2001 1.4 16V újra makulátlan meglepetéssel szolgált.
Állt vagy 9napot mert nem kellett - van ilyen sebaj. aztán mentem vele 4km aztán jó 12óra állás után 59km-ert szintén 12óra pihenés után el indítom helyzet a következő:
- elektromos jellegű bugást/zúgást tapasztalok motortérből hidegen! ha üzem meleg állapotba kerül akkor halványul bár fixre nem mondanám. Egyenlőre megint áll a kocsi 3napja.
Elvittem az autót egy hivatalos márkaszervizeshez, aki rendelkezett gyári Renault diagnosztikával. Amikor elmondtam a problémám ő azt mondta, hogy kár volt kicserélni a gázpedált, mert nem az a baja.
A gyári diagnosztika 4 hibát hozott /Megjegyzem, amivel kiolvastuk előtte a hibát egy Hella-Gutmann gép volt, és az csak 1 hibát hozott mindig/:
- Gázpedál kör hiba
- Fékpedál kör hiba
- Fojtószelep hiba
- Tempomat-tal kapcsolatos hiba (Nincs is az autóban tempomat)
A plusz hibákat valószínűleg azért hozta, mert a csatlakozók szét lettek húzgálva, amikor próbálták megfejteni hogy mi is lehet a gond.
Jelenleg 5 hete hibamentes a kocsi, és az egész művelet diagnosztikával 8'500 Ft-ba került.
Lehet érdemes lenne elvinni azt is egy hivatalos márkaszervizbe.
2001 clio 16V 1.2 benzin, D4F712 motorral. Az alábbiakat produkálja:
Van, hogy több napig jó, semmi kivetnivaló nincs a működésében, de sajnos gyakoribb az, hogy -főleg alacsony fokozatban- rángat, ugrál, erőtlen, egy kereszteződésen életveszély áthaladni vele. Ilyenkor füstöl is, benzinszagú a fekete füst, álló helyzetben ha 2500-3000 fordulaton járatom, puffog, köpi a fekete füstöt.
Gyári számítógép szerint lambdaszonda, üzemanyagrendszer, hőmérséklet-jeladó,meg még 2 v 3 hiba. Villamossági szerelő szerint a kábel van oda, szte a számítógépre rámenők közül a jobb oldali van oda, azt kellene cserélni, vagy az egész köteget. (lambdaszonda aránylag új benn, hőgomba cserélve, de ugyanúgy szar volt vele, pillangószelep tiszta, gyújtótrafó kb fél éves)
Használtan nem találtam hozzá, gyárit meg nem is gyártanak már, még ha akarnék, sem kapnék hozzá. (csak a bal oldali kört árulják, ha minden igaz, 150e...)
Kérdésem lenne. Hogy lehet kivenni a hátsó ülést? Támlával együtt jön ki, vagy ki lehet venni csak a támlát? Clio 1.2 RL 1996 gyártású autó. A támla tetejénél az ajtók mellett a kallantyút megtaláltam amivel némileg előre lehet dönteni a támlát. De hogy tovább?
Szia! Nekem a második linken levő érzékelő van. Én is kontakt sprayvel kitisztogattam a csatikat (szét-össze...többször). Mondjuk ezt sose kellett tanítani, de megpróbálom hátha van ilyen lehetőség a programban.
Én végignézném a vezetékeket, tisztítanám a csatikat első körben, majd szét össze vagy 3x és próba.
Más elektromos folytóknál, pl megane II ha nem áll be magától alapra akkor diagnosztikával szokták beállítani akár tisztítás után is. Ezek csak tippek részemről.
Adott egy 2001-es Renault Twingo 1.2 16V (D4F), mostanság azt produkálja hogy a reggeli első indítás után felpörög a motor, gázra nem reagál (mintha fenn akadna a gázpedál.)
Motor diagnosztika:
DF167 Throttle Potentiometer. Short circuit to battery +. Permanent.
Fojtószelepház fél éve takarítva, most is szép tiszta.
Mivel elektromos a fojtószelep ezért gondolom ebben az állás érzékelőt nem lehet cserélni.
Komplett cserét javasoltok vagy máshol keressem a problémát?
Nehezen de kiszárítható hőlégfúvó, hajszáritó segítségével de mndenképpnki el szedni lemezig a belét az utastérnek. Biztosan nhasznos ha tudsz bérelni ipari hőlégfuvót. A pára összeszedő értelmeten, amennyiben bent hagyod a szivacsot nem szárad ki töle, ha kiszeded meg felesleges. Nagyjából 3 nap alatt lehet tökéletes muhkát végezni, nyilván a padlóban lévő csatikat ellenőrizni, tisztítani, javítani kell. A nagy csati képes korrózió miatt pl leengedni a hátsó ablakokat, vagy müködésképtelenné tenni, jelezhet akár légzsák hibát stb.
Javitottam már másnak ilyet, az nem volt elázva nagyon.
Köszönöm a tanácsot, én is így gondolom. Napsütés nélkül elég nehezen fogom tudni megoldani a kiszárítást!
Tanácsolták, hogy garázsban egy olyan ventilátorral kiszárítanni, amelyik összegyüjti a szárítás által keletkező párát. Ilyen készüléket még nem láttam. Majd utánajárok! Üdv!
Nemrég lettem egy 2010-es, 1.2tce kombinak a gazdája. Az utóbbi napokban volt pár hosszabb hegymenet, ahol az ereszkedés melletti tartós motorfékezés utáni első gázadást egy rövid torpanás követett, majd egy kék füstfelhő a kipufogóból. Tudomásom szerint ez mindenképp az elégett olajra utal. Viszont hidegindításkor nincs semmilyen füst, és nem vettem észre olajfogyasztást.
Elképzelhető, hogy a hosszú motorfékezés során a szelepszárakról becsöpög némi olaj, és az ég el első gázadás során? Normális ez a jelenség?
Az egyik gondom már megoldodott, a három sípolás tényleg a gyerekzár miatt volt, mostmár nem sípol! :)
A többit majd az autovillamossági szerelő megoldja, legalább is remélem, mert valaki csak pénzt kér a diagnosztikáért 6000-ft-ot, mint legutobb és azzal letudja, hogy mondja, hogy valahol elektronikai hiba van, de pontosan hol azt nem tudja, és azt mondta használjam addig amig megy!!! Ha nagyobb, több hibája lesz az autónak, akkor már ki tudja szürni a hiba okát, de így sajnos nem! Ezt én is megállapítottam, és ezért fizetem is, de megmondtam, hogy ez nem volt tiszteséges ezért pénzt kérni!
2 szerelőnél volt hibaolvasáson, mind a kettő mást mondott! Jobban járok ha Ausztriában viszem szervizbe! Majd megírom, ha érdekel, hogy mi volt a gond, de a pedálnál lesz valami a kuplungnál, ha ott tényleg van valami érzékelő, mert kíirja mindig, hogy kézifék hiba és hogyha benyomom a kuplungot akkor eltünik a hibajelzés, ha várok ismét 1-2 percet ismét kidobja a hibát, kuplung ismét benyom és a hiba eltünik! Ki érti ezt? Kiírja inditáskor, hogy tegyem üresbe a sebességváltót, pedig üresben van az autó, kuplung benyom és indul! :)
Nem tudom olvasod e mert nem sűrün nézel be a többiektől meg bocs az offért.
9. éve használom 1.9 dci-t mint a tied, ezek amit leirtál
A Turbo lesz a hiba valószínű, nekem is Ausztriában halt meg az autópályán, de nekem még fehér füst is jött hozzá a kipufogóból!
tiszta ügy, karbantartás hiánya egyértelműen, olajcserék miatt adta meg magát, lehet intervallum volt nagy, szar olaj került bele, erre tippelek, de ahogy láttam nem rég volt nálad, igy a tekerés sem kizárt.
Mostanában még azt csinálja, hogy mintha akadozna az üzemanyag ellátás, mert ha ráállok egy tempora, akkor úgy érzem néha,hogy ellenszélbe autóznák néha akkadozik, talán az üzemanyag ellátás vagy befecskendezés problémára tippelek, fél éve lett porlasztócsúcs ellenörizve egy csere is volt.
Alább lesz még pedálgondod, ez valamelyik érzékelő csinálja, ki kellene gyári diaggal olvasni a lelkét.
Most ráadásul még az elektronika is meghülyült!!! (Most lett akksi cserélve! Varta E44. 77AH,780)
Ki írja,hogy tegyem üresbe amikor beindítani szeretném, pedig üresbe van!!! Kuplung benyom, megmozgatom a váltókart és másodszor elindul már! Meg még kiírja, hogy kézifék hiba service, benyomom a kuplungot és eltünik a hibajelzés! Ma kiírta még, hogy stop befecskedezés hiba!, újraindít és hibajelzés eltünt! Ki érti ezt? Ma meg az ablak szorakozik, teljesen felhúztam és utána meg lement 5cm magától, ezt eljátszotta párszor. Ja még azt elfelejtettem, hogy a tolatóradar se müködik egyik pillanatról a másikra elnémult,
Ezek két okból lehetnek, első, hogy baromi nagy beázásod volt, van az utastérben, igy megette az ülés alatti csatlakozót, utastéri elektronika is beázhatott. Második elkoszolódott, kidörzsölődött a klíma nyomáskapcsolód csatija, vezetéke.
helyette jött ami nem volt, hogy hármat sípol az autó, mielött beíndulna! Ez jelez valamit, mittől lehet???
ez a gyerekzár miatt van, be van kapcsolva vélhetően.
Mindezek évek alatt gyültek össze tapasztalatilag, vagy nálam, vagy másoknál.
Megvolt a hiba! 1 héttel később ismét elszakadt, mert szarul szerelte be az új bowdent a szerelő!!! Utána ismét bowden csere 110 euróért Ausztriában, utána rá egy hét múlva elszakadt a vezérműszíj, autót ingyen leadtam Osztrákba! :(
Azóta egy Scenicet vettem, bár csak ne tettem volna!
Segítségetek szeretném kérni egy 2003 Clio II (1.4 16V - K4JC710) -vel kapcsolatban.
A műszerfalon kigyullad az elektromos hibát jelző lámpa, hibakód olvasás után pedig a hiba oka: gázpedál jeladó hiba. Természetesen a hibát soha nem sikerül előhozni a szerelőnél. Ahol több helyen is írták át lett nézve a gázpedáltól jövő kábel, sőt a gázpedál is ki lett már cserélve. 2-3 hétig semmi, majd elkezdi dobni a hibát napi szinten (akár többször is). Olyankor vészmódba kapcsol, majd motor újraindítása után természeten a műszerfalról eltűnik a hiba.
Újra hiba kód olvasás és törlés után ismétlődik megint a leírtak szerint. Viszont most egy olyat is elkezdett, hogy vészmód után szépen elkezd esni a fordulat egészen addig, amíg csak alapjáraton nem jár a motor. Olyankor a gázpedálra nem reagál.
Lehet hogy nem is kábel baja van, hanem ECU vagy folytószelep vagy üzemanyag szivattyú??? Bár gondolom a két utolsót azt hoznia kellene tárolt hibában.
Állandóan le levegősödik az üzemanyag rendszer. Először a tankszellőztetőre gondoltam, levettük a tanksapkát, ez egy időre megoldotta a problémát. De megint csinálja. Van valakinek ötlete?
Szerintetek ez a csó micsoda és hová tartozik? Mert csak úgy lóg a motortérben illetve a kocsi alatt (pontosan a duda alatti műanyagon van kivezetve, de nem tudom hogy most az szándákos vagy véletlenül)
Sziasztok! Tudnátok ajánlani tetőkárpitost Budapest és környékén CLio II (2002)-höz? Sajnos elengedett és eléggé belógott az utastérbe, visszapillantóból csak 20%-ot tett ki. Házilag sajnos nem sikerült a javítás. Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok! Elsősorban előre is köszönöm szíves segítségetek. Nagyon sokat szenvedtem vele 2 napig, így remélem találok válaszokat vagy valami hasonlót. Konkrétan : clio 2 '1998as évjárat, 1.4es motor RT felszereltség. Az autó 4 hónapig állt, előtte hasonló baja nem volt csak az alapjarat ingadozott. Első furcsa dolog volt hogy az akkumulátor 3 napig bírta indítás nélkül aztán lemerült ezért arra gyanakodtam de aztán nem tudtam bele foglalkozni. Most szeretném használni és a következő gondok léptek fel: Kb 7-8 indítást követően az akksi lemerül teljesen. Akksi csere másikra megtörtént ugyanaz a gond. Gáz adás nélkül nem is marad meg az alapjarat, gáz nélkül leáll. Városban lassításnál, kereszteződésben ha lassitok ismét leáll a motor . A kijelzőn egy hiba van a mai nap óta : elektromos hiba ( lehet zárlat is ). Fogalmuk sincsen mi lehet a baja és mi szívja az akksit. Magas fordulaton semmi gond. Mi lehet a baj? Az autó kedden megy diagnosztikára.
Update : tegnap este már 4. Indításra nem voltál töltés az akksiban. Reggel : poccre indul!
Ki lett cserélve a fojtoszelephaz, erre ma megint felvillant az elektromos hiba jel és megint porgott a motor. Felre kellett állnom, levenni a gyujtast es utana újrainditaskor eltűnt. Mi ez? Az agyamra megy már.
Valaki találkozott már olyan problémával, hogy hiába aktiválom az automatikus központi zárat, az egy istenért sem akar indulás után bezárni. Autón gyújtás, záró gombot hosszan nyomva tartom a sípolásig, utána kinyitom az ajtót, hogy nyisson a központi zár, elindulok de nem zárja vissza az ajtókat! Remélem érthetően írtam le a problémámat :D Előre is köszönöm a segítséget!