Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tedoka Creative Commons License 2016.04.24 0 0 47091

Sziasztok!

 

2001-es cliom érdekes jelenséget produkál.Eddig nem volt semmi ilyen vagy hasonló jellegű hiba.

Járó motornál ,ha nincsen világítás kapcsolva bevillan a műszerfalon a háttér világítás és pillanatra kihagy a számláló és ha indexelek netán még az is befolyásolja(lüktet)...mindezt a fékpedál megnyomása hozza elő.Ahányszor a fékre lépek bevillan.

Egyéb hibát/hátrányt eddig nem okozott.Rendesen működik az autó.

Van valakinek ötlete mi lehet ez?

Köszi!

András

 

tookiericsi Creative Commons License 2016.04.24 0 0 47090

Sziasztok! Renault Cliom (1999) van az immobiliser mindig törlődik. Mindig újra kell tanítanom és az is csak úgy válik be ha az elctronikát kiveszem a kulcsházból, aztán leállítom az autót visszateszem a házba és megint villog a jelzőfény. Új az elem! Mi a baj?

Ala73 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 47089

Sziasztok!

 

Szeretnék érdeklődni segítséget kérni Töletek, talán volt már más is ebben a szituban.

2001-es évjáratú Clió 1,5 dci 65 le és állandó jellegel levegős az üzeganyag rendszer, van, hogy nem is indúl miatta fel kell pumpállni a tápszivattyúnál.

A motor nem kopott, rendszeresen van olajcserélve egyszóval oda van rá figyelve.  Kaptam olyan infót, hogy esetleg az üzemanyagszűrő miatt van,

és ha eredeti MANN szürőt teszünk bele, akkor mindez elkerülhető.

Valakinek, tapsztalat vagy vélemény erről?

Köszönöm előre is.

Mészypeti Creative Commons License 2016.04.21 0 0 47088

Hello mindenki!

 

 Van egy 2008-as 1.2 TCE Clio Grandtour autóm. Az a probléma, hogy az alapjárat ingadozik. Főleg a reggeli első indításkor (fulladáshatárig leesik) A szerelő kicserélte a gyertyákat, és a trafót, de a jelenség még mindig fent áll. Újraprogramozta a komputert, az se segített. Most pedig csak vakarja a fejét, mert semmilyen hibakódot nem "produkál". Van valakinek tapasztalata, ötlete, mit kellene még megnézni? Erő van benne, s ha bemelegszik, akkor az alapjárat is "nyugodtabb", csak hallható az ingadozás, a fordulatszámmérő fixen 600-700-on áll.

 Köszönöm előre is a segítséget.

jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47087

Közben megjött a bluetooth OBDII olvasóm, rá is néztem a hibaüzenetekre.

Egy van letárolva: P0300, ami arra utal, hogy változó hengerekben random égéskimaradás történik.

Miután a trafók mind újak, mi más okozhat még ilyet (alapjáraton)? Ha valami szenzor (lambda, fhp, stb.) okozza, annak a hibájáról nem kéne hogy legyen tárolt hibakód?

jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47086

Tönkrement az egyik trafó, kicserélték. Visszatért az eredeti állapot, de akkor már előjött ez a hosszabb alapjárat közbeni jelző villogós gond. Kicseréltem a 4. (elvileg nem rossz) trafót, de a hiba továbbra is megvan. A gyertyáknál nem áll víz, nincs se kosz, se rozsda. Minden porszáraz és szivárgás mentes. Egyébként is a motormosás tavaly augusztusban volt, azóta már 50x volt ideje kiszáradni mindennek. Az alapjárat már a megvételkor is ilyen volt, de a sárga motor jel felvillanós cucc csak kb. 2 hete jött elő először.

Előzmény: Airbag. (47084)
Airbag. Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47085

én továbbra is a gyertya-trafó körül gondolkodnék,meg az esetleges motortéri oxidáciok felszámolásában.

a gyertya csőben nem áll/állt/ meg a víz?nem rozsdásodot be a cső vége?

Előzmény: Airbag. (47084)
Airbag. Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47084

az utolsó trafó cseréje után jött a hiba,vagy még előbb?

Előzmény: jock88 (47083)
jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47083

Írtam az eredeti hsz-ben. A kereskedő cserélt 2 trafót. Nálam egy tönkrement, az utolsót meg pont azért cseréltem, hogy mind a 4 egyforma legyen. A mosást én se preferálom, de kereskedőknél alapvető reflex, hogy ha látnak egy motort, rögtön nekiesnek.

Előzmény: Airbag. (47082)
Airbag. Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47082

és mind a 4 trafó egyforma?

mondjuk a motor mosás nem jó ötlet volt......

Előzmény: jock88 (47080)
szgeri25 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47081

Sziasztok!

 

2002-es 1.6 16v Clio II-esem van K4M744 motorkóddal. Tudnátok abban segiteni hogy hol találom meg a beszivott levegő hőmérséklet érzékelőt vagy jeladót?

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

Gergő

jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47080

Az kimaradt, hogy a gyertyák típusát nem tudom, de a trafók mind Valeo gyártmányok (zöld kupakos).

Előzmény: Airbag. (47078)
jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47079

A kereskedő állítása szerint nála volt egy motormosás, utána cserélnie kellett a 3-as és 4-es henger trafóit. Gyertyákat nem tudom, milyen van benne, a szerelő kivette az utolsó trafócserekor, de a típusát nem láttam. Nem tűnet rossz állapotúnak. Egyébként a gyertyák körül nincs se szivárgás, se mocsok.

Terheléskor nem érzem, hogy gond lenne, "lép" szépen.

Előzmény: Airbag. (47077)
Airbag. Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47078

ja,és milyen trafók-gyertyák kerültek a kocsiba?

Előzmény: jock88 (47076)
Airbag. Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47077

nem volt motormosás?

gyertyáknál nem látsz rozsdát?porcelánon nem látsz repedést?

gyertya-trafó nem esett le szerelés elött?

olyan van,mikor terhelésnél jelentkezik a hiba a rossz gyertya-trafó miatt.

Előzmény: jock88 (47076)
jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47076

És ezt mi okozhatja? Mind a 4 trafó új. Meg aztán írtam is, hogy egyszer tényleg nem ment egy henger, és akkor egész más hangja volt alapjáraton, mint most. Vagy nem állandóan nem megy 1 henger, hanem csak ki-kihagy néha? Új trafóknál ezt mi okozhatja?

Előzmény: Airbag. (47074)
jock88 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47075

Gyújtókábel nincs, hengerenkénti pipatrafók vannak.

Előzmény: espace99 (47073)
Airbag. Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47074

az 500-as alapjárat az kevés.olyan 750-850 közt kell lennie

nem mindig megy mind a 4 hengered,

Előzmény: jock88 (47072)
espace99 Creative Commons License 2016.04.13 0 0 47073

Szia!

 

A trafók újak, a gyertyákban sincs sok, de a gyújtókábelekkel mi a helyzet? Írom, és kérdem mindezt azért, mert párom kis Clio II 1,2 8V-je is ilyen volt. Ha úgy támadt kedve, akkor átváltott traktor üzemmódba. Egy Zetornak szebb hangja volt! Ellenőrizem a gyertyákat, mind tiszta és jó volt. Ám viszont amikor a kábeleket mozgattam, az egyiknél igencsak megcsapott az áram. Nem volt kellemes érzés, de egyből tudtam mi a baj. A teljes gyújtó kábelköteget kicseréltem, és azóta minden oké. :)

Előzmény: jock88 (47072)
jock88 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 47072

Hali!

Van egy kis gondom, és kíváncsi lennék a véleményekre.

Adott egy 2007-es Clio, de még a II. generációs "gombóc" forma, 1.4 16V, 185 ezer km.

 

A probléma a következő:

Fél éve van meg, és már a megvételkor feltűnt, hogy fura az alapjárat. Műszer szerint nem ingadozik, az 500-as jelzésnél áll a mutató, egy nagyon minimális (talán 1 mm ha nagyon figyeled) mozgás figyelhető meg rajta. A hangra fura alapjáraton, nem is tudom, hogy tudnám leírni. Ilyen csühögős-pöfögős (pfffrt-pfffrt :p ), mintha egy 3 hengeres, vagy egy kihegyezett motorú autó lenne. De nem is ez a lényeg, az csak most jön.

 

Tehát az van, hogy napi 25 km-t ingázok munkába és aztán délután haza. Reggel semmi gond, lámpáknál megállva se, hazafele sincs semmi. Viszont amint hazaérek, és kiszállok nyitni a garázs- és kertkapukat, az ez alatt alapjáraton töltött 1-1.5 perc közben elkezd villogni a sárga motor ikon, ami aztán gázadásra kialszik. 

Volt már szerencsém ehhez a visszajelzőhöz, amikor meghalt az 1-es henger trafója. Ott alig volt alapjárat, és az a kicsi, ami volt is, annál is elég fos hangja volt a motornak, ott nem kicsit, hanem nagyon volt csühögős, mintha lyukas lenne a kipufogó. Egyébként mind a 4 trafó új, 2-t még a kereskedő cserélt, 1 tönkrement nálam, az utolsót meg tmk jelleggel cseréltem, hogy mind a négy egyforma legyen. A gyertyákban is kb. 10 ezer km van. A fogyasztás 6 liter körül mozog normál "nemtaposós" üzemmódban. 

(Bónusz: lehet, hogy csak a hibalámpa miatti "placebó" hatás, vagy a fokozott figyelem teszi, de úgy tűnik, mintha hidegen többet "gondolkodna" a motor, és nagyobb gáz kéne neki gyorsításkor. Nem tudom, fontos infó-e, inkább ideírtam.)

 

A kérdésem:

Lehet-e összefüggés a csühögős alapjárat és a felvillanó sárga jel között? Ha tegyük fel, hogy ki-kihagy a gyújtás alapjáraton, azt mi okozhatja a trafókon kívül?

Amennyire utánanéztem a dolgoknak, itt már csak a TDC jeladó és a lambda szonda jöhetne szóba. Ezekkel csak az a gond, hogy tudtommal ha a TDC lenne a xar, akkor be sem indulna a motor, ha meg a lambda szonda, akkor megnőne a fogyasztás. Viszont indul rendesen, és a fogyasztással sincs gond.

Tias Creative Commons License 2016.03.29 0 0 47071

Köszönöm sràcok! Dizeles esetleg? Tapasztalat!

boli77 Creative Commons License 2016.03.28 0 0 47070

Szia ! Nekem 2000.09 évjáratú 1.2 benzines Cliom van. 6 évesen vettem akkor 87000 km-rel . Most 285000 km van bent . Én szinte csak a kötelező dolgokat cseréltem rajta az elmúlt 10 év során. Munka eszköz hosszan járok ,nem vezetek sportosan épp ellenkezőleg és így 5 l/100 eljárok. Én személy szerint nem panaszkodok annak ellenére,hogy mindenki azt mondta ne vegyek Francia autót.

Előzmény: Tias (47068)
Renault70 Creative Commons License 2016.03.28 0 0 47069

Szia

 

Én a fiamnak vettem 1,2 benzinest nagyon meg vagyunk elégedve vele.

fogyasztás 5-6 átlagban .

Javarészt városban használja nem sportosan !!!

13 éves 127 000 km vettük első tulajtól.

5000 km ment vele eddig , amit cseréltünk az olaj volt, meg a jobboldali ablak emelő kapcsolója ment tönkre.

Amúgy semmi probléma nem volt vele.

Nagyon szereti városban ideális de hosszú távon is megfelelő szerintem.

Van kérdésed kérdez nyugotan.

Előzmény: Tias (47068)
Tias Creative Commons License 2016.03.28 0 0 47068

Sziasztok! kellene egy kis segitség! tapasztalat! hozzáértés! 2000 utáni Clio vásárlás elött állok az lenne a kérdésem látom hirdetésben több fajta motorral gyártsák! melyiket lenne érdemes meg vásárolni!? gondolok itt a meg bizhatóságra! nem a fogyasztásra gondolok!!! nem hátrálok el sem a benzinestöl sem a dieseltöl! látok itt  : 1.5 DCI,  19DTI,  Benzin : 1.2 16V,  1.4 16V,  1.6 16V  2.0 16V ??? köszönöm elöre is a választ!

Renault70 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 47067

Sziasztok

 

Alufelnit vennék  clió 2 re!!!

amatör 59 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 47066

Szevasztok !

 

Itt is megkérdezem, mert talán tud valaki segíteni. Egy Twingo-ról van szó, 96'-os az autó D7F  a motorkódja.

A probléma az, hogy melegen nem indul az autó, csak sok pörgetés után, hidegen semmi probléma nincs vele.

Amikor melegen végre beröffen, erős benzinszag jön a kipufogóból és mint aki megszívta magát, olyan dadogva

lassan veszi fel a fordulatot.

 

Ha valakinek van ötlete, kérem segítsen.

Ati185 Creative Commons License 2016.03.23 0 0 47065

Köszönöm Segítséged!

Előzmény: PeterMII (47064)
PeterMII Creative Commons License 2016.03.23 0 0 47064

Az UCH hajlamos elpusztulni. Szerencsés esetben csak a csatlakozó kontakthibája, vagy esetleg a nyákon valamelyik forrasztás elengedte magát, de sokkal valószínűbb hogy cserés.

Előzmény: Ati185 (47062)
Kodiak88 Creative Commons License 2016.03.22 0 0 47063

Üdv!

 

Clio II 1.6 16V autóm van, sajnos a hűtővíz mindig elfolyik, azt mondták valahol a radiátornál ereszthet. Kérdésem az lenne, hogy érdemes-e valamilyen hűtőtömítő folyadékot használni? Vagy esetleg tud valaki megbízható szerelőt egy radiátor cserére?

 

Köszönöm!

Ati185 Creative Commons License 2016.03.22 0 0 47062

Sziasztok

 

Olyan problémám merült fel hogy relé kattogást tapasztalok. ilyenkor az index nem jár. sem az ablak törlő. Majd hirtelen vissza áll akkor minden rendben. Természetesen ajtózár is ilyenkor úgy mond nem zár.

2001 1.4 3ajtós 16V Clio

Hol keresem  a problémát?!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!