Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hujabeni Creative Commons License 6 napja 0 0 47043

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.

 

Renault Clio 1.4 16v (2003/09). Az utóbbi időben elkezdett ingadozni az alapjárat, de nagyon. Véletlenszerűen leesett szinte nullára, majd visszaállt, és menet közben akárhányszor üresbe tettem, az autó majdnem lefulladt, dadogott, de nagy nehezen visszaállt. Amikor nem ingadozik, a motoron akkor is lehet hallani, hogy valami nem oké, mert puffog, rángat. Voltam szerelőnél, rátettük gépre, nem írt ki semmi olyat, aminek köze lehet ehhez, egyedül egy fékpedál jeladó hibát írt ki, amit kitörölve az autónak megszűnt az alapjárata, most egyáltalán nincs alapjárat, szóval ha nem nyomom a gázt, a motor egyszerűen leáll. 

 

Van esetleg ötletetek mi lehet a probléma? 

 

Köszi előre is!

skodas72 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 47042

Nekem is lenne 1 kérdésem, mindig távirányitoval használtuk az autót, ami most

a szokasos mikrokapcsolo láb levalas, vagy széteses miatt bedoglott, és pár napig anélkul kellett hasznalni az autot.

Szóval vettem bele erősitett fémfedelű mikrokapcsolokat, ez a része rendben is.

 

viszont, ami meglepett, a bal elso ajto kulccsal nyitasakor nem nyilik fel minden ajtó, illetve egzetlen másik sem.

 

ez valami beallitasi funkcio, vagy csak az ajtóban a sok év alatt, eloxidálodott az érintkező, ami adná a jelet az ajtónzitásra?

 

Gondoltam megkérdezerm, mielőtt szétszedném, nem vagyok időmilliomos.

 

meg esetleg az is tervezési hiba, hogy csak elég közelrő nyitható az autó? max 2 méter.

Vettem egy másik autóba egy kinai autonyitot, az 20 méterről veszi a jelet.

 

 

koszi!

 

skodas72 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 47041

a 2001-es clio2 tipushibaja volt (lehet az ellőttieké is), h a gázpedal kabelkoteget megemelte- megnyomta a kuplung, rajta volt átvezetve.

 

aztán gondolom elsumákolták a ingyenes cserét, javitást, de adtak ki új kábelvirgácsot, amit már nem érintett a kuplung. - en sem csereltem, mivel irgalmatlan aron adtak.

 

nyilván akkor is reagált a gázadásra, de kisebb értékkel vette.

 

Nálad, akor nem ez a gond, mivel semmire nem reagál.

Nem tudom, h van-e az elektromos gázpedállnak külön biztositéka, de esetleg utánajárnék ennek.

 

En ugy tudom a kettős potméterből egy értéket is el kellene fogadnia, ha csökkentett biztonsági módban van.

Előzmény: GGergo35 (47037)
skodas72 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 47040

Es akkor meg nem hajtottal 1999-es corsa B-t, ott szo szerint hajszarito van beepitve, a kezedet megegeti a levegő.

Es a legdurvabb, elindulsz par kilometer utan forró levegőt fúj.

 

A clio 2, ahogy irtad, meg párásodik, 0 meleg jön be 5 kilométer után is...

 

Ez sajnos ilyen tervezésű.

Előzmény: Bxx7 (47035)
PeterMII Creative Commons License 2016.01.08 0 0 47039

Gázpedál jeladó, vagy annak kontakthibája.

Előzmény: GGergo35 (47037)
SZATA Creative Commons License 2016.01.07 0 1 47038

Gázpedál csati?!

Előzmény: GGergo35 (47037)
GGergo35 Creative Commons License 2016.01.07 0 0 47037

Sziasztok! 

 

Renault Clio II. 2002 -es évjáratú autómnál nem reagál a gézpedál lenyomására. Kigyullad a műszerfalon hibavisszajelző és az autónak csak alapjárata van, nem reagál a gázpedál lenyomására. 

Tudnátok segíteni hogy mi lehet a hiba oka? Találkoztatok hasonlóval? 

Köszönöm,

Gergő

boli77 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 47036

Köszönöm a választ . Hát én is a Cliomhoz vagyok szokva már jó pár éve és nagy ritkán ülők a párom kocsijába de ég és föld a különbség . Ezért is kérdeztem a biztonság kedvéért hátha valami nem jó . De ezek szerint minden ok. 

Előzmény: Bxx7 (47035)
Bxx7 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 47035

A páromnak Clio II van, nekem Swift II. A Clio van mindennapi használatban, a Swift eltéve. Nos, a lényeg, hogy én a Swifthez voltam szokva, amikor átültem a Clioba és bekapcsoltam a fűtést, igencsak meglepődtem. A Clio huhúkol csak 3-4-es fokozatban, éppen hogy érezni, hogy fújja a levegőt. A kocsit alig bírja felfűteni hidegebb időben.

Persze viszonyítom, mert a Swiftben 2-es fokozatban is jobban fújja a levegőt, mint a Clio 4-es fokozatban. A Swiftben 4-es fokozatban szinte "szélvihar" van, határozottan fújja a levegőt. 

Nekem azt mondták hozzáértők, a Clio ilyen... 

 

 

Előzmény: boli77 (47006)
tedoka Creative Commons License 2016.01.03 0 0 47034

Sziasztok!

 

2001-es Clio II-hez keresek első ködlámpa párt.Tudtok megbízható bontóst ,ahol beszerezhetem?Vagy van valakinek elfekvőben?

Köszi!

ThomBoy Creative Commons License 2016.01.02 0 0 47033

Köszönöm, ez jó ötlet! Megnézem és jelentkezem a válasszal.

Előzmény: SZATA (47032)
SZATA Creative Commons License 2015.12.29 0 0 47032

Csak egy tipp. Ha jól tudom, a digitklímásban van fent a tetőnél a lámpa körül egy ventilátoros hőérzékelő. Talán az zúg.

Előzmény: ThomBoy (47031)
ThomBoy Creative Commons License 2015.12.27 0 0 47031

Sziasztok! Anyukám autójában akkumulátort cseréltem így a rádió nem szólalt meg a kulcs elfordítását követően. Ekkor figyeltem fel rá, hogy a műszerfal jobb oldala körül valami nagyon búg (mint egy csapágyas ventillátor). Nekünk már bő négy éve nincs meg a Clionk, viszont emlékszem nekünk is búgott de nem ennyire. Digit klímás az autó és ki volt kapcsolva minden.

 

Korábban volt már kérdés de választ nem találtam rá, tudjátok mi lehet ez? Én a computer hűtő ventillátorjára gyanakszom.

 

Az autó 2002-es, 1.4 16V és kemény 44ezer km van benne (újonnan vettük).

MSzgabe Creative Commons License 2015.12.25 0 0 47030

Köszi!Ésboldog Karácsonyt Neked és minden fórumozónak!

Az a terv, hogy nagyon vigyázok rá, de azért ki lesz használva, napi fuvarok a gyerekekkel a suliba, stb...Hosszú távra marad mindenképpen.

Előzmény: Airbag. (47029)
Airbag. Creative Commons License 2015.12.24 0 0 47029

Szép autó,gratula hozzá.

őrizd meg sokáig ilyen állapotban ,és hálás kis kocsid lesz...

 

Előzmény: MSzgabe (47028)
MSzgabe Creative Commons License 2015.12.24 0 0 47028

A kép  lemaradt :)

Előzmény: MSzgabe (47027)
MSzgabe Creative Commons License 2015.12.24 0 0 47027

Sziasztok!

Egy 1-es Clio gazdájaként csatlakoznék a társasághoz! :)

Nagyon szép állapotban vásároltam nem rég, folyamatban lévő jogsimhoz, gyakorlás és aztán közlekedés céljából.Nagyon csekély költségvetésből kellett gondolkodni és igazából Suzuki lett volna a vétel tárgya, de beleszerettem ebbe a kis piros Clioba.Egyszerűen jó kis autó.Szépen megy, pedig csak 1.1-es motor, kényelmes, belül egészen jól elférnek az utasok is, szóval jó kis járgány.

Majd, lehet, hogy lesz kérdésem, de a legfontosabbat már megfejtettem fél  nap alatt, hogy hol a hátramenet ebben... :D A tanulóautóban pont a másik felén lent.Itt aztán hiába kerestem...na de végül  meglett, azóta már forgolódtam is vele, tolatva, meg előre... :)

Szóval happység :)

hotibi Creative Commons License 2015.12.24 0 0 47026

Sziasztok! Keresek renault clio 2000 es sport PH2  es autót.  Ha van valakinek, vagy ismerettségi körben és eladáson gondolkodna keressen meg. Köszi 

tibor.horvath.hu@gmail.com

elisa13q Creative Commons License 2015.12.22 0 0 47025

Sziasztok! Kis segítség kellene , 2001-es 1,4 Clio   nem indul el, aksi ,gyertya, jeladó csere megtörtént, nem ég  a műszerfalon semmilyen lámpa,  az auto rendesen teker csak nem indul el. Valakinek esetleg valami tippje !? 

Garatti Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47024

Azért fel nem kell forralni a vizet. :)) Lehet, hogy a vízpumpa vacakol. Azt meg a vezérműszíj hajtja asszem régebbi motoroknál, de persze nem biztos. Vezérszíj cserénél azt is szokták cserélni.  Ezért lenne tanácsos megnézetni valami szerelővel. 

Előzmény: boli77 (47023)
boli77 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47023

2000.09 évjáratú 1.2 benzines 8 szelepes . Igen ,érezhetően hidegebb az a cső mint a többi.  Ma egészen addig járattam míg be nem kapcsolta a venti de bent akkor sem forró a levegő. De lehet nem is lesz ennél melegebb bent .

Előzmény: Garatti (47022)
Garatti Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47022

Ez milyen fajta motor , ha szabad kérdeznem? K7J vagy D4F? (8v vagy 16v) . Egyáltalán benzines vagy dízel, mikori évjárat stb.? 

 

 

Az cső amit írtál, annak kell hidegebbnek lenni mint ami a hengerfej oldalról kilép és és a hűtő fele megy.

De az hogy 40 KM megtétele után hideg lenne az egy kicsit furi. :) .  A menetszél hűti a hűtőfolyadékot, meg ventilátor ha szükséges. 

 

 

Előzmény: boli77 (47020)
boli77 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47021

Amikor ki csavarom a légtelenítőnél a kupakot rendesen folyik a fagyáló és olyan forró ,hogy nem bírja a kezem . De azért az is furcsa lenne ha fél év után is lenne bent levegő ,mivel sokat megyek vele havi szinten . Beszélek egy autó szerelővel .

Előzmény: Garatti (47019)
boli77 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47020

Mindegyik cső elérhető helyen van és melegek. De ahogy írtam a vízpumpátol ami a hűtőm felé megy(jön) vastag na az nem volt az. Pedig 40 km jöttem vele haza .

Előzmény: -vacak- (47016)
Garatti Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47019

Az a légtelenítő csavar meg lehet, hogy nem is funkcionál. Nálam is valami hasonló volt a szitu. 

Előzmény: boli77 (47013)
Garatti Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47018

Nem biztos hogy levegős. Sőt !

 

Egyébként a kép alapján jól működő rendszerről van. Lehet, hogy a kocsid szimplán kevésbé jól fűt mint mondjuk a párod skodája. Típus/márka béli különbségek :)

Előzmény: boli77 (47015)
Garatti Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47017

Az az igazság, hogy nem akarok okoskodni mert persze lehet , hogy nem is erről van szó, meg én sem vagyok szakértő a dolgokban ez csak tipp akart lenni az esetleges hibákra vonatkozólag. Egy szakavatott auto szerelő mindenesetre biztosan tudja , hogy egy hűtőrendszert hogyan kell helyesen légteleníteni. 

 

Az egész feltöltésnek és légtelenítésnek megvan a procedurája. Anno én is cseréltem hűtővizet a gépen. Igaz az nem 16v volt, csak 8v, így itt egy kicsit egyszerűbb volt a menet. De arra emlékszek hogy a rendszer nem volt eleinte helyesen légtelenítve, vagyis levegő maradt valahol a csövekbe  vagy a motorba (hengerfej, blokk, stb) és ezért a hűtőfolyadékot is kipumpálta magából a gép menet közben.  A vízhőfok mérő állandóan izgett mozgott , 90 fok környékén, stb. 

 

Aztán amióta rendesebben légtelenítettem , azóta a hőfokmérő is 9x c-fokok környékén megáll helyesen, egyéb helyzeteket leszámítva mikor mondjuk nagy melegek vannak, és nagyon felmelegszik a hűtővíz,bekapcsol a ventillátor, stb. 

 

 

A másik dolog meg még az alkatrészek amiket belepakoltak. 

Előzmény: boli77 (47013)
-vacak- Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47016

Az lehet hogy természetes, mert a termosztát nem, vagy éppen kezd nyitni. A radiátor csöveit ellenőrízd, már ha elérhető látható helyen van a motortérben.

Előzmény: boli77 (47015)
boli77 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47015

Szép reggelt ! 40 km után nekem így ál a hő fok mérőm. Viszont azt vettem észre ,hogy az egyik csővem ami a víz pumpától jön szinte épp,hogy meleg . De ami a termosztátnál van azt meg nem tudom megfogni. Akkor ezek szerint tényleg levegős a renszer?

Előzmény: -vacak- (47014)
-vacak- Creative Commons License 2015.12.15 0 0 47014

Ha így van, akkor szerencsére nem hengerfejes. Próbáld ki, hogy reggel elindulás után 10-15 perccel állj meg, és ellenőrízzed hogy a fűtőradiátor ki-be menő csövei mennyire melegek. 10-15 perc autózás után már érezhetőnek kell lenni a fűtésnek. Ha a vízcsövek melegek, akkor az utastérbe valami miatt nem áramlik a meleg levegő. Más oka nem lehet szerintem.

Előzmény: boli77 (47010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!