nem mutatták...
Szóval, a reptérhasználatról szóló félmondatom csupán plusz információ volt. Azt sem mondtam, hogy Fairfordból üzemeltek. De Fairford volt az első, nem az USA területén lévő reptér, melyre szükség esetén leszálhattak. Később ugyanilyen minősítést kapott Diego Garcia. És továbbra is 100%-os bizonyossággal állítom, hogy a magyar légteret B-2 és B-1 bombázók egyetlen alkalommal sem vették igénybe.
Nos, kedves t-bird, egy dolog nem világos a hozzászólásodból, hogy tudniillik mit jelent nálad a "volt felettünk" szerkezet, mert a szöveg második felében egyértelműen arról írsz, hogy mi szállt/szállhatott le magyar repterekre, én meg arról, hogy mi repült keresztül magyar légtéren, és ez a kettő persze nagyon más.
Én a saját, TG-s és Haditechnikás műveltségemmel annyit tudok/vélek tudni, hogy a B-2-esek ugye mindig a saját bázisról repültek, mert az USA-n kívül máshol nem is tudnak leszállni (Fairfordban sem, ott is csak a B-52-eseknek és esetleg a B-1-eseknek van infrastruktúra, most építenek két B-2 hangárt, amelyben pl. a radarabszorbens burkolat minden bevetés után esedékes javítását is meg tudják oldani), három vagy négy utántöltést vettek fel, ebből az egyiket közvetlenül a szerb légtérbe való belépés előtt, részben Magyarország felett, a ferihegyi tankerekből. A Haditechnikás cikk maga egyébként elég részletes volt, mert leírta pl., hogy a gépszemélyzetek hány bevetést teljesítettek (tipikusan 1-2-3-at az egész háború alatt), sza amit ott leírtak, az nekem hihető.
Nagyon is pontos infóval rendelkezem, de ezt nem feszegetem tovább. Csak egy mítoszt akartam eloszlatni, ha akarsz, hiszel nekem, de ha mégsem, akkor sem sértődöm meg.
Hú Kele, ha te ezeket a repnapokat mind ledarálod, akkor én előre gratulálok neked :)
Egyébként még érdemes a fél szemedet Máltán tartani, esetleg egy utószezonos alst minute formájában, mert az ottani repülőnap sem szokott semmi lenni...
Az igazság az, hogy én od vágyakozom minden évben, meg persze Axalpra. 2001-ben ígértek oda, bár gondolom, nem lett belőle semmi, líbiai Szu-24-est és MiG-25-öst, ezek nekem kb. a kedvenceim...
Monyino, a Győzelem Park és a két nap MAKS a Forgóval is meglesz, különjegyet meg mi is vettünk. Persze a kazanyi bázis meg a Lipeck nagyon ütős, néztem én is ezt az angol utat de árban nagyon durva lett volna...
A MAKS-on meg úgyis ott lesznek azok a típusok, amik mondjuk Kazanyban.
A MAKS-ot azért hagytam ki, mert ma már megkezdődőtt. És én meg itt vagyok a fenébe, mert ez évre nem jött össze. Majd fényékpezzetek helyettem is Gáborral, Lacival kedves Dynax7 :-)
Ketten kimentek ismerőseim brit utazási irodával. Kicsit durvább mint a forgoék. Hadászati bombázóbázis Kazanynál, Szállitóbázis, Lipeck és külön hely a MAKS-on 2 nap, + 1nap monyino..
No hát ez most kimaradt... Sajnos, de lesz még jövőre is - csak attól félek, hogy a Berkut illetve a MIG-25 már nem repül akkor...
Biztos, humortalan vagyok, de a következő Kecskeméti repnap - előzetes barmolása helyett - (akkor már Griffek és MIG-ek is repülnek, ráadásul a magyar blokk ebben az évben az eddigi egyik legjobb volt) inkább a közelgő Radom-i, Brno-i, Rivolto-i, Tanagra-i repnapokkal foglalkozzunk.
Radom: Én legalábbis amire nagyon kiváncsi vagyok - a Szu22 kötelék... (bár ellenfényes a reptér, de remélem sikerül jó képeket csinálni máshonnan)
Brno: Jön-e a Striszi? Vissza van igazolva (legalábbis zöld szinü az oroszoknál a jel), de eddig csak szivatás volt Brno-ban orosz gép nélkül... (nem számitom bele az ukrán szuhojt.)
Rivoltó: Én lehet, hogy hülye vagyok, de az olasz Harrierek illetve AMX csigázott fel inkább, mint a kötelékek.
Tanagra: elsősorban A-7 Cordair II, illetve a görögök egyéb saját cuccai...
Szerintem jövőre legfeljebb két 29-es fog gyorsulási versenyt rendezni, állórajtból, majdnem egyvonalból indulnak. Ez is nagyon titkos, kötelékfelszállás néven fogják emlegetni és csak a bennfenteseknek.