"The Air Force is in a build-up situation with the implementation of new and upgrading of existing capacities. At the same time, we find ourselves in an unstable security policy period that continuously challenges and sets demands to adjust, adapt and prioritize, so that we live up to our national and international obligations."
Responding to Conservative MP Ben Obese-Jecty’s query on the replacement of the Royal Red Arrows Hawk T1 aircraft, Defence Minister Maria Eagle clarified the Ministry of Defence’s current position: “The planned out-of-service date for Hawk T1 aircraft remains 2030, and a decision on a replacement aircraft will not be taken until after the Strategic Defence Review is completed.” This indicates that while the Red Arrows Hawk T1 jets are scheduled to retire by the end of the decade, any decisions on a successor will depend on the outcomes of the ongoing Strategic Defence Review.
"It is unknown whether there will be an Air Show in 2025.
After TV2 Nord spoke to Flyvestationen earlier today and learned that the Air Show had been cancelled, Flyvestationen contacted TV2 Nord and told them that they are working on a solution.
It has been definitively cancelled, said Chief Sergeant at Air Station Aalborg, Preben Skaarup Rasmussen.
It is difficult to spend money on an Airshow when there is no money for us to do exercises"
UNFORTUNATELY, THIS YEAR'S EVENT IS CANCELED. Due to the current very critical situation, we have made this very difficult decision.
After a thorough evaluation of all the current circumstances, we have decided to cancel the 24th NATO Days in Ostrava and the Air Force Days of the Czech Republic Army, which were to be held at the Mošnov airport on September 21 and 22.
"It was the most unprecedentedly difficult decision for us in the entire 24-year history of the event. We think that the current difficult situation is not suitable for holding the event and we want to express solidarity with all the deployed members of the Fire and Rescue Service, the Police of the Czech Republic, the Army of the Czech Republic, rescuers, city policemen and many others who are and will be deployed to deal with the consequences the flood and especially with the citizens affected by it." Another important factor is the heavily waterlogged terrain that does not allow the final part of the preparations to start, which we usually start on the Monday before the event in the airport area, especially the deteriorated condition of the access roads. We believe that our supporters will understand the situation and we will be looking forward to NATO Days in Ostrava & Czech Republic Air Force Days 2025 September 20 - 21, 2025!
Both components of the IZS and the Army of the Czech Republic are now needed elsewhere. We thank them all very much for their current commitment and wish them lots of strength.
Kezdjük ott hogy nem is lett bejelentve...az ez évre kiadott honvédelmi miniszteri közleményben lett engedélyezve (még tavaly) a repülőnap szervezése...ezt valaki észrevette és lehozta hírbe, de a többi média meg úgy tálalta le hogy meg lesz tartva.
Sajnos úgy tűnik folytatódik a tavaly megkezdett tendencia, idén már nem is terveznek a korábban már-már hagyománynak tekinthető szolnoki Tisza szakasz feletti helikopteres bemutatóval... Kár érte, mert az egyik leglátványosabb, legtestközelibb légi bemutatók egyike volt! :(
Volt egyáltalán ott külön parkoló? Ahogy nézem, kétféle parkolójegy van: a kraubath-i P+R parkolóba (ahonnan vonattal kell Zeltwegbe utazni) vagy közvetlenül a reptér melletti parkolókba.
A belépés ingyenes, a parkolás fizetős, de jól olvasd át, melyik parkolóba veszel jegyet, és onnan séta, ingyenes busz, vagy vonat lesz-e a reptérig.
Étkezés adott volt, de ha jól emlékszem, nincs választék, kb. rántott hús + köret csak kp-val fizetve, cserébe még nagy sorok esetén is gyorsan megkapod, nem a kajára várakozással megy az időd, jól meg volt szervezve.
Idén is kint lesz a pontos szabályzat, eddig szék, fotóstáska ok volt, kaját, alkoholmentes italt is lehetett bevinni. Esernyőt nem tudom, de azt amúgy sem illik repnapon használni.
Idei Zeltwegre szeretnénk elmenni, de nincs semmi tapasztalatunk, sosem voltunk.
Jól vettem ki, hogy csak a parkoláshoz kell jegyet venni, amúgy a belépés ingyenes? "Bent" étkezésre stb-re lehetőség adott? Mit szabad bevinni? Esernyő, fotóstáska?
Nem indul szépen ez a történet a jövőre nézve. Állítólag szóltak januárban, hogy törölve lett, mégis hagyták júniusig szervezni.. Nem tűnt fel, hogy készülnek rá? Hány (tíz)ezer eurót pumpálhattak bele eddig? :( Aligha hiszem, hogy ezzel a szervező brigáddal újra együtt fog dolgozni a minisztérium.
„A Szlovák Légiközlekedési Ügynökség aggodalommal fogadta azt a nyilvánosan terjesztett információt, hogy a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériuma jelenleg úgy döntött, hogy nem érdekli az idei SIAF 2024 Szlovák Nemzetközi Repülési Fesztivál.A bejelentés különösen megdöbbentő, mivel a minisztérium félrevezető módon azt állítja, hogy már ez év januárjában tudatában voltunk annak a szándékuknak, hogy nem folytatják a SIAF 2024-et. A Honvédelmi Minisztérium döntése egyoldalú döntés, amelyről társaságunkat korábban nem tájékoztatták, és a minisztériummal kötött keretmegállapodás sem támogatja.”
The ceremony for the closing of the flight activity of the AMX line will be held on April 5, 2024 . The ceremony will begin at 09.00 and end at 13.00. You will be able to witness the flight activity made up of a formation of 5 AMX aircraft, the participation of the Frecce Tricolori, 1 F35, 2 F2000 and others, all in the presence of the Chief of SMA and other Military and Civil Authorities.
After a great season in 2023, we will not be renewing the Belgian "F-16 Solo Display" in 2024. In fact, we have actively begun our transition to the F-35, our F-16’s are being phased out as they reach the end of their potential and our recent contribution to the training of Ukrainian pilots is mobilising most of our resources. The priority is to train our fighter pilots, meet our operational commitments and transition to the F‑35A. We are extremely grateful for the work of our last F-16 demonstration pilot, Senior Captain Steven 'Vrieske' De Vries. Over the past two seasons, he has been an outstanding ambassador for the Air Force with his "Dream Viper".
Following the earlier grounding of the Hunter T.68 J-4201/HB-RVR which has now been sold to Canada where it will continue to fly, Switzerland’s last airworthy Hunter F-58 J-4040/HB-RVS ‘Papyrus’ have now also been grounded forever.
On February 12, 2024, the members of the Hunter Association Obersimmental were officially informed via letter that the Hunter F-58 J-4040/HB-RVS ‘Papyrus’ will never fly again.
The aircraft was flown over from St. Stephan to Altenrhein in October 2022 to undergo its annual inspection with hopes of having the Hunter flying for at least one more season. Nobody knew at the time that this would be the last flight.
The aircraft will be taken by road transport from Altenrhein to St. Stephen in mid-March, where it will be on a permanent static display in the future.
Grounding of ‘Papyrus’ may well have brought an end to Hawker Hunters flying on the Swiss civil register.
Ahogy a bölcs kínai mondás tartja: majd meglátjuk. Egy Csehország méretű állam esetében QRA-t adni F-35-el érdekes lesz. Svájcnak is láthatóan első körben, beletört a világhíres bicskája.