Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Clio 1.6 Creative Commons License 6 napja 0 0 47797

Nagyon hasonlo a hiba nalam is...

Mindent kicsereltunk, fojtoszelep, gazpedal, vezetekek... es jön az elektromos hiba jel. Több, mint százezer forintot fizettem mar...

Előzmény: c66 (47791)
szabop27 Creative Commons License 2017.09.09 0 0 47796

Sziasztok!

 

Nemrég lettem egy 2010-es, 1.2tce kombinak a gazdája. Az utóbbi napokban volt pár hosszabb hegymenet, ahol az ereszkedés melletti tartós motorfékezés utáni első gázadást egy rövid torpanás követett, majd egy kék füstfelhő a kipufogóból. Tudomásom szerint ez mindenképp az elégett olajra utal. Viszont hidegindításkor nincs semmilyen füst, és nem vettem észre olajfogyasztást.

 

Elképzelhető, hogy a hosszú motorfékezés során a szelepszárakról becsöpög némi olaj, és az ég el első gázadás során? Normális ez a jelenség?

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

WebNeo Creative Commons License 2017.09.08 0 0 47795

"A többit majd az autovillamossági szerelő megoldja, legalább is remélem, mert valaki csak pénzt kér a diagnosztikáért"

"2 szerelőnél volt hibaolvasáson, mind a kettő mást mondott!"

Keresni kell hozzáértő szerelőt, addig csak kidobott pénz...amennyiben nem gyári a kiolvasó nem lát mindent.

Azért nem értem az embereket ugy általában, ne vedd magadra ha lehet :D

Megrendelsz egy szolgáltatás, úgy hogy nem kérdezed meg mit kapsz a pénzedért.

Csak diagnosztikáért én biztos nem adnék ki semmit.

 

 

"Majd megírom, ha érdekel, hogy mi volt a gond, de a pedálnál lesz valami a kuplungnál, ha ott tényleg van valami érzékelő,"

Persze érdekel.

A pedáloknál esetenként, felszereltség függvényében 3-4 érzékelő is lehet.

Én a helyedben az alábbiakat tenném,

- fékkel indítva kipróbálnám mit üzen

- kontaktsprayt használnék a csatikhoz, nem kell hozzá szaktudás, széthúz, befúj, vár 1 órát összedug-széthúz 2-3 alkalommal, majd indításpróba.

- nem behúzott kézifékkel állítanám meg a kocsit, indítás próba

- ellenőrizném az akksin a kábeleket

- kontaktolnám-ellenőrizném a klímanyomáskapcsolót

Előzmény: DasRoberto (47794)
DasRoberto Creative Commons License 2017.09.08 0 0 47794

Hello

Köszi a választ!

Az egyik gondom már megoldodott, a három sípolás tényleg a gyerekzár miatt volt, mostmár nem sípol! :)

A többit majd az autovillamossági szerelő megoldja, legalább is remélem, mert valaki csak pénzt kér a diagnosztikáért 6000-ft-ot, mint legutobb és azzal letudja, hogy mondja, hogy valahol elektronikai hiba van, de pontosan hol azt nem tudja, és azt mondta használjam addig amig megy!!! Ha nagyobb, több hibája lesz az autónak, akkor már ki tudja szürni a hiba okát, de így sajnos nem! Ezt én is megállapítottam, és ezért fizetem is, de megmondtam, hogy ez nem volt tiszteséges ezért pénzt kérni! 

2 szerelőnél volt hibaolvasáson, mind a kettő mást mondott! Jobban járok ha Ausztriában viszem szervizbe! Majd megírom, ha érdekel, hogy mi volt a gond, de a pedálnál lesz valami a kuplungnál, ha ott tényleg van valami érzékelő, mert kíirja mindig, hogy kézifék hiba és hogyha benyomom a kuplungot akkor eltünik a hibajelzés, ha várok ismét 1-2 percet ismét kidobja a hibát, kuplung ismét benyom és a hiba eltünik! Ki érti ezt? Kiírja inditáskor, hogy tegyem üresbe a sebességváltót, pedig üresben van az autó, kuplung benyom és indul! :)

Előzmény: WebNeo (47793)
WebNeo Creative Commons License 2017.09.05 0 1 47793

Nem tudom olvasod e mert nem sűrün nézel be  a többiektől meg bocs az offért.

9. éve használom 1.9 dci-t mint a tied, ezek amit leirtál

A Turbo lesz a hiba valószínű, nekem is Ausztriában halt meg az autópályán, de nekem még fehér füst is jött hozzá a kipufogóból! 

tiszta ügy, karbantartás hiánya egyértelműen, olajcserék miatt adta meg magát, lehet intervallum volt nagy, szar olaj került bele, erre tippelek, de ahogy láttam nem rég volt nálad, igy a tekerés sem kizárt.

 

Mostanában még azt csinálja, hogy mintha akadozna az üzemanyag ellátás, mert ha ráállok egy tempora, akkor úgy érzem néha,hogy ellenszélbe autóznák néha akkadozik, talán az üzemanyag ellátás vagy befecskendezés problémára tippelek, fél éve lett porlasztócsúcs ellenörizve egy csere is volt.  

Alább lesz még pedálgondod, ez valamelyik érzékelő csinálja, ki kellene gyári diaggal olvasni a lelkét.

 

Most ráadásul még az elektronika is meghülyült!!! (Most lett akksi cserélve! Varta E44. 77AH,780)

Ki írja,hogy tegyem üresbe amikor beindítani szeretném, pedig üresbe van!!! Kuplung benyom, megmozgatom a váltókart és másodszor elindul már! Meg még kiírja, hogy kézifék hiba service, benyomom a kuplungot és eltünik a hibajelzés! Ma kiírta még, hogy stop befecskedezés hiba!, újraindít és hibajelzés eltünt! Ki érti ezt? Ma meg az ablak szorakozik, teljesen felhúztam és utána meg lement 5cm magától, ezt eljátszotta párszor. Ja még azt elfelejtettem, hogy a tolatóradar se müködik egyik pillanatról a másikra elnémult,

Ezek két okból lehetnek, első, hogy baromi nagy beázásod volt, van az utastérben, igy megette az ülés alatti csatlakozót, utastéri elektronika is beázhatott. Második elkoszolódott, kidörzsölődött a klíma nyomáskapcsolód csatija, vezetéke.

 

helyette jött ami nem volt, hogy hármat sípol az autó, mielött beíndulna! Ez jelez valamit, mittől lehet??? 

ez a gyerekzár miatt van, be van kapcsolva vélhetően.

 

Mindezek évek alatt gyültek össze tapasztalatilag, vagy nálam, vagy másoknál.

Előzmény: DasRoberto (47792)
DasRoberto Creative Commons License 2017.09.05 0 0 47792

Megvolt a hiba! 1 héttel később ismét elszakadt, mert szarul szerelte be az új bowdent a szerelő!!!  Utána ismét bowden csere 110 euróért Ausztriában, utána rá egy hét múlva elszakadt a vezérműszíj, autót ingyen leadtam Osztrákba! :(

Azóta egy Scenicet vettem, bár csak ne tettem volna!

Előzmény: DasRoberto (46422)
c66 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 47791

Sziasztok!

 

Segítségetek szeretném kérni egy 2003 Clio II (1.4 16V - K4JC710) -vel kapcsolatban.

A műszerfalon kigyullad az elektromos hibát jelző lámpa, hibakód olvasás után pedig a hiba oka: gázpedál jeladó hiba. Természetesen a hibát soha nem sikerül előhozni a szerelőnél. Ahol több helyen is írták át lett nézve a gázpedáltól jövő kábel, sőt a gázpedál is ki lett már cserélve. 2-3  hétig semmi, majd elkezdi dobni a hibát napi szinten (akár többször is). Olyankor vészmódba kapcsol, majd motor újraindítása után természeten a műszerfalról eltűnik a hiba.

Újra hiba kód olvasás és törlés után ismétlődik megint a leírtak szerint. Viszont most egy olyat is elkezdett, hogy vészmód után szépen elkezd esni a fordulat egészen addig, amíg csak alapjáraton nem jár a motor. Olyankor a gázpedálra nem reagál.

 

Lehet hogy nem is kábel baja van, hanem ECU vagy folytószelep vagy üzemanyag szivattyú??? Bár gondolom a  két utolsót azt hoznia kellene tárolt hibában.

 

Köszönöm!

WebNeo Creative Commons License 2017.09.03 0 0 47790

kézipumpa? ha van benne

Előzmény: Lalee Dee (47789)
Lalee Dee Creative Commons License 2017.09.03 0 0 47789

Sziasztok.

Van egy Clio 2001es 1.5 dci

Állandóan le levegősödik az üzemanyag rendszer. Először a tankszellőztetőre gondoltam, levettük a tanksapkát, ez egy időre megoldotta a problémát. De megint csinálja. Van valakinek ötlete?

Üdv

 

Airbag. Creative Commons License 2017.08.27 0 1 47788

akkumlátor oldalába  való,megy le a kerékjárati ivbe

savgőz elvezető..

Előzmény: Predator21 (47787)
Predator21 Creative Commons License 2017.08.27 0 0 47787

Helló

Adott egy 1.5dci Clio2 82Hp autó 2004-ból.

Szerintetek ez a csó micsoda és hová tartozik? Mert csak úgy lóg a motortérben illetve a kocsi alatt (pontosan a duda alatti műanyagon van kivezetve, de nem tudom hogy most az szándákos vagy véletlenül)





THX

Marco_Tropojabol Creative Commons License 2017.08.19 0 0 47786

Sziasztok! Tudnátok ajánlani tetőkárpitost Budapest és környékén CLio II (2002)-höz? Sajnos elengedett és eléggé belógott az utastérbe, visszapillantóból csak 20%-ot tett ki. Házilag sajnos nem sikerült a javítás. Segítségeteket előre is köszönöm!

Lizak Creative Commons License 2017.08.05 0 0 47785

Sziasztok! Elsősorban előre is köszönöm szíves segítségetek. Nagyon sokat szenvedtem vele 2 napig, így remélem találok válaszokat vagy valami hasonlót. Konkrétan : clio 2 '1998as évjárat, 1.4es motor RT felszereltség. Az autó 4 hónapig állt, előtte hasonló baja nem volt csak az alapjarat ingadozott. Első furcsa dolog volt hogy az akkumulátor 3 napig bírta indítás nélkül aztán lemerült ezért arra gyanakodtam de aztán nem tudtam bele foglalkozni. Most szeretném használni és a következő gondok léptek fel:
Kb 7-8 indítást követően az akksi lemerül teljesen. Akksi csere másikra megtörtént ugyanaz a gond. Gáz adás nélkül nem is marad meg az alapjarat, gáz nélkül leáll. Városban lassításnál, kereszteződésben ha lassitok ismét leáll a motor . A kijelzőn egy hiba van a mai nap óta : elektromos hiba ( lehet zárlat is ). Fogalmuk sincsen mi lehet a baja és mi szívja az akksit. Magas fordulaton semmi gond. Mi lehet a baj? Az autó kedden megy diagnosztikára.

 

Update : tegnap este már 4. Indításra nem voltál töltés az akksiban. Reggel : poccre indul! 

Clio 1.6 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 47784

Ki lett cserélve a fojtoszelephaz, erre ma megint felvillant az elektromos hiba jel és megint porgott a motor. Felre kellett állnom, levenni a gyujtast es utana újrainditaskor eltűnt. Mi ez? Az agyamra megy már. 

daniel1224 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 47783

Sziasztok!

 

Valaki találkozott már olyan problémával, hogy hiába aktiválom az automatikus központi zárat, az egy istenért sem akar indulás után bezárni. Autón gyújtás, záró gombot hosszan nyomva tartom a sípolásig, utána kinyitom az ajtót, hogy nyisson a központi zár, elindulok de nem zárja vissza az ajtókat! Remélem érthetően írtam le a problémámat :D Előre is köszönöm a segítséget!

Raáb Károly Creative Commons License 2017.07.27 0 0 47782

Köszönöm az infót és minden segítséget!

 

Előzmény: Kugler Kábel (47779)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.27 0 0 47781

Tudom :D

Előzmény: Kugler Kábel (47780)
Kugler Kábel Creative Commons License 2017.07.27 0 0 47780

"a 4-s a felső holtponti  FHP jeladó, a 2-3-s a főtengely jeladó"

A felső holtponti jeladó (TDC-sensor - Top Dead Center) a főtengely jeladó (Crankshaft sensor) másik elnevezése.

 

Előzmény: WebNeo (47776)
Kugler Kábel Creative Commons License 2017.07.27 0 0 47779

Nyugodj meg, főtengely jeladót cserélt. (4-es) Ha egyik hengernél sincs szikra akkor logikus lépés (bár ha én szerelő lennék először mérnék) A trafók kapnak +12V-ot (franciáknál van hogy +6V-ot) és  egy impulzust az ECU-ból. Ha bármelyik hiányzik akkor nincs szikra.

A + feszültség a gyújtás ráadása után a biztosítéktáblán keresztül jut a trafókhoz, az impulzust pedig az ECU képzi többek között a főtengely jeladó jele alapján. A leírtak alapján akár érintkezési vagy forrasztási hiba is lehet a biztosítéktáblán vagy a kábelkötegben. 

Előzmény: Raáb Károly (47777)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.27 0 0 47778
Előzmény: Raáb Károly (47777)
Raáb Károly Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47777

Tatabányai vagyok. Ha itt a közelben tudsz szakit akkor azt megköszönném.

Amúgy az emberem iránt maximális a bizalom!

 

Előzmény: WebNeo (47776)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47776

"Ő cserélt egy főtengely jeladót", ez zavart meg egy kicsit, mert az a 2-3-s ami nem a 4-s része :D

a 4-s a felső holtponti  FHP jeladó, a 2-3-s a főtengely jeladó

Azért vagyok pesszimista kicsit, mert a K4J 710, 711, 712, 713 motorokon nincs, tudomásom szerint főtengely jeladó.

Lehet hogy nem belevalót rakott oda, de egy általános szerelő sem tévedhet ezzel óriásit, hiszen minden kocsin nagyjábol ugyanaz :D

Elméletileg!!! lehet akár tankdugulás, immo hiba, befecs hiba, motorvezérlő és még pár dolog azért kérdeztem merre laksz mert nem feltétlen márkaszerviz a megoldás, a fórumokon van pár hozzáétő szerelő, olcsón megbizhatóan dolgoznak.

 

Előzmény: Raáb Károly (47775)
Raáb Károly Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47775

Ha a 4-es része a 2,3 akkor igen. Ha nem akkor nem :) Odaadta a régit és az pont olyan mint a 4-es. Természetesen ha nem oldódik meg akkor megy a márkaszervizbe de akkor is elég dühítő a hiba. Beleástam magam a net bugyraiba és szinte biztos, hogy ez a jeladó vagy esetleg a kábele a hiba. Lehet ebből nem gyárit rakott bele? Ezt majd megkérdezem tőle mert még ez jutott eszembe.

 

Előzmény: WebNeo (47774)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47774

Jut eszembe a 2-3 s jelőlésüt cserélte?

 

Előzmény: WebNeo (47773)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47773

hol laksz? vidd olyanhoz aki ért hozzá, vagy én ezt is tenném, vissza ahhoz aki cserélt benne valamit, javitás is garanciális.

 

Előzmény: Raáb Károly (47772)
Raáb Károly Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47772

Új lett berakva de a régi is ránézésre patika állapotban volt.

 

 

 

Előzmény: WebNeo (47771)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.26 0 0 47771

FHP jeladó tiszta?

 

Diagnosztika is rá lett dugva de semmi problémát nem tárolt el, talán azért mert a saru is le lett rántva az aksiról.

Gondolom nem gyári, vagy ahhoz közeli diag volt, mert az látja a lerántott saru nyomát.

De a nem indulás és a többi részlet is tettenérhető.

Előzmény: Raáb Károly (47770)
Raáb Károly Creative Commons License 2017.07.25 0 0 47770

Sziasztok

 

Segítségre lenne szükségem. Adott egy Clio 2 2005-ös 1.4 16V. Bementem melóba majd kb 10 óra várakozás után úgy döntött, hogy nem indul. Önindító teker de semmi több. Másnap visszamentem a kocsiért és szétszedtem minden csatlakozót, megtoltuk, leszedtem a légszűrő házat + kapott egy indító spré dózis de semmi. Gyertyánál szikra nincs. Elhúztuk szerelőhöz majd leakasztottam a kötelet és csodák csodájára elindult. Ő cserélt egy főtengely jeladót de rá 3 napra ugyan úgy beszopatta a páromat. Segítséget kért és betolták a verdát, majd közben ráindítózott és így sikerült életet lehelni a francia csodába. Semmi előjele nem volt. Jól megy, fogyasztás rendben, alapjárat rendben.  Diagnosztika is rá lett dugva de semmi problémát nem tárolt el, talán azért mert a saru is le lett rántva az aksiról. Tanácsokat, ötleteket szívesen meghallgatok és természetesen ha rájövünk akkor megosztom veletek is a megoldást.

 

Köszönöm

 

WebNeo Creative Commons License 2017.07.21 0 0 47769

Szerintem sokan, én ugyan nem nyúlok hozzá de mindig mondom ha kell :D

Amúgy aki renaultos és kicsit is gondos szól a szerelőknek, vagy maga megcsinálja. Nem egy nagy ügy, elméletben is tudom és láttam már párszor :D

 

Előzmény: Bxx7 (47768)
Bxx7 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 47768

Szerinted hányan tartják karban? 

Vagy ha valaki cserélteti, hány szerelő foglalatoskodik az úszócsapok karbantartásával? A legtöbb kicseréli a tárcsát a betéteket és ennyi. 

Ha minden igaz, szombaton fogok odaérni, hogy kicseréljem a fékeket. Ha időm engedi, leveszem a hátsó dobokat portalanítás céljából.

Előzmény: WebNeo (47767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!